Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1449
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Et bilde jeg tok mens jeg slapp et hvitløksfedd ned i en glassbolle med vann. Har addet halftone pattern.
Splash
All konstruktiv kritikk er velkommen
Jeg hadde et helt likt rødt bilde til wallpaper for tre år siden.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
så? Ville du se originalen?
Nei. Jeg ville bemerke at det var uorginalt.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
All konstruktiv kritikk er velkommen
Vis hele sitatet...
Greit nok. Da vil jeg si at det var et helt ok bilde i utgangspunktet, som dessverre har blitt brukt altfor mye over tiden. Jeg tror til og med det er et lignende bilde som standard XP-wallpaper. Du kan bare droppe mønsteret, da det slettes ikke gjør bildet bedre.

<3
jeg synes det var bra jeg. skikkelig fint
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
plaskebilder er per definisjon ikke originalt lenger - det har blitt gjort til døde. Likevel er det noe alle fotografer må gjennom, siden teknikken som ligger bak å ta et bra plaskebilde er nyttig kunnskap å ta med seg videre.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
men stripene over bildet blir heller uorginalt, fjortiss, cs og kjedelig.
Uoriginalt. Ikke no mer og si om det. Dessuten, er jeg lei av uoriginale bildeposter.
Sist endret av mongeland; 29. juli 2004 kl. 13:03.
nFF Marshall
morten's Avatar
mongeland: Er "Vi" lei, eller er du lei? Hvor mange snakker du egentlig for ?
Vel, sånn som jeg har forstått er de aller fleste lei av dette, med unntak av de som poster bilder
Ja da kan "vi" jo lige greit fjerne skryterommet. Eller vent, det er jo ikke "vi" som bestemmer.
King Ghidora: Skryterommet er ikke kun for bilder, vil man vise fram bilder har man galleriet. SKjønner ikke hvorfor folk ikke bare poster bildene sine der, man får jo respons der og.
King Ghidora har skjønt det! mongeland: Ja, så da kan vi jo bare legge web-layout, grafisk design, og alt annet i galleriet også da? Jeg syns det er fint at du tør å snakke på vegne av over 6000 medlemmer, det hadde ikke jeg turt uten å spørre alle.

Den der grinden du har lagt over, gjør bildet en del kjedeligere. Skjønner ikke helt hva den gjør der, siden den bare forstyrrer. Vil heller se den uten harrygrinda, siden det ser ut til å være et fint fotografi med action og energi! Nå skal det sies at det ikke er det mest originale jeg har sett, men fint uansett.
Waffel: Jeg mente at galleriet er for bilder, og skryterommet er for selvlagde web-sider, grafisk design osv. Var kanskje litt dumt og si "vi", så jeg redigerte den posten for og få fram det jeg egentlig mente.
Fornøyd?
Sist endret av mongeland; 29. juli 2004 kl. 13:17.
Er skryteplassen bare for grafisk design "osv"? Jeg syns så tydelig jeg ser på kategorier som heter "grafisk design" "webdesign" og alt slikt jeg. Og nå skal du høre det beste; det er ingen kategori som heter "foto". Og jeg ser heller ingen regel som sier at jeg skal ha bare det og det i skryteplassen.


Ok, jeg skal holde kjeft *slå av flammekaster*
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Du kan bare droppe mønsteret, da det slettes ikke gjør bildet bedre.
Vis hele sitatet...
Bildet var opprinnelig ment som bakgrunn for Blackboxen min. Og jeg syntes det var stilig så jeg slengte det opp her. Halftone pattern er får å gjøre bildet mer diskre og for å få brukt kun de fargene den originale bakgrunnen til denne blackboxstylen.

Screenshot
Jeg synes det var kult, jeg!
bildet var bra det, men som flere sier, ikke så vanvittig originalt. Derimot kan originalen sikkert være kjekk å ha som "stock image" - dvs et utgangspunkt for andre ting man skal lage. Ditch halftonepatternet, og sleng det opp på nytt, evt på... hmmm... hva heter nå den sida... shx.hu?

Forøvrig syns jeg det bare er bullshit at skryteplassen bare skal være for websider osv. Har du laga noe du syns er bra, og du vil vise det fram, så sleng det ut (hehe, men man bør jo alltid være klar for litt flaming når man legger ut noe på nettet)
Hvis han har lyst til å vise oss et "plaskebilde" så la han gjøre det da, big deal.
"Scanline-greia" var ikke noe fin..
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
kakcoo: originalen var faktisk bedre synes jeg... tøffere på en måte, kamera bruker du forresten?
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Originalen var bra.
Synes ikke orginalen var noe mainstream dråpebilde heller. Så, den skora du bra på.
jup..orginalen var best..men det ble litt kjedlig på en måte..fikse litt på fargene kanskje?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Takker for kommentarer da... Men et bilde med masse farger ol. var liksom litt i mot hva jeg prøvde på. Planen var å lage et bilde som var veldig likt den bakgrunnen som fulgte med min blackboxstyle, som er en overgang vertikalt fra en blå til en litt lysere blå farge. Helt uten noe fancy. Men jeg kan vel se hva jeg får gjort ut av originalen da.
Likte ikke 1 bildet, de gridsa så veldig fjortis ut.

Vet ikke om det var meningen, men synes 2 bildet var litt vel dårlig fokus. Mulig at du prøvde å få det til å se veldig livlig, men når jeg ser slike bilder så liker jeg best at de er tatt med litt raskere lukker som f.eks 1/700. Fokusen og utsnittet kunne nok også gjøres noe med.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
heh.. ja mulig du har rett. Men når jeg sitter her med et HP photosmart 935 kan ikke mye gjøres. Får vente til den dagen jeg får meg speilrefleks;p
takker for originalen Skal si fra hvis jeg finner noe å bruke den til jeg
Begge bildene var faktisk nydelige. (komme seg på jobb og se hvordan de ser ut når de er printa på A3 ark ) Bruker bestandig å sjekke om bilder ser bra ut hvis jeg inverterer fargene, og det orginalbildet var brukandes til slikt.

edit: lekte meg litt: www.meitemark.net/screenshot/splash_mm_edit.jpg

mm
Litt sånn "hapåveggen" bilde
meitemark: Fiks a3-utskrifter for meg for en billig penge mkay?