Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2400
Anbefal meg gode bøker da

Liker rørende bøker slik som Tusen strålende soler, der gud gråter, ett glass melk takk f.eks.

Og jeg elsker Erlend Loe, har lest det meste fra han. Favoritten er Muleum så om dere vet om noe lignende blir jeg kjempeglad.
Har ingen bøker innen den typen du ønsker, men gode bøker jeg har lest er: Rødstrupe, Stockholm Noir Triologien (Cash og Aldri fucke opp. Venter på den siste).
Fint om dere skriver litt hva slags bok det er også

Har foressten null interesse av å lese fantasy bøker slik at det er sagt
Sitat av princess- Vis innlegg
Fint om dere skriver litt hva slags bok det er også

Har foressten null interesse av å lese fantasy bøker slik at det er sagt
Vis hele sitatet...
Vell da gikk alt jeg hadde å by på rett til skaugen!

Tips; Du kan jo prøve å google litt, og se om du finner noen flere bøker i de sjangrene du liker
Jeg har googlet som bare det, men finner ingen lignende forfattere. Han er vel desverre unik :/
Vell, jeg har da lest noen bøker som er litt rørende, men alle inneholder en del psykologi.

Veronica vil dø - Jente som prøver å ta selvmord, men blir funnet og deretter innlagt på sykehus.

Sebrapiken - Handler om en jente som sliter med mange psykiske problemer, og vi får høre hvordan hun kjemper seg gjennom livet mitt disse problemene.

Månefeen - Livet til en jente med spiseforstyrrelser, og hvordan dette påvirker henne, familien og de rundt henne.
Hvis du likte Tusen Strålende Soler kan du jo sjekke ut Drageløperen av samme forfatter hvis du ikke har gjort det. Ellers anbefaler jeg Shantaram. Den er et stykke fiksjonelle memoarer delvis basert på forfatterens opplevelser. Den byr egentlig på det aller meste, mystikk, spenning, kjærlighet, slåssing, vennskap, kulturkræsj og filosofi.
Frans går til skolen.
Dette er ei utrolig spennende bok. Judasarven av James Rollins. Handler om verdens farligste bakterier Som fins naturlig i naturen. I tillegg til det utrolig gode plotet er det gode personskildringer og stemning osv.
Sist endret av Totskalle; 12. august 2010 kl. 03:56.
darkly dreaming dexter er vel fem av dem groteskt rørende...
Husker jeg leste en bok som hadde handling i Lier Mentalsykehus. Tror den het Sal 21 eller noe slikt, husker ikke. Handler om en ungdom som skal ut og jobbe, og havner på Lier Mentalsykehus. Det blir såklart en jobb utenom det vanlige.
I all evighet av Ken Follett.
Begynner i 1327 og tar for seg 4 barn som vokser opp og hvordan livene deres ble.
Veldig bra bok
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Husker jeg leste en bok som hadde handling i Lier Mentalsykehus. Tror den het Sal 21 eller noe slikt, husker ikke. Handler om en ungdom som skal ut og jobbe, og havner på Lier Mentalsykehus. Det blir såklart en jobb utenom det vanlige.
Vis hele sitatet...
Du tenker nok på "23-salen" av Ingvar Ambjørnsen. Hans første roman. Den er lettlest og tar for seg forholdene i norsk psykiatri på Lier psykiatriske sykehus.

Som tidligere nevnt har Ken Follett veldig mye bra. Spesielt "Stormenes tid" og "Fluktens vinger".

Leser for tiden "Shantaram" og må si jeg er imponert. Kjempebra så langt!
Sitat av Charger Vis innlegg
Du tenker nok på "23-salen" av Ingvar Ambjørnsen. Hans første roman. Den er lettlest og tar for seg forholdene i norsk psykiatri på Lier psykiatriske sykehus.
Vis hele sitatet...
Ventet på at noen skulle rette på meg, ja ^^ takk.
Hodejegerne av Jo Nesbø.

Handler om en som er den beste i bransjen å ansette folk i firmaer, har en nydelig kone, lever det gode liv og stjeler dyre malerier fra de han ansetter ved hjelp av en kar i ett sikkerhetsfirma. Etterhvert endrer alt seg og det blir en kamp mellom liv og død for Roger Brown (hovedpersonen)...

Utrolig spennende bok du neppe klarer å legge fra deg med det første.

Terningkast 6
Jeg vil anbefale Beatles av Lars Saabye Christensen. Veldig god bok. Handler om oppveksten til 4 venner i Oslo på 60 tallet.
Anbefaler en bok som heter Lim(Glue på engelsk). Denne er helt sinnsykt rå! Samme forfatter som har skrevet Trainspotting.
Handler om en kompisgjeng som vokser opp i forskjellige rettninger, og beskriver vold, dop og sex sinnsykt bra! Man får stortrua på å knipse etterhvert som man leser! =)
Sitat av eL Bohondo Vis innlegg
I all evighet av Ken Follett.
Begynner i 1327 og tar for seg 4 barn som vokser opp og hvordan livene deres ble.
Veldig bra bok
Vis hele sitatet...
Ken Follett ja. Sverdet og korset kan og anbefales! Pass på da, den er i to deler. Katedralen heter vel serien. Handler om urgamle tider og en familie som vandrer fra sted til sted på jakt etter arbeid. Masse som skjer såklart.

Sitat av Centurius Vis innlegg
Hodejegerne av Jo Nesbø.

Handler om en som er den beste i bransjen å ansette folk i firmaer, har en nydelig kone, lever det gode liv og stjeler dyre malerier fra de han ansetter ved hjelp av en kar i ett sikkerhetsfirma. Etterhvert endrer alt seg og det blir en kamp mellom liv og død for Roger Brown (hovedpersonen)...

Utrolig spennende bok du neppe klarer å legge fra deg med det første.

Terningkast 6
Vis hele sitatet...
Alle bøkene til Nesbø er gode Selv likte jeg godt Snømannen og Markekors.
Du burde sjekke ut Dan Brown. Ikke at jeg har lest så mye de siste 4 årene, men jeg har i det minste fått med meg alle Dan Brown-bøkene. Kul stil. Har lest bøkene både på engelsk og norsk, og begge deler er akseptabelt.