Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3043
Hei,

Jeg har fordrivet tiden min endel med et spill som heter kalonline, gjennom den siste tiden har det blitt endel ccfere på server og hackere. Kalonline er et Gratis MMORPG.

En kamerat av meg ingame fikk en fil av en eller annen dude på spillet, denne filene gjorde slik at i "main menu" på spillet kom det opp en ny katogori som lot deg bare få ett item. Normalt koster dette itemet endel, så det er egentlig ikke gratis. Jeg sitter nå med denne filen og lurer på om det går ann og endre på hva slags item som den skal få fram etter som man trykker i main menu.

Men la oss komme til saken, sitter med den filen jeg fikk av han duden som heter "mainmenu.dat" når jeg åpner den så er det masse tall bare. Så det er vel kryptert, men er det noen måte og lese kryperinga? med et eller annet program?
Finnes det noe form editor eller reader for *.dat filen?

Jeg har ikke noe særlig erfaren med og gjøre slike ting. Så tar i mot dårlig kritikk som læring, trenger og lære litt

Takker for alle svar!

Prøver og finne en hex editor så jeg kan se hvordan software som har laget den! Men finner ikke noe!

Etter og ha sett litt nærmere inn på hexing så virker det som om vi dritter i dette hehe..
hehhee må si du gir litt for fort opp her :=)
hvis du veit prisen eks: 55403 kr så blir det D86B i hex, du bruker bare windows kalkisen.
setter den på view ->scentific , så skrive inn tall som prisen er, så trykk : hex helt til venstre side.
så åpnet du
http://www.ranvik.net/autopass/downloads22/HexCmp.exe <- last ned den , så bare dra fila di over ditt, så søk etter svare du fikk i windows kalkis, så ofte finner den det.
så bare gå til windows kalkis i gjen og velg "dec" som er normale folk kan lese, skriv inn ønsket verdi eks: 10 ,så trykk på hex i gjen
så editer du bare med det nye hax tallet.

NB: hvis prisen er mellom 1-15 kan du bare editer opp til max 15(eller ned til 1) . her er tabbel for resten:
1-15
16-255
256-4095
4096-65535
65536-1048575

detta funka på flrste save game og sånt og.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Okey noen her som vet om et program som leser *.gb filer? noen slike filer der også. Please Help!
Programmet til ranvik funker til slike filer også.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hva heter dette programmet?

Glem det ser det nå! Klomsa meg!

Nytt spørsmål hva vil det si når det står: Incalid HEX ascii number når jeg søker med "F5" på f.eks 23FB5


Noen som vet om et program som kan lese GTX filer?
Sist endret av #Conex; 8. januar 2006 kl. 21:39.
søk etter bare 3F B5 (drop 2) noen ganger må du snu litt på det og søk etter b5 3f
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hvorfor skal jeg bare droppe 2 tallet? Hvilken betydning har det?

Og når jeg søker på 3f b5 så markerer den vitt over der hvor det står 3f bare virker som den ikke finner noe b5

[IMG]www.home.no/li3rgutta/lo2l.jpg[/IMG]

Ehm.. ser ut som jeg fant noe

Hva kan jeg gjøre nå får at den prisen som da er 147,381 (hex: 23FB5) blir til 10 eller i hvertfall det miste som går ann!

Og hvis jeg skal gjøre om 147,381 til 10? Blir jo bare 10 i hex "A".

Støter på et nytt problem nå og det er at i spillet så endrer taxen etterhvert det vil si prisene på items enderer seg!
Sist endret av #Conex; 8. januar 2006 kl. 22:17.
etter og sett på det bilde kan jeg si deg med enn gang at det er feil sted. pga du ser mønstre ned over med 3F .

hvis du skal ha 23FB5 til og ned til 10 blir det bare 0 00 0A , tingen med hex er at spørs litt på hvordan det er programert og.