Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2564
Dere har fått med dere trådene. Føler pillebruken bare økes. Ikke noe tvang. Er bare jeg som prøver å bli kjent med meg selv. Først Ritalin, Aduvanz og nå Antidepressiva. Har ikke som mål å bruke det resten av livet. Men har vært litt interessant å se reaksjonene og hva som er placebo. Kanskje jeg bare finner ut at det beste til slutt er å være «meg selv», dersom det her skulle by på noe ubehagelig.
Kjøper du pillene lovlig i regi av DPS eller lignende, eller på det svarte markedet?
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Kjøper du pillene lovlig i regi av DPS eller lignende, eller på det svarte markedet?
Vis hele sitatet...
Gjennom legen alt sammen.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei du er ikke pillenarkoman. Narkomani handler om misbruk. Du får forsvarlig mengder foreskrevet fra legen og selvom livet sitt er kjedelig og du vil føle deg spesiell (som du skriver i andre tråder) så er ikke narkoman noe du skal prøve å portrettere deg selv som. Det er veldig fint at du endelig får medikamentell hjelp fra legen, gir du terapi en ekte sjanse også så er dette starten på et bedre liv for deg Antidepressiva vil forhåpentligvis hjelpe deg med negativt tankemønster og irritabilitet
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
PS medisiner kan ha bivirkninger i starten de første 12 ukene så ikke slutt selvom du kjenner noe anderledes. Meningen er jo at du skal kjenne deg anderledes men slike medisiner må man gjerne bruke noen år før man er frisk
Narkomani? Løpe rundt som en villmann i søvne?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei du er ikke pillenarkoman. Narkomani handler om misbruk. Du får forsvarlig mengder foreskrevet fra legen og selvom livet sitt er kjedelig og du vil føle deg spesiell (som du skriver i andre tråder) så er ikke narkoman noe du skal prøve å portrettere deg selv som. Det er veldig fint at du endelig får medikamentell hjelp fra legen, gir du terapi en ekte sjanse også så er dette starten på et bedre liv for deg Antidepressiva vil forhåpentligvis hjelpe deg med negativt tankemønster og irritabilitet
Vis hele sitatet...

Man kan da misbruke resepten man får utskrevet

Sett i et scenario (har ikke fulgt med så mye på de andre postene så dette er bare en generell observasjon) hvor man får resept for 3 mnd av gangen og det er borte på en mnd kan man jo argumentere for at det er misbruk. Som lege ville jeg selv hvertfall følt meg misbrukt
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Man kan da misbruke resepten man får utskrevet

Sett i et scenario (har ikke fulgt med så mye på de andre postene så dette er bare en generell observasjon) hvor man får resept for 3 mnd av gangen og det er borte på en mnd kan man jo argumentere for at det er misbruk. Som lege ville jeg selv hvertfall følt meg misbrukt
Vis hele sitatet...
Ut fra andre tråder er det ikke snakk om et misbruk men en forsvarlig behandling i takt med legens anbefalinger.
Er ikke jeg som har tråder der noen skriver om at de har tatt et helt brett altså. Jeg har bare prøvd å mikse Aduvanz og Ritalin. Jeg har også tatt 60 mg Aduvanz mens jeg bare brukte 30mg. Nå beuker jeg 50. Men jeg lurer på hva som ville skjedd om jeg tok 100mg.. likt som da jeg tok 60 på 30 mg toleranse?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Er ikke jeg som har tråder der noen skriver om at de har tatt et helt brett altså. Jeg har bare prøvd å mikse Aduvanz og Ritalin. Jeg har også tatt 60 mg Aduvanz mens jeg bare brukte 30mg. Nå beuker jeg 50. Men jeg lurer på hva som ville skjedd om jeg tok 100mg.. likt som da jeg tok 60 på 30 mg toleranse?
Vis hele sitatet...
Du skal holde deg til det legen dosere om hensikten er å bli frisk.
Bare husk at selv om man får utskrevet legemidler fra lege kan man være narkoman, som en lege innpå her nevnte og som er kanskje kjent er at endel eldre står fast på f. eks sobril og har helt normale liv. Men de er tross alt avhengig av f. eks sobril og da er man narkoman.
Møtte på en bekjent av meg da jeg var på blåkors som har fått sobril av lege over lengre tid og var avhengig.
Sier ikke du er narkoman, tviler på det men poenget er at narkoman er ikke noe som blir definert om du får medisin lovlig eller ikke om det gir mening?

F. eks jeg gikk på anti depressiva og for noen som ikke har resept på det så blir det å regne som narkotika slik jeg har forstått (jeg fikk resept), men jeg var jo avhengig. Kunne ikke bare slutte brått på det. Nå regner ikke jeg AD som narkotika men jeg var jo uansett avhengig av et legemiddel foreskrevet i forsvarlige doser av lege.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er forskjell på å være en narkoman og rusmisbruker? Disse brukes om enn annen, men en del forskjell i følge leger osv.

Men til saken, prøver du å mikse din egen dose og medisinere deg selv, så kan du ende skjelvet ut, gå tom for medesiner før tiden, det kan bli Au!
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Bare husk at selv om man får utskrevet legemidler fra lege kan man være narkoman, som en lege innpå her nevnte og som er kanskje kjent er at endel eldre står fast på f. eks sobril og har helt normale liv. Men de er tross alt avhengig av f. eks sobril og da er man narkoman.
Møtte på en bekjent av meg da jeg var på blåkors som har fått sobril av lege over lengre tid og var avhengig.
Sier ikke du er narkoman, tviler på det men poenget er at narkoman er ikke noe som blir definert om du får medisin lovlig eller ikke om det gir mening?

F. eks jeg gikk på anti depressiva og for noen som ikke har resept på det så blir det å regne som narkotika slik jeg har forstått (jeg fikk resept), men jeg var jo avhengig. Kunne ikke bare slutte brått på det. Nå regner ikke jeg AD som narkotika men jeg var jo uansett avhengig av et legemiddel foreskrevet i forsvarlige doser av lege.
Vis hele sitatet...
Eldre på gamlehjem får svææære doser benzo for å være minst mulig til bry og etter benzo bruk i årevis med høyere og høyere dosering blir det misbruk ja. Men du kan ikke sammenligne det med foreskrevet bruk av adhd medisin og antidepressiva å man kan ikke ruse seg på antidepressiva. Er vel først når man er avhengig av rusen det kan kalles misbruk men det er mange definisjoner på hva en narkoman er. Noen kan bruke opiater mot smerter i lave doser uten å være narkoman mens andre begynner å misbruke medisinene til å oppnå opiatrus. Du er ikke narkoman eller pilleavhengig i den fortstand selvom psykiatriske medikamenter som antidepressiva krever nedtrapping og ikke bråslutt.

Ts så lenge du ikke misbruker medisinene er du ikke pillenarkoman nei.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Bare husk at selv om man får utskrevet legemidler fra lege kan man være narkoman, som en lege innpå her nevnte og som er kanskje kjent er at endel eldre står fast på f. eks sobril og har helt normale liv. Men de er tross alt avhengig av f. eks sobril og da er man narkoman.
Møtte på en bekjent av meg da jeg var på blåkors som har fått sobril av lege over lengre tid og var avhengig.
Sier ikke du er narkoman, tviler på det men poenget er at narkoman er ikke noe som blir definert om du får medisin lovlig eller ikke om det gir mening?

F. eks jeg gikk på anti depressiva og for noen som ikke har resept på det så blir det å regne som narkotika slik jeg har forstått (jeg fikk resept), men jeg var jo avhengig. Kunne ikke bare slutte brått på det. Nå regner ikke jeg AD som narkotika men jeg var jo uansett avhengig av et legemiddel foreskrevet i forsvarlige doser av lege.
Vis hele sitatet...
Pffff...Tull. Er da ikke narkoman hvis man er avhengig av piller, som brukes forsvarlig og i samarbeid med legen.
Det er litt vanskelig å forklare hvordan jeg tenker at en narkoman er, men stort sett: Kan du ikke vente med å ruse deg, eller må finne en unnskyldning til deg selv for å tillate deg selv å ruse deg, så begynner du å ha et problem.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Bare husk at selv om man får utskrevet legemidler fra lege kan man være narkoman, som en lege innpå her nevnte og som er kanskje kjent er at endel eldre står fast på f. eks sobril og har helt normale liv. Men de er tross alt avhengig av f. eks sobril og da er man narkoman.
Møtte på en bekjent av meg da jeg var på blåkors som har fått sobril av lege over lengre tid og var avhengig.
Sier ikke du er narkoman, tviler på det men poenget er at narkoman er ikke noe som blir definert om du får medisin lovlig eller ikke om det gir mening?

F. eks jeg gikk på anti depressiva og for noen som ikke har resept på det så blir det å regne som narkotika slik jeg har forstått (jeg fikk resept), men jeg var jo avhengig. Kunne ikke bare slutte brått på det. Nå regner ikke jeg AD som narkotika men jeg var jo uansett avhengig av et legemiddel foreskrevet i forsvarlige doser av lege.
Vis hele sitatet...
Du er ikke narkoman fordi legen nettopp har satt deg på antidepressiva noen måneder etter han/hun satt deg på medisiner mot adhd.

Det kalles behandling.

Hvorvidt reseptbelagte legemidler kan misbrukes hører hjemme i en annen tråd. Trådstarter her er bare ute etter oppmerksomhet med sine ørten poster om det samme.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er ikke narkoman fordi legen nettopp har satt deg på antidepressiva noen måneder etter han/hun satt deg på medisiner mot adhd.

Det kalles behandling.

Hvorvidt reseptbelagte legemidler kan misbrukes hører hjemme i en annen tråd. Trådstarter her er bare ute etter oppmerksomhet med sine ørten poster om det samme.
Vis hele sitatet...
Du vet ingenting om jeg er ute etter oppmerksomhet. Jeg lurer på om jeg er narkoman. Trodde aldri jeg skulle begynne med piller. Det er en ny ting.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Du vet ingenting om jeg er ute etter oppmerksomhet. Jeg lurer på om jeg er narkoman. Trodde aldri jeg skulle begynne med piller. Det er en ny ting.
Vis hele sitatet...
Du er ikke narkoman fordi legen nettopp har satt deg på antidepressiva noen måneder etter han/hun satt deg på medisiner mot adhd.

Det kalles behandling for de psykiske tingene du sliter med. Ønsker deg alt det beste!