Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 30436
Hei, bor for tiden i latinamerika og har et problem:

Jeg skulle gjerne fulgt kampene til mitt kjære 1.divisjonslag i Norge, som vises på NRK web-tv. Problemet er at NRK ikke tillater utelandske ip-adresser å få tilgang til web-tven.

Lurer derfor på om noen vet noen triks på hvordan man omgår dette? Altså hvordan jeg kan gi datamaskinen ut for å være i Norge?

Saludos.
Sist endret av vestkant; 6. april 2010 kl. 07:53.
Installer Mozilla Firefox, og bruk en norsk proxyserver til lure nettsiden til å tro at du er i Norge.

Bildet under forklarer hvordan man kobler seg til en proxy i Firefox.

http://bildr.no/thumb/622100.jpeg
Sitat av etsi Vis innlegg
Installer Mozilla Firefox, og bruk en norsk proxyserver til lure nettsiden til å tro at du er i Norge.

Bildet under forklarer hvordan man kobler seg til en proxy i Firefox.

http://bildr.no/thumb/622100.jpeg
Vis hele sitatet...
Nice.. Enkelt og greit :P
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av vestkant Vis innlegg
Hei, bor for tiden i latinamerika og har et problem:

Jeg skulle gjerne fulgt kampene til mitt kjære 1.divisjonslag i Norge, som vises på NRK web-tv. Problemet er at NRK ikke tillater utelandske ip-adresser å få tilgang til web-tven.

Lurer derfor på om noen vet noen triks på hvordan man omgår dette? Altså hvordan jeg kan gi datamaskinen ut for å være i Norge?

Saludos.
Vis hele sitatet...
Her er en metode som kan brukes for å se alle NRKs nett-TV program (også direktesendingene) i utlandet helt gratis:

1. Gå til siden https://www.torproject.org/download/...d-easy.html.en og last ned «Tor Browser Bundle».
2. Kjør det nedlastede programmet og unzip det til en fritt valgt folder.
3. Gå til folderen «Data\Tor» i den unzippede «Tor Browser»-folderen og åpne fila «torrc» i Notepad. Legg til følgende to linjer på slutten av denne fila og lagre den:
StrictNodes 1
ExitNodes {NO}
4. Lag en snarvei på skrivebordet til fila «Start Tor Browser.exe». Denne finner du i rota i den unzippede «Tor Browser»-folderen.
5. Start Tor Browser fra snarveien på skrivebordet. Når Tor Browser-vinduet kommer opp etter en stund (etter at «Connected to the Tor network!» vises i «Vidalia Control Panel»-vinduet), klikker du på «Tor Browser»-knappen øverst i venstre hjørne og så på linken «Add-ons». Klikk så på «Plugins»-linken i venstremargen og så på «Enable»-knappen til høyre for «Shockwave Flash». I «Confirm»-vinduet som da kommer opp, huker du av for «Never ask me again» og klikker så på «Yes»-knappen. Lukk så «Add-ons Manager»-fanen.
6. Skriv f.eks. inn adressen tv.nrk.no/direkte/nrk1 i adresse-feltet i Tor Browser for å se direktesendingene fra NRK1.
7. Når meldingen «Click here to activate the Unknown plugin» kommer opp etter en stund, klikker du bare på den lille pila. Direktesendingen vil da komme opp etter en stund.
8. Neste gang du ønsker å se NRK nett-TV i utlandet, klikker du bare på «Start Tor Browser»-snarveien på skrivebordet og finner fram det programmet du vil se i Tor Browser nettleseren når den åpner. Meldingen «Click here to activate the Unknown plugin» vil imidlertid komme opp hver gang du velger et nytt program, så her må du bare klikke på den lille pila for å få programmet til å starte.
9. Ønsker du å se direktesendinger fra andre land, f.eks. BBC sine sendinger, er det bare å endre linja «ExitNodes {NO}» til «ExitNodes {GB}» under pkt. 3 ovenfor.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av stromme Vis innlegg
Her er en metode som kan brukes for å se alle NRKs nett-TV program (også direktesendingene) i utlandet helt gratis:

1. Gå til siden https://www.torproject.org/download/...d-easy.html.en og last ned «Tor Browser Bundle».
2. Kjør det nedlastede programmet og unzip det til en fritt valgt folder.
3. Gå til folderen «Data\Tor» i den unzippede «Tor Browser»-folderen og åpne fila «torrc» i Notepad. Legg til følgende to linjer på slutten av denne fila og lagre den:
StrictNodes 1
ExitNodes {NO}
4. Lag en snarvei på skrivebordet til fila «Start Tor Browser.exe». Denne finner du i rota i den unzippede «Tor Browser»-folderen.
5. Start Tor Browser fra snarveien på skrivebordet. Når Tor Browser-vinduet kommer opp etter en stund (etter at «Connected to the Tor network!» vises i «Vidalia Control Panel»-vinduet), klikker du på «Tor Browser»-knappen øverst i venstre hjørne og så på linken «Add-ons». Klikk så på «Plugins»-linken i venstremargen og så på «Enable»-knappen til høyre for «Shockwave Flash». I «Confirm»-vinduet som da kommer opp, huker du av for «Never ask me again» og klikker så på «Yes»-knappen. Lukk så «Add-ons Manager»-fanen.
6. Skriv f.eks. inn adressen tv.nrk.no/direkte/nrk1 i adresse-feltet i Tor Browser for å se direktesendingene fra NRK1.
7. Når meldingen «Click here to activate the Unknown plugin» kommer opp etter en stund, klikker du bare på den lille pila. Direktesendingen vil da komme opp etter en stund.
8. Neste gang du ønsker å se NRK nett-TV i utlandet, klikker du bare på «Start Tor Browser»-snarveien på skrivebordet og finner fram det programmet du vil se i Tor Browser nettleseren når den åpner. Meldingen «Click here to activate the Unknown plugin» vil imidlertid komme opp hver gang du velger et nytt program, så her må du bare klikke på den lille pila for å få programmet til å starte.
9. Ønsker du å se direktesendinger fra andre land, f.eks. BBC sine sendinger, er det bare å endre linja «ExitNodes {NO}» til «ExitNodes {GB}» under pkt. 3 ovenfor.
Vis hele sitatet...



Hei!
Dette funket, tusen takk for tipset.
Har et annet spørsmål, vet du hvordan man får silverlight til å fungere? Får det ikke til å fungere... (har mac)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Revenreven Vis innlegg
Hei!
Dette funket, tusen takk for tipset.
Har et annet spørsmål, vet du hvordan man får silverlight til å fungere? Får det ikke til å fungere... (har mac)
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er mulig å få Silverlight til å fungere i Tor Browser.

Her er en oppdatering av innlegget ovenfor om hvordan man kan se blokkerte NRK sendinger i utlandet eller blokkerte sendinger fra andre land i Norge eller utlandet helt gratis:

1. Gå til siden "https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en" og klikk på knappen "Download Tor Browser".
2. Dobbeltklikk på den nedlastede fila og innstaller Tor Browser til en fritt valgt folder. Fjern avhukingen for "Run Tor Browser Bundle" og klikk "Finish"-knappen for å fullføre installasjonen.
3. Gå til folderen "Data\Tor" i installasjonsfolderen ("Tor Browser") og åpne fila "torrc-defaults" i Notepad. Legg så til følgende to linjer på slutten av denne fila og lagre den:
StrictNodes 1
ExitNodes {no}
Ønsker du å se blokkerte sendinger fra andre land i Norge eller i utlandet, endrer du bare "{no}" på linja ovenfor til koden for landet det gjelder ("{se}" = Sverige, "{dk}" = Danmark, "{gb}" = Storbrittania, "{us}" = USA, o.s.v.).
4. Lag en snarvei på skrivebordet til fila "Start Tor Browser.exe" i rota til "Tor Browser"-folderen.
5. Start Tor Browser fra snarveien på skrivebordet. Når "Tor Network Settings"-vinduet kommer opp, klikk på "Connect"-knappen.
6. Når Tor Browser-vinduet kommer opp, klikk på "Tor Browser" knappen øverst til venstre på tittellinja og så på "Add-ons". Klikk så på "Plugins" i venstremargen og velg deretter "Always Activate" i boksen til høyre for "Shockwave Flash". I "Confirm"-vinduet som da kommer opp, huker du av for "Never ask me again", før du klikker på "Yes"-knappen og lukker "Add-ons Manager"-fanen.
7. Du kan nå skrive inn adressen til den blokkerte kanalen du ønsker å se (f.eks. "tv.nrk.no/direkte/nrk1" for NRK 1) i adresse-feltet. Det kan ta litt tid før kanalen vises, så vær tålmodig.
Sist endret av stromme; 30. september 2014 kl. 16:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Revenreven Vis innlegg
Hei!
Dette funket, tusen takk for tipset.
Har et annet spørsmål, vet du hvordan man får silverlight til å fungere? Får det ikke til å fungere... (har mac)
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre det enda enklere ved å benytte Hola, men for å løse problemet med silverlight, gå inn på «Din konto» som du finner ved å klikke på pilen ved siden av navnet ditt, under «PROFILEN DIN» klikker du på «Innstillinger for avspilling» og huk av «Bruk HTML5 player i stedet for Silverlight», voila, problem solved.
Sist endret av Veggen; 30. september 2014 kl. 17:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her er en enklere metode enn den jeg beskrev ovenfor, for å se alle blokkerte NRK-program i utlandet helt gratis på PC med nettleseren Google Chrome:

1. Gå til siden https://chrome.googl...kpgkljpfnnfcklj og klikk på + FREE og ADD-knappene for å installere ModHeader tillegget i Chrome.

2. Klikk på den nye Modify Headers-ikonen til høyre for adresse-feltet i Chrome og skriv inn X-Forwarded-For i Name-boksen og 160.68.205.231 i Value-boksen.

Det er alt som skal til for å se alt blokkert innhold på http://tv.nrk.no/ i Chrome uansett hvor i verden du måtte være.
Sist endret av stromme; 7. desember 2014 kl. 14:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av stromme Vis innlegg
Her er en enklere metode enn den jeg beskrev ovenfor, for å se alle blokkerte NRK-program i utlandet helt gratis på PC med nettleseren Google Chrome:

1. Gå til siden https://chrome.googl...kpgkljpfnnfcklj og klikk på + FREE og ADD-knappene for å installere ModHeader tillegget i Chrome.

2. Klikk på den nye Modify Headers-ikonen til høyre for adresse-feltet i Chrome og skriv inn X-Forwarded-For i Name-boksen og 160.68.205.231 i Value-boksen.

Det er alt som skal til for å se alt blokkert innhold på http://tv.nrk.no/ i Chrome uansett hvor i verden du måtte være.
Vis hele sitatet...
Linken fungerer ikke. Lastet det ned nå, men fungerer ikke.
Sist endret av novastar; 7. desember 2014 kl. 14:35.
Sitat av novastar Vis innlegg
Linken fungerer ikke. Lastet det ned nå, men fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
Beklager, den korrekte linken er https://chrome.google.com/webstore/d...pgkljpfnnfcklj

I Name-feltet skriver du: X-Forwarded-For
I Value-feltet skriver du: 160.68.205.231

Da fungerer det i hvert fall for meg her i Filippinene. Prøv å slette historien i Chrome og start den på nytt om det fortsatt ikke fungerer.
Sist endret av stromme; 7. desember 2014 kl. 15:45.
Sitat av stromme Vis innlegg
Beklager, den korrekte linken er https://chrome.google.com/webstore/d...pgkljpfnnfcklj

I Name-feltet skriver du: X-Forwarded-For
I Value-feltet skriver du: 160.68.205.231

Da fungerer det i hvert fall for meg her i Filippinene. Prøv å slette historien i Chrome og start den på nytt om det fortsatt ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Trengtes bare en restart av chrome ja, takk. Hva er den add-on'en egentlig gjør? Burde jeg deaktivere den når jeg ikke bruker og vil den begrense nettet, sånn som andre VPN's?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av novastar Vis innlegg
Trengtes bare en restart av chrome ja, takk. Hva er den add-on'en egentlig gjør? Burde jeg deaktivere den når jeg ikke bruker og vil den begrense nettet, sånn som andre VPN's?
Vis hele sitatet...
Den slenger med en header som får det til å sjå ut som trafikken går gjennom ein proxy-tenar, og at din opprinnelege IP var det som står i X-Forwarded-For feltet. Den vil ikkje påvirke trafikken utover det.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Den slenger med en header som får det til å sjå ut som trafikken går gjennom ein proxy-tenar, og at din opprinnelege IP var det som står i X-Forwarded-For feltet. Den vil ikkje påvirke trafikken utover det.
Vis hele sitatet...
Ah.. Det var jo lurt. Da sparer jeg de VPN pengene i måneden Ulempen er vel at jeg ikke kan få dette til å fungere på telefonen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen mulighet for å få dette til å virke på en Samsung Galaxy tab S?
Sitat av Jansa Vis innlegg
Er det noen mulighet for å få dette til å virke på en Samsung Galaxy tab S?
Vis hele sitatet...
Det skal kunne gå med Orbot og FireFox. Jeg kan ikke gi attest for det fordi Anal Digital er i dårlig humør og vestvinden slår mot møen.

Med orbot kan du sette filtre for exit nodes, om noen har lyst til å utforske dette, så skal det i teorien funke... selv uten å roote telefonen.

Evt kan jeg anbefale astrill, de har android support, Norske noder, ok priser og har aldri skuffet meg som kunde.
Sist endret av Pyro_Killer; 4. januar 2015 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av stromme Vis innlegg
Her er en metode som kan brukes for å se alle NRKs nett-TV program (også direktesendingene) i utlandet helt gratis:

1. Gå til siden https://www.torproject.org/download/...d-easy.html.en og last ned «Tor Browser Bundle».
2. Kjør det nedlastede programmet og unzip det til en fritt valgt folder.
3. Gå til folderen «Data\Tor» i den unzippede «Tor Browser»-folderen og åpne fila «torrc» i Notepad. Legg til følgende to linjer på slutten av denne fila og lagre den:
StrictNodes 1
ExitNodes {NO}
4. Lag en snarvei på skrivebordet til fila «Start Tor Browser.exe». Denne finner du i rota i den unzippede «Tor Browser»-folderen.
5. Start Tor Browser fra snarveien på skrivebordet. Når Tor Browser-vinduet kommer opp etter en stund (etter at «Connected to the Tor network!» vises i «Vidalia Control Panel»-vinduet), klikker du på «Tor Browser»-knappen øverst i venstre hjørne og så på linken «Add-ons». Klikk så på «Plugins»-linken i venstremargen og så på «Enable»-knappen til høyre for «Shockwave Flash». I «Confirm»-vinduet som da kommer opp, huker du av for «Never ask me again» og klikker så på «Yes»-knappen. Lukk så «Add-ons Manager»-fanen.
6. Skriv f.eks. inn adressen tv.nrk.no/direkte/nrk1 i adresse-feltet i Tor Browser for å se direktesendingene fra NRK1.
7. Når meldingen «Click here to activate the Unknown plugin» kommer opp etter en stund, klikker du bare på den lille pila. Direktesendingen vil da komme opp etter en stund.
8. Neste gang du ønsker å se NRK nett-TV i utlandet, klikker du bare på «Start Tor Browser»-snarveien på skrivebordet og finner fram det programmet du vil se i Tor Browser nettleseren når den åpner. Meldingen «Click here to activate the Unknown plugin» vil imidlertid komme opp hver gang du velger et nytt program, så her må du bare klikke på den lille pila for å få programmet til å starte.
9. Ønsker du å se direktesendinger fra andre land, f.eks. BBC sine sendinger, er det bare å endre linja «ExitNodes {NO}» til «ExitNodes {GB}» under pkt. 3 ovenfor.
Vis hele sitatet...
Klarer ikke å få denne til å fungere da jeg hele tiden får beskjed om at Javascript mangler når jeg går inn på "tv.nrk.no/direkte/nrk1". Har enablet javascript etter alle kunstens regler, men får bare denne meldingen når jeg går inn på Plugins "Please turn on JavaScript to display this page correctly."

Er det nen som har et tips. Har prøvd i Firefox og der fungerer det.

Mvh
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Tips?

Last ned eks. ExpressVPN til mobil/data, start programmet, velg Norge, og du er good 2 go.

Koster 9 dollar i måneden, men som statsborger av et av verdens rikeste land burde det gå fint.
NordVpn - en god vpn med mange servere (inkludert norge og sverige)