Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 13326
Litt OT: Hvor mange google-refferer med søkeordet "gratis sms" har du på en uke/ en dag?
http://www.vg.no har PR 2, men http://vg.no har fortsatt 6.
Drime?

Skulle gjerne hatt noen fete lenker til deg, men mine domener har PR 0.
(Biip-kjorte har jeg fra før, lys blå med rosa hjerte )
lagde en link på en side jeg og da (se signatur). Siden har som regel null i pagerank, men av og til får den 1 også.. Ikke spør hvorfor
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
helk, grattis - da har du den "Originale" biip-skjorta... Den kommer til å bli "collector's item" snart.. Hehe ;-)

steinarlima, på én uke? Hmm.. Hittil i September har vi ca 150 treff på "gratis sms" alene. Så har vi hatt 500 treff på "gratis" og ca 400 på "sms".. Blir spennende å se hva høyere rank i Google på "gratis sms" utgjør. Jeg poster seff resultatene her, når de er inne.
Da har jeg også lagt ut en link på bloggen min Ubitech.org.
Siden har pagerank 1 om det skulle si noe.

Om en får en gratis T-Skjorte, hvordan skal en gjøre deg? Skal jeg kontakte deg eller?
Sist endret av nPulz; 25. september 2007 kl. 19:11.
Utrolig at noen klarer å bytte til seg reklame med reklame.

http://youtube.com/watch?v=gDW_Hj2K0wo

sorry måtte bare
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
nPulz, bare send meg en PM med de tingene jeg nevner i en tidligere post i denne samme tråden

voktern, fniz. Det er ikke reklame da; det er en identitetsskaper. Med en Biip.no t-skjorte kommer alle jentene løpene opp til deg og spørr: "Åhhh, så rå t-skjorte.. Hvor har du fått den??"... Helt sant faktisk, bare spørr f.eks helk eller Skyfex, som har dratt titalls damer med sine t-skjorter
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Diablo
Men hvor mange av disse brukerne er aktive, dere kan da umulig ha 300.000 aktive medlemer?!
Vis hele sitatet...
Jeg lurer faktisk på hvor mange av disse som er aktive etter at Nettby kom, jeg også. Hehe.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sceptic
Jeg lurer faktisk på hvor mange av disse som er aktive etter at Nettby kom, jeg også. Hehe.
Vis hele sitatet...
Over halvparten av alle medlemmene har vært innlogget siste 3 månedene, så - ganske mange.

Ta en titt på følgende statistikk, så ser du faktisk at Biip.no aldri har vært mer populær:
http://www.alexa.com/data/details/tr...um&url=biip.no
:-)
Sitat av voktern
Utrolig at noen klarer å bytte til seg reklame med reklame.

http://youtube.com/watch?v=gDW_Hj2K0wo

sorry måtte bare
Vis hele sitatet...
Reklame med reklame er ikke noe nytt. Nesten alle programmer gir deg sjanser til og vinne t shirts og andre effekter med deres logo på. Sonen og nesten alle liknende programmer blant annet.

Og til deg stormen. Kudos at du er litt kreativ i markedsføringen din

Og til dere som kaller dette reklame: Alle med litt fartstid her på forumet vet om prosjektene til stormen, og han har da alltid passet på med litt extra snacs til medfreakene sine

Har desverre ikke side i det hele tatt jeg :S Er så dårlig at det hadde endt med minus PG


Edit: stormen: Hva gjorde dere egentli midtveis i 2005?? gratis pr0n? :P
Sist endret av murloc; 25. september 2007 kl. 20:38.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
murloc, vi startet opp i 2005.. Når vi startet opp, så var vi et av Norges få communities (før det fantes kun Blink og SprayDate) - samt at vi tilbød gratis SMS. Det var kombinasjonen av de tingene som gjorde Biip.no stort til å begynne med.
hva er den lille aktiviteten to år før da? jobbing på siden o.l.?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
murloc, nei - Biip.no ble drevet av et mobilselskap fra år 2000 til 2005. Da besto hele siden av bare 10-12 statiske HTML-sider. Jeg og mine 2 kamerater tok over siden i april 2005; og relanserte siden i mai/juni
7 millioner kroner?! Kan jeg få litt?

@topic så skulle jeg gjerne hjulpet til, men så er det det med domener med 0 i pagerank da
Forskjell på omsetning og rå fortjeneste, vet du

Men gutta sitter nok igjen med en god årlig inntekt! Hadde jeg bare hatt noe annet enn pagerank 0-sider, såeh.
Har slengt opp en lenke på loathsome.us
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Archj
7 millioner kroner?! Kan jeg få litt?
Vis hele sitatet...
Ikke tro at slike summer går rett ut i lønn. Ingen bedrifter har inntekter uten utgifter. :-)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gusto
Ikke tro at slike summer går rett ut i lønn. Ingen bedrifter har inntekter uten utgifter. :-)
Vis hele sitatet...
Korrekt.. Det blir ikke mye igjen etter alle utgifter. Bare til serverlinjer alene har vi ca 14.000 kr alene - i måneden. Pluss på 15-16.000 kr i server-leasing i måneden, 150.000 kr i lønnsutgifter, +12% i arbeidsgiveravgift, 10-20.000 kr i lokaler, 10-20.000 kr i forsikrings- og pensjonsordninger, månedlig vedlikehold, programvare, representasjonskostnader, kontorrekvisita, inventar, kantine, 40-50 konkurransepremier hver måned +++ - så sitter man ikke igjen med stort i måneden. Og du vil ha litt, Archj? Tja, du kan få noen regninger av meg? ;-)
Sist endret av Stormen; 25. september 2007 kl. 22:22.
Sitat av Stormen
Korrekt.. Det blir ikke mye igjen etter alle utgifter. Bare til serverlinjer alene har vi ca 14.000 kr alene - i måneden. Pluss på 15-16.000 kr i server-leasing i måneden, 150.000 kr i lønnsutgifter, +12% i arbeidsgiveravgift, 10-20.000 kr i lokaler, 10-20.000 kr i forsikrings- og pensjonsordninger, månedlig vedlikehold, programvare, representasjonskostnader, kontorrekvisita, inventar, kantine, 40-50 konkurransepremier hver måned +++ - så sitter man ikke igjen med stort i måneden. Og du vil ha litt, Archj? Tja, du kan få noen regninger av meg? ;-)
Vis hele sitatet...
Dere har faktisk kantine? Hvor mange ansatte snakker vi?

Oh, and by the way, hva skjedde i juni og august i år som ga så syke hopp i reach i statistikken?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Myhre, "kantine" er bare en av gutta som stikker ned på Ica og kjøper all maten vi orker å spise. Vi er 4-5 fast ansatte, og 3-4 på deltid

Ja, forresten - kantine kan også være Peppes Pizza og Spice... Blir en del bestillinger fra de establissementene i løpet av en måned

Ellers skyldes de store hoppene at jeg postet noen saker på Digg.com ble veldig populære (lå på Biip.no-serveren) + omtale om Biip.no i Aftenposten.
Sist endret av Stormen; 25. september 2007 kl. 22:41.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Til info, slik ser de RØDE t-skjortene ut:


De sorte og grønne t-skjortene er såklart.. Vel, sorte og grønne Fikk akkurat skissen ovenfor fra fabrikken, som sender skjortene i løpet av ca 8-9 dager. Videresender til alle som har PM'et meg umiddelbart da :-)
Den røde var jo tøff da Går for den jeg.
Hvor lang tid tar det for google, registrerer linkene og at en stiger opp?

Jeg ligger faktisk på førsteplass om en søker etter spritgele i de forskjellige søkemontorene.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av nPulz
Jeg ligger faktisk på førsteplass om en søker etter spritgele i de forskjellige søkemontorene.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg vet ikke nødvendigvis om det er en bra ting ;-) Når det gjelder hvor lang tid Google vil bruke, så er det veldig vanskelig å spå. Jeg vet faktisk ikke helt sikkert om vi må vente på at Google oppdaterer Pagerank-indexen sin, eller om dette går på andre ting. Uansett vil jeg tippe mellom 2-4 uker, før vi ser resultater.
Sitat av Stormen
Over halvparten av alle medlemmene har vært innlogget siste 3 månedene, så - ganske mange.

Ta en titt på følgende statistikk, så ser du faktisk at Biip.no aldri har vært mer populær:
http://www.alexa.com/data/details/tr...um&url=biip.no
:-)
Vis hele sitatet...
OT: Hva skyldes de to høye fjella?
Sitat av zipp
OT: Hva skyldes de to høye fjella?
Vis hele sitatet...
Sitat av Stormen
Ellers skyldes de store hoppene at jeg postet noen saker på Digg.com ble veldig populære (lå på Biip.no-serveren) + omtale om Biip.no i Aftenposten.
Vis hele sitatet...
Et fint triks det og for å få høyere pagerank
Så ikke det var skrevet noe om det, sorry.
Da har du passert www.mobilen.no og ligger på en foreløpig 6.-plass
Sitat av Dyret
Da har du passert www.mobilen.no og ligger på en foreløpig 6.-plass
Vis hele sitatet...
Når jeg søker på "gratis SMS", så ligger Biip.no på en 7.-plass, og mobilen.no på 6.-plass.
Husker å ha bekreftet posisjonen tidligere med samme maskin og browser, og nå får jeg dette:



Uansett, er vel fortsatt en liten stund til vi egentlig burde se noen forskjell.
Sist endret av Dyret; 29. september 2007 kl. 18:55.
Sitat av Dyret
Husker å ha bekreftet posisjonen tidligere med samme maskin og browser, og nå får jeg dette:



Uansett, er vel fortsatt en liten stund til vi egentlig burde se noen forskjell.
Vis hele sitatet...
Her er mitt resultat når jeg søker på google.
Har lagt linker ut på http://home.no/maggis0/

Vet ikke om det teller siden det er home.no domene som er gratis. Men jeg har sendt deg en pm.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av maggis0
Har lagt linker ut på http://home.no/maggis0/

Vet ikke om det teller siden det er home.no domene som er gratis. Men jeg har sendt deg en pm.
Vis hele sitatet...

Som sagt, så må du minst ha pagerank 1.

Og det har du ikke på en side du nettopp lagde for å få en t-skjorte
Den har jo pangerank 1. Må jo vere lov å prøve!
Hadde ikke noe annet på den siden uansett.
Nå har jeg puttet opp linken på min side, www.jonas-sings.tk
Siden har pagerank 3

Jeg ønsker meg rød t-skjorte i størrelse L


EDIT: Nå har det skjedd noe rart.. Order det nå..

EDIT 2: Sånn!
Sist endret av Pope; 29. september 2007 kl. 22:55.
Hmm... har egentlig lagt til biip på repeat før, men da var det med en annen tekst, kan godt endre den. PR 4 btw, og jeg tror jeg klarer meg uten tskjorte

http://www.repeat.no/modules.php?nam...iewlink&cid=28
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe.. Det kule med denne tråden, er at de som ikke helt forstod søkemotoroptimalisering før, vil få et unikt innblikk i hvordan siter går opp og ned i resultatene hos Google.

Dersom ikke Google mener at alt vi er gjort er "juks", så vil Biip garantert hoppe minst 1-2 plasser oppover i resultatene på "Gratis sms" i løpet av noen uker - og det er egentlig slik som dette alle resultatene blir bestemt: Den siden med flest linker hvor link-teksten matcher det personen søker etter - og hvor keyword-density m.m også scorer bra - VIL havne høyest i resultatene
Sitat av Stormen
....representasjonskostnader....
Vis hele sitatet...
Hehehe... er det dette du kaller pils til viftreffene?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
La opp link på en av sidene mine som har pagerank 1.
http://bildeopplasting.net/
Sist endret av Thoryllo; 30. september 2007 kl. 19:30.
Ser biip har steget en del hos meg. Samme hos dere?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
maggis0, "en del"? Hos meg er vi nå oppe i posisjon 6 (opp én plass)... Ikke dårlig det altså, etter så kort tid - men regner med at dette burde gi litt mer
Vil du ha link fra bytetastic? Hva slags t-skjorte er det, er det samme som jeg har fra før (I <3 biip.no)? Hvis så, kan jeg få noe annet?

Edit: Så bildet nå.. hmm..
Sist endret av Skyfex; 1. oktober 2007 kl. 18:56.
Utenom de sponsede linkene ligger den som nr. 3 hos meg.

http://i209.photobucket.com/albums/b...ossef/biip.jpg
Sitat av maggis0
Utenom de sponsede linkene ligger den som nr. 3 hos meg.

http://i209.photobucket.com/albums/b...ossef/biip.jpg
Vis hele sitatet...
Det er fordi du har på nynorsk, skjedde med meg å når jeg prøvde.

Hvorfor den er på nr. 3 på nynorsk aner jeg ikke.
Sist endret av zipp; 1. oktober 2007 kl. 18:54.
er det noen gode måter å booste en pagerank på?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
pastasoppen, søk i forumet. Kort fortalt er mange linker inn til DIN side == høy pagerank. F.eks. hvis du klarer å skaffe 10 linker til siden din, så vil du få høyere Pagerank. Og desto høyere Pagerank de som linker til din side har, desto mer Pagerank vil du få.

Skyfex, klart jeg vil ha link fra bytetastic! Det er flere farger enn bare den røde da! Det er rød + sort + rosa (til jenter) + grønn... Men det er samme passform og kvalitet som den forrige skjorta. Vær så snill, la meg få kle deg opp ;-)
Sitat av Stormen
pastasoppen, søk i forumet. Kort fortalt er mange linker inn til DIN side == høy pagerank. F.eks. hvis du klarer å skaffe 10 linker til siden din, så vil du få høyere Pagerank. Og desto høyere Pagerank de som linker til din side har, desto mer Pagerank vil du få.

Skyfex, klart jeg vil ha link fra bytetastic! Det er flere farger enn bare den røde da! Det er rød + sort + rosa (til jenter) + grønn... Men det er samme passform og kvalitet som den forrige skjorta. Vær så snill, la meg få kle deg opp ;-)
Vis hele sitatet...
Shit, hvis det er samme form på t-skjortene (Hvis det ikke skilles mellom gutte/jente-fasong, vil jeg ha rosa i stedet for rød..)

Og forresten.. Funker det med flere linker fra en side? Og kan dere, ved å legge ut mange linker på biip.no, påvirke resultatene deres i søkemotorer selv?
Faen, siden min hadde pagerank null, sorry kanke gjøre no
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Pope, nei, det fungerer ikke med flere linker fra samme side. Én link er like bra som to - i hvert fall fra samme side. Det fungerer heller ikke å legge ut linker på samme domene som vi vil øke Pageranken på. Selvrefererende linker gjør ingenting

Men: det er tydelig at all denne jobbingen fungerer - fordi jeg oppdaget nettopp at vi (i hvert fall hos meg) nå ligger på 5. plass i Google, opp to plasser siden vi begynte jobbingen!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg mente å ha lest at Google tracker clicks og bruker det til å sortere ditt personlige søk. Dvs hvis du har klikket flere ganger på Biip.no fra søket så vil det senere muligens rangere høyere -- men kun for deg.
Søker jeg på "gratis sms" kommer biip på en lekker 39ende plass.