Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2545
Hei,

Har satt opp en ny rigg. Bruker min gamle SSD med Windows. Alt er nytt utenom GPU og HDD. Har Intel i5 9600K,og MSI370I hovedkort. Når jeg starter pc nå så henger Windows seg ved oppstartsvindu (se bilde) eller ved automatic repair loading screen.

Noen som vet hva det kan være?

Bilde :



https://ibb.co/3c1hjLJ
Sist endret av marradi; 15. januar 2020 kl. 12:22.
Gikk du fra amd til Intel?
Tror du burde avinstallere chipset drivere uansett, eller bare formatere.
Trådstarter
10 2
Nei. Intel all the way. Hadde LGA1155 chipset før og i5 CPU.

Lagde en repair usb nå. Men det henger seg også når jeg bruker denne. Da er det jo noe HW-fuck,men alt er nytt. Noen som kan hjelpe meg å feilsøke?
Sist endret av marradi; 15. januar 2020 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta backup av det du trenger fra OS disken og reinstaller windows.
Trådstarter
10 2
Men hvordan skal jeg få til det når alt henger seg?
Ved å ta ut harddisken og koble den til en annen maskin eller boote fra en Linux USB med støtte for ntfs og legge backup over på en ekstern disk eller den gamle hdd'en.
Prøvd å starte i "Safe-mode" ?

Standard Safe Mode - press the 4 or the F4 key on your keyboard to start it
Safe Mode with Networking - press 5 or F5
Safe Mode with Command Prompt - press either 6 or F6
Sist endret av theunknown12; 15. januar 2020 kl. 21:55.
Samme HDD som før? Og du bare skifter hele maskinen unntatt gpu og HDD? Det er hvertfall slik du beskriver det. Trall-trall-a!
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Samme HDD som før? Og du bare skifter hele maskinen unntatt gpu og HDD? Det er hvertfall slik du beskriver det. Trall-trall-a!
Vis hele sitatet...
Yep. Det fungerer noen ganger, stort sett ikke.
Trådstarter
10 2
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Samme HDD som før? Og du bare skifter hele maskinen unntatt gpu og HDD? Det er hvertfall slik du beskriver det. Trall-trall-a!
Vis hele sitatet...
Hei,

Det stemmer, skal ikke det gå?
Sist endret av marradi; 16. januar 2020 kl. 09:28.
Det skal fungere helt fint, men det kan godt være noe annet krøll her
Jeg ville uansett bootet inn til windows USB pinnen din og valgt format på hele C disken din (Windows disken din)

Prøv så å installer windows på ny
Henger det også nå så må det være hardware relatert.

Har du 2x slots med RAM? Hvilke 2 slots benytter du?
Lyser det noen dioder som sier CPU, VGA eller DRAM på hovedkortet ditt?
Trådstarter
10 2
Det henger selv når jeg booter til usb pinnen. Har to slots, har prøvd å ha i begge to og kun en av dem om gangen, uten at det hadde noe å si. Skal sjekke om noe lyser etterpå.

Jeg tenker at enten er det noe galt med HK, eller så har jeg koblet noe feil, eller så er det GPU som lager trøbbel.
Om CPU'en din har integrert skjermkort kan du prøve å koble fra GPU å heller koble HDMI direkte til hovedkortet.
Skjer samme da er du sikker på at det ikke er GPU

Se etter lys dioder på hovedkortet når det henger seg. Er det en feil med en eller flere kompenenter så skal dette lyse når det henger seg opp.
Hva skjer når det henger seg?

Fryser bildet seg og viser samme innhold uansett hva? Kan du bevege musepekeren?
Fryset det på samme tidspunkt hver gang?
Blir skjermen helt svart og "ingen HDMI tilkoblet" kommer frem på skjermen ?
Trådstarter
10 2
Takk for all svar. Jeg oppdaterte BIOS ds HK ikke støttet min 9600K i utgpkt. Kom meg omsider inn i Windows etter det, men nå er problemene tilbake når jeg prøver å installere Windows på nytt