Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 70020
Er det noen her som har vært borti Panelsøk?

Man registrerer seg, og mottar markedsundersøkelser som man svarer på.
Og som "lønn" for dette mottar man penger, gavekort e.l.

Svenske facebooksiden

Norske facebooksiden

Norsk nettside

Virker seriøst, men de har ikke svart noen av innleggene på den svenske facebooken, og den norske ser ikke ut som den er i bruk. Stusser også på at det ikke er noen kontaktinformasjon på den norske nettsiden.

Ser ut som det er en norsk/svensk versjon av SurveyCompare UK.
http://www.surveycompare.net
Sist endret av Mr. Flash; 21. august 2014 kl. 11:43.
Ja!!!

Du må fylle ut UTROLIG mange sånne før du i det hele tatt får så mye "penger" at du har råd til en liten Cola på butikken.
Når jeg var 12-13 år trur jeg så var dette noe jeg også kom over. Testet ut dette litt og fylte kanskje ut en 20-30 stk på en uke. Totalt tjent pr stk sånn ca regnet var 15-20 øre pr fullført undersøkelse.

Du kan heller klippe plenen til en nabo eller gå i søppeldungen på byen å hente flasker for å tjene mer enn dette.
Mye jobb, lite å tjene! Og det tar lang tid! Ta heller noen oppdrag på småjobber på finn.no eller sett ut annonser i aviser og lignende. Alltid noen som trenger litt arbeidskraft ett eller annet sted. Lykke til.
Panel.no er da også en mulighet, tror den er bedre enn du (Ts) kom med. Men dørgende kjedelig, tar lang tid, og så skal firmaene alltid prakke litt mer "ekstra ekstra".

Vurdér i høyeste grad noe annet.
Papa
Mr. Flash's Avatar
Trådstarter
Hadde ikke forventet å tjene store penger på dette. Noe man gjør mens man ser på tv f.eks. Kunne brukt 1 time hver dag på dette, så noen hundrelapper i uken enten i cash eller gavekort hadde jeg forventet.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Hadde ikke forventet å tjene store penger på dette. Noe man gjør mens man ser på tv f.eks. Kunne brukt 1 time hver dag på dette, så noen hundrelapper i uken enten i cash eller gavekort hadde jeg forventet.
Vis hele sitatet...
Det er vel rimelig realistisk. Panel.no og Verdifullmening.no gir omtrent 1 krone per minutt de beregner du bruker på undersøkelsen. Disse estimatene er i bestefall noe optimistisk, så si 50 kroner timen. Gjør du det hver dag, 7 dager i uken, 1 time, blir det altså 350 kroner uken. Det forutsetter dog at du har nok spørreundersøkelser til å fylle 7 timer i uken - og det tviler jeg litt på om er mulig.
Sitat av nikita Vis innlegg
Det er vel rimelig realistisk. Panel.no og Verdifullmening.no gir omtrent 1 krone per minutt de beregner du bruker på undersøkelsen. Disse estimatene er i bestefall noe optimistisk, så si 50 kroner timen. Gjør du det hver dag, 7 dager i uken, 1 time, blir det altså 350 kroner uken. Det forutsetter dog at du har nok spørreundersøkelser til å fylle 7 timer i uken - og det tviler jeg litt på om er mulig.
Vis hele sitatet...
Kan vell heller forvente 2-4 undersøkelser per uke, si du bruker 5 minutt på hver har du en "inntekt" på 10-20 kr per uke, eller 520-1040 kr per år. Så om ts ønsker seg et par hundrelapper i uka må han nok forvente å være medlem av en god del sider.

Om alt du ønsker er noen hundrelapper i uken ville jeg heller snakket med nærmeste butikksjef (dagligvare) å spurt om de trengte hjelp til å stable varer 1-2 ganger i uken. Ofte er de underbemannet å en person som kan jobbe 3 timer to ganger i uka uten å måtte sitte i kassa og er effektiv kan fort forsvares i budsjettet når lønnsutgiften er rundt 145 kr timen. Det er også MYE mer lønnsomt for deg.

For å ta det kjapt, de 7 timene du bruker på undersøkelser for å få 350 i gavekort kunne du brukt på jobb med 145 kr per time, dette er rett over 1000 kr, noe som etter skatt vil være det dobbelte av det du hadde "tjent" på å bruke mye tid på å trykke deg gjennom ekstremt kjedelige undersøkelser.
Sist endret av Anoman; 21. august 2014 kl. 23:46.
Papa
Mr. Flash's Avatar
Trådstarter
Jeg jobber allerede over en 100% stilling. Er ikke interessert i noe ekstrajobb.
Diskusjonen her var ang. Panelsøk, hvor man kan tjene penger fra sofaen, mens man slapper av.

De averterer med "opp til 140kr pr undersøkelse", derfor syntes jeg det virket interessant. Synes også det å svare på spørreundersøkelser er morsomt.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
De averterer med "opp til 140kr pr undersøkelse", derfor syntes jeg det virket interessant. Synes også det å svare på spørreundersøkelser er morsomt.
Vis hele sitatet...
Hehe, det der kan ikke annet være enn tull. Finnes ikke et seriøst firma som betaler noen 140kr for noe som tar toppen en halvtime å svare på.

Ellers kan det jo være noeslags supergavekort man kan vinne, som rettferdiggjør påstanden deres "140kr per undersøkelse".



(...) En annen ting er at jeg og mang andre mener disse undersøkelsene er mer eller mindre svada, og underminerer datagrunnlaget (som er særs viktig). Dette er spam på høyt nivå -- og alle stor, seriøse bedrifter, med respekt for seg selv går ikke til ymse markedsanalysebedrifter der de gir dem oppdrag om undersøkelser, som er svart på en altfor dårlig måte, ..av altfor uinteresserte respondenter.


Meeh, markedsundersøkelser. Det har gått totalt inflasjon i dem, de brukes og misbrukes i alle tenkelige og utenkelige sammenhenger, og dette underminerer kvaliteten i [COLOR="Red"]produkter [/COLOR]og [COLOR="Blue"]tjenester[/COLOR] - over tid..

*Mener jeg. Ikke markedsundersøkelser i seg selv, men mengden og så og si misbruken av dem. Datagrunnlaget og datakvaliteten kan ikke være god nok når man har så mange som man har idag.
Sist endret av aeon_illuminate; 23. august 2014 kl. 04:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.