Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1060
Hei,

Nå som TBC er rett rundt gjørnet kan det bli mye raids igjen, og da kunne det vært greit å fått Ventrilo serveren på plass. Men nå er det slik at det er oppstått et rart problem, som jeg ikke klarer å tenke ut selv.

Nå har jeg midlertidig serveren oppe på hovedmaskinen min, som krasjer i blandt pga. dårlig RAM. Derfor er det ikke akkurat noe idielt å sette opp serveren på den maskinen.

Problem:

Når jeg kjører serveren på den bærbare er det ikke mulig å kople seg inn via. ekstern IP, kun den interne. Jeg har åpnet portene riktig, det er ihvertfall det Port Detective sier.

- Windows Firewall er AV.

Takk for din oppmerksomhet, og ha et fortsatt godt nyttår!
Sist endret av #Conex; 4. januar 2007 kl. 17:13.
Hvis du har NAT som det virker som du har siden du nevner både interne og en ekstern IP, så skal du kunne sette opp port-forwarding slik at når ruteren mottar en forespørsel på port 25 feks. så skal den sende forespøreselen videre til riktig maskin. Hvis du har gjort dette og det fungerer riktig, så skal det fungere. Når du sier du ikke kan koble deg på via ekstern IP virker det ikke som det er satt opp riktig, har du satt opp ventrilo serveren til å bruke den eksterne IP-adressen ? Har selv hatt problemer med det før.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av icebyte
Hvis du har NAT som det virker som du har siden du nevner både interne og en ekstern IP, så skal du kunne sette opp port-forwarding slik at når ruteren mottar en forespørsel på port 25 feks. så skal den sende forespøreselen videre til riktig maskin. Hvis du har gjort dette og det fungerer riktig, så skal det fungere. Når du sier du ikke kan koble deg på via ekstern IP virker det ikke som det er satt opp riktig, har du satt opp ventrilo serveren til å bruke den eksterne IP-adressen ? Har selv hatt problemer med det før.
Vis hele sitatet...
Synes det skulle vært veldig rart dersom det skulle være noe feil med Ventrilo serveren, jeg bruker helt lik .INI fil som sitter på maskinen det fungerer på. Og jeg har satt Ventrilo til å bruke den eksterne IP-adressen.

Jeg har åpnet portene på samme måte som jeg gjorde på hovedmaskinen min.

Har åpnet PORT 3748 til IP-adresse 192.168.1.10, og kontrollert at maskinen statisk bruker den IP-adressen.
Sikker på at den eksterne IPen din er statisk?
Er det foresten noen her som vet ossen jeg skal få vt server til å fungere på freebsd?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av mrglass
Er det foresten noen her som vet ossen jeg skal få vt server til å fungere på freebsd?
Vis hele sitatet...
./ventrilo_srv !!! Kan ikke bli enklere!

Om du ikke klarer å bruke freebsd så bruk windows. Jeg vil anbefale deg å bytte snarest.
Sist endret av Alphanio; 10. januar 2007 kl. 11:17.
Det er faktisk ikke så enkelt på freebsd. har du i det hele tatt prøvd det på fbsd?
får bare masse errors, selv om jeg har linux_base inne.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av mrglass
Det er faktisk ikke så enkelt på freebsd. har du i det hele tatt prøvd det på fbsd?
får bare masse errors, selv om jeg har linux_base inne.
Vis hele sitatet...
Har prøvd freebsd men har ikke prøvd ventrilo server på det. Bruk linux da?, eller sjekk om noen har samme problemet på google eller om att du mangler noen libs. Vet det er utroooolig tungvint med å finne dependecyes i freebsd derfor orker jeg ikke å bruke det.
Kommer nok ikke til å bytte os når jeg har serveren min på co-location. jeg har google utrolig masse om dette, men det er ingen svar å finne som virker. har prøvd å rename libs og mye annet men den vil bare ikke starte. får det til fint på andre os tho.
▼ ... over en uke senere ... ▼
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruff
Sikker på at den eksterne IPen din er statisk?
Vis hele sitatet...
Det er ikke statisk, men det skal vel ikke ha noe å si når man får koplet seg til via ekstern ip til den andre maskinen. (Når den hoster server)