Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 748979
Jeg kjøpte i går en VP100. Grinda opp ca 0.4 brunt til pulver, satte maskinen på 235 grader og fyrte opp. Virkningen jeg fikk var så liten at det ikke er å snakke om. Jeg rørte om på pulveret innimellom. Hva har jeg gjort galt??
Sitat av mexico Vis innlegg
Jeg kjøpte i går en VP100. Grinda opp ca 0.4 brunt til pulver, satte maskinen på 235 grader og fyrte opp. Virkningen jeg fikk var så liten at det ikke er å snakke om. Jeg rørte om på pulveret innimellom. Hva har jeg gjort galt??
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende du har fått dårlig hasj. Jeg har opplevd å røyke hasj som knapt ga noen som helst effekt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei dere, jeg bare lurte på hvorfor hasjen er litt gulaktig, den er også steinhard.. er dette pga kjemikalier osv?? er dette bra eller dårlig?
takker for svar
skifter den til en litt mørk farge hvis du klemmer skikkelig på den? Og blir den myk hvis du har den litt i hånda?
Er absolutt ingen mester på hasj, men hard hasj betyr som oftest dårlige saker..(?)
Lite innhold av olje, som igjen betyr lite innhold av THC.
Sist endret av Bombasa; 3. august 2011 kl. 17:41.
Sitat av Odd Vis innlegg
skifter den til en litt mørk farge hvis du klemmer skikkelig på den? Og blir den myk hvis du har den litt i hånda?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd og klemme på den, kan skjekke senere
Kan vi se et bilde?
vet desverre ikke åssen man legger ut bilde, men den er ganske lik denne: http://www.dope-smoker.co.uk/wp-cont...9/02/hash1.jpg
Eller den "lille" som ikke er firkantet her: http://3.bp.blogspot.com/-yatHgIf7re...at+is+hash.jpg
Sist endret av Door145; 3. august 2011 kl. 19:12.
Ser ut papp !
pollen hasj? funker den bra da?
Hasjen du viste bilde av er som regel av god kvalitet. Det at den er hard er ikke nødvendigvis et utelukkende dårlig tegn, heller ikke det at den er litt lys/gulaktig. Det er høyst sannsynlig ikke pga tilsatte kjemikaler, bare å røyke
Allright! har ikke fått røyka den enda.. noen tips til mekking, rulling osv? har en stor klump. skal jeg skjære av en bit, så varme den opp, så inn i papiret med tobakk? eller skal jeg skrape av fra kanten?? første gang jeg skal mekke brun, er somregel en annen som mekker
Sist endret av Door145; 3. august 2011 kl. 20:40.
Varm tuppen av klumpen også river du bare av det du trenger og gnir det i tobakk. Easy as 1-2-3
Så ut som good shit det da. Ikke noe i veien. Kos deg ass
Ligna litt på pollen i grunn, har shit nå som er prikk lik.. Den knocker meg ned for telling etter ett trekk...
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
på bildet virka det litt som det jeg kom over i går, lukter det mer pot enn hasj av den?
Isåfall kan jeg trygt anbefale denne
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Så ut som good shit det da. Ikke noe i veien. Kos deg ass
Vis hele sitatet...
Yess! i will

Sitat av Gig Vis innlegg
på bildet virka det litt som det jeg kom over i går, lukter det mer pot enn hasj av den?
Isåfall kan jeg trygt anbefale denne
Vis hele sitatet...
mja, fikk lukta på den før idag, la den i en tom doc pose så nå lukter den doc
men den lukta søtt, ikke helt som weed
Hvis den er hard og gulaktig pleier det som regel å være tørrok (dritt mao.), hvertfall her omkring jeg bor. (Øst-Oppland atm)
Men som jeg sier til andre folk også; utseende, konsistens og lukt er bare indikatorer på om det er bra/dårlig, for å finne det ut, må du røyke det
Sist endret av Alzo88; 3. august 2011 kl. 20:58.
Sitat av Gig Vis innlegg
på bildet virka det litt som det jeg kom over i går, lukter det mer pot enn hasj av den?
Isåfall kan jeg trygt anbefale denne
Vis hele sitatet...
Yes, du blir mer høy enn stein
Vært borti samme sak, smeller som fy
Hvis du er redd for at det er farlige tilsetninger i den kan du ta å brenne litt på den og lukte på røyken som kommer. Da vil du fort merke om det er noe lumskheter i den, med mindre du ikke vet hvordan hasj lukter.
Det kan være alt fra dritt til amazing shit, finner ikke ut noe før du prøver og røyke. Men min erfaring er at når platene er tynne og harde, er det labre greier, dog er det unntak såklart.
jeg røyka det, men merka ikke mye effekt, får skjeldent det når jeg har det i en spiff, irriterende som faen.. får prøve og lage bong, og bake noe
Hvis du sjeldent får funk så kan det jo hende at det er du som ruller og mekker dårlig da... eller at det er dårlig shit selvfølgelig.
hm, mekka den i spliff, merka ikke så mye, merker bare brun skikkelig når jeg putter den i bongen..
Sitat av Door145 Vis innlegg
hm, mekka den i spliff, merka ikke så mye, merker bare brun skikkelig når jeg putter den i bongen..
Vis hele sitatet...
Bare å prøve den i bongen det vettu ! Helt normalt at det "siger" mer innpå med en joint enn når du tar ett trekk fra bongen , da blir det mer som at det smeller i huet. Kanskje har du mekka for lite i jointen ? Dårlig trekk i den ? Eller at det bare er dårlig hasj..
Du får håpe det funker bedre på bong, men kan være pollen bare litt gammel og tørket ut så derfor den er hard.
Enig her, får lite funk av jonas derimot kong bong smeller godt
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er absolutt ingen mester på hasj, men hard hasj betyr som oftest dårlige saker..(?)
Lite innhold av olje, som igjen betyr lite innhold av THC.
Vis hele sitatet...
selv om hasjen er hard trenger det ikke å ha noe med kvaliteten å gjøre, det kommer helt ann på hvor komprimert distrubitøren har gjort den.
uanset så minner det mest om super pollen / pollen og da er du heldig, har ikke vert mye av den i sommer
Sitat av mango kush Vis innlegg
selv om hasjen er hard trenger det ikke å ha noe med kvaliteten å gjøre, det kommer helt ann på hvor komprimert distrubitøren har gjort den.
uanset så minner det mest om super pollen / pollen og da er du heldig, har ikke vert mye av den i sommer
Vis hele sitatet...
Ville ikke vært helt enig med at det har vært lite pollen i år, men det varierer vell fra sted til sted..

Var en periode der folk ikke hadde annet enn pollen på 2 uker, dårlig pollen vell å merke..
Blir vel bong ikveld, merker lite av en J uansett hvem som mekker (hvis det er brunt) skal på hyttetur nå, så forteller åssen bongen gikk etter helga!
Har noe som er stein hardt, og veldig gulaktig nå.
Men jeg vet med sikkerhet at det er kvalitet
Det er henta fra københavn, og var det beste de hadde Dette var pollen!
Mulig det ja Psycocrash.

Siden jeg er relativt ny i gamet har jeg flere spm. Jeg har røyka ca 0.3/0.4 g 2 ganger i døgnet i 2 mnd nå. De siste gangene jeg har røyka synes jeg ikke jeg har fått like god virkning som jeg fikk i begynnelsen. Begynner jeg å bli "vant" til stoffet og må derfor ha mer for å få samme virkning? Nå har jeg tatt meg ei lita pause, 2. dagen nå, hvor lenge må jeg holde meg unna for å få en skikkelig virkning igjen? Takk for svar!
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Hold deg unna en ukes tid.. Jeg har en fint system for tiden. Jeg kjøper for €200 på lønningsdag og har det så lenge som mulig. Da gir jeg meg selv naturlige pauser på 2-3 uker funker som faen
Hvordan er dette med alkohol og cannabis? Hørte snakk om at dette er en bad kombo?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Hvordan er dette med alkohol og cannabis? Hørte snakk om at dette er en bad kombo?
Vis hele sitatet...
Spørs på mengden.

Er en faktisk en utrolig god kompo med et par pils og en joint/bong trekk.
Imo.

Er heller dårligere kombo og matche fyll med masse weed.. Weed forsterker jo rusen fra alkohol så inni granskæven.
Hva skal jeg gjøre for at jeg skal være ruset i minst mulig tid?
Er det noe jeg kan blande i jointen/en teknikk på å røyke, osv..

Jeg har aldri røykt først så er det noen mat dere kan anbefale at jeg spiser mens jeg er rusa?
Sitat av AkzFast Vis innlegg
Hva skal jeg gjøre for at jeg skal være ruset i minst mulig tid?
Er det noe jeg kan blande i jointen/en teknikk på å røyke, osv..

Jeg har aldri røykt først så er det noen mat dere kan anbefale at jeg spiser mens jeg er rusa?
Vis hele sitatet...
Få tak i dårlige saker. :P
Eller så kan du jo prøve med svært få trekk, men du vil vel mer oppnå mindre effekt enn kortere med det.

På meg virker det som du egentlig er ganske "redd" for å prøve det, når du spør om hvordan du kan oppnå kortest mulig effekt. Vil anbefale deg å prøve å få orden på dette, da denne comboen kan være oppskriften på en bad-trip. Cannabis sammen med kjipe tanker (hva skjer med meg? kommer jeg til å være sånn resten for livet? har jeg blitt "narkoman" nå? f.eks.) er ikke så hyggelig. Slapp av, ta det med ro, og nyt det. : ) Rusen vil sakte dabbe av, og så kan du ta et trekk til.

Av mat så vil jeg egentlig anbefale det du liker til vanlig. Cannabis får deg ikke til å "like annen mat" enn du vanligvis gjør. Du blir bare sulten :P. Sjokolade, potetgull brus osv er jo klassikere.
Sitat av AkzFast Vis innlegg
Hva skal jeg gjøre for at jeg skal være ruset i minst mulig tid?
Er det noe jeg kan blande i jointen/en teknikk på å røyke, osv..

Jeg har aldri røykt først så er det noen mat dere kan anbefale at jeg spiser mens jeg er rusa?
Vis hele sitatet...
Jo mindre mengde du røyker, jo mindre effekt får du. Og da er det ikke å ambefale bong, men joint. Da du kan velge hvor mye du skal ha selv.

Grunnen til du får "munchies" er at blodsukkeret senkes, altså, alt med masse sukker i smaker dritt godt.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Spørs på mengden.

Er en faktisk en utrolig god kompo med et par pils og en joint/bong trekk.
Imo.

Er heller dårligere kombo og matche fyll med masse weed.. Weed forsterker jo rusen fra alkohol så inni granskæven.
Vis hele sitatet...
Å få på noen jointer på nachspillet er bare himmelsk. Da er man gjerne drita i mange flere timer selv om man ikke har mer å drikke på.

Sitat av AkzFast Vis innlegg
Hva skal jeg gjøre for at jeg skal være ruset i minst mulig tid?
Er det noe jeg kan blande i jointen/en teknikk på å røyke, osv..

Jeg har aldri røykt først så er det noen mat dere kan anbefale at jeg spiser mens jeg er rusa?
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du være ruset minst mulig tid?

Uansett, bli skikkelig innrøyket. Da varer rusen ganske så kort. Dette er uansett ikke anbefalt :P
Sikkert noe pollum.. pleier å være gode saker så fremt den ikke er buffet ut med bullshit.
Morn folkens!

Røyket i helgen noe god pot. Men den knitret litt, hadde mistanke om at den bare var dårlig flusha? Noen som kan bekrefte det?

Den er ikke bøffet med noe, det kan jeg garantere. Var heller ikke noe dritt, ble god og fjern.
Hva vil det si å flushe?
Sitat av mexico Vis innlegg
Hva vil det si å flushe?
Vis hele sitatet...
Det er vel en del av curing prosessen når man dyrker pot.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Det er vel en del av curing prosessen når man dyrker pot.
Vis hele sitatet...
Ikke helt. Flushing er når du renser jorden for salter og næring ved å fylle på store mengder vann, slik at det renner rett igjennom. Deretter sulter du planten, altså lar være å tilsette næring, og lar den "drikke opp" resten av vannet før du høster.

Noen mener det er livsviktig for smak og videre kuring, andre gjør det kun om de har problemer med overnæring eller om de skal ta stiklinger.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Morn folkens!

Røyket i helgen noe god pot. Men den knitret litt, hadde mistanke om at den bare var dårlig flusha? Noen som kan bekrefte det?

Den er ikke bøffet med noe, det kan jeg garantere. Var heller ikke noe dritt, ble god og fjern.
Vis hele sitatet...

Hadde samme opplevelsen, ganske god weed men den knitra som faen.
Sitat av LoneCatalyst Vis innlegg
Hadde samme opplevelsen, ganske god weed men den knitra som faen.
Vis hele sitatet...
Vet du hvor den var fra? Den jeg røyket kom fra Danmark.
Veldig good weed, indeed.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Morn folkens!

Røyket i helgen noe god pot. Men den knitret litt, hadde mistanke om at den bare var dårlig flusha? Noen som kan bekrefte det?

Den er ikke bøffet med noe, det kan jeg garantere. Var heller ikke noe dritt, ble god og fjern.
Vis hele sitatet...
Er nok en mulighet for at dyrkeren ikke har stoppet å bruke næring i flushing-perioden før innhøsting. Om det er ekstremt kan du prøve å vanncure budsa.
Sist endret av ne0; 23. august 2011 kl. 13:58.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
God Aften!

Beklager om det er et dumt spørsmål, men hvor mye grønt pleier en og trenge for en J? (Gram)
Sist endret av P-freak; 28. august 2011 kl. 20:50.
Sitat av P-freak Vis innlegg
God Aften!

Beklager om det er et dumt spørsmål, men hvor mye grønt pleier en og trenge for en J? (Gram)
Vis hele sitatet...
Jeg bruker 0.5 g.