Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2195
Vel. Har foto denne uken på skolen. Og jeg valgte å lage en reklame og hadde en liten ide om hvordan jeg ville løse dette - noe som førte til at jeg ville lage en reklame for skolen jeg går på =O (høres sikkert teit ut. Men hva gjør man ikke for bedre karakter?! hehe)

Uansett. Ideen min var som følger:

Skaffe kostymer/drakter til forskjellige yrker, knipse noen bilder og deretter lage en slags serie ut av dette og tilføye et slagord som lyder "choose life" (resten sier vel egentlig seg selv. Kinda. Velg hva du vil bli på skolen etc etc etc etc(for å bare forklare det fort og gærent)! Utrolig uorginalt... Menmen!

Så, nå er jeg endelig ferdig med den første versjonen(noe som mest sannsynlig blir den jeg velger å levere inn) og trenger litt kritikk og eller råd om hva jeg burde gjøre anderledes.

Prototype1 - Choose Life

Åpen for alt! La meg få det! oh yes!

På forhånd takk!

Ps. Ja, jeg fikk faktisk skaffet fult røykdykker-utstyr \o/
hva med plasseringen på folkene? tenkte som att bomsen burde vert "sistevalg" på en måte, og stå i enden på enten høyre eller venstre sida, og ikke sentrert.
bare en dum tanke
t0g
t0g's Avatar
Trådstarter
Joda.. Har tenkt på plasseringene! En del ;D hehe.. Og kom frem til (iaf med meg selv) at det ville skape mye større kontraster dersom bomsen var i midten.. Ideen var ikke å rangere dem ^^ ellers ville jeg jo seff hatt plassert dem annerledes! =)
Kjipt vis jeg stjeler ideen din da :P Går også på Thor heyerdhal Hehe men det ville jeg jo _ALDRI_ gjort :P
Ganske artig bilde
Jo, enig der. blir litt feil og rangere yrker ettersom en brannmann setter ofte sitt eget liv på spill, mens en koffertmann flytter papirer (no offence)
Så egentlig så er vell det beste og ikke ha noe "system" på de.
t0g
t0g's Avatar
Trådstarter
æsj.. Får vel Copyrighte det med en gang da.. hehe!
Vet ikke helt om jeg er 100 % enig om den plasseringa av bomsen. Det er den første du ser og jeg tviler på at T.H vil bli assosiert med bomser som handler "bompi-saft" på butikken hver dag for å få sove.
Jeg syns det hadde blitt kulere hvis skrittene hadde vært litt mer samstemte. Slik at det ser ut som en person som går over hele bilde, bare med forskjellige kostyme på hvert skritt, hvis du skjønner?
En ting til. tror ikke kvinnene som ser dette bildet blir så fornøyd med tanke på at det kun er menn avbildet (røykdykkern er tvilsom) men anyway:P
t0g
t0g's Avatar
Trådstarter
LoRd: Vel.. Jeg hadde bare en modell ^^ Og jeg tror ikke på likestilling! HAHA neida.. Gjør da det.. Men! Sånn er livet.. Kan ikke vinne hver gang!

Fatman: Haha! Jo, du sier noe ^^ kunne jo prøvd å plassert ham et annet sted.. Men da mister jeg kontrastene jeg var ute etter i førsteomgang.. hmm.. Vanskelig valg

GeirBauer: Det var det som var poenget i starten.. Og jeg knipset faktisk bilder av samstemnte skritt. Men så titta jeg igjennom bildene. Og jeg synes personelig at det ble bedre sånn som dette.
Kommer til å lage en versjon eller to til i morgen hvis jeg har tid (DEADLINE ><)!
Choose Life? Jeg ville kanskje ha skrevet Choose A Life, det Choose Life blir helt ufulstendig.

Teksten og logoen bør være bedre balansert, ikke nødvendigvis høyrestilt, men bedre balansert. Plakaten ser dessuten ganske ubalansert ut med teksten på høyre side og personene på venstre sånn som det er nå.
Hva med, What would you choose? What's your choice?
Hvorfor er det så veldig mye! luft over hodene til dissa menneskene?
du bruker jo bare halve bildet omtrent..
Syns det var et fint bilde jeg, til tross for veldig mange andre her!! Neida: P Men er enig med GeirBauer, det hadde vært morsomt med de skrittene han nevnte.
Er det bare jeg som stusser på at bomsen er der i det hele tatt??? du går vel ikke på skole for å bli boms, du velger ikke å bli boms... Syns bare at han ikke har noe å gjøre der. Dette bildet skal liksom vise mulighetene til skolen du går på, og nå blir en av fem som går der en boms, wtf???
Ja, det er jeg enig i... hva er vitsen med å ha med bomsen, det er noe negativt. Og dette skal være reklame!
1: Du trenger ikke å gjøre noe mer utav "copyrighting" enn du allerede har gjort. Du har laget det, og tilogmed vist det. Dermed er ideen din (og bildet). Stjeler noen selve ideen, så vil de bare skape et dårlig navn for seg selv, selv om det skal ganske mye til før du kan ta dem på å stjele selve ideen. Er det derimot noen som bruker bildet (eller gjenkjennelige deler av det) i en annen sammenheng, så kan du kreve betalt.

2: Back to business... Jeg liker ideen, men jeg syns poenget bør komme noe klarere fram, payoffen passer ikke helt, selv om det var den som ga ideen. Hva med f.ex. "Ditt liv, dine valg" også logo++ under.

3: Jeg syns det er bra at bomsen er der, det gir en veldig bra kontrast til resten, og sier på en måte at "vi kan ikke garantere noe, men vi gir deg mulighetene".

4: Enig i at du ikke skal rangere dem på noen videre måte, samme hvordan man gjør det så blir det feil på en eller annen måte.

Egentlig vil jeg anbefale totalt fire ting:
1: Forbedre payoffen
2: Kanskje forbedre noen av bildene litt
3: Monter på capa
4: Send inn til spissern

For ideen er kul
Sist endret av atomet; 20. oktober 2006 kl. 17:25.
Klovn? Klovneskole? Sirkus?
Sitat av Leroy
Er det bare jeg som stusser på at bomsen er der i det hele tatt??? du går vel ikke på skole for å bli boms, du velger ikke å bli boms... Syns bare at han ikke har noe å gjøre der. Dette bildet skal liksom vise mulighetene til skolen du går på, og nå blir en av fem som går der en boms, wtf???
Vis hele sitatet...
Du har valget mellom å gå på skolen og få en utdanning, og muligens en jobb. Eller droppe skolen, og muligens bli en boms. Merk: Muligens
t0g
t0g's Avatar
Trådstarter
Hepp hepp! Har gjort meg ferdig! Og lærerne likte det veldig godt. Får kanskje til og med solgt det til skolen!(skal seff ikke prate for høyt om dette i og med at det kan hende det bare er prat. Men iaf så så ledern for promasjon(???!!?) på den og likte hva han så veldig godt)

Gjorde noen endringer og her er resultatet:

http://img246.imageshack.us/my.php?image=peteruz1.jpg


So yes. Vil gjerne høre deres meninger om det nye bilde også.

Atomet: Takk for konstruktiv kritikk! Du har skjønt tegninga virkelig =D hehe!

Leeroy og Multisync: Tok bare dette med for å skape en _sinnsyk_ kontrast. Det er gjennomtenkt. Og btw! Det blir ikke noe ut av alle som har gått/går på skole. Trenger ikke ha syn for å kunne vite det. For vi har jo faktisk mennesker, som det dessverre har gått skeis for - men som alikevel kan ha vært superduper flink på skolen.. Men ja! Enig, det var kanskje litt upassende. Men ingen av lærerne eller han som kanskje var interesert i å kjøpe det har stusset på det..

Sparco: Fixed ;D hehe. Fikk spm om det fra en i klassen aswell!

t0g over og ut

Edit: skriveleif.. (Sikkert mange fler, men tok de jeg så^^)
Sist endret av t0g; 20. oktober 2006 kl. 23:57.
Hey, bare hyggelig. Da regner jeg med å se deg levere inn denne til spissern til våren!

Btw - hvis skolen skulle ende opp med å bruke den, så ville jeg ha tatt bort kiwi-posen og lagt inn en mer anonym versjon, enten du ordner det i photoshop eller med et nytt bilde. Tror ikke kiwi vil bli glade for "gratisreklamen", så fiks det hvis det skal brukes.
Det er bra t0g, likte bilde bedre etter endringene. Hvor man plasserer elementer i bildet har veldig mye å si for helhetsintrykket vettu. Men lykketil med å få solgt den til skolen. Hadde vært kult hvis du fikk det til.