Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 25227
Synes hele opplegget er idiotisk.
Dette vil bare føre til at gamle folk som ikke vet at de laster ned ulovlig blir tatt fordi de ikke er klare over at de må beskytte seg.

Når det er sagt:
Har noen et godt tips til en god og billig VPN? Har sett på Astrill, men vil se hva annet dere foretrekker før jeg betaler for noe.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Dette vil bare føre til at gamle folk som ikke vet at de laster ned ulovlig blir tatt fordi de ikke er klare over at de må beskytte seg.

Når det er sagt:
Har noen et godt tips til en god og billig VPN? Har sett på Astrill, men vil se hva annet dere foretrekker før jeg betaler for noe.
Vis hele sitatet...


Jeg har selv de her.
Får full hastighet om jeg kobler meg til sverige. Så kobler jeg opp til USA for så å bruke Netflix hvis jeg vil det. Aldri noe buffring.
Sitat av misterXxXxX Vis innlegg
Jeg har selv de her.
Får full hastighet om jeg kobler meg til sverige. Så kobler jeg opp til USA for så å bruke Netflix hvis jeg vil det. Aldri noe buffring.
Vis hele sitatet...
At du får full hastighet er jo relativt for deg, men relativt lite opplysende når du ikke opplyser om hvilken linje du sitter på.
Sitat av rolls Vis innlegg
At du får full hastighet er jo relativt for deg, men relativt lite opplysende når du ikke opplyser om hvilken linje du sitter på.
Vis hele sitatet...
Sitter nå på 100/10 nå da. Og som jeg sa. Samme hastighet om jeg er på VPN eller ikke.
Skummelt.

Tror dere at de overvåker ALL rtafikk, eller bare noe? De største sidene osv? Bruker som regel denne siden, men siden de har startet idag, så er jeg usikker på hva jeg tørr! Hehe..
Noen som vet hvordan man "binder" ett program til en nettverksadapter? Ønsker å la serveren min sitte som vanlig med webserveren, men bruke en VPN til de mer lyssky tingene.

Noen som vet om det går an i Windows Server 2k8?

Noen som vet hvordan man "binder" ett program til en nettverksadapter? Ønsker å la serveren min sitte som vanlig med webserveren, men bruke en VPN til de mer lyssky tingene.

Noen som vet om det går an i Windows Server 2k8?
De kan vell ikke spore opp det du allerede har lastet ned om du ikke lenger "deler" materialet?
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Skummelt.

Tror dere at de overvåker ALL rtafikk, eller bare noe? De største sidene osv? Bruker som regel denne siden, men siden de har startet idag, så er jeg usikker på hva jeg tørr! Hehe..
Vis hele sitatet...
Nei, dem loggfører kun hva man laster ned.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Noen som vet hvordan man "binder" ett program til en nettverksadapter? Ønsker å la serveren min sitte som vanlig med webserveren, men bruke en VPN til de mer lyssky tingene.

Noen som vet om det går an i Windows Server 2k8?

Noen som vet hvordan man "binder" ett program til en nettverksadapter? Ønsker å la serveren min sitte som vanlig med webserveren, men bruke en VPN til de mer lyssky tingene.

Noen som vet om det går an i Windows Server 2k8?
Vis hele sitatet...
Hva mener du å "binder", eneste jeg kan komme på er i programmerings språk der man har funksjonen bind (), men regner meg at det ikkje er hva du tenker på.
Føler meg rimelig trygg for laster ned relativt lite, og laster nesten aldri opp noe. Om de mot formodning går etter småpirater er det så mange av dem at sannsynligheten for at det skal skje noe stygt er ganske liten. Kan hende jeg får et brev, men tror neppe det blir noe rettsak ut av det.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Nei, dem loggfører kun hva man laster ned.



Hva mener du å "binder", eneste jeg kan komme på er i programmerings språk der man har funksjonen bind (), men regner meg at det ikkje er hva du tenker på.
Vis hele sitatet...
La oss si at jeg har 2 programmer, den ene er uTorrent og den andre er Apache.

Jeg vil at uTorrent skal bruke VPN, og at Apache skal bruke den vanlige IP-adressen.
Faktum er vel at politiet ikke har resurser til å håndheve dette, skulle noen være uheldige nok til å komme på "lista". Selvfølgelig kan man jo risikere å få besøk dersom man driver i stor skala, men for den vanlige mannen på gata som laster ned et par episoder i uka av favorittserien sin tviler jeg sterkt på at det er noen reell trussel.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Noen som vet hvordan man "binder" ett program til en nettverksadapter? Ønsker å la serveren min sitte som vanlig med webserveren, men bruke en VPN til de mer lyssky tingene.

Noen som vet om det går an i Windows Server 2k8?

Noen som vet hvordan man "binder" ett program til en nettverksadapter? Ønsker å la serveren min sitte som vanlig med webserveren, men bruke en VPN til de mer lyssky tingene.

Noen som vet om det går an i Windows Server 2k8?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener, men jeg har iallfall Astrill VPN applet i routeren min. Denne lar meg velge hvilke av de tilkoblede enhetene som skal routes via VPN.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
La oss si at jeg har 2 programmer, den ene er uTorrent og den andre er Apache.

Jeg vil at uTorrent skal bruke VPN, og at Apache skal bruke den vanlige IP-adressen.
Vis hele sitatet...
setter opp pfsense med 2 gateways, 1 gateway vpn og 1 vanlig

deretter definerer du hvilke som skal gå ut av hvem.

eventuelt sette inn 1 nytt nettverskkot på serveren og binder kort 1 til vpn og kort 2 til vanlig isp
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Nei, dem loggfører kun hva man laster ned.



Hva mener du å "binder", eneste jeg kan komme på er i programmerings språk der man har funksjonen bind (), men regner meg at det ikkje er hva du tenker på.
Vis hele sitatet...
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva du mener, men jeg har iallfall Astrill VPN applet i routeren min. Denne lar meg velge hvilke av de tilkoblede enhetene som skal routes via VPN.
Vis hele sitatet...
Sitat av knutazz Vis innlegg
setter opp pfsense med 2 gateways, 1 gateway vpn og 1 vanlig

deretter definerer du hvilke som skal gå ut av hvem.

eventuelt sette inn 1 nytt nettverskkot på serveren og binder kort 1 til vpn og kort 2 til vanlig isp
Vis hele sitatet...
Alle dere tre: Seriøst? Vil dere bare være vanskelige, eller forstår dere virkelig ikke hva han spør om?

Han spør om hvordan man kan sette uTorrent til å bruke ett nettverkskort, eventuelt en IP, som i dette tilfellet er VPN, mens all annen trafikk på maskinen skal gå via hans vanlige LAN.
Men svaret er: uTorrent støtter proxy. Derfor er mitt forslag: Finn en proxytilbyder, putt inn i uTorrent.
Spørsmålet blir vel om produsenter gidder å bruke penger på å jakte på folk som laster ned ulovlig.
Det gidder de, helt konkret så er det advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig som har fått det oppdraget i Norge av bla. MPAA, Norsk Videogramforening, Norske Filmbyråers Forening og NOPA (Norsk forening for komponister og tekstforfattere).
Sist endret av Mith; 29. november 2013 kl. 12:57.
Naziopplegg.
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette er et stort steg i feil retning. Mediabransjen viser en utdatert holdning som ikke gjenspeiler seg med den smarttelefon-generasjonen har. Ved å tviholde på en utdatert salgsplatform og straffe de som ikke støtter den kommer de ingen vei med.

Det bransjen må se, er hvordan musikkbransjen endret seg med Spotify. Piratkopiering og fildeling av musikk har gått drastisk ned fordi kunder kan streame musikk til alle sine enheter på en enkel måte. Utvalget, prisen og tilgjengeligheten er meget god, og det må den være for at det skal fungere. Den norske versjonen av Netflix var et steg i riktig retning, men utvalget og tilgjengelighet er alt for dårlig.

Vi ser jo her at det er store navn på listen til advokatfirmaet, og de jobber alle sammen mot det samme målet, å straffe. Hadde de isteden gått sammen for å tilby en streamingtjeneste som ga tilgang til deres media verden over samtidlig som det slippes til tv, ja da kan vi nok se på en drastisk nedgang i pirataktivitet.
Sist endret av ZELDUR; 29. november 2013 kl. 13:35. Grunn: skrifeleif
Faen så ekkelt.. Trodde liksom aldri dagen skulle komme?
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Jeg tror dette er et stort steg i feil retning. Mediabransjen viser en utdatert holdning som ikke gjenspeiler seg med den smarttelefon-generasjonen har. Ved å tviholde på en utdatert salgsplatform og straffe de som ikke støtter den kommer de ingen vei med.

Det bransjen må se, er hvordan musikkbransjen endret seg med Spotify. Piratkopiering og fildeling av musikk har gått drastisk ned fordi kunder kan streame musikk til alle sine enheter på en enkel måte. Utvalget, prisen og tilgjengeligheten er meget god, og det må den være for at det skal fungere. Den norske versjonen av Netflix var et steg i riktig retning, men utvalget og tilgjengelighet er alt for dårlig.

Vi ser jo her at det er store navn på listen til advokatfirmaet, og de jobber alle sammen mot det samme målet, å straffe. Hadde de isteden gått sammen for å tilby en streamingtjeneste som ga tilgang til deres media verden over samtidlig som det slippes til tv, ja da kan vi nok se på en drastisk nedgang i pirataktivitet.
Vis hele sitatet...
My thoughts exactly.

Grunnen til at mange piratkopierer er fordi ALT er tilgjengelig HELE TIDEN.
Spotify har absolutt ikke alt, men de har nok til at jeg ikke piratkopierer musikk.
Netflix har et helt OK utvalg, men hvis jeg leter etter en spesifikk film så er den sjeldent der. Selv om de har mange filmer betyr det ikke at de har mange filmer som folk faktisk vil se.

Hvis de vil vinne pirat-krigen må de komme med et tilbud som kan konkurrere med thepiratebay.
Folket har allerede bevist at vi er villige til å betale for slike tjenester.
Sist endret av PerPerPerPer; 29. november 2013 kl. 13:54.
Hatt VPN i to uker nå, laster ned trygt og greit. Anbefaler alle å gjøre dette, ikke bare for å laste ned, men for basic privacy Hadde virkelig ikke forventet hvor lett denne loven fikk det, hadde håpet litt mer protest enn som så.
Hjelper lite å protestere når folkets mening nesten ikke betyr noe og sjelden blir hørt. Vi har stemming, men det er ikke så mye folket får bbestemme av den grunn.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Faen så ekkelt.. Trodde liksom aldri dagen skulle komme?
Vis hele sitatet...
Dette ble jo bestemt for over et år siden, men er vel først nå det trer i kraft.

Som andre sier så er pirater så mange at straffene kan ikke være så svære. Kanskje vi får noen saker for å sette eksempler for skremmselsens skyld.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Dette ble jo bestemt for over et år siden, men er vel først nå det trer i kraft.

Som andre sier så er pirater så mange at straffene kan ikke være så svære. Kanskje vi får noen saker for å sette eksempler for skremmselsens skyld.
Vis hele sitatet...
Det er rimelig u-kult å ødelegge et par menneskers liv (les: pga gigantiske bøter for fillesaker) for å statuere et eksempel.

Trist at Norge ikke klarer å holde et bedre personvern enn dette.
Ang å binde et program til et nettverkskort / interface så er det fullstendig mulig.

Den enkleste måten er å bruke torrent-klienten Vuze, den støtter å kjøre all trafikk gjennom det interfacet du definerer i settings.

Ellers finnes det mange løsninger, alt fra å installere et program som gjør det for deg, begrense tilgang i firewall til ganske innfløkte greier.
Dette blir bare for dumt, at bedrifter skal komme og spare penger via internett-løsninger, kutte jobber for vanlige folk etc. Også nekter de å godta at det også har en bakdel. Derfor må de begynne med overvåkning...... På tide å ta internettet tilbake?
Betyr dette at jeg står i fare for å bli tatt vis jeg laster ned en film fra bukta?
Fuck VPN, her er det wardriving og spoofing som gjelder.
Pfft. akkurat nu laster jeg ned "ghost ship", om dem kommer på døra så skal jeg spise avføringsmiddel å bli med frivillig
Folk snakker om at VPN er tingen fra i dag av. Men det jeg ser er jo at så og si alle VPN tilbydere krever en for for identifisering når du skal lage konto.
Trafikken mellom deg og VPN er kryptert/maskert. Men den er vel ikke maskert videreut. Da er det jo bare for ''Jegerene'' å ta kontakt med VPN tilbyderen og be om navn bak den spesifikke ipadressen.

Overtenker jeg dette?
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Folk snakker om at VPN er tingen fra i dag av. Men det jeg ser er jo at så og si alle VPN tilbydere krever en for for identifisering når du skal lage konto.
Trafikken mellom deg og VPN er kryptert/maskert. Men den er vel ikke maskert videreut. Da er det jo bare for ''Jegerene'' å ta kontakt med VPN tilbyderen og be om navn bak den spesifikke ipadressen.

Overtenker jeg dette?
Vis hele sitatet...
Ja. Privateinternetaccess.com som jeg har VPN med trenger ikke noe kontaktinformasjon i det hele tatt. Det eneste de har av meg er paypalen min, det er det. Dessuten bruker de delt IP, samtidlig som de ikke logger trafikk.

Dette er jo såklart bare for min, vet det er andre som logger trafikk og vil ha all kontaktinfo.
Faen, nå er vi 1 steg nærmere usa-tilstander her... Altså at private aktører får rote rundt og lete etter grums på helt vanlige folk.

Hvis dette får utvikle seg fritt i årene som kommer, vil vi sikkert se økning av advokatbyråer som fokuserer på å "rovspise" seg på helt vanlige mennesker som laster ned torrents.

Greit, det er jo i prinsippet ulovlig, men jeg syns det er kvalmt å vende fokus mot noe så simpelt/enkelt som nedlasting av serier, filmer og musikk.
Blir som å fokusere på low-levels i MMO, når du selv er høyere level og egentlig har bedre ting å gjøre

Håper for guds skyld dette ikke blir noen stor greie, men jeg er nervøs for at årene som kommer vil bli et helvete med overvåkning og corporate assholes som skal drive rovinntekt på en rimelig uskyldig befolkning.
Det virker jo rimelig enkelt, så det er mulig fler desperate advokatbyråer etterhvert slenger seg på... er jo som å ta godteri fra små barn.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ja. Privateinternetaccess.com som jeg har VPN med trenger ikke noe kontaktinformasjon i det hele tatt. Det eneste de har av meg er paypalen min, det er det. Dessuten bruker de delt IP, samtidlig som de ikke logger trafikk.

Dette er jo såklart bare for min, vet det er andre som logger trafikk og vil ha all kontaktinfo.
Vis hele sitatet...
Leste litt på ToS hos privatinternetaccess...

Sitat av Privateinternetaccess ToS
BREACH
PrivateInternetAccess.com abides by a ZERO TOLERANCE policy relating to any activity which breaches or violates our terms and conditions.

Along with the ZERO TOLERANCE policy, Clients who materially breach the terms and conditions will have their account removed without any refund. Additionally, Client understands that PrivateInternetAccess.com expressly reserves the right to hold the Client or any third-party using the service on Client’s behalf responsible for any and all financial damages and losses which may be incurred arising out of said breach or breaches, including, but not limited to attorneys fees, fees for expert witnesses, court costs, and other charges.
Vis hele sitatet...
Litt over dette står det tydelig beskrevet hva som blant annet kan føre til dette.

Sitat av Privateinternetaccess ToS
Uploading, possessing, receiving, transporting, or distributing any copyrighted, trademark, or patented content which you do not own or lack written consent or a license from the copyright owner;
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår det så kan selve VPN tilbyderen kan ta steg videre å gå til sak mot deg dersom de ser at du laster ned ulovlige torrents til deres VPN.

Sikkert ikke en reèl situasjon.. men det at det er beskrevet så spesifikk er litt skummelt for min del.
Og paypal er jo ikke anonymt....
Haha, lurte på om noe var på gang når en kompis fikk telefon ifra internett levrandøren sin om at de hadde blitt kontaktet av et firma som hadde overvåket hvem som hadde lastet ned filmen Pasific Rim ifra Piratebay, og de ville ha person info om IP'en hans men de hadde jo ikkje lovt å gi ut noe ved mindre de blir rettsak :P

Personlig trur eg ikkje detta blir noe stort vist folk bare tar noen forholdsregler og bruker litt sunn fornuft når de leker pirater


BTW http://www.youtube.com/watch?v=SLMJpHihykI
Sist endret av Clipse; 29. november 2013 kl. 20:54.
Jeg har aldri vært på TG, hvordan er reglene der ang. deling av slikt materiale?
Sist endret av TylerDurden; 29. november 2013 kl. 20:58.
stoppet å laste ned og laste opp i går + avinstallert uttorent.
Ok ok, ok!

Noia, hva skjer?? jeg skjønner meg ikke på data, men har tidligere lastet ned de tingene jeg trenger. Må jeg slutte med dette? burde jeg kjøpe meg cyberkrigere, shold eller lignende? Hvor er norges crazy kamikazehackere?

Det er kanskje på tide å ta denne kampen til en annen arena. Høygafler og fakler!?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Stoppet å laste ned og opp i går. Tok også ut harddisken og hev den, i tillegg har jeg brent opp pcen.
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Folk snakker om at VPN er tingen fra i dag av. Men det jeg ser er jo at så og si alle VPN tilbydere krever en for for identifisering når du skal lage konto.
Trafikken mellom deg og VPN er kryptert/maskert. Men den er vel ikke maskert videreut. Da er det jo bare for ''Jegerene'' å ta kontakt med VPN tilbyderen og be om navn bak den spesifikke ipadressen.

Overtenker jeg dette?
Vis hele sitatet...
Overhodet ikke, det du sier stemmer for veldig mange tjenester.

Det finnes derimot tjenester som ikke krever noen form for identifikasjon, og tar betalt i bitcoins / andre anonyme betalingsmåter.

https://torrentfreak.com/vpn-service...dition-130302/

Har selv erfaring fra ivpn, nvpn og nordvpn, alle har servere som gir full hastighet på min 100/10 linje.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Er det ikke samma om VPNen logger eller ikke? Kan man ikke bare finne den billigste? De piratjegerne sjekker vel kun hovedsaklig norske IPer?
Sitat av Affe Vis innlegg
Er det ikke samma om VPNen logger eller ikke? Kan man ikke bare finne den billigste? De piratjegerne sjekker vel kun hovedsaklig norske IPer?
Vis hele sitatet...
Det er jo en vurdering du må ta selv. Men ser for meg flere tilfeller der det kan være interessant for rettighetshavere/politi å sjekke også utenlandske IP-adresser, deriblant stor grad av torrents med norsk materiale, aktivitet på norske trackere, osv.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg har aldri vært på TG, hvordan er reglene der ang. deling av slikt materiale?
Vis hele sitatet...
Når jeg var på TG lastet jeg vel ned rundt en 2TB via dc++. Hadde også oppe dc++ når politifolkene med narkobikkja gikk forbi, de ga f.. for å si det sånn

kan hende det blir noe strengere med årene, men var jo ihvertfall ikke noe problem i fjor
Hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt egentlig? Si at man laster ned en film i ny og ne.
Sitat av wellpur Vis innlegg
Hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt egentlig? Si at man laster ned en film i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Folk laster ned filmer hele tiden.
Sitat av wellpur Vis innlegg
Hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt egentlig? Si at man laster ned en film i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Dem vil nok sette noen harde eksempler, så dem tar de dem kan.
Vil sikkert roe seg ned, har ennå ikke fått noen på dørklokken
Og hvordan sikrer man seg best for dette da? Noen som vil lage en guide?
Og hvordan sikrer man seg best for dette da? Noen som vil lage en guide?
Vis hele sitatet...
Dette har da vært opp mange ganger her og andre steder.
Dette korte svaret er og skaffe seg en god VPN tjeneste eller seedbox.
Eller prøve en av de mange guider med Proxy,Tor...osv,som ofte gir ustabil og tregere nedlasting.