Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1404
DEtte hadde vært kult det dah! kunne jo fått ansvaret for nettverket på skolen og sluppet en del timer.. Skolen kunne jo spart noen tusen på, selvom skolen vår ikke har kjøpt noe nytt prog. siden windooz95!
hvet ikke helt hvor smart det ville ha vært på ungdomsskoler iallefall. 14 tiss jenter som sitter der og skriker fordi de ikke skjønner noe. jeg kan se for meg situasjonen. men det spørs jo hvordan linux type de kommer til å installere da.

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Statskonsult vil gå over til bruk av Linux på offentlige kontor og på norske skoler for å spare penger og utnytte gammel maskinvare bedre.
Ved å ta i bruk åpen programvare og lisensfrie systemer vil man gi Microsoft konkuranse, og la elevene få prøve forskjellige alternativer slik at de selv kan velge det de vil bruke senere skriver VG.

Artikkelen finner du her , og diskusjonen om artikkelen (også under VG) ligger her.

I tillegg finner du her raporten fra StatsKonsult i PDF-format.

Å bruke Linux på offentlige steder og på skoler ville utvilsomt ha mange fordeler, bl.a. i hensyn til økonomien, men bare så lenge det blir administrert riktig! Som den skeptikeren jeg er, tviler jeg egentlig på at dette er så smart; Er det ikke litt lurt å vente med dette til vi er sikre på at skolene har kompetente administratorer før vi slipper 14`tissene løs på *nux-nettverket?
http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

[This message has been edited by Psy_Illusion (edited 30-03-2001).]
▼ ... over en uke senere ... ▼
tror det er linux mandrake som er mest brukervennlig
så lenge det er støtte for hardware,
tror jeg corel linux er det enkleste..

Det er gjerne den distroen som er mest lik windows, og den setter automatisk opp slik at du kan logge deg på et microsoft nettverk.

Men det er ellers en svak distro..
Eg vil tippe at dei ville velge RedHat, det er vel det som er det mest vanlige, og det påstås å være det lettaste \ mest brukervenlige. -Lurer på om dei òg tar hensyn til at det snasynligvis er det minst sikre...