Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  223 20269
Sitat av EmteX
Det at du kaller linkene for tvilsomme *før* du har sett dem en gang, viser bare hvor seriøs du er.
Vis hele sitatet...
Baserer det utsagnet på de andre linkene du kom med i din første post. Tegneseriene om de griske jødene? Come on...

Mulig linkene du ga meg funker hos deg. Her vil de verken vises i Firefox eller IE.
Trådstarter
69 1
Mr Anders:
Tegneserien om de griske jødene hadde et annet domenenavn enn de du ikke kom deg inn på.

Griske jøder er i overført betydning. Les bibelen, og du vil se at jødene karret til seg alt som var av rikdom i Egypt før de flyktet.

Det er godt mulig at du er sperret fra å gå inn på de sidene, type filter.
synes dette går alt for langt... folk har blitt banna for mindre forseelser enn dette..... admins: dette våset gidder vi ikke høre på....
Sitat av Sture Dingo
Jeg har nå tatt meg tid til å lese gjennom hele diskusjonen, noe jeg nå ser på bortkastet tid. Denne diskusjonen leder ingen veier.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig.

EmteX, det er par ting jeg lurer på. Når du henviser til kilder, bryr du deg da om hvem som har skrevet den, hvem som har publisert dem og i hvilken kontekst den står i? For meg virker det som du drar fram en rekke kilder som verken er objektive eller er helt relevante for det du prøver å si. I tillegg føler jeg at du har feiltolket en del også, men det er din rett til å tolke ting hvordan du vil.
Kan ikke folk holde seg saklige i diskusjoner? Helt unødvendig med å prøve seg på latterliggjøring av personer med et annet syn en sitt eget.

Personlig synes jeg det er interessant med slike diskusjoner som tar opp etablerte historiske fakta og prøver å finne et nyansert bilde av hva som skjedde. Det må vel da være lov å være kritisk til ting man får servert som fakta. Enten det gjelder dokumentarer, forskning eller historiske fakta så er det vel slik at en påstand må være allment akseptert som sann før den blir stemplet som sann? Og for å få allemenn aksept må man legge fram bevis. Hva hvis det i senere tid viste seg at noen av bevisene ikke holder mål og/eller er av en slik karakter at det blir umulig å si om de er autentiske?

Emtex: Skal ikke prakke på deg noen lefser om hva som er riktig eller ikke og jeg har ikke lest alt på de linkene som har blitt servert her. Men de jeg har lest benekter ikke at holocaust fant sted men bestrider i hvilken utstrekning ze germans brukte gasskammere. Personlig mener jeg at bevisene for at Holocaust fant sted fortsatt holder mål, men jeg kan ikke si med sikkerhet hvor mange som ble drept da det offisielle tallet er et estimert tall og ikke fullt dokumentert.
Må si at jeg synes det er lit bemerkelsesverdig at så mange faktisk "klikker" for at EmteX sier det han tenker om "the finale solution." Sterke reaksjon kommer jo da også når man diskuterer noe som dette.

Emtex :
Du prøve altså å fortell oss at all brutalitetn rundt alle fangeleirene i polen ikke var så brutal som vi er ment til å tru. Du sier selv at de allierte bombet tyske ruter for å hindre transportasjon av forsyniger, derfor sultet store deler av innbyggerne i fangeleirene, da blir det helt latterlig og påstå at ting som svømmebaseng og andre aktivitetsannlegg ble brukt av de innsatte. Jeg vil heller tru at disse annlegge ble flittig brukt av vaktene for å holde moralen oppe.

Er nå lit usikker, fantes eller fantes det ikke gasskammer på div. konsentrasjonsleirer ? Vist de fantes, hva ble de da brukt til vist de ikke ble brukt for å gasse jøder ? Røyke laks eller torsk ? Trur ikke det.

Filmen som er laga om rettsaken etter WW2 synes jeg er bra, sammtidig er den informasjonsrik.
Her får vi se personer med høy stilling innenfor det tyske militæret nekte for hva som hadde skjedd i konsentrasjonsleirer, mens andre stolt fortalte om hva som hadde foregått på disse fangeleirene. Husker spesielt en sene der en tysk oberst elns (høy rang hadde han værtfall.) Satt og fortalte med hevet hode, hvor mange jøder de kunne drepe om dagen, hvor mange de kunne drepe osv. Og det verste var at han selv var kjempestolt over infoen han delte med rettsalen, som om dette var et mesterverk av et slag.

Du nevnte noe om at verken Winston Churchill eller Franklin D. Roosevelt hadde sakt noe om gasskammrene som var (eller ikke var, er enda lit usikker.) i fangeleirene. Når skrev de sine bøker ?

Er det mulig at de vitneutsagnene som sa at de ikke hadde sett noe til gasskammrene faktisk ikke hadde sett dem. Dette kan jeg godt tro på. Men en ting, det at noen innsatte i disse fangeleirene ikke fikk sett gasskammrene betyr ikke at de ikke var det. Vil tippe at de fleste innsatte/jøder som så disse kasskammrene ofte ikke fikk sjangsen til å fortelle så alt for mye om hva de hadde sett, siden de etter all sannsynelighet ble dumpet i en massegrav.

Hva vil du si om alle de massegravene som ble funnet der alle likene var blitt skutt. Point blank range, ofte på linje for at man skulle spare på kuler ? Er ikke dette en like jævlig handling som å gasse mennesker på ?

Hva er mest ondskapsfult ; la noen sulte ihjæl under helt ufattelige forhold, eller gasse de slik at de dør relativt fort ? Gass meg heller isteden for å la meg sulte. Greit, kanskje ikke like mange jøder ble gasset og drept, men de ble fortsatt holdt under jævlige forhold, og uten mat, sultende. Jeg vil mene at dette er en like jævlig og ondskapsfull handling som å gasse mennesker på.

Kommer ikke på mere akkurat nå, men til slutt : "Griske jøder er i overført betydning. Les bibelen, og du vil se at jødene karret til seg alt som var av rikdom i Egypt før de flyktet."

Bibelen ? Når ble den boka en troverdig kilde for historiske begivenheter. Trur man ikke på gud, så er store deler av bibelen en fiktiv historie, og trur man på bibelen, så er fortsatt store deler av den fiktivt, da handler det mere om å bare tru, alt trenger ikke å være sant, men det blir en helt annen diskusjon.
Trådstarter
69 1
hrafnidr:

Nei, *alle* vitneutsagn som vitner om Holocaust kan umulig være feil da mange av disse vitneutsagnene er motstridende.


Suchomel: So Stadie, the sarge, showed us the camps from end to end. Just as we went by, they were opening the gas-chamber doors, and people fell out like potatoes.

Each day one hundred Jews were chosen to drag the corpses to the mass graves.
Vis hele sitatet...
Folk som akkurat har blitt gasset, oser med blåsyre. De som åpnet dørene, ville dødd med en gang. Gassmasker stopper ikke blåsyre. Det står mer om det i The Leuchter Reports.

In order to protect an individual from exposure from hydrogen cyanide poisoning, a gas mask and protective suit is required. The filters used in the gas mask must be changed regularly because of the build of cyanide ions which are attracted to the metal ions within the filter. Filters in gas mask should be changed every ten minutes or so with extreme cautions used when replacing them because of further contamination that could possibly occur.
Vis hele sitatet...
[ http://www.geocities.com/CapeCanaver...ons/blood.html ]

Ett hundre jøder. Ett hundre beskyttelsesdrakter. Ett hundre gassmasker. Ett hundre tilhørende filtre som må skiftes hvert tiende minutt. Hver dag, i flere år, i alle konsentrasjonsleirene som "gasset jøder".

Litt regning på dette, og man forstår hvor umulig det er.


Er alle bøker skrevet av jøder sanne? Det mener i hvertfall ikke The Guardian, en prestisjetung avis:
[ http://www.guardian.co.uk/g2/story/0...259546,00.html ]
(de har vel lest "Nazihåndboken", de også da?)


Røde Kors var tilstede under og etter andre verdenskrig i leirene. I Red Cross document #9925, June, 1946, forteller de at de intervjuet mange av fangene når de ble sluppet fri. De spurte om gasskamrene, men samtlige svar var negative. Under er en link som fører til World Association of International Studies:
[ http://cgi.stanford.edu/group/wais/c...hp?page_id=164 ]

4. See The Work of the ICRC for Civilian Detainees in German Concentration Camps from 1939-1945, (Geneva: International Committee of the Red Cross, 1975) [French edition 1946] reproducing in part (I have a copy of the full confidential text) document No. 9925: “Visit by an ICRC delegate to the Commandant of Auschwitz Camp (September 1944)”, pp. 76-77 [French edition, pp. 91-92]. A crucial sentence of this document was deftly truncated of three words in the book by Marc Hillel, Les Archives de l’espoir (“The Archives of Hope”), Fayard, 1977, p. 257, and the most important sentence (“The inmates themselves said nothing [about a gas chamber]”) was simply left out.
Vis hele sitatet...

Så har vi påstandene om at tortureringen av tiltalte bare er sprøyt.
Vi har en hel bok som kraftig knuser de påstandene, skrevet av David Irving, Nuremberg, the Last Battle:
[ http://www.fpp.co.uk/books/Nuremberg/index.html ]

Rudolf Höss sine tilståelse, som Holocaust-kulten bygger mye av sine argumenter på, blir gjennomgått her:
[ http://www.historiography-project.org/misc/hoess.html ]
Og her:
[ http://www.ihr.org/jhr/v07/v07p389_Faurisson.html ]


Lyver alle? Hva med de som insisterer på hendelser som aldri har tatt sted?


Hvem er det som hjelper de overlevende med å huske det de har glemt?
Disse?
Hypnotherapy and regulated uncovering in the treatment of older survivors of Nazi persecution Somer, E. (1994). Clinical Gerontologist, 14(3), 47-65.
Discusses hypnotherapeutic titration techniques to assist Holocaust survivors to uncover previously repressed memory of concentration camp experiences.
Vis hele sitatet...
[ http://www.brown.edu/Departments/Tau...other_pub.html ]

Vi har vel alle hørt historiene om barna som hevdet av de var blitt voldtatt og misbrukt av foreldra i sataniske ritualer. Når dette ble kjent og kom på TV, hev mange seg på, og plutselig var det en hel gjeng med barn som beskyldte foreldrene sine for å misbruke dem i sataniske ritualer:
http://www.stopbadtherapy.com/myths/sra.shtml

How the ritual abuse panic started:
[ http://members.shaw.ca/imaginarycrimes/howRAstarted.htm ]
Hmmm, kan se mange paralleller til Holocaust her.

Hva med tilståelsene til Thies Christophersen:
"During the time I was in Auschwitz, I did not notice the slightest evidence of mass gassings," he wrote in Die Auschwitz-Lüge ("The Auschwitz Lie")
Vis hele sitatet...
[ http://www.revisionists.com/revision...tophersen.html ]
Sist endret av EmteX; 27. november 2005 kl. 04:00.
Bare en liten ting Emtex: hvordan har du tenkt å bortforklare de filmbevisene som finns? Tyskerne dokumenterte det meste de gjorde i konsentrasjonsleirene ved hjelp av filmkameraer. Det er jo blant annet noe som ble brukt i rettsakene som foregikk i perioden etter WWII, ikke sant? De filmene er vel gjerne laget av jøder selv, som en stor konspirasjon, for å ta knekken på tyskerne?
Trådstarter
69 1
B3nd1k:
Hvis tyskerne dokumenterte alt de gjorde, hvorfor finnes det ingen filmer av gassingen?

Du tenker nok på de filmene som ble filmet når allierte inntok leirene, som viste mange døde folk. Det er greit nok det, men sier en haug døde mennesker noe om hvordan de døde? Mange døde, som sagt, av tyfus og sult. Under uhygeniske forhold trives tyfus godt. Derfor måtte de brennes.

Dessuten, veldig mange av bildene av det som skal være døde jøder, er bilder fra ofrene som døde i andre verdenskrig egentlige Holocaust, terrorbombingen av Dresden.
Sist endret av EmteX; 27. november 2005 kl. 04:06.
Betyr fravær av disse filmene at det ikke skjedde? Kan fravær av konkret bevis regnes som bevis i seg selv?
Trådstarter
69 1
Sitat fra laksen:
Betyr fravær av disse filmene at det ikke skjedde?
Vis hele sitatet...
Nei, men B3nd1k ba meg *bortforklare* alle filmbevisene.

Som ikke finnes.



SalkiN:

Er nå lit usikker, fantes eller fantes det ikke gasskammer på div. konsentrasjonsleirer ? Vist de fantes, hva ble de da brukt til vist de ikke ble brukt for å gasse jøder ? Røyke laks eller torsk ? Trur ikke det.
Vis hele sitatet...
Som sagt, tyfus herjet når hygienen var lav, og gasskamrene ble brukt for å desinfisere klær ved å ta knekken på lus. Disse kamrene hadde, i motsetning til menneske-kamrene, hermetiske dører for å holde gassen inne. Desinfiseringskamrene ble varmet opp til omlag 30 grader for å sørge for at all blåsyren som var absorbert i den inaktive kornete substansen i Zyklon B fordampet og desinfiserte klærne.

Norge bestilite under krigen like mye Zyklon B som Auschwitz brukte. Dette betyr ikke at seks millioner jøder ble gasset i Norge.
Sist endret av EmteX; 27. november 2005 kl. 04:15.
Men såvidt jeg klarer å se så skrev han ikke spesifikt at ze germans filmet gassing av jøder, bare at de dokumenterte mesteparten av hva som skjedde i leirene. Og du spør tilbake hvorfor det ikke finnes noen filmer av gasskamrene i aksjon. Det kan da finnes mange grunner til dette, men orker ikke å begynne å ramse opp dette nå
OH MY GOD...................................................


emtex rull rundt og slutt og pust :/


så "gasskammrene" caught on tape var egentligt tyfus kammre? og doktor mengele finnes ikke? auswitch??? det var en flyktningeleir? alle soldatene somble arrestert i eller ved leireine, som ga vitnesmål om hva som hadde skjedd, løy?? nei tror ikke det
EmteX :
Du poster at mange utav fangene som røde kors spurte, ikke sa noe om gasskammrene, eller at de ikke viste om noen gasskammer. Kanskje de ikke gjorde det, men beviser det at de ikke var der ?
Jeg vet ikke svaret på 764 + 1425 - 125 = ukjent for meg, det betyr jo ikke at det ikke finnes et svar.
En annan ting er også at det er ikke alle som klarer og prate om slike fryktelige ting. Når man er under en slik mental påkjenning som de fleste fangene var, så kanskje den eneste løsningen flere utav dem fant, var å undertrykke/nekte realiteten de befant seg i, bare for å gjøre hverdagen lit lettere. Også, når du er reddet ifra helvette, så er ikke det første du vil snakke om div. atraksjoner som fantes i det helvette.

Det jeg prøver og si er at det kan finnes 1001 grunner for at div. fanger som røde kors intervjuet ikke nevner gasskammer.

Kanskje tyskerne ikke filmet gassingen nettopp fordi de ville gjøre det du gjør nå. Ved å dokumentere brenning av div. lik kan de jo bare påstå det du gjør nå. At det var for å stoppe spredningen av div. sykdommer. Når div. fangeleirer ble frigjort, så klarte ikke folk å skjønne hva det var de hadde funnet, de klarte ikke å forstå all grusomheten som de møtte, og når det er sakt, så er del vel kanskje ikke så rart at de som satt inne i slike leirer ikke ville spy ut om alt samma når de først kommer ut.

Du sier at håret ble klippet av for å stoppe spredning av sykdom, ble ikke håret til mennesker brukt til div. ting, eller husker jeg helt feil nå ?
Sitat av EmteX
Mr Anders:
Tegneserien om de griske jødene hadde et annet domenenavn enn de du ikke kom deg inn på.

Griske jøder er i overført betydning. Les bibelen, og du vil se at jødene karret til seg alt som var av rikdom i Egypt før de flyktet.

Det er godt mulig at du er sperret fra å gå inn på de sidene, type filter.
Vis hele sitatet...
Fullstendig klar over at du linker til ulike domenenavn. Hvilke filter som skulle sperre tilgangen til sidene du viser til kan jeg ikke skjønne. Ingen grunn til at de skal blokkeres da jeg ikke kjører noen form for nettfilter. (Med mindre det er Telenor som ikke liker sidene dine...)

Dette blir bare mer og mer håpløst, EmteX. Hvordan du kan stole på bibelfortellinger skrevet for flere tusen år siden, men benekte den aksepterte teorien om jødeutryddelsen som skjedde under WWII for 60 år siden...ja, jeg fatter det virkelig ikke.
Sitat av Mr Anders
Hvordan du kan stole på bibelfortellinger skrevet for flere tusen år siden, men benekte den aksepterte teorien om jødeutryddelsen som skjedde under WWII for 60 år siden...ja, jeg fatter det virkelig ikke.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sakt det bedre selv. Det å gi bibelen full troverdighet når det kommer til kildekritikk sier kanskje lit om hvor du legger lista for alle de andre bevisene du har til rådighet. (tenker da på alle linkene du har postet.)
Emtex, nå har du skrevet utrolig mye i denne tråden, men jeg venter fremdeles i spenning på at du skal svare direkte på et spørsmål, uten å lure deg unna med å linke til ymse kilder eller å ved å komme med helt uvesentlige argumenter tilbake. Har lest igjennom mange av de linkene du har postet her og jeg må si at mesteparten enten snakker like mye rundt grøten som det du gjør, eller kommer med argumenter som ikke holder mål.

Du påstår at vi er for påvirket av kommunistpropaganda, men jeg vil påstå at det er du som er for påvirket av nazistpropaganda. Hører du selv hvor meningsløst de argumentene er?

Et lite eksempel...
Sitatet du bruker:
Suchomel: So Stadie, the sarge, showed us the camps from end to end. Just as we went by, they were opening the gas-chamber doors, and people fell out like potatoes.

Each day one hundred Jews were chosen to drag the corpses to the mass graves.
Vis hele sitatet...
Det du skriver:
Folk som akkurat har blitt gasset, oser med blåsyre. De som åpnet dørene, ville dødd med en gang. Gassmasker stopper ikke blåsyre. Det står mer om det i The Leuchter Reports.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg kan se i det sitatet står det ingenting om at de blir slept bort rett etterpå gassingen eller at jødene som måtte slepe likene ikke døde de også. Det står heller ingen ting om at de faktisk brukte gassmasker i de sitatene du kommer med. Så det du i praksis gjør er å skrive et sitat, snakke om noe annet, vise hvor umulig det du selv har skrevet er, og vise til kilder som er enige i det du skriver... Du ser selv hvor mange hull det er?

Så et tips, hvis du faktisk vil at folk skal ta deg seriøst så kom med gode argumenter og ikke bare henvis til linker hele tiden, og svar direkte på spørsmålene du får. Jeg er som alle andre her sikkert nysgjerrige på å høre om din oppfattning av tyskernes konsentrasjonsleirer, men vi trenger bevis på samme måten som du trenger skikkelige bevis fra vår side av saken (som du desverre altfor ofte avfeier som ren propaganda, men det er en helt annen diskusjon).
Sist endret av NoRemorse; 27. november 2005 kl. 04:45.
Better than thou.
Et enkelt spørsmål; Skulle du, EmteX, ønske tyskerene hadde vunnet 2. Verdenskrig?
Emtex: Hvis tyskerne hadde vunnet, ville da holocaust være kjent eller ville det blitt tiet ihjel av styresmaktene? Er ditt forsøk på å avdramatisere tyskernes konsentrasjonsleirer og dødsleirene egentlig motivert av et ønske om å overbevise andre om at nazistene ikke var fullt så slemme likevel?
Du åpner denne tråden med å kritisere arrestasjonen av en historiker. Resten av postene dine bruke du på å forsøke å overbevise oss om at tyskerne slett ikke var interesserte i å "løse jødeproblemet".

Jeg støtter deg i ditt standpunkt berørende Irving's arrestasjon (Jeg er for ytringsfriheten), men resten av dine holdninger er mer eller mindre kvalmende. Din skeptisisme går etter hvert over til å bli en skråsikkerhet på at jødeutryddelsene aldri fant sted...?

(jeg blir fristet til å siter Carlo).

Jeg har vært så HELDIG å kjenne noen av de få norske personer som overlevde opphold i de tyske konsetrasjonsleirene (om ikke enn familiene deres gjorde det) - og jeg ville gladelig ofre mitt liv for at deres ord skulle kunnne vli trodd av sånne som deg - i allefall om det ville gjøre noen forskjell for fremtiden.

Dine innlegg i denne tråden gir meg lyst til å kaste opp, emtex.
emtex. Er du nazist? hva ønsker du egentlig og oppnå med og forfekte denne galskapen du påstår? Det motstrider all sunn fornuft og mene og påstå dette. Hva er din agenda? Dette er ikke saklig diskusjon , dette er historieforfalskning, propaganda og fashisme på sitt værste. Jøder har ikke sin historie ren , som alle andre folkegrupper. Men og benekte "the final solution"/ jøde utryddelsen er like idiotisk/dumt/banalt som og påstå og bevise at gud finnes.

Man bør kunne diskutere historiske hendelser og stille spørsmål ved enkelt-tilfeller. men det er lett gjennomskuelig at din agenda er langt værre en og prøve og motbevise enkelt-tilfeller. dine meniner har både politiske og ideologiske bakgrunner da du påstår at en slik ting som "final solution" ikke har funnet sted.

Det å påstå slike ting er ikke og stille et par kritiske spørsmål , det er og sette en hel verdenshistorie på hode , og hvorfor gjør du det? nei si det, det må være fordi du har motiver du selv ikke engan kan forestille deg.

Din agenda er ikke til og missforstå , det at du har så vridde tolkninger av verdenshistorien burde vekke avsky og advarsler. Dette er ikke en vanlig diskusjon , dette er et hårfint tema som burde diskuteres med all ydmykhet , og det akter jeg å gjøre. Men da skal man huske at flere her inne har besteforeldre og olderforeldre som har opplevd konkrete ting fra denne foreferdelige perioden , da blir det MOTBYDELIG og sitte å høre på slik galskap om at dette bare er oppdiktet. Du kan referere til all verdens url'er på internett uten at det beviser en eneste ting overhodet. Historier og fortellinger fra våre forfedre er ikke oppdiktet , det er fakta og det er den historien vi må leve med ,det er den historien vi stoler på og det er den historien vi må forholde oss til. Hvem som helst kan publisere agitatorisk bullshitt på internett , så og sitte og dikte opp slikt tull som du hær har gjort og referere til en haug med tulle-nettsider beviser ingenting.

hvis du ser på helheten i dette så ser man at du har helt klare vrangforestillinger om temaet. Å du vekker avsky med dine holdninger.

Nazisme , rasisme og lignende ideologier som bygger på umenneskelige teorier om at mennesket burde leve etter hudfarge, religiøs tro og sexuell legning burde man i 2005 innse er ikke-tollerante tros-rettninger/tankesett.

Dette er egoistisk propaganda som forfekter verdier vi ikke vil oss bekjent. Skam deg og innfinn deg i en kraftig selvransakelse. Fysj
Sitat av stiansj
emtex. Er du nazist? hva ønsker du egentlig og oppnå med og forfekte denne galskapen du påstår? Det motstrider all sunn fornuft og mene og påstå dette. Hva er din agenda? Dette er ikke saklig diskusjon , dette er historieforfalskning, propaganda og fashisme på sitt værste. Jøder har ikke sin historie ren , som alle andre folkegrupper. Men og benekte "the final solution"/ jøde utryddelsen er like idiotisk/dumt/banalt som og påstå og bevise at gud finnes.

Man bør kunne diskutere historiske hendelser og stille spørsmål ved enkelt-tilfeller. men det er lett gjennomskuelig at din agenda er langt værre en og prøve og motbevise enkelt-tilfeller. dine meniner har både politiske og ideologiske bakgrunner da du påstår at en slik ting som "final solution" ikke har funnet sted.

Det å påstå slike ting er ikke og stille et par kritiske spørsmål , det er og sette en hel verdenshistorie på hode , og hvorfor gjør du det? nei si det, det må være fordi du har motiver du selv ikke engan kan forestille deg.

Din agenda er ikke til og missforstå , det at du har så vridde tolkninger av verdenshistorien burde vekke avsky og advarsler. Dette er ikke en vanlig diskusjon , dette er et hårfint tema som burde diskuteres med all ydmykhet , og det akter jeg å gjøre. Men da skal man huske at flere her inne har besteforeldre og olderforeldre som har opplevd konkrete ting fra denne foreferdelige perioden , da blir det MOTBYDELIG og sitte å høre på slik galskap om at dette bare er oppdiktet. Du kan referere til all verdens url'er på internett uten at det beviser en eneste ting overhodet. Historier og fortellinger fra våre forfedre er ikke oppdiktet , det er fakta og det er den historien vi må leve med ,det er den historien vi stoler på og det er den historien vi må forholde oss til. Hvem som helst kan publisere agitatorisk bullshitt på internett , så og sitte og dikte opp slikt tull som du hær har gjort og referere til en haug med tulle-nettsider beviser ingenting.

hvis du ser på helheten i dette så ser man at du har helt klare vrangforestillinger om temaet. Å du vekker avsky med dine holdninger.

Nazisme , rasisme og lignende ideologier som bygger på umenneskelige teorier om at mennesket burde leve etter hudfarge, religiøs tro og sexuell legning burde man i 2005 innse er ikke-tollerante tros-rettninger/tankesett.

Dette er egoistisk propaganda som forfekter verdier vi ikke vil oss bekjent. Skam deg og innfinn deg i en kraftig selvransakelse. Fysj
Vis hele sitatet...
etter å ha sett hva emtex klarer å svare, har jeg bare et siste ord å si i denne tråden: word!
Har ikke lest hele topicen, var for mye usaklige kommentarer til at jeg gadd.

Jeg har selv vært med på de hvite busser, vi hadde med oss et tidsvitne.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...icle957284.ece <- Står om han her

Historiene han fortalte, om jødeunger som ble slått i veggen, om togene som gikk rett igjennom leiren og opp til kammerene, som de aldri så noe mer til det er en ting. Men utrykket i ansiktet hans når vi sto foran minnesmerket. Kan ikke glemme det, får frysninger av å tenke på det.

Mener det er helt riktig at det ikke bør være lov å sette spørsmål til denne hendelsen, og akkurat for øyeblikket kunne jeg ønske at du ble gasset med de.
Nettopp lest hele tråden, og følte en trang til å bidra:

- du kaller de som er uenige kommunister. kommunister er fæle . kommunister hadde også leirer. kommunister drepte også folk, er det ikke du sier? Hvorfor tror du at disse leirene fantes? Har du bevis? Får jeg se?

Du kan ikke tro på en leir men ikke på en annen. Og så er det jo litt rart at du er så opptatt av disse leirene, siden det er typisk nazipropaganda å hate kommunister. Kommunister ble også drept i disse leirene til nazistene, bare det at de blir glemt. Man kalller dem fiender av staten osv. Fordi de ville ha et fritt land, fordi de ville la jødene leve. Fordi de mente at alle var like, ikke at "blond med blå øyner" var mer verdt.

- Jeg er enig i teorien om at mange ikke greier å snakke om det. Og når de som snakker så skikkelig fæle ting, hva så da de som ikke greier å si noe?

- En del jøder kan nok finne på noe for å tjene penger. _Amerikanske_ (amerikanerne er jo kjent for å være kapitalister) jøder skulle i fjor saksøke den tyske stat for mange millioner. Altså barnebarna til de som ble drept for 60 år siden, det blir for drøyt. Okey, de er sure, forståelig, men hvor mange av de nazistene som drepte deres besteforeldre er i live idag? Da går det utover den tyske befolkningen idag, og hva har de gjort? Besteforeldre deres gjorde noe, ja.

Men da skal jeg gå og saksøke en jeg har lest om en gang, han kunne spore slekta rett tilbake til harald hårfagre. han drepte da min tipp tipp tipp tipp oldefar, så jeg vil saksøke han!

- Det er bra å diskutere ting, og hvis dette er løgn, få det fram. Det er noen punkter som skurrer ja, men hva er det ikke i all historie 60 år etter?

- Jeg har ikke besøkt leirene selv, jeg har ikke slekt som har vært der, men vi har lest om det på skolen. Vi så noen filmer fra leirene vi, avmagrede folk, en del unger osv...jævlige greier. De tok mange frivillige skuespillere, sultet dem og spillte dette inn etterpå, ikke sant? Hva med de gamle svart-hvitt fotografiene som eksisterer da? Modellbilder det eller? Like tynne som dagens modeller, bare med litt piggtrådgjerde rundt for å lage litt dramatikk?

Jeg er alltid åpen for 2 sider av en sak, men dette blir for dumt. Okey, så mange ble ikke drept. Hva vet jeg? Jeg har ikke telt dem jeg. Men mange ble det.

PS: hvor bor du? Treffer jeg deg på gata... Jeg liker alle folkeslag og farger, men jeg liker ikke høyrevridde psykopater.
Sånn..en liten ting jeg bare lure på, sånn helt på slutt nå som tråden kanskje er død ut.
Hva eventuelt beviser det hvis jøder ikke ble "gasset ihjel" i "tyske utryddelsesleire"? Hvis det ikke eksisterte gasskamre?
Det beviser ikke at jøder ikke døde, for det er et faktum at mange millioner jøder forsvant under krigen.
Det eneste det beviser er at nazistene hadde andre måter å drepe jødene på enn gass.
Det forandrer ikke sakens kjerne, som er massedrap. Det eneste det forandrer er metodene.

edit: Forresten, må man være i skoleklasser for å hive seg med disse bussene ned dit, eller kan man reise alene? Har faktisk litt lyst å se hvordan det så ut der...
Sist endret av L0rdMeL; 27. november 2005 kl. 15:10.
Tror det er åpent for alle, men guidet tur osv er kun med grupper. Så vidt jeg vet.
Haha.. Dette er så relevant til særemnet mitt at det er morsomt. Leser Bestialitetens Historie av Jens Bjørneboe. Den forklarer på en måte hvorfor folk har en tendens til å si at ting som dette ikke hendte. Det er sikkert folk som påstår at hekseprosessene ikke fant sted også.

Jeg vil si at alt dette er bare vås, ikke fordi jeg har noe mot-bevis, men fordi holocaust slik historiebøkene beskriver den er normen i historien, ikke unntaket.

Du vil altså si at hele historien om Schindler's liste er basert på løgn?

En måte en kan finne ut hvor mange som ble drept i fangeleirer er å telle punchcardene som nazistene brukte under transport. Noen som har lyst til å gjette hva "Spesialbehandling" var for? =P

http://en.wikipedia.org/wiki/Holocau...ts_and_deniers
fra wikipedia
Revisionists and deniers
Holocaust denial, also called Holocaust revisionism, is the belief that the Holocaust did not occur, or, more specifically: that far fewer than around six million Jews were killed by the Nazis (numbers below one million, most often around 300,000 are typically cited); that there never was a centrally-planned Nazi attempt to exterminate the Jews; and/or that there were not mass killings at the extermination camps.
Vis hele sitatet...
300 000 drept for ingen annen grunn at de var jøder hørtes ikke særlig mye bedre ut enn at 6 millioner ble det.

Hey, Emtex, lenge siden vi hørte noe fra deg, kom an si noe morsomt nå

Ojda fant mer på wiki jeg

While Holocaust deniers insist they are bona fide historians, some of their most prominent representatives have been shown in court to have a pattern of falsifying historical documents (e.g.David Irving)
Vis hele sitatet...
David Irving er altså mannen bak den filmen Emtex la ut som bevis.

Og nå fant jeg denne sida her: http://www.remember.org/History.root.rev.html Her står alle påstande til vår lille nazi....vår lille venn Emtex, med forklaringer på hvorfor det er løgn.

edit: Atomet, du er genial
Sist endret av Lille My; 27. november 2005 kl. 17:48.
emtex: umulig å gasse noen under forholdene i Auschwitz? Ok, da har du ingen betenkligheter med å lukke dører og vinduer inn til rommet ditt, skru av all ventilasjon, og åpne en boks zyklon-b da? Kan du ikke prøve, så gjør du resten av oss en stor tjeneste?

Har du problemer med å skaffe en boks zyklon-b, så kan sikkert noen av pyro-gutta grave fram en oppskrift til deg, så kan vi få testa dette i praksis. Kom igjen nå, stå for det du tror på.
Sist endret av atomet; 27. november 2005 kl. 17:48.
Sitat av L0rdMeL
edit: Forresten, må man være i skoleklasser for å hive seg med disse bussene ned dit, eller kan man reise alene? Har faktisk litt lyst å se hvordan det så ut der...
Vis hele sitatet...
Du kan melde deg på en tur i påsken:
http://www.hvitebusser.no/Webdesk/ne...html?id=117821

Det koster 6500,- , men det er det nok utvilsomt verdt (Jeg var selv med på en slik tur på slutten av ungdomsskolen, og er glad for det den dag i dag!)
Sist endret av Psy_Illusion; 27. november 2005 kl. 18:08.
I mine 3 uker som utvekslingstudent/arbeider i polen fikk jeg den store "gleden" av og se en rekke fange og utryddningsleire rundt om i polen , jeg var i warsava, tuchy , katowitcse , Auschwitz mm. Hvite busser og slike turer til polen burde vært obligatorisk lagt inn under historie og samfunnsfagen i skolen.

så og si hele klassen min satt igjen med samme inntrykk etter besøket , og jeg er overbevist om at det gjorde noe med oss som mennesker. Det og se 5000 barnesko fra barn som er blitt gasset å så brent er noe av det forferdeligste man kan forestille seg. Og dette bare pga. tanken/idèn om Raserenhet , noe av det værste vi som mennesker kan forfekte. Nazister og rasister er faen søren meg det værste som er.
Kom tilfeldigvis over en artikkel i Der Spiegel her nå. Den er bare noen dager gammel, og inneholder et intervju med en som var med på rettssaken i Nuremberg etter krigen. Meget interessant lesning i sammenheng med denne tråden:
http://service.spiegel.de/cache/inte...385694,00.html
EmteX, du, min kjære mann, er en idiot.

Jeg har selv vært i samtlige konsentrasjonsleire, og personlig snakket med ikke mindre enn 3 norske menn som var fanger i konsentrasjonsleirene under krigen; henholdsvis ved Auchswitz og Sachenhausen. Jeg foreslår at du sender meg telefonnummeret ditt i PM, så skal jeg be noen fra Hvite Busser ringe deg opp, og fortelle litt om hva de opplevde.

Arnstein, en av "tidsvitnene" jeg snakket med, fortalte om hvilke kummerlige forhold de levde under. Han sov sammen med 16 andre menn på en ombygd stall; med 3 og 3 i samme seng. En natt hadde en franskmann ved siden av ham ligget og hostet i feber, da en tysk fangevokter gikk forbi. "Ti stille", sa han én gang på tysk. Neste gang franskmannen hostet, tok fangevokteren et kostskaft, løftet det opp og banket det ned i hodet på franskmannen ved siden av Arnstein. Hodeskallen hans sprakk, og Arnstein måtte ligge ved siden av liket til solen stod opp.

Jeg syntes oppriktig synd på deg. Du kunne trenge deg en tur ned til Polen, før du begynner å uttale deg om noe som helst.

Edit: Og forresten.. Hvem tror du at du imponerer, med dine løsrevne, urelaterte sitater? Blande inn Copernicus i en diskusjon rundt Holocaust? Du er grunnen til at forelesere ved Universitetet advarer om å "namedroppe" i eksamensbesvarelser; det bare virker som om man forsøker å dekke over manglende kunnskap. Orwell ville ha vridd seg i graven sin.
Sist endret av Stormen; 27. november 2005 kl. 19:04.
Sitat av IvIoyner
For å si det sånn: Når du sitter her og sier at tyskernes fanger hadde det riktig så fint, så vet ikke helt jeg hvorfor min egen bestefar kom hjem fra fangenskap i tyskland med livskritisk utmagring, psykiske problemer og HALVERT KROPPSVEKT etter å ha fått mange bekjente henrettet uten en rettferdig rettsak. Men hey, han innbilte seg vel bare disse tingene hadde skjedd, og snakket aldri et ord tysk etter krigen på tross av at han snakket flytende tysk før disse tingene skjedde.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig i utrolig mye du sier IvIoyner, men denne må jeg "ta av meg hatten" for. Så utrolig bra! Jeg tror ikke på så mye du sier EmteX, men jeg er vel "hjernevaska" som resten av verden, akkurat som bestefaren til IvI. Broren til læreren min på barneskolen hadde også vært i konsentrasjonsleir, han var en kraftig kar, men da han kom hjem veide han 56kg og døde etter noen år pga skrøpelig helse.
Sitat av hrafnidr
etter å ha sett hva emtex klarer å svare, har jeg bare et siste ord å si i denne tråden: word!
Vis hele sitatet...

Word? til hvem? for hva? Kan du utydpe deg litt mer kanskje
Det er trist at turer med hvite busser ikke er obligatorisk.
Ser at jeg er litt sent ute her, men det får så være..

Du sier at filmbeviset ikke finns? Påstår du å si at du aldri har sett en film fra en konsentrasjonsleir?
Det var en serie som gikk på NRK for ikke så lenge siden, som handlet om rettsakene etter WWII. I denne serien viste de originale filmklipp, filmet av tyskerne selv, fra en konsentrasjonsleir. Det som blei vist på denne filmen var en jøde som satt på en stol. De stiftet fast hendene og føttene hans i bordet og bakken med svære stifter. Dette var bare begynnelsen, orker ikke fortelle resten.
De viste også en film av en jøde som sto med en stor kniv gjennom halsen. Mens han sto med kniven gjennom halse skøt de han i begge knærne slik at han datt, og ble hengende etter kniven.

Hvordan kan du påstå at dette er noe som aldri har skjedd? Når tyskerne SELV FILMET DET DE GJORDE I DISSE KONSENTRASJONLEIRENE har jeg litt vanskelig for å tro at det ikke er sant. Jeg må si at jeg synes synd på deg som virkelig ikke tror at disse tingene skjedde. Tror faktisk at du kunne ha hatt godt av å bli sperret inne i et lite gasskammer selv.
Jeg tror mange av dere misforstår trådstarteren. Det er ikke konsentrasjonsleirenes eksistens han betviler, men den industrielle utryddelsen av jøder. Det finnes vel ikke filmopptak av gasskamre i bruk, men derimot en hel mengde filmopptak av all mulig annen faenskap i konsentrasjonsleirene.

Man har jo uansett såpass mange vitner til denne utryddelsen at det blir for dumt å late som den ikke fant sted. Det er rart hvordan man ikke finner seriøse forskere som mener det samme som trådstarteren, men en hel mengde «luringer» på Internett med en mengde «beviser».

Zorro
Hva faen er galt med folk nå til dags? Er det så lett for dere å si at noen burde ha blitt drept? Det er lett å si slike ting så lenge man ikke trenger å se vedkommende i ansiktet når man sier det. Jeg håper at de av dere som går til den slags angrep på emtex bare avreagerer litt, eller har en del år igjen før dere regnes som myndige. Jeg liker heller ikke det emtex sier, eller det han ser ut til å stå for, men jeg forstår at det kan være mange grunner til at han tror det han gjør. Jeg kan ikke fatte at dere kan dømme et menneske til den grad basert på noe dere leser på et forum på interett, uansett hva han tilsynelatende står for.
Sist endret av seeker; 28. november 2005 kl. 00:17.
Jeg er ikke noe ekspert på det. Men jeg har hørt at nazistene ødelagte de fleste bevisene da de innså at de er fortapt i 1944-1945. Jeg tviler ikke at de vil ødelegge de viktigste bevisene (som gasskammer, forbrenningsovn, osv...). Hvem vil vel ha dårlig rykter etterpå?

Selvsagt kan man ikke ødelegge hver eneste bevisene - de som er igjen, ble sikkert funnet (men overbeviser deg tydeligvis ikke godt nok) og det er sikkert flere bevis som er godt gjemt et eller annet sted.

En hemmelig organisasjon som består av jøder som gjør det for å få mer penger? Og få slutt på jødeforfølgelse? Konspirasjonteorien din om jødene er litt for drøyt, synes jeg. For det er nesten umulig å gjennomføre en stor hemmelig organisasjon uten avsløring og lekkasje. Ingen er perfekte at de har tenkt på alt og etter 50 år burde noen ha funnet bevis om den "hemmelige" organisasjon...

Siden du har funnet (på?) en god historie - får du heller skrive en bok, og håpe at folk vil tenke over det. Flere synspunkter er jo godt å ha - det skaper utvikling og nye tanker. Men vær forsiktig på hvordan du legger det fram - for folk kan stemple deg som nazist og ikke hører på deg Kjipt hva?
Sist endret av marsboer; 28. november 2005 kl. 11:57.
Sitat av EmteX
Mr Anders:
Tegneserien om de griske jødene hadde et annet domenenavn enn de du ikke kom deg inn på.

Griske jøder er i overført betydning. Les bibelen, og du vil se at jødene karret til seg alt som var av rikdom i Egypt før de flyktet.

Det er godt mulig at du er sperret fra å gå inn på de sidene, type filter.
Vis hele sitatet...
Dette tviler jeg på, og det skulle vel bare mangle når de hadde vært slaver der i mange generasjoner? Det var ikke jødene som var slemme i Egypt EmteX, det var (nei jeg sier ikke egyptere generelt) de som styrte i Egypt. Det skulle vel bare mangle at man tar litt "lønn" for å være slave i noen generasjoner?

Iq er no dritt...
En av de jæveligste historiene jeg har lest noensinne var en sak jeg leste i avisa i høst. Det var en norsk fyr, som overlevde ... ja, en av konsentrasjonsleirene, husker ikke hvilken. I alle fall - han hadde fremdeles dårlig samvittighet - siden de var "ariske" (han var vel motstandsmann tenker jeg), så hadde de fått beskjed om å flytte over til en bedre brakke, og at de skulle flytte over de syke som lå der nå til deres gamle, dårligere brakker. De gjorde det - hva skal jeg si - selvsagt?... og det er det jeg går og tenker på. Man kan jo rasjonalisere, og si at "de hadde ikke noe valg", hadde ikke de gjort det, så ville noen andre, vaktene kanskje til syvende og sist, ha gjort det, og de som var der først var sikkert så syke at de ville dø snart i alle fall, og sånn sett så gjorde jo dette at han som skrev dette, lurer på om det var et brev... nåja, ihvertfall så overlevde jo han, og sikkert noen av de andre som flytta dit sammen med dem. Tross alt så betyr jo det at han overlevde at han kunne fortelle historien... Men fy faan så jævelig. Tenk dere å bli stilt ovenfor et sånt valg... i praksis - sleng ut han her, han dør bare litt fortere (det KAN jo hende at han kunne ha overlevd også, og i såfall så drepte du han), og overta den noe bedre/varmere brakka selv. Fornuft og sannsynlighet tilsier jo på en måte at han ikke skulle ha dårlig samvittighet for det (virka som han virkelig sleit med det fremdeles), men - hvordan kan man klare å IKKE ha det?
Siden det meste av poster her inne bare er bullshit, så føler jeg for å si at jeg angrer på at jeg leste gjennom alt...

(Greit, du prøvde deg på en vanskelig oppgave, og du tapte. Ikke uventet, men du var likevel litt modig)
Jeg vil si jeg har møtt bevis på at Auschwitz og gasskammerene eksisterte. Levende bevis, med fangenummer tattovert på armen. Hvordan kan det motbevises, levende kilder.

EmteX: Det er sikkeret mulig å ordne et møte for deg. Julius Paltiel (80)
Sitat av El-Zorro
Svømmebassenget så jeg ikke, men mulig jeg så teateret, det er jeg ikke helt sikker på. Uansett: hvorfor skulle det sjokkere om det stemmer at fangene hadde fritidsaktiviteter i Auschwitz I? Dette var ikke en utryddelsesleir (ikke primært i hvertfall), så det er vel godt mulig at man hadde tiltak for å dempe misnøyen blant slavearbeiderne.
Vis hele sitatet...
Jeg så svømmebassengene. Guiden som viste oss rundt sa at fangene fikk ordre om å
lage disse bassengene for at den røde hær skulle tro at det var en ordinær "arbeidsleir".
Dere vet, for å covre up at det var skikkelig fælt der osv. Naziene hadde visst planta masse blomster rundt krematoriene slik at det skulle se ut som helt vanlige hus for å
unngå kaos, samme gjaldt "dusjingen" istedet for å si det rett til dem at de skulle gasse'rem.
Nå har jeg (desverre) lest igjennom hele posten. Jeg har lest igjennom de fleste av de linkene du har lagt ut her.


1.
Det er patetisk av deg å diskreditere alle som ikke leste alle linkene du la ut.
De inneholder nemlig såpass mye svada mellom godbitene at de er ganske så tørr lesning. Dessuten er det MYE lesning.
Du kan ikke forvente at noen skal gidde å lese 300 sider med løgner for SÅ å ta seg bryet med å lese 3000 sider til med ekte forskning FOR SÅ å ta til motmæle og skrive en post til deg, når du bare diskrediterer allt som ikke passer med ditt hjernevaskede syn alikevel.
Når man leser litt omkring andre artikler på de samme sidene, ser man at de er basert på synet om at "Jødene konspirerer mot oss for å ta over verden", og de presenterer IKKE to sider av en sak for å finne ut av noensomhelst utenom å promotere sitt eget syn om at "jøder er no dritt".

2.
Du skriver at det er viktig å få med seg "hele" bildet for at sannheten skal komme frem. Samtidig aner jeg en viss agenda som du ikke vil kommentere. Nemlig HVORFOR dette er så viktig for deg. Jeg gjetter nå helt vilt på at du ikke er en ivrig historiker og vet mye og mangt om oppbyggningen av romerriket, Inkafolkets offer-ritualer eller Amerikansk media's reaksjon på JFK død.
Derimot ANTAR jeg at du har en eneste nisje innen historie og det er nemlig konsentrasjoneleier i nordeuropa i tiden 1940-45, og mer spesifikt; hvordan de egentlig ikke var konsentrasjons-leire.

3.
Her er et eksempel på fryktelig feilaktige konklusjoner.
Sitat av EmteX

Jødene deklarerte krig mot Tyskland i 1933, og ble derfor satt i leirer når krigen brøt løs.
[ http://www.wintersonnenwende.com/scr...s/jdecwar.html ]
Vis hele sitatet...
MUHAHAHAHA..... Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese din egen link hadde du kunne lese at det var snakk om en økonomisk boikott, samt demonstrasjoner i andre land.
At du og artikkelskriveren ser på dette som "De første skudd i den andre verdenskrig" er både tragisk og vitner om at du egentlig allerede hadde bestemt deg for at "alt var jødenes feil" før du leste artikkelen.

I norge har vi av og til noen demonstrasjoner mot usa. Vi hadde også handlelsrestriksjoner på epler og pærer mot usa i 1989. Tusenvis av normenn boikottet amerikanske produkter i begynnelsen av gulf-krigenII. Jeg har ennå tilgode å se alle med norsk avstamming I KONSENTRASJONSLEIRE I USA!

Så nå som du er fersket i noe som nærmer seg blank løgn, lurer jeg på om du har noe å si om ditt eget syn på dette.
Vennligst ikke legg ved linker som spenner over 12 timers lesning denne gangen.
Det er tross allt et diskusjonsforum og ikke et "jeg kan fler linker om ting og tang enn deg"-forum.
La oss da bare si at Holocaust ikke fant sted. Og at jødene aldri ble utryddet, slik mange nazister og deres sympatisører tror. Da skjønner jeg likevell ikke hvordan de kan sympatisere med Tyskland sine handlinger, da Tyskerne drap mange folk her i Norge. Mange av våre forfedre ble DREPT av tyskere som ville TA landet vårt. Dette er et faktum som er umulig å fornekte og bortforklare med linker og artikkler. Når nazi-sympatisørene vet dette, noe jeg tar som en selvfølge, skjønner jeg ikke hvordan de kan støtte det. Gå med Nazi-symbol og lignende.
Utrolig bra sagt Erkesvetter!

Den skal jeg faen meg slenge i den neste nazisten jeg treffer. Mange "ariske, flotte, ekte" nordmenn ble drept av dem... Godt tenk ut, det har jeg aldri tenk over faktisk.
Sitat av Lille My
Utrolig bra sagt Erkesvetter!

Den skal jeg faen meg slenge i den neste nazisten jeg treffer. Mange "ariske, flotte, ekte" nordmenn ble drept av dem... Godt tenk ut, det har jeg aldri tenk over faktisk.
Vis hele sitatet...
Damn right! Nå må du unnskylde meg for nå må jeg stikke å svetter litt mer, før jødene stjeler svettekjertlene mine
jeg tror naziene prøver å covre alt.
"bevisene" er bare bullshit fra useriøse kilder.