Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  158 6911
Hva skjer med Norge?

Gikk mot leiligheten på bislet da jeg ikke kom lenger. Trikken og politisperringer hindret gjennomgang. En Databutikk-dude fortalte at en knivdesperado hadde gått løs på flere med kniv rundt halsen. Trikkesjåføren måtte bare stoppe midt i traseen og slippe ut passagerene.

Dette er en sånn hendelse man hører skjer i London og alle de andre stor "verdensbyene", men ikke Oslo.

Er dette et merke som skiller "gamlenorge" med et nytt voldelig Norge?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nei, du opplever det som mer dramatisk enn oss andre fordi du opplevde det i real-life og ikke via nyhetsmedium - Hadde du selv satt hjemme og lest om det så hadde du reagert mindre, slik som oss andre

That said - Fucka mennesker har alltid eksistert og kommer alltid til å eksistere, such is life
Velkommen etter. Norge og byene er mindre ja, men volden stiger i samme takt som informasjonsflyten gjør. Vold er mere tydelig i New York og London, men det er omternt på samme nivå som i Norge og Oslo.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Trådstarter
nso: Du har nok rett i det.

Men kan ikke huske at noe sånn noen gang har skjedd i Norge.
Skal vi se... sommeren for ca 11 år siden opplevde jeg dette:
I Helsinki(.FI) var det mere politifolk enn jeg ever har sett, og alle var hyggelige og hjelpsomme. (rota meg bort)
I Stokholm(.SE) raidet poitiet Skillingsbanken akkurat når jeg sto på andre siden av gata. (jeg gikk min vei, alt for mange folk med maskinpistoler)
I Oslo(.NO) ble jeg trengt opp i et hjørne av noen som tydeligvis kunne vært lærere på rusmiddelforumet. De ville ha penger til kaffe (yeah rigth). (takka gud for en jente i vekteruniform).

Hendelsen i Oslo var helt klart mest skremmende, (jeg var 13-14) fordi den skjedde rett ved siden av meg.

Denne? http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/03/404536.html
Begynner å bli ganske hard gjengmentalitet her til lands også da.
"De jakter nå på gjerningsmannen, som er av afrikansk opprinnelse, trolig fra Somalia. Han er i 40-årene, rundt 1,90 høy og svært tynn. Mannen skal være kledt i stripet genser, blå jakke og lyserød bukse."

Nå blir det vel en svæææær debatt på tv osv pga at gjerningsmannen er av afrikansk opprinnelse tenker jeg. Akkuratt som med han asylsøkeren som drepte han bussjåføren i valdres. Han hadde nemlig vært barnesoldat, så han var det visst synd på. Det er vel det de finner ut nå også tenker jeg.
Jeg tror at det vil bli mer av denne typen forbrytelser i takt med at klasseskillene øker. Og det gjør de i vår samfunnsordning.

Tenkte at jeg kunne sprøyte litt fakta inn i tråden før tallene begynner å flagre.

Anmeldte voldsforbrytelser har økt med 18,1 % i perioden 1997–2001. Fra 2000 til 2001 er imidlertid økningen på beskjedne 0,9 %. Mange alvorlige former for voldslovbrudd har gått tilbake fra 2000 til 2001, som legemsbeskadigelse og legemsbeskadigelse med kniv med 7,4 %. Den største tallmessige økningen i femårsperioden er knyttet til mindre alvorlige former for vold. Samtidig har det vært en viss økning i relativt alvorlige former for vold. Økningen i anmeldte trusler har de siste fem årene vært på 46,4 %, og fra 2000 – 2001 var økningen på 7,2 %. Dette henger trolig sammen med en økt anmeldelsestilbøyelighet for denne type handlinger. Trusler med kniv og grov legemsbeskadigelse med kniv er to av de formene for kriminalitet som viser den klareste økningen i perioden 1997 til 2001 med 58,5 % for begge.
Vis hele sitatet...
Kilde: Politiets årsrapport for 2001.
Sist endret av Gilgamesj; 3. august 2004 kl. 19:12.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Selvfølgelig av utenlansk opprinnelse!"#¤%&/(
Er det en selvfølge, magstr? I så fall; Hvorfor?
Opprinnelig postet av magstr
Selvfølgelig av utenlansk opprinnelse!"#¤%&/(
Vis hele sitatet...
Som jeg fryktet. Det har skjedd alt. En gjør noe, alle får skylda. Kom igjen, folkens! Tenk dere om. Tror dere virkelig at det er sånn at om man er flyktning, så er man garantert kriminell? Noen her som har sett Bowling for Columbine? Den tar blant annet for seg dette. Mediene dekker helst kriminalsaker der gjerningsmannen er utenlandsk. Sånt blir det dårlig stemning av.
Som Chris Rock sier:
"Det jeg er mest redd for, er hvite skolegutter"
Grunnen til at flere reagerer når det er innvandrere som gjør sånt, er at vi har sluppet det inn her i Norge på ren nåde, og istedenfor å spise fluer og drikke piss i Afrika får de sjangsen til å få penger kjørt langt oppi ræva av den Norske stat.

Derfor er det noe så innihelvettes skakkjørt irriterende når de bare ikke KLARER å oppføre seg nogenlunde normalt engang, men føler behovet for å knivstikke 6 mennesker med kniv, og drepe 1 av dem.

Det beste er nok at om noen måneder synes alle synd på han pga hans fortid som barnesoldat eller negerterminator, og han blir belønnet med norsk statsborgerskap..

ELLER så blir han fengslet i 7 år pga hans tøffe fortid, han slipper ut etter 4, og har vel sin første perm omtrent om 2 år til.
Passende straff i flotte Norge.
Er det ikke urovekkende hvordan "innvandrer" plutselig blir ensbetydende med "utakknemlig negerterminator"? Sånn stigmatisering bidrar til problemet, håper du skjønner at du skyter deg selv i leggen, vetlus. Idiot.
Noe sier meg at FRP sitter å gnir seg i hendene akkurat nå.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Jeg sier ikke at alle utlendiger er kriminelle, det er bare statistikken som skremmer...
Genial kommentar, COMPstomp.
Noe sier meg at SV sitter og gnikker seg i hodet akkurat nå.
"Hva gikk galt ?"
Hvorfor skulle FRP gni seg i hendene?
Noe sier meg at dere alle er idioter.

Det var en neger som gjorde det. Han kom sikkert inn som følge av flyktningestatus. Om han faktisk er det eller ikke er en annen sak.

MEN, shit skjer hele tiden. Når var sist vi diskuterte da en nordmann skjøt etter kona si?
Nå er denne situasjonen her litt spesiell, den ville fått oppmerksomhet uansett, men det er et faktum at mediene fokuserer mest på kriminalitet begått av utlendinger. Hadde en gjennomsnittlig nyhetskilde fått valget mellom to helt like forbrytelser, begått av henholdsvis en hvit og en svart, så ville de sannsynligvis dekket sistnevnte. Det er det som selger. Dessverre.
For å ta King Ghidora på ordet gjorde jeg en uformell googleundersøkelse med søk på "knivmord" og i noen tilfeller understrekes det at det var en utlending som sto bak. I resten av tilfellene sto det ikke nasjonalitet eller bakgrunn på gjerningsmannen. Det er sikkert mange som da drar slutninga at det var en utlending likevel. Jeg synes det burde bli at krav at hvis det på død og liv er så viktig hvilken hudfarge den kriminelle hadde, så skal media også skrive hvis det er en med "nordisk utseende". Så lenge media bare trekker fra når mørkhudede gjør ugjerninger er de med på å forverre problemet.

Diskusjonen om hvorfor folk/nordmenn/utlendinger gjør dette kan vi ta senere.
Hvorfor skulle FRP gni seg i hendene?
Vis hele sitatet...
Fordi hver gang dette skjer vokser fremmedfrykten, gamle damer blir redd for å ta trikken etc. Og FRP får masse poeng for sin innvandringspolitikk.
Det jeg lurer på er hvordan de skal fakke denne gjerningsmannen. Å lete etter denne ene somalieren i Oslo blir som å lete etter en nål i en høystakk.
Dette kom jo som en bombe.
Er ikke rasist, men jeg kunne ha tippet at det var en utlending hvis jeg ikke hadde visst det på forhånd.

Leste på nettet en gang at det var omkring 90% av all kriminalitet begås av utlendinger.
Opprinnelig postet av COMPstomp
Fordi hver gang dette skjer vokser fremmedfrykten, gamle damer blir redd for å ta trikken etc. Og FRP får masse poeng for sin innvandringspolitikk.
Vis hele sitatet...
med god grunn..
det finnes jo undersøkelser på at innvandrere begår flest kriminal handlinger i Norge..det er det ikke noe spørsmål rundt!
synd men sant..
grunnen til at de gikk ut med hudfargen på gjerningspersonen er at de ikke har tatt ham ennå, selvfølgelig må de gå ut med alle detaljer for at det skal bli mulig å finne han, men jeg kan være enig i at i mange saker så er gjerningsmannens etnisitet unødvendig ofte i sentrum.
Opprinnelig postet av FotSopp
grunnen til at de gikk ut med hudfargen på gjerningspersonen er at de ikke har tatt ham ennå, selvfølgelig må de gå ut med alle detaljer for at det skal bli mulig å finne han, men jeg kan være enig i at i mange saker så er gjerningsmannens etnisitet unødvendig ofte i sentrum.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor sier de ikke at gjerningsm,annen har nordisk utseende i de tilfellene der det stemmer?

1. "Fordi det sier vel seg selv". Nei, det gjør ikke det, for når man stadig vekk blir pepret med "utenlandsk opprinnelse", så går man utifra at resten også er utenlandske.

2. Fordi disse sakene ikke blir nevnt så ofte. Si "utenlandsk opprinnelse", og saken blir med ett mer lukrativ for nyhetsmedia.
Opprinnelig postet av Cthulhu

1. "Fordi det sier vel seg selv". Nei, det gjør ikke det, for når man stadig vekk blir pepret med "utenlandsk opprinnelse", så går man utifra at resten også er utenlandske.

2. Fordi disse sakene ikke blir nevnt så ofte. Si "utenlandsk opprinnelse", og saken blir med ett mer lukrativ for nyhetsmedia.
Vis hele sitatet...
Ehm, hvorfor hisser du deg opp på med-nffere? Du burde heller få vg/db til å gå fram slik? Dessuten sier de jo om mannen har norsk opprinnelse.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av King Ghidora
Noe sier meg at dere alle er idioter.

Det var en neger som gjorde det. Han kom sikkert inn som følge av flyktningestatus. Om han faktisk er det eller ikke er en annen sak.

MEN, shit skjer hele tiden. Når var sist vi diskuterte da en nordmann skjøt etter kona si?
Vis hele sitatet...
Jeg er så skremmende enig med deg.
Lynzh:

Sitere meg selv:

Opprinnelig postet av FotSopp
men jeg kan være enig i at i mange saker så er gjerningsmannens etnisitet unødvendig ofte i sentrum.
Vis hele sitatet...
De opplyser om hudfarge også hvis de etterlyser en mann/kvinne med nordiskutseende.
Som sagt, I denne saken var det helt nødvendig å komme med beskrivelse av gjerningsmannen.
Aller først: Klart det er "synd" på en person som dreper folk på en så syk, desperat måte. Uansett hudfarge. Man gjør ikke sånt fordi man er slem eller ond eller besatt av djevelen, eller fordi man kommer fra Afrika. Eller fordi man er "negerterminator" som vetlus sier. Man gjør det fordi man på en eller annen måte har pådratt seg et alvårlig mentalt problem. Når man har gjort noe sånt som det som skjedde i Oslo i dag er livet over. Det blir ikke som før, du er ødelagt. Det er ikke som på filmene, at de slemme bare er slemme og trives med det.

For å kunne utføre en så grotesk og meningsløs handling helt uprovosert, Må man ha ett mentalt problem av en eller annen sort. Noe har klikka, og samfunnet har ikke greid å løse problemet.

Vetlus er en av mange som ser utlendinger i Norge som en generell masse som kommer hit for å be om hjelp av oss gode nordmenn, fordi det er så mye bedre enn deres patetiske hjemland. Men allikevel er de ikke er takknemmelige! Denne påstanden er en generalisering, den er populistisk, det er rasistisk og nasjonalistisk og ikke minst ekstremt selvgod. Det er en stor... ok det holder, dere forstår poenget. Jeg blir like overraska hver gang over at man kan bli så sinnsykt dum. Er det ikke mulig å mane frem bare en liten smule empati? (Ikke sympati, bare litt empati?)

Med den flyktningpolitikken Norge fører er det bare de som virkelig har noe å flykte fra som slipper inn, og naturlig nok sliter da noen av de som kommer med problemer fra hjemlandet. Hvis ikke staten er bevisst overfor det, er det en helt naturlig følge at f.eks en asylsøker dreper en bussjåffør. Åsylpolitikk krever oppmerksomhet fra staten for at det ikke skal være farlig, i likhet med så mye annet. Det holder ikke å bare slippe folk inn, da blir det ødeleggende for begge parter.

Men, som Vetlus påpeker er det også muling å stenge dørene, og sende flyktninger tilbake til hva det måtte være de har flyktet fra. Det ville være veldig enkelt for Norge. Er vi ikke snille som lar være å gjøre det? Nei! Hvordan i helvete kan vi være snille bare fordi vi ikke sender folk tilbake til det helvete de rømte fra? Det er jo nesten som å være gud å bo i det landet her. Vi kan sitte og bestemme hvem som får nåde og hvem som ikke får det. Det følger stort ansvar med en sånn posisjon. Det kan fort føre til at vi ser på flyktninger som er generellt egoistisk og idiotisk masse som kommer for å invadere vårt paradis. Man kan tenke litt på hva hvorfor det paradiset er gjerdet inne og bevoktet av en liten gruppe, nærmere bestemt nordmenn.

Sånn. Nå har jegg sikkert vekket litt nasjonalistisk vrede her og der.

Edit: Fiksa grove stavefeil som oppsto i en tåke av sinne
Sist endret av pu4; 4. august 2004 kl. 00:50.
Opprinnelig postet av Lynzh
Ehm, hvorfor hisser du deg opp på med-nffere? Du burde heller få vg/db til å gå fram slik? Dessuten sier de jo om mannen har norsk opprinnelse.
Vis hele sitatet...
Jeg hisser meg ikke opp på med-nffere. Jeg bare uttrykker min irritasjon over dagens medier. Alt for pengene, ingenting for moralen. Dessuten er jeg trøtt.

Edit: pu4: du er helten. Takk. Du sier akkurat det jeg tenker, men som jeg i skrivende stund ikke kunne sette ord på. Den der trengte vi.
Sist endret av dcfitjar; 4. august 2004 kl. 00:46.
Jadda... Berikelsene vi har fått beriker samfunnet vårt nå ja ser jeg.

De er glad i kniver den gjengen der.
Kanskje han drepte den 23åringen (som trolig var norsk) med rasisme i tankene?!
Men det er vel bare å glemme den tanken, for omvendt rasisme finnes jo ikke det, ifølge våre "antirasist"-senter.

FrP gnir seg nok godt i hendene nå, men det bekrefter jo bare det at de har hatt rett hele tiden.. Alle vet det jo så inderlig godt.
Jeg har opplevd hvit-rasisme mange ganger, men ikke så stertk. Jeg vil tro at mange er enig i at et å styre som et pangea ville vært greit. En verden, en felles verden. DA ville vi vi ikke klaget .

Rasisme er bare en blanding av fremmedfrykt og patriotisme, men statistikken skremmer. Hva med en strengere innvandringspolitikk?

Har tenkt på noe. Kan ikke nFF med 6000 medlemmer komme langt i en underskriftskampanje.

Til slutt er det bare nFF'ere som holder sammen
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Akkurat hva er det du mener FRP har hatt rett i hele tiden, Disposable?
sin innvandringspolitikk!

Man ser jo hva som skjer når man har vært så naiv å "hjelpsom" i alle de år..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De har hatt rett i sin innvandringspolitikk? That don't make no sense.

Du kan bare si hva du mener: at FRP har hatt rett i at alle innvandrere er noen udugelige latsabber som bare kommer til Norge (selvsagt på falske premisser) for å snylte på den Norske stat og generelt leve livet mens de oppfører seg som rasshøl. Det er det du og FRP mener, er det ikke?
Det er helt ufattelig hvor mange som mener at noen mennesker bare er ubrukelig søppel. Jeg blir sprø av det.
Opprinnelig postet av Tias
De har hatt rett i sin innvandringspolitikk? That don't make no sense.

Du kan bare si hva du mener: at FRP har hatt rett i at alle innvandrere er noen udugelige latsabber som bare kommer til Norge (selvsagt på falske premisser) for å snylte på den Norske stat og generelt leve livet mens de oppfører seg som rasshøl. Det er det du og FRP mener, er det ikke?
Vis hele sitatet...
hmm.. psykopatsosialist.. Du virker som en trivelig person.

Mener ikke akkurat det nei. Trenger ikke legge ordene i munnen på meg.

1 av 4 drap begås av innvandrere.

1 av 15 i Norge er innvandrere


Suttre litt på den sammens med happy-pillene dine
Sist endret av Disposable; 4. august 2004 kl. 15:23.
Opprinnelig postet av Cthulhu
Men hvorfor sier de ikke at gjerningsm,annen har nordisk utseende i de tilfellene der det stemmer?

1. "Fordi det sier vel seg selv". Nei, det gjør ikke det, for når man stadig vekk blir pepret med "utenlandsk opprinnelse", så går man utifra at resten også er utenlandske.

2. Fordi disse sakene ikke blir nevnt så ofte. Si "utenlandsk opprinnelse", og saken blir med ett mer lukrativ for nyhetsmedia.
Vis hele sitatet...
Fordi man tar det for gitt at når man etterlyser en person for noe uten å nevne noe om opprinnelse, er den etterlyste er skandinaver. Hadde du vært i et annet land hadde det vært eksakt det samme, hadde en norsk person drept en japaner i japan hadde de selvsagt sagt det var en person med europeisk utseende. Skjønner?

Opprinnelig postet av magstr
Jeg sier ikke at alle utlendiger er kriminelle, det er bare statistikken som skremmer...
Vis hele sitatet...

enig, og det er ikke små saker heller
Opprinnelig postet av Disposable
1 av 4 drap begås av innvandrere.

1 av 15 i Norge er innvandrere

Vis hele sitatet...
Kom med en kilde så viker det mer troverdig.
Hver eneste gang det blir diskutert kriminelle handlinger begått av innvandrere begynner folk her inne å skrike om generalisering og rasisme. Det paradoksale er at mange av dere som klager om generalisering bare ordet innvandrer blir nevnt, ofte er de ivrigste til å kritisere og generalisere USA og amerikanerne. Mulig at generalisering bare gjelder minoritetsgrupper i "hvite" land der i tilegg minoritetsgruppene er fargede?

Og hvor er dere når den økende ungdomskrimnaliteten blir diskutert? Jeg hører ingen syting om generalisering og stigmatisering når overskrifter som "Ungdomsvold", "ungdom råkjører" og "ungdom bruker narkotika" pryder avisene. Eller hva med generaliseringen av årets russekull? Husker jeg ikke feil ble det diskutert på dette forumet (mulig det var battlefield.no forumet) om russ burde forbys eller ikke. Diskusjonen ble tatt på bakgrunn av enkeltruss` handlinger. Her burde både russ og enkelte her inne reagert på generaliseringen?

I stedet for å skylde på media hver gang en innvandrer (eller ungdom) begår et overtramp kan man heller diskutere løsninger på problemet? Det løser ingenting å rope "generalisering" hver gang innvandrer (eller noen av dets synonymer) blir nevnt i nærheten av et minusord.
Hva er gale med dere? Bare fordi FRP har en streng innvandringspolitikk betyr ikke det at de er mot alle innvandrere og at de lider av fremmedfrykt osv. INNSE FAKTA: Innvandrerne står for en stor del av dagens kriminalitet. Det er mye dritt som kommer inn i landet. FRP har lenge hatt en streng innvandringspolitikk, i de siste årene ser man at de andre partiene har kommet etter, FRP har vært forut sin tid i ette som i mye annet.

En tankevekker: I 2002 var navnet Muhammed det mest vanlige navnet blant nyfødte i Oslo.
Opprinnelig postet av Disposable

1 av 4 drap begås av innvandrere.

1 av 15 i Norge er innvandrere


Suttre litt på den sammens med happy-pillene dine
Vis hele sitatet...
"I 2002 ble det anmeldt 53 drap"
Kilde SSB

"Ved inngangen til 2004 var innvandrarbefolkninga i Noreg på om lag 349 000 personer. Dette tilsvarte 7,6 prosent av den totale folkemengda. Innvandrarbefolkninga auka med 16 100 personar, eller 4,9 prosent, i 2003. Til samanlikning var auken for heile den norske befolkninga 25 200."

Kilde, igjen SSB

Forutsatt at tallene dine stemmer betyr det at 13.25 drap er gjennomført av innvandrere. La oss si at det er ett drap per sak (det er ikke akkurat markant mange massemordere hvert år), da blir ratioen 1:26415 av invandrerene som dreper noen årlig, og (4 577 457 - 349000 = 4228457 nordmenn / 39.75 drap =) 1:106376 nordmenn som dreper folk i året. Statisitikken kan fremheve hva pokker du vil, men det er faktisk få som blir drept i forbindelse med mord her i Norge i forhold til f.eks. alkohol og biluhell. Det er neppe grunnlag for å dømme over tjue fem tusen mennesker for det en har gjort.

Jeg må si det er noen problemer med innvandringsprosessen her i Norge, da først og fremst når det kommer til integreringsprosessen. Selv om de fleste tilpasser seg, så er det en hel del som ikke gjør det. Om man skal slippe inn innvandrere eller ikke avhenger på menneskesyn, om man er "psykopat" eller bare en som liker å vri på definisjonsbegreper (les: Jeg er lei av alle høyrevendte som bruker psykopat som et begrep om venstrefolk. For en som står litt i mellom blir det enda mer latterlig enn ungdomspartier).
Disposable har nå, helt i tråd med antipsykopat.nets høye befaling, "gitt psykopatpakket et navn". Psykopatsosialist. Som vanlig, og i likhet med antipsykopat-siden, er fornærmelsene mye viktigere enn faktisk argumentasjon. Det ene argumentet han har; nemlig at utlenninger er mer kriminelle enn nordmenn har jeg allerede kommentert lenger tilbake.

Så, du mener ikke at innvandrere er noen udugelige latsabber som bare kommer til Norge på falske premisser for å snylte på den Norske stat og generelt leve livet mens de oppfører seg som rasshøl. Ok. Kan du da si hva du egentlig mener om utlendinger? Uten å komme med så sinnsykt vage komentarer som at "statistikken er skremmende"? Høres jo værre ut en Bondevik jo.
Hva synes du om utlendinger som kommer til Norge?

Edit: Hey! Godt arbeid IvIoyner. Helt enig.
Sist endret av pu4; 4. august 2004 kl. 15:55.
Helt ærlig talt så ble jeg ikke overrasket av at det var en innvandrer som gjorde dette....
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Man må vel ikke ha det slik at man enten tar imot innvandrere, eller så tar man ikke imot de. Syns norge burde begrenset inntaket for lenge lenge siden. Det er ikke noe gale i å ta imot innvandrere i seg selv, det er jo bare en god sak. Men problemet er når staten ikke klarer å ta vare på de innvandrerene de har fått til landet.
En innvandrer uten god nok oppfølging = en for mye. Ett "innvadrer drap" = ett for mye.
Men drap er jo bare en brøkdel av kriminaliteten som en del innvadrere står for. Hva med mafiaen som begynner å øke her til lands? Narkotika, våpen, gjenger. Ingen her på forumet skal si at det hadde vært like ille om vi ikke hadde tatt imot den delen av innvandrerene som er kriminelle/eller blir.
Det er så klart umulig å vite hvordan de skal bli etter de kommer til norge, men om oppfølgingen hadde vært bedre så hadde vi kanskje hatt mer kontroll?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Disposable: Haha. Jeg er en trivelig person .

tnt: Norge har hatt ikke-vestlig invandringstopp siden 1. Januar 1975, ergo vi har begrenset det for mange, mange år siden. De vi slipper inn nå slippes inn pga. familiegjenforeninger, samt et lite utvalg flyktninger og asylsøkere.

Ellers sier pu4 og IvI mye bra.