Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 975
Hei.
Jeg er en ny bruker så beklager på forhånd hvis innlegget har dårlig overskrift, eller publisert i feil emne (gruppe)

Mitt spørsmål til dere som jeg håper noen av de smarte hodene her inne kan svare på er som følge.

Vet noen hvordan posten behandler brev, post som kommer til Norge fra utlandet.

Scenario: hvis det settes opp en postkasse med falsk navn på et postkasse stativ, og det kommer en sending til post sorteringen som har samme navn som navnet på den falske oppsatte postkassen.
Har posten noe fast system som sjekker navnet opp mot registrerte navn på adressen?
Eller har post budet noen form for adresseregister med alle navn som skal tilhøre forskjellige adresser?

Tenker at mange er jo dårlige på postendring, og mange har midlertide adresser, så tenker at systemet kan få mye post som ikke blir levert.

Ble lang tekst dette, men enkelt spørsmål, må man være registrert på adresse for og motta brev eller post , eller kan man få levert så lenge navn på sending tilsvarer navn på postkasse?

Takker for alle svar
Posten har et adresseregister ja, og dem prøver å få alle til å registrere seg. Dog, er brevet korrekt adressert og navn og adresse stemmer med postkassen så vil det bli levert dit med mindre posten/budet fatter mistanke om at det er noe muffens.

Norsk og utenlands post behandles helt likt bortsett fra at utenlandspost blir tollvurdert både på Gardermoen og på postterminalen (Lørenskog eller Alnabru).

Ikke glem at brev som er for store for postkassas åpning, må hentes på postkontoret.
Takk for et utfyllende og godt svar.

Det var nettopp dette jeg trengte og vite.
Finn deg en postkasse klynge der bare folk fra utlandet bor. Lag deg et utenlandsk navn på kassa og sett den opp der