Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1068
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
En hel haug nettsider har innebygget irriterende "popups" (ikke i 90's-00's-forstand, men overlays ol. med Javascript) og maser om newsletters, surveys, cookies man må samtykke til osv. - finnes det userscripts, lister til uBlock el. som blokkerer disse tingene?
Noscript fikser de fleste javascript-relaterte problemer.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Det kødder også opp for mye til at jeg orker å bruke det, det er tross alt haugevis med legitime bruksområder.

Ja, det kan slås av og på per side, men det er fortsatt litt for high maintenance for min smak.
Når man først har vendt seg til og stilt inn noscript (som ikke tar så lang tid) så trenger man ikke tenke på det, utover ved netthandel der man skal verifisere kort og slikt. Mulig "Remove this permanently" er noe for deg.
Jeg har brukt noe så enkelt som "Fuck Overlays". Da kan du fjerne det øverste "vinduet", feks noen av de "Sign up 2 read this!1!" sidene.

Men endringen er ikke permanent. Gjør du noe feil, og fjerner innhold kan du bare refreshe så er den tilbake til standard. Noe som også er irriterende på gjentagene sider.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Jeg tenker på noe som vil være "permanent" per side, i tilfelle. Jeg begynner å mistenke at dette begynner å bli en jobb for uBlock likevel, men med egne filtre.