Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 4854
banan2: Det var ikke spesifisert før i posten at det var snakk om 11000 mord med skytevåpen. Sto bare mord generelt.
Opprinnelig postet av adrixx
skjønner ikke hvordan en kan tillate salg av et våpen som f.eks UZI. Den har jo INGEN praktisk verdi. Ikke kan en jakte med den og den er ubrukelig som presisjonsvåpen for de som måtte trene skyting eller what ever.
eneste dævelskapen duger til er å drepe mange mennesker på kort tid på kort hold...

those americans...
Vis hele sitatet...
Grunnlaget bak UZI er at den er en billig måte og drepe mange menesker samtidig på klosshold. Den trenger også veldig lite renjøring (I motsetning til mange andre våpen).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Paranoide, sivile amerikanere som er væpnet til tennene. Den amerikanskje regjeringen går til krig mot Irak fordi de "mistenker" at de har masseødeleggelses-våpen. Samtidig er det US of fuckings A som har mest kjemiske våpen, biologiske våpen, atomvåpen og diverse annet snacks. Hvorfor tenker ikke resten av verden som USA, og bomber det landet der de faktisk har mest masseødeleggelsesvåpen?
Charzer: Siden USA har jo rævva full av smellerter, så er det kanskje ikke spesielt lurt å starte 3. verdenskrig mot dem?
Fordi USA og Israel alene utgjør ca. 52% av verdens samlede forsvarsbudsjett?

Men joda, skjønte problemstillingen din

[/edit:]Trigger kom meg i forkjøpet gitt
Postet i artikkelen:

"George Bush chose to make the job of terrorists easier and make the job of America's police officers harder, and that's just plain wrong"

John Kerry
Vis hele sitatet...
Akkurat som jeg skulle sagt det selv.. Siden dagen Bush ble valgt til president, har det bare gått nedover med USA!
Joda, sant det. Men noen burde gjøre det samme med den virkelige Bush som jeg gjorde med den falske Bush på Madame Tussauds: Klipe'n i øret..

( http://www.charzer.net/bilder/ferie/P8130224.JPG )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Se dokumentaren Bowling for Columbine!!! Knall bra doku av Michael Moore... (er det en elller to "O" i etternavnet)

Anyway... tar for seg tankegangen rundt våpenbruk i det amerikanske samfunnet - morsom er den også!
Det er to o-er (:
Opprinnelig postet av covcon
Ser gjerne at du viser til kildene for disse tallene.
Vis hele sitatet...
ta og se bowling for columbine...der sier de tallene i de forskjellinge landene
Opprinnelig postet av Loeve
De med AG3 i Norge har i det minste hatt disiplintrening med våpenet, og de fleste har fått konstantert stabil mental helse.

Det er mer enn man kan si om John Doe som fikk 1000$ til konfirmasjonen, og bestemmer seg for å kjøpe en AK-47 og noen granater.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo tross alt så enkelt som å gå inn i en butikk, kjøpe et våpen over disk, og samtidig slenges det med noen granater på kjøpet.

Godt du har satt deg inn i hvordan systemet fungerer.


Opprinnelig postet av Steel
Vi må også ta i betraktning mentaliteten i Norge i forhold til USA. Jeg overdriver vel ikke om jeg sier at jevnt over har vi litt mere oppegående folk i norge
Vis hele sitatet...
Latterlig utsagn. Er alle nordmenn triste, insensitive, arrogante, uhøflig, bønder? Trodde ikke det.

Jeg ser ingen grunn til at ak47 skal ligge i hustander å slenge i USA. I norge har vi AG3 fordi de inngår i forsvaret, i tilfelle vi skulle bli angrepet. Det er en ganske så viktig forskjell.
Vis hele sitatet...
Som vetlus sa er disse våpene ekstremt dyre. De som tidligere har hatt interesse av å eie et slikt våpen med den hensikt å bruke det til mord har allerede hatt et lenge.


Opprinnelig postet av banan2
det har jo ingenting med saken å gjøre, adrixx!
poenget er at i USA kan du no kjøpe uzi og automatrifler uten noen problem, kan du det i norge?
her får folk iallefall litt problemer med å skaffe våpen om dei skal skyte folk til helvete
Vis hele sitatet...
Les vetlus post, og det jeg skrev over.


Opprinnelig postet av Psych|Com
er ikke lov å kjøpe pistol i norge vist du ikke bruker den i pistol klubb sammenheng..
det krinimelle miljøet er jo da ikke hva som diskuteres her. det er jo snakk om at de skal selge ak47 over disk til john doh der borte..
Vis hele sitatet...
Les vetlus post, og det jeg skrev over.


Opprinnelig postet av tnt
Vel, kan være jeg tar helt feil. Men jeg tror jakt og fiske kulturen er større i norge enn i usa. Tror det er mye ferre normenn som har våpen bare liggende ladet i huset enn det er i usa.
Vis hele sitatet...
Du tar feil.


Opprinnelig postet av challenge
Se dokumentaren Bowling for Columbine!!! Knall bra doku av Michael Moore... (er det en elller to "O" i etternavnet)

Anyway... tar for seg tankegangen rundt våpenbruk i det amerikanske samfunnet - morsom er den også!
Vis hele sitatet...
Jeg vil hardly kalle det en dokumentar. Det er godt bevist at Moore ved flere annledninger har enten pyntet på fakta for å få de til å virke verre enn hva de er, eller rett og slett løyet.


Opprinnelig postet av frgz
ta og se bowling for columbine...der sier de tallene i de forskjellinge landene
Vis hele sitatet...
Les hva jeg skrev over.



Misforstå meg rett, jeg er overhodet ingen gunfreak, har såvidt tatt i et skytevåpen selv, men jeg blir rett og slett irritert når jeg ser mange av de, mildt sagt, tåpelige innleggene i denne debaten. Personlig syntes jeg man i det minste skal ha en viss peiling på hva man diskuterer så "sterkt" imot.

(Og forøvrig stemmer jeg veldig rødt, så overhodet ikke anse meg for en "USA-elskende, FrP-stemmende, tosk". (Selv om jeg er halvt amerikansk.))
http://rebelgray.com/liberalismentalis5.gif
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av kermit-
US assault weapons ban lapses

Vis hele sitatet...
Sjekk linken. Det er jo han mannen som gjir wåpen til hovetpersonen i spillet, Solider of fortune

Korleis kan ein beskytt hjemmet sit med wåpen? Eg ville heller gravd ei vollgrav runt huse og slengt haier, piraier og krokodiller oppi