Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4960
Noen som har erfaring med dette? Har tilgang på dette men har aldri tatt det før, Så noe i media om at dette var veldig farlig men regner med avisa overdriver litt. Er ikke ute etter moralpreken for kommer til å prøve dette uansett. Men vil gjerne vite litt mer om andre sine erfaringer å dosering.

Har litt erfaring med Psychedelica fra før, fleinsopp,cubensis å noe mexicansk men husker ikke navnet på den, har også prøvd kaktus/mescalin. Så er ikke helt amatør når det kommer til Psychedelica


Kan bromo sammenlignes med noen andre Psychedelica? isåfall hvem?

Takk for svar

btw han jeg skal ta det med har erfaring med dette fra før men han sa det var vansklig å forklare opplevelsen. så er han ganske loka så trenger hjelp fra noen som husker/klarer å fortelle opplevelsen
Sist endret av nussetuss; 22. november 2009 kl. 03:07.
Avisene overdriver ikke, veldig lett og ta overdose på dette, pass på!
Kommer sikkert noen fler som kan forklare litt bedere
Det er vel bare en publisert sak om bromo-dragonfly i norske aviser. Der endte det i 3 overdoser og en av dem var dødelig

Les mer om stoffet her http://www.erowid.org/chemicals/brom...ragonfly.shtml

Jeg syns heller du kunne prøvd lsd først. Uansett hva du velger: vær forsiktig, man vet altfor lite om dette stoffet enda
Har sett på erowid også btw men vil helst ha noe på norsk ettersom jeg er dårligere enn petter solberg i engelsk
Du kan sjekke om det er en norsk svensk eller dansk artikkel på wikipedia, søk gjennom dette forumet for svar også. Vet det var en tråd i forbindelse med dødsfallet i Trysil. En av de involverte ga sin versjon av saken bla.

Hvis ikke du har planer om å gjøre dette alene kanskje du kunne satt deg ned med en kompis eller venninne og lest litt på erowid?

Slenger med et par opplevelsesrapporter, syns han her skrev morsomt http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=79601

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=81677
Veldig dårlig opplevelse med stoffet

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=73699
Positiv opplevelse
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Du kan sjekke om det er en norsk svensk eller dansk artikkel på wikipedia, søk gjennom dette forumet for svar også. Vet det var en tråd i forbindelse med dødsfallet i Trysil. En av de involverte ga sin versjon av saken bla.

Hvis ikke du har planer om å gjøre dette alene kanskje du kunne satt deg ned med en kompis eller venninne og lest litt på erowid?

Slenger med et par opplevelsesrapporter, syns han her skrev morsomt http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=79601

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=81677
Veldig dårlig opplevelse med stoffet

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=73699
Positiv opplevelse
Vis hele sitatet...
Takker men finnes det ingenting skrevet på norsk? Er som sagt veldig dårlig i engelsk. Skal selfølgelig ikke ture alene regner med han ordner en tripsitter også. Men har ingen jeg kan lese dette med ettersom jeg ikke vil at folk skal finne ut hva jeg driver med Å han jeg skal ta det med bor utenbys å skal ikke dit før neste helg så blir litt vansklig å lese det med noen.
Jeg synes bromo dragonfly er rimelig lite interessant til psykedelika å være. Det kan minne litt om syre med en markant fenetylamin-twist, men mangler mye av den magien som syre har, og varer en god del lenger. Jeg har blitt sittende igjen med en sentralstimulerende følelse i mange, lange timer etter at hovedeffekten har gått ut, og sånn sett er det et ganske slitsomt stoff.

Det er jo psykedelisk, så det har selvsagt interessante sider ved seg, men jeg ville aldri ha anbefalt noen å bruke dette framfor andre, mer tradisjonelle former for psykedelika. Selv kommer jeg ihvertfall aldri til å innta dette stoffet igjen.

Jeg anbefaler deg derimot å lese gjennom den tråden her, og få meg deg innlegget til PsychedelicMind for å forstå hvorfor det i det hele tatt har vært snakk om dødsfall i sammenheng med dette stoffet.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=81482
Sist endret av mentalmelt; 22. november 2009 kl. 03:46.
Sitat av nussetuss Vis innlegg
Takker men finnes det ingenting skrevet på norsk? Er som sagt veldig dårlig i engelsk. Skal selfølgelig ikke ture alene regner med han ordner en tripsitter også. Men har ingen jeg kan lese dette med ettersom jeg ikke vil at folk skal finne ut hva jeg driver med Å han jeg skal ta det med bor utenbys å skal ikke dit før neste helg så blir litt vansklig å lese det med noen.
Vis hele sitatet...
Vel, en kjapp oppsummering av http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=79601 er:
-Diare i 12 timer i strekk
-Stort væsketap
-Ingen matlyst
-Kvalme
-Store pupiller
-Lite visuelt
-Lite spirituelt
-Tanngnissing

Han ender opp med å ikke anbefale denne "gifta" til noen, og om noen skulle være dumme nok til å putte det i seg ønsker han dem en hyggelig lidelse.
"This was absolutely POISON!"

Hmm har blitt litt usikker ettersom det virker som alle beskriver dette som ett negativt stoff. Men eneste måte å finne ut dette er vel egentlig om jeg tester det selv.
Men la merke til at di som døde av det brukte det veldig uaktsomt om jeg leste riktig? Kan umulig ha vært bra å trøkke det inn i årene.
Men får se hva jeg gjør, kom gjerne med mer info. Om jeg bestemmer meg for å ta det skal jeg lage en tripprapport på norsk siden ingen har lagt ut en enda.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Nå skal det ikke være slik at noen bare inntar et stoff for å skrive en trip rapport her på forumet. Jeg snakker ikke nødvendigvis til deg, men det finnes tilfeller hvor dette er gjort og det blir helt feilt grunnlag for å trippe og vi vil ikke ha det slik på forumet.

Hvis du skal innta stoffet anbefaller jeg deg å sette deg skikkelig inn i stoffet og dosering ikke minst. Ta også til deg råd ang. "tripp setting", hvilken dagsform du har, mat innhold i magen, osv. Er det pulver du skal innta eller er det BDF lapper?
Hvis det er pulver så vær veldig nøye med dosering, ikke overvurder deg selv. Stoffet kan ta 2-3 timer før det begynner å fungere, ikke innta mer fordi du tror det ikke fungerer etter 1-2 timer.

Min erfaring er ganske lik slik mentalmelt beskriver. Uten om at jeg og en kamerat av meg fikk masse hang ups på ord som jeg f.eks:
Ikke klarte å forklare hvordan å bruke håndkontrollen til ps3 i spillet Skate til en kompis av meg som ikke hadde intatt noe. Jeg klarte heller ikke å skille høyre og venstre for å forklare hvor han skulle kjøre.
Rett før dette satt jeg å så noe greier på TV, tror det var Amercia got talent, der en stor og brei negresse sto å sang hvor jeg roper ut; COCKSUCKER der jeg vridde meg av latter så tårene trillet. Dette var helt ukontrollerbart og skjedde flere ganger i løpet av kvelden, som om hjernen av og til bare spydde ut ord. Han jeg trippet med hadde også noen rare utsagn som;
"Håper jeg er hjemme når rommet mitt begynner å brenne, slik at jeg får hentet mobiltelefonen min" (eller noe slikt)
"Ikke FAEN om jeg skal til tannlegen slik som dette" Tannlege" "Tannlege" "Tannlege" Hææ?"

Det ble -ikke oppfattet som skummelt, men en ganske irritrende, dog til tider kunne det være en morsom greie som bare skjedde i tide og u-tider. Hvis du bestemmer deg for å innta BDF vil jeg anbefalle deg å gjøre dete med gode kamerater, slik at du ikke står i fare med å evt. fornærme noen.
Nå skal det jo sies at dette er helt idividuellt og det ikke er sikkert du får disse hang ups'a som vi gjorde. Men vær alikevel forberedt på at det kan skje.
Fargene synest jeg minnet endel om 2c-b, men kanskje med mer oransje glimt i seg. Samtidig som det var mer intense øyeblikk til tider kontra 2c-b. Jeg synest stoffet på en måte tok bort mye av skjønnheten generelt alt av omgivelser og personer, både de jeg var med og på TV (ikke minst). Ting ble veldig "pixleèrt"(om det ordet kan brukes") og det var mer mørke farger enn hva sopp og LSD har å by på.
Jeg husker ikke så veldig mye mer egentlig, for det er endel år siden jeg prøvde det og det holdt med den ène gangen for min del, selv om han ene kameraten min har prøvd det 3-4 ganger til.
Sist endret av spQ; 22. november 2009 kl. 05:38.
Er ikke helt sikker på hvordan form det er i. Mener å huske han nevnte pulver, men er ikke helt sikker. Vet at settingen er viktig, det gjelder jo all Psychedelica omtrent. Men har som sagt litt erfaring fra annen Psychedelica så vet når settingen er bra
Bromo-DragonFLY er enda en av disse RCene du trygt kan hoppe over. Hvis du absolutt skal innta noe psykedelisk, så bruk heller hodet ditt på noe som gir deg litt mer enn lok og litt lættis. En av de mange grunnene til at stoffet ikke har særlig utstrakt bruk, er at det ikke kommer så mange anbefalinger fra de som har testet det.
Som det anbefales av de andre her så tror jeg Bromo-DragonFLY er noe du trygt kan holde deg unna, eller med andre ord : Skal du være på den trygge siden MÅ du nesten holde deg unna!

Ikke lenge siden noen døde på dette etter at det ble solgt 2c-b-fly som egentlig viste seg å være Bromo-DragonFLY :

http://www.erowid.org/chemicals/brom...ly_death.shtml

http://www.erowid.org/chemicals/2cb_...y_death1.shtml

http://jp.dk/indland/kbh/article1884968.ece

»Det var som at blive slæbt til helvede og tilbage igen. Mange gange. Det er det ondeste, jeg nogensinde har prøvet. Det varede en uendelighed.« siger den dræbtes kammerat, Poul Larsen, der også prøvede stoffet.
Vis hele sitatet...
A sample of "b1" Haupt Research material represented as 2C-B-fly was tested by Drug Detection Laboratories via GC/MS on Oct 15, 2009 on behalf of Erowid Center. This material was Bromo-dragonfly, confirming the Energy Control results.
Vis hele sitatet...
Zendulum: Veeeeeel, det er ikke akkurat noen hemmelighet at Bromo-DragonFLY er farlig når det overdoseres. Grunnen til at dette stoffet overdoseres oftere enn mange andre stoffer, er på grunn av de lave dosene som skal til. Dette kan lett omgås ved å f.eks. blande ut pulveret. Ikke at det nødvendigvis er et trygt stoff av den grunn, men mange av disse dødsfallene har ganske logiske forklaringer.
Hemmelighet nei, men allikevel viktig å understreke flere ganger da det skal såpass lite til å overdosere på - spesielt når det gjelder førstegangsbruk.
Og ja visst er det en logisk forklaring på dødsfallene, folk har overdosert og omkommet av dette. Ingenting ulogisk med det, bare tragisk.
Sist endret av Zendelum; 22. november 2009 kl. 15:05.
Doseringen er jævla liten.

Bortsett fra det, så er det sikkert en grunn til at kompisen din er loka. Hadde ikke rørt det hvis jeg var deg.
Er det denna du mister kroppsdeler av?
Sist endret av Triforce; 29. november 2009 kl. 19:27.
Triforce: Ved overdosering, ja, det har skjedd.

2c-bFly'en fra Haupt RC, som viste seg å være BromoDFLY, var jo ikke ren BromoDFLY. Det er uvisst om urenhetene hadde noe å si i forhold til dødsfallene og skadene som oppstod, men det kan uansett være verdt å merke seg at det nylig har sirkulert uren BD-FLY, og man bør derfor være ekstremt forsiktig med dette og beslektede stoffer, ettersom det teoretisk sett kan være fra samme batch.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Triforce: Ved overdosering, ja, det har skjedd.
Vis hele sitatet...
W00T? Hvordan skjedde dette?
Sitat av Skogsgnomen Vis innlegg
W00T? Hvordan skjedde dette?
Vis hele sitatet...
Ved overdoser kan man pådra seg nekrose i ekstremitetene, fordi stoffet virker slik at blodårene trekker seg sammen og blodømløpet kan derfor bli for dårlig. Hvis dette går langt nok, kan man måtte amputere fingre, tær og i verste fall hender, føtter, armer eller bein.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spiste en lapp med bromo dragonfly og var totalt gåen i 2 dager,fikk verken sove eller til å gå.
Null visuell effekt og ikke noe positiv effekt synes jeg..
Har spist endel lsd og det er kremen uten tvil.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Spiste 1 lapp av Bromo dragonfly for noen år siden,var i forbindelse med 16 mai party på sentrum scene..

Svelgte lappen rundt midtnatt og dro hjem til en kompis på nach.

Lite visuelt,ubehag i kroppen,forvirring og ikke minst,det varte nesten i 2 dager!!!
Måtte bli fulgt ned fra gruinerløkka til oslo s,var totalt forvirret..klarte ikke gå skikkelig
Kom hjem og spiste noen valium før jeg klarte å sove..

Anbefaler dette ikke til noen!
Spis heller lsd som gir deg en mye mye bedre opplevelse
Phanorama: Regner med at du 1) ikke så at du alt hadde kommentert i tråden, eller 2)ville gi en mer utførlig beskrivelse av erfaringen, et halvt år etter

Eller har du hatt en ny, like kjip, erfaring med Bromo-DragonFLY?