Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 7822
Leker med ideen om et dashcam. Og her trenger jeg god hjelp av dere med erfaring. Ønsket mitt er selvsagt at det skal være på når bilen kjører. Men også kunne være på en stund etter bilen er parkert. Situasjonen er slik at en person kan oppsøke både meg og bil for mer negative hensikter. Kvaliten må være slik at det kan leveres politi for identifisering.
Investerte i dashcam nå i sommer. Etter mye søk fant jeg ut at det var like greit å kjøpe testvinneren 'Blackvue DR900S-2CH 4K UHD dashcam'. Denne sammen med en ekstra batteripakke (eller to..) gjør at du har (etter en liten kjøretur / opplading) opptak også ved parkering til batteripakka er tom. Mitt går vel 8 timer etter at bilen er parkert med en batteripakke.
Monterte dette selv lekende lett på en times tid. ANBEFALES!
Sist endret av woff; 9. august 2019 kl. 17:39.
Trådstarter
Enkel installasjon?

Etter en googling så ser jeg at på ebay er minsteprisen 3668,-. Har full tro på at dette er primakvalitet, og ikke minst 4k, men hadde håpet på noe mer innenfor maks 2000,-.

Ved ettertanke så ser jeg at kamera i bil, vil ha mest ønsket funksjon etter bilen er parkert på egen eiendom. Batteri? Lagring?
Sist endret av aoakn; 9. august 2019 kl. 20:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Enkel installasjon?

Etter en googling så ser jeg at på ebay er minsteprisen 3668,-. Har full tro på at dette er primakvalitet, og ikke minst 4k, men hadde håpet på noe mer innenfor maks 2000,-.

Ved ettertanke så ser jeg at kamera i bil, vil ha mest ønsket funksjon etter bilen er parkert på egen eiendom. Batteri? Lagring?
Vis hele sitatet...
Det vanlige når du står parkert er opptak ved bevegelse (noen reagerer også ved vibrasjon) så da avhenger batteritiden av hvor ofte kamera må på.

Når det kommer til lagring er de som oftest stilt inn til å spille over eldste opptak. Når du kjører/ved bevegelse spilles det inn snutter på X antall minutter, så overskrives de bare av seg selv.

Blackvue har rimeligere modeller også
https://www.komplett.no/manufacturer?name=BlackVue
Sist endret av random105675; 9. august 2019 kl. 21:13.