Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1755
Jeg opprettet en tråd her for noen dager siden da jeg spurte hvor mye rå hasj jeg trengte for å bli ruset av det. Da fikk jeg 14 svar og de var ganske forskjellige. Noen mente at jeg ikke ville bli ruset av det uten å decarbe hasjen først. En annen skrev at dette ikke stemte. Det vil si at man kan bli veldig ruset av rå hasj, men at det ville ta flere timer fra jeg spiser hasjen til jeg opplever rus. Jeg vil derfor høre om noen kan fortelle om erfaringer ved inntak av rå hasj
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Jeg opprettet en tråd her for noen dager siden da jeg spurte hvor mye rå hasj jeg trengte for å bli ruset av det. Da fikk jeg 14 svar og de var ganske forskjellige. Noen mente at jeg ikke ville bli ruset av det uten å decarbe hasjen først. En annen skrev at dette ikke stemte. Det vil si at man kan bli veldig ruset av rå hasj, men at det ville ta flere timer fra jeg spiser hasjen til jeg opplever rus. Jeg vil derfor høre om noen kan fortelle om erfaringer ved inntak av rå hasj
Vis hele sitatet...
Du får de samma svarene, og det er nok veldig individuelt. Om noen har spist rå hasj som ikke er decarba regner jeg med de har laga hasjen selv siden de vet den ikke er det.
Jeg prøvde det en gang, decarbet hasjen i vannbad med noe olje. Merket ingenting
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det steineste jeg noen sinne har vært ble jeg av å kun spise hasjen som den er. Det funker hver gang, men grønt er uvirksomt med denne inntaktsmetoden. jeg antar likevel at man mister en del, og at det øker biotilgjengeligheten av å varmebehandle forså å blande det ut med en eller annen form for fett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det steineste jeg noen sinne har vært ble jeg av å kun spise hasjen som den er. Det funker hver gang, men grønt er uvirksomt med denne inntaktsmetoden. jeg antar likevel at man mister en del, og at det øker biotilgjengeligheten av å varmebehandle forså å blande det ut med en eller annen form for fett.
Vis hele sitatet...
Det betyr mest sannsynlig at hasjen allerede har vært varmebehandlet
Anonym bruker
"Moden Kerberos"
Satt på Oslo s og gomlet rå hasjklump i min ungdom. På den tiden da jeg var så ung at jeg ikke visste hvordan man brukte det en gang. Spiste vel 1 eller 2 gram på en gang og ble så dårlig at jeg krabbet runnt på gulvet på Oslo s. Jeg sa til politiet at jeg holdte på å dø og ville til lege (føltes virkelig som jeg var døende og var virkelig redd). Politiet bare det i det og sa "mm vi kjører deg til barnevernet"
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Fått grei funk av inntak av noen typer hasj, som oftest mørke typer.
Tar ofte 4-5 timer før funken treffer her og jeg våkner helt ødelagt om jeg sovner før den starter å fungere.

Man kan bli ruset av det, men det avhenger av flere faktorer så det er vanskelig å gi en nøyaktig fasit.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Det er forskjellige typer hasj. Noen er varmebehandlet ved tilvirkning, mens andre er det ikke. Det er nok derfor du får forskjellige svar.
Min kunnskap er over 20år gammel, men det stemmer sikkert like godt i dag.
Weed må varmebehandles for å kunne spises, og helst løses i noe fett.
Noe hasj varmehandles når den lages, den kan spises som den er eller løses opp i f.eks kakao.
De typene som ikke er varmebehandlet når den lages, må decarbes. 110 grader i 35-40 min deretter løses i noe fett.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Min kunnskap er over 20år gammel, men det stemmer sikkert like godt i dag.
Weed må varmebehandles for å kunne spises, og helst løses i noe fett.
Noe hasj varmehandles når den lages, den kan spises som den er eller løses opp i f.eks kakao.
De typene som ikke er varmebehandlet når den lages, må decarbes. 110 grader i 35-40 min deretter løses i noe fett.
Vis hele sitatet...
Det funker også å løse den opp i fett og bare la det trekke litt. Når jeg lager kake smelter jeg smør, legger oppi hasjen og blander det inn i røra. Da blir det decarba greit i ovnen.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det funker også å løse den opp i fett og bare la det trekke litt. Når jeg lager kake smelter jeg smør, legger oppi hasjen og blander det inn i røra. Da blir det decarba greit i ovnen.
Vis hele sitatet...
Ikke prøvd akkurat det, men da innbiller jeg meg i hvert at den er varmebehandlet først når den ble produsert (?)
Men akkurat der er jeg ikke 100%sikker altså. Meget mulig det du skriver funker på alle typer..?

De metodene jeg beskriver over virker i hvert fall hver gang.
Sist endret av Fraktalist; 17. november 2023 kl. 22:45.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Kjøpte rundt fem forskjellige typer i cristiania, og på bussen påvei hjem måtte jeg spise det jeg tok med. Var ikke mye, kanskje 7-8 gram, og jeg ble ganske så fjern to timer senere. Spørs vel på hvilken type hasj en har
Ikke prøvd akkurat det, men da innbiller jeg meg i hvert at den er varmebehandlet først når den ble produsert (?)
Men akkurat der er jeg ikke 100%sikker altså. Meget mulig det du skriver funker på alle typer..?

De metodene jeg beskriver over virker i hvert fall hver gang.
Vis hele sitatet...
Den blir varmebehandla når man steker kaka
Vis hele sitatet...
Jeg tror man oppnår best decarbing om det gjøres mens det er tilgang på luft.
Det har i hvert fall aldri slått feil for min del når jeg har fulgt min oppskrift
Sikkert mange veier til Rom.
Viktigste er jo at man får det til å funke.
Sist endret av Fraktalist; 17. november 2023 kl. 22:52.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Vis hele sitatet...
Ts spør ikke om kaker. Han lurer på effekten av å spise hasjen rå.
Vis hele sitatet...
Svaret er i innlegget mitt lenger opp.

"Weed må varmebehandles for å kunne spises, og helst løses i noe fett.
De typene som ikke er varmebehandlet når den lages, må decarbes. 110 grader i 35-40 min deretter løses i noe fett."
Jeg tror man oppnår best decarbing om det gjøres mens det er tilgang på luft.
Det har i hvert fall aldri slått feil for min del når jeg har fulgt min oppskrift
Sikkert mange veier til Rom.
Viktigste er jo at man får det til å funke.
Vis hele sitatet...
Sant. Har alltid funka men har også testa og bare varme en klump i smør som småputtrer i ca 20min eller 125 grader på 20min å bare spise det rått. Mulig det funker bedre med luft men ikke merka noe merkbart jeg iallfall. Bruker kun egenprodusert vare også.
Sant. Har alltid funka men har også testa og bare varme en klump i smør som småputtrer i ca 20min eller 125 grader på 20min å bare spise det rått. Mulig det funker bedre med luft men ikke merka noe merkbart jeg iallfall. Bruker kun egenprodusert vare også.
Vis hele sitatet...
Da vet man jo at din måte også funker, regner med at du ikke varmebehandler når du produserer, men vil det funke med weed?
Gøy å høre om andres metoder, når det er utprøvde metoder som man vet funker.

Jeg decarbet bare og løste opp i smeltet kokosolje eller smør og hadde i en lufttett krukke som sto kjølig. Bare tok ut litt med ei skje, veide opp og spiste som det var.
Enormt lang holdbarhet også når man gjør det sånn
Sist endret av Fraktalist; 17. november 2023 kl. 23:01.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Svaret er i innlegget mitt lenger opp.

"Weed må varmebehandles for å kunne spises, og helst løses i noe fett.
De typene som ikke er varmebehandlet når den lages, må decarbes. 110 grader i 35-40 min deretter løses i noe fett."
Vis hele sitatet...
Ja, jeg så at du svarte det. Omtrent det samme som jeg svarte tidligere i tråden. Jeg ville bare påpeke at NokErNok avsporet tråden.
Ja, jeg så at du svarte det. Omtrent det samme som jeg svarte tidligere i tråden. Jeg ville bare påpeke at NokErNok avsporet tråden.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men da lærte man i værste fall (jeg i hvert fall) en ny måte og lage på, som man vet funker.

Ja, jeg bekreftet vel egentlig bare det du skrev tidligere.
Da tror jeg TS har fått svarene han/hun trenger
Sist endret av Fraktalist; 17. november 2023 kl. 23:05.
Vis hele sitatet...
Men det er igrunn samme prinsipp. Han har fått svar i forige tråden også men som jeg sa lengre opp kan effekten variere litt fra person til person. Om jeg spiser hasjen rå eller baker den i kaka eller noe annet så får iallfall jeg samme effekt såleng decarbinga er på plass. Både kake å spise den rå gir meg en opptur iløpet av 30-60min.

Helt off-topic men ser man på trådhistorikken til TS skjønner man at dette blir ikke siste gang han spør. I forige tråd spurte han også om decarbing og jeg svarte i første innlegget at det måtte decarbes og la ved en link til hva det er og prosessen rundt det. Allikavell spurte han et godt stykke lengre nedi tråden hva decarbing var. Mistenker at TS er veldig ung eller ikke kan engelsk pga evnen til å ta imot informasjonen. Han har sikkert 10-15 tråder om inntaksmåter rundt cannabis.
Sist endret av NokErNok; 17. november 2023 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Nederlanske forskere er kommet frem til at 110 minutter i 110 grader, gjør susen. Men PH har også noe å si, så derfor blir det ikke like bra når man baker med det, da man ofte har i bakepulver som hever PH, så derfor bør man decarbe, før man baker.
Dette er ikke direkte svar på hva som etterspørres, men gir en god pekepinne på hva som bør gjøres for å få best effekt av edibels.

Link til HighTimed artikkel, som så linker videre til studien:
https://hightimes.com/edibles/edible...carboxylation/

Direkte link til studien:
https://www.researchgate.net/publica...cular_modeling
Hvordan decarber jeg hasjen? Jeg kan tenke meg 4 måter å gjøre dette på: 1) Skjære en bit av hasjplata, blande den i kokosolje og sette den inn i mikroovnen sammen med et glass vann (for å unngå at mikroovnen blir ødelagt). Hasjen blandet i kokosolje ligger da på et lite tefat. Men hvor høy effekt skal jeg ha mikroovnen på og hvor lenge skal den varmes i mikroovnen? 2) Skjære en bit av hasjplata, blande den med kokosolje, legge det i en kasserolle og sette det inn i stekeovnen. Men hvor mange grader skal jeg da stille stekeovnen inn på og hvor lenge skal hasjen stå i stekeovnen? 3) Skjære en bit av hasjplata, blande den med flytende margarin/smør i stekepanna og steke det der. Hvor sterk varme skal jeg ha på stekepanna og hvor lenge skal blandingen stekes? 4) Skjære en bit av hasjplata, blande den med kokosolje i et plastbeger med tettsittende lokk og varme den i kokende vannbad. Hvor hardt skal vannet koke og hvor lenge skal blandingen i dette plastbegeret med tettsittende lokk ligge i vannbadet?
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Hvordan decarber jeg hasjen? Jeg kan tenke meg 4 måter å gjøre dette på: 1) Skjære en bit av hasjplata, blande den i kokosolje og sette den inn i mikroovnen sammen med et glass vann (for å unngå at mikroovnen blir ødelagt). Hasjen blandet i kokosolje ligger da på et lite tefat. Men hvor høy effekt skal jeg ha mikroovnen på og hvor lenge skal den varmes i mikroovnen? 2) Skjære en bit av hasjplata, blande den med kokosolje, legge det i en kasserolle og sette det inn i stekeovnen. Men hvor mange grader skal jeg da stille stekeovnen inn på og hvor lenge skal hasjen stå i stekeovnen? 3) Skjære en bit av hasjplata, blande den med flytende margarin/smør i stekepanna og steke det der. Hvor sterk varme skal jeg ha på stekepanna og hvor lenge skal blandingen stekes? 4) Skjære en bit av hasjplata, blande den med kokosolje i et plastbeger med tettsittende lokk og varme den i kokende vannbad. Hvor hardt skal vannet koke og hvor lenge skal blandingen i dette plastbegeret med tettsittende lokk ligge i vannbadet?
Vis hele sitatet...
Det står litt lenger opp i tråden.
Spiste et par gram hasj på roskilde ganske sent på kvelden, men merket ikke mye av det. Sov noen timer før jeg våkna i 7 tiden, gjennomsvett i et telt som sikkert var 40 grader. Prøvde desperat å få tak i en vannflaske ved siden av luftmadrassen, men veltet av den og ble liggende med ansiktet i gresset og konse maks på å puste. Har aldri vært så fjern på hasj noen gang. Tror jeg brukte en time for å samle krefter og viljestyrke før jeg fikk tak i vann og kom meg opp på luftmadrassen igjen.

Flirer litt hver gang jeg leser at man ikke får effekt av å spise hasj som ikke er decarbet.

Har en kompis som spiste en femmer når de ble vinket inn til toll på vei inn i sverige, de kom igjennom kontroll uten problemer, men måtte stoppe et par timer senere og sove når det kicket inn. Ble vel et halvt døgn forsinket hjem.
Hvis hasjen er coldpressed så vil det gi svært lite/ingen effekt å spise den rå. Er den derimot presset under varme så fungerer den å spise og er like potent som hvis du skulle lage en edible i enten kakao, te eller brownies
Sitat av KulKanin Vis innlegg
Flirer litt hver gang jeg leser at man ikke får effekt av å spise hasj som ikke er decarbet.
Vis hele sitatet...

At du får funk av den når du spiser den rå betyr bare at den er decarbed gjennom varmebehandling i produksjonen.

Er den ikke varmebehandlet så får du ikke funk
Sist endret av Fraktalist; 19. november 2023 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.