Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9840
I det siste har jeg gått å lurt på om jeg har blitt hacket på Iphonen min! Vet ikke hvordan jeg har blitt det, men den har begynt å oppføre seg rart. Av og til kan det se ut som om noen trykker på flere forskjellige apper på tlf og de appene som blir trykket på står det "rydder" under. Av og til kan tlfen bli varm uten at jeg gjør noe spesielt for at den skal bli varm og har også oppdaget at det er mye skjermtid, men jeg føler selv at jeg ikke har brukt så mye som det står.
Det har aldri vært sånn her før og jeg lurer på hvordan skal jeg få det til å stoppe? Har byttet passord på alle mulige kontoer, logget ut av alle enheter, Sletta flere apper, fikset mere sikkerhet på epostene mine og har nullstillt hele Iphonen.
Er veldig usikker på om det er nokk for å bli kvitt overvåkningen og om det er noe annet jeg også kan gjøre for å være helt sikker? Kan sim-kortet være hacket?
Håper det er noen der ute som kan dette og kan forklare meg hva jeg skal gjøre for å få en stopper på dette!

Hilsen en som er dritt lei av å føle seg overvåket
Ja mann, de er ute etter deg! Tinfolie under lua er å anbefale..

Men seriøst, 99,99% sannsynlig telefonen som begynner å svikte deg. Skjedd omtrent det samme til meg.. Technology azzzz
Trådstarter
5 1
Hehe okei, håper virkelig at det bare er det.. Tenker at jeg værtfall har gjort alt jeg kan gjøre for å få hackerne vekk fra tlf min, men får vell levere den inn til noen som kan om dette hvis det fortsetter i samme retning som før jeg nullstillte hele tlf og bytta alle passordene osv...
Har lest om dette en stund nå å det er visst veldig lett å hacke en tlf og sim-kort, uten at man merker at det skjer selv.. Håper det har løst seg nå å at jeg slipper mere dritt! Det er jo jævlig noia hvis noen sitter å lytter på samtalene mine og ser alt jeg skriver og gjør på tlf, HAHA HOFF
420 all the time
Hash cat's Avatar
Sitat av Leopaw8 Vis innlegg
Hehe okei, håper virkelig at det bare er det.. Tenker at jeg værtfall har gjort alt jeg kan gjøre for å få hackerne vekk fra tlf min, men får vell levere den inn til noen som kan om dette hvis det fortsetter i samme retning som før jeg nullstillte hele tlf og bytta alle passordene osv...
Har lest om dette en stund nå å det er visst veldig lett å hacke en tlf og sim-kort, uten at man merker at det skjer selv.. Håper det har løst seg nå å at jeg slipper mere dritt! Det er jo jævlig noia hvis noen sitter å lytter på samtalene mine og ser alt jeg skriver og gjør på tlf, HAHA HOFF
Vis hele sitatet...
Har noen en grunn for å lytte på smatalene dine (ikke svar hvis du ikke vil)?
Trådstarter
5 1
Er vell noen som jeg har tenkt på som kunne ha funnet på å gjøre det, bare for å ha kontroll på hva jeg driver med på tlf.. Folk som kjeder seg! Som ikke har noe bedre å gjøre enn å hacke seg inn på andres privatliv bare for morroskyld.. Problemet er at jeg har en del sånne kjenninger i livet mitt :/
420 all the time
Hash cat's Avatar
Sitat av Leopaw8 Vis innlegg
Er vell noen som jeg har tenkt på som kunne ha funnet på å gjøre det, bare for å ha kontroll på hva jeg driver med på tlf.. Folk som kjeder seg! Som ikke har noe bedre å gjøre enn å hacke seg inn på andres privatliv bare for morroskyld.. Problemet er at jeg har en del sånne kjenninger i livet mitt :/
Vis hele sitatet...
Høres veldig lite sannsynelig ut. Personelelig så kan jeg basic hacking sånn som, de fleste pc passord, masse wifi kødd, ta ned wifi, ta ned dårlige nettsider, osv. Men jeg har aldri gått inpå en random sin telefon. Hva skulle jeg fått utav det? Evt hvis du tenker at purken gjør det så kan jeg fortelle deg at det har de ikke lov til, og derfor er det nok ikke purken. Høres ut for meg som om du er ganske paranoid, prøv å legg bort telefonen litt. Husk også at telefoner har en levetid de og, etter en stund så kan det hende at telefoner blir treigere. Og hvis du har mistan i bakken så kan det hende at touch skjermen er litt tullete (klikker plasser der du ikke klikker).

Blir mye innetid nå, så forstår mindsette. Men prøv å slappe av, for din egen skyld
Sist endret av Hash cat; 21. april 2020 kl. 14:10.
Min iphone gjør det samme når den sjekker etter oppdateringer til appene. Ser ut som noen trykker på dem. Om den finner oppdatering så oppdaterer den også i samme slengen.
Ettersom du har nullstillt iphonen og byttet passord, så er det svært lite sannsynlig at du blir overvåket.
På eldre iOS versjoner kunne man installere spy software på offerets telefon. På nyere iOS versjoner er den eneste måten meg bekjent, å overvåke telefonen via iCloud, og da trenger man passordet.
Så min mening er at du er trygg.
Har hatt flere iPhones som har de symptomene du beskriver, så sikkert bare telefonen som begynner å bli gammel.
Trådstarter
5 1
Ble litt mindre beskymret etter jeg leste svarene deres, den er sikkert bare blitt gammel og gjør mye rart på grunn av det. Hehe, har hatt litt for mye noia det siste døgnet, men får bare krysse fingrene for at dere har rett. Takk for svar uansett
Alle iphonene jeg har hatt har oppført seg mer eller mindre sånn når batteriet blir dårlig.
Trådstarter
5 1
Hehe, er en lettelse for meg å høre det!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Høres veldig lite sannsynelig ut. Personelelig så kan jeg basic hacking sånn som, de fleste pc passord, masse wifi kødd, ta ned wifi, ta ned dårlige nettsider, osv. Men jeg har aldri gått inpå en random sin telefon. Hva skulle jeg fått utav det? Evt hvis du tenker at purken gjør det så kan jeg fortelle deg at det har de ikke lov til, og derfor er det nok ikke purken. Høres ut for meg som om du er ganske paranoid, prøv å legg bort telefonen litt. Husk også at telefoner har en levetid de og, etter en stund så kan det hende at telefoner blir treigere. Og hvis du har mistan i bakken så kan det hende at touch skjermen er litt tullete (klikker plasser der du ikke klikker).

Blir mye innetid nå, så forstår mindsette. Men prøv å slappe av, for din egen skyld
Vis hele sitatet...
Politiet har faktisk lov...https://www.aftenposten.no/norge/i/K...-stadig-oftere