Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1427
Hei!

Jeg trenger litt hjelp; jeg har nettopp installert en ny router og når jeg prøver å logge meg på nettverket får jeg opp to alternativer:

"Angi/velg ekstra påloggingsinformasjon"
"Koble til et annet nettverk"


Jeg aner ikke hvilken informasjon jeg skal angi, og er det noen måte å skru av dette på så jeg bare for spørsmål om å skrive inn nettverkskoden?

http://i.imgur.com/d9kOg.jpg

Takk på forhånd!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Normalt skal du ikke definere noenting lokalt, all opprigning for PPPOE (normalt for ADSL) skjer på modemet.

Hvem har du fått internett av ? Hva slags type linje er det ? Hvilken router er det ?
Haxon's Avatar
Trådstarter
Routeren er Jensen AIR:LINK 89300, bruker nettverk levert av canal digital.
Jeg får ikke dette problemet når jeg er på min 64bit Windows 7 Laptop, da trenger jeg bare å skrive inn nettverkskoden og jeg er innlogget.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da trenger du iallefall ikke spesifisere noen form for ekstra påloggingsinformasjon.

Regner med du har koblet link fra CD-modem -> WAN-port på Jensen, deretter skal du bare behøve å høyreklikke nede i hjørnet på nettverksforbindelser i windows og velge SSID'en du har satt.
Deretter skriv inn nettverksnøkkel og du skal være på nett.
Haxon's Avatar
Trådstarter
Det er akkurat det jeg har gjort. Fungerer som sagt helt riktig på min laptop, og to andre laptopper i huset. Kan det ha noe med innstillingene på den stasjonære pc'en min å gjøre?