Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 794
Hei

Jeg kjøpte mai 2006 en bærbar-PC ASUS A6Jm 15.4"WXGA,Geforce Go7600,Core Duo T2400,1 GB,100GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPP for 15.500kr

Det jeg lurer på er hva ville prisen ha vært den dag idag? Og hvor mye ville den vært verdt i desember 2011? Altså da mener jeg dersom den hadde vært ubrukt/fortsatt i innpakningen.

Har en forsikringssak på den, hvor jeg har blitt bedt om å angi prisen den ville ha kostet idag, evt. desember 2011 hvor skaden/erstatningskravet skjedde/ble innvilget.

Takker for all hjelp

Mvh
Stian
Jeg ville gitt deg 300KR for den
men den er kanskje verdt 500kr
Sist endret av iColdman; 28. juni 2012 kl. 19:44.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jupp, en laptop fra 06 er ikke verdt så mye...

Kanskje 500 om du er heldig.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Den ville vaere verdt det du ga for den.
Trådstarter
5 0
Ikke mer altså Trodde den kunne være mer verdt, siden den fortsatt drar spill som Crysis og FarCry2. Den kjører også tegneprogrammet Autodesk Revit 2011 Architecture veldig bra.

Har også hatt Acer Aspire 5920G 15.4"WXGA, 9500GS,T7500,3GB,320GB,Blu-Ray,WLAN,BT,CAM,VHP som har hatt mindre ytelse enn ASUS'en.

Og med tanke på at den kostet så mye som 15.500kr, ville jeg tro den minst var vært mellom 1000-2000kr?

Bare å komme med innspill og gode argumenter
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Nei, for folk som kjenner markedet er den ikke verdt mere enn 1000 kr. Men, siden dette er en forsikringssak, så skal du enten ta utgangspunkt til tilsvarende maskin(ift. dagens standard), eller hva den kostet når du kjøpte den. Det har hvertfall alltid vært slik for min del.

Du får ganske mye maskinkraft for 15k den dag idag...
Trådstarter
5 0
Fikk følgende melding fra kundebehandler:

Hva er pris på nytt tilsvarende?

Send meg det sammen med ditt kontonr. Så erstatter vi nytt.
Vis hele sitatet...
Hvordan tolker jeg dette? Tolker jeg det som prisen min kostet når jeg kjøpte den? Eller hva den faktisk er verdt i dag, om jeg skulle kjøpt en med samme ytelse?
Hvilket forsikringsselskap jobber du for? Vil helst styre langt unna det, hvis det er tilfellet at en konsulent forhører seg om hjelp her.
Trådstarter
5 0
Det er min PC, og det er jeg som skal ha erstatningen/pengene for tapet av ASUSen..
Du får få pcer til under 3000kr i dag, så hvis det skal erstatte tilsvarende blir det vel prisen du må betale for en ny pc i dag. Her er liste over Asus sine pcer med 15,6"-skjerm som komplett har nå, så du kan sikkert bruke det som utgangspunkt: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr...lter=A00140.15.

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg sagt 3-4000, for det er det du må ut med for en ny tilsvarende pc (med 15,6"-skjerm).
Jeg ville tatt i utgangspunkt en datamaskin med tilsvarende pris idag :-)
Sitat av 23732 Vis innlegg
Jeg ville tatt i utgangspunkt en datamaskin med tilsvarende pris idag :-)
Vis hele sitatet...
Jeg også. Naturligvis.
Trådstarter
5 0
Sitat av drittunge Vis innlegg
Du får få pcer til under 3000kr i dag, så hvis det skal erstatte tilsvarende blir det vel prisen du må betale for en ny pc i dag. Her er liste over Asus sine pcer med 15,6"-skjerm som komplett har nå, så du kan sikkert bruke det som utgangspunkt: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr...lter=A00140.15.

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg sagt 3-4000, for det er det du må ut med for en ny tilsvarende pc (med 15,6"-skjerm).
Vis hele sitatet...
Dette virker veldig logisk. Tror jeg prøver meg på denne, siden det blir veldig urimelig å kreve en til 15k :P
For jeg har jo krav på det som ligger nærmest min gamle PC, som er ASUS og 15".

Tusen takk for alle innspill og all hjelp!
Sitat av Naits89 Vis innlegg
Fikk følgende melding fra kundebehandler:



Hvordan tolker jeg dette? Tolker jeg det som prisen min kostet når jeg kjøpte den? Eller hva den faktisk er verdt i dag, om jeg skulle kjøpt en med samme ytelse?
Vis hele sitatet...
Du kan lese i forsikringsvilkårene hva du skal ta utgangspunkt i.