Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1123
Heisann jeg reiser nå på ferie til Tyrkia og har helt fucked døgnrytme
Så jeg lurte på om dere har noen tips eller erfaringer om hvordan jeg kommer inn i den normale døgnrytmen

På forhånd takk
legg deg til normal tid
Trådstarter
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
legg deg til normal tid
Vis hele sitatet...
Jeg reiser nå om 15 min har prøvd å sove men har lugget å vridd meg i 3 timer
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Hva skal du med døgnrytme i tyrkia? Der er det party all night long!

Du kan f.eks være aktiv på dagen, gå deg en tur i skogen. Jogge deg en tur, bruke litt energi, gå bort fra pcen når det nærmer seg sent nok, les ei bok, eller bare legg deg i senga.
Sov på flyet. Flyduren har i allefall en tendens til å vugge meg i søvn om jeg har sovet lite i det siste.
Funker for meg:

Hvis du er trøtt:
1) kan du sove 15 timer sammenhengende, bli utvilt og følg normal rytme etterpå, stå opp ekstra sent eller legg deg ekstra tidlig.
2) innfør en kort siesta mens det er som varmest, gjerne etter lunsj med øl. Enkelte hevder man ikke bør sove i solen, men behagelig med nok solkrem.

Hvis du ikke er trøtt:
3) gå rundt et døgn uten søvn, e.g. i forbindelse med reise, og legg deg tidlig neste kveld. Se punkt 1.
Vær mann og vær oppe til du skal legge deg. Tenk minst mulig på søvn, assosier minst mulig og ha det trivelig.
kjør det hardcore mode, hold deg våken til det er "normal" leggetid, vips døgnrytme sorted