Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3001
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Fant en tråd i arkivet, men klarte ikke poste der, så starter en ny tråd.
Havnet under rusmidler ettersom jeg ikke vet om dette er lovlig eller ei samt om det er RC.

Kom over denne artikkelen nå:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7887720.stm

1) Erfaringer?
2) Er dette lovlig å importere/besitte/bruke i Norge?
3) Så at noen hadde skrevet at det var mulig stoffet var uhyre kreftfremkallende. Noen som vet noe mer om dette?

Out.
1) Aldri prøvd det selv.
2) Tvilsomt. Det går nok under derivatloven siden det er et syntetisk cannabinoid.
3) Nope.
1. Du finner mange erfaringer hvis du gjør noen søk på forumet med stikkord "Legal Highs" og eventuelt "Spice" (JWH018 er kjent som cannabinoid'et som er hovedingrediensen i Spice).
2. Det er ulovlig i Norge, gjelder alle punkter.
3. JWH018 er fortsatt et RC, så hvorvidt det er uhyre kreftfremkallende har etter hva jeg har lest ikke ferdigkonkludert.
Sitat av Crabman Vis innlegg
2. Det er ulovlig i Norge, gjelder alle punkter.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du dette på?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva baserer du dette på?
Vis hele sitatet...
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3403179.ece
Slik jeg har forstått det er det ulovlig ved mindre man har resept på det. Har forsåvidt aldri hørt om noen som har fått resept på JWH018
Jeg kan ikke se at JWH-018 er spesifikt nevnt i denne artikkelen. Jeg ser at Spice er nevnt, men nøyaktig på hvilket grunnlag Tollvesenet beslaglegger Spice kommer ikke fram. Dessuten er det ingen ukjent sak at Tollvesenet er rimelig inkonsekvente når det gjelder hva de kan finne på å beslaglegge. Mange tollere kjenner ikke lovverket, og mange ser ut til å være av den oppfatning at så lenge innholdet av pakken er litt på kanten, så er det automatisk ulovlig. Jeg vet om flere eksempler på at folk har klart å krangle seg til å få pakken sin utlevert, da beslaget i utgangspunktet har vært urettmessig.

Men uansett, det kan godt være at du har rett. Jeg føler bare at vi trenger litt mer konkret informasjon for å kunne fastslå det med sikkerhet. JWH-018 er ikke oppført på legemiddellisten, og skal det foretas spesifikke vurderinger av nye stoffer, så er det bare Statens legemiddelverk som kan gjøre dette. Har de ikke gjort det, så kan ikke Tollvesenet med rett beslaglegge stoffet.

Trådstarter bør henvende seg til Statens legemiddelverk direkte. Det vil være den sikreste kilden til svaret på dette spørsmålet.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
1. endel erfaringer, og kan vel si jeg angrer noe mtp. at jeg ikke vet bieffektene. jeg var selvsagt klar over dette, men angrer nok i overkant mer enn jeg hadde planlagt, for å si det slik.

man vet enkelt og greit ikke om stoffet er kreftfremkallende, selv om en studie viser til at den ikke er det (man vet aldri kilden til denne studien, og det gjør den uten tvil mindre troverdig).

2. det blir klassifisert som et legemiddel ifølge norsk lov, og i verste tilfelle derivatloven, da er det plutselig narkotika. straffen som følger vil være deretter.

i tillegg merket jeg i slutten at jeg fikk en psykisk "avhengighet" mot det, ergo jeg fikk fort søvnproblemer om jeg ikke røyka først og lignende.

det endte opp med at jeg kasta resten av grammet jeg hadde i toalettet igår, ser ingen grunn til å pushe noen flere grenser.
1: Litt erfaring. Utelukkende positiv, du finner rapporter her på forumet.
2: Bra besvart av mentalmelt
3: Første gang jeg har hørt om det, men å trekke røyk ned i lungene er vel ikke akkurat sunt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei! trekker opp denne gamle tråden fordi jeg ikke gidder og lage en ny
Jeg satt og tenkte tanken med og bestille et gram med JWH018 med går dette under samme loven som ''Salvia'' ?

Er dette lov og importere så lenge det kommer fra et eøs-land og forbruket er på mindere en 3 måneder?
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg satt og tenkte tanken med og bestille et gram med JWH018 med går dette under samme loven som ''Salvia'' ?

Er dette lov og importere så lenge det kommer fra et eøs-land og forbruket er på mindere en 3 måneder?
Vis hele sitatet...
Som jeg har nevnt tidligere kan det muligens regnes osm dopingmiddel, ettersom det (i alle fall tidligere) stod oppført "cannabis og cannabinoider" i dopinglisten.

Bortsett fra dette regnes det nok i de fleste tilfeller som et legemiddel, men man skal ikke se bort fra at det kan opprettes en sak med hjemmel i derivatloven. Om man blir dømt for dette er en helt annen sak.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som jeg har nevnt tidligere kan det muligens regnes osm dopingmiddel, ettersom det (i alle fall tidligere) stod oppført "cannabis og cannabinoider" i dopinglisten.

Bortsett fra dette regnes det nok i de fleste tilfeller som et legemiddel, men man skal ikke se bort fra at det kan opprettes en sak med hjemmel i derivatloven. Om man blir dømt for dette er en helt annen sak.
Vis hele sitatet...
Okey.
Men da tenker jeg at jeg prøver og bestille! i verste fall blir den stoppa!
Trenger vel ikke kjøpe 1g første gangen, får prøve litt mindere.

Men takk for hjelpen
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Okey.
Men da tenker jeg at jeg prøver og bestille! i verste fall blir den stoppa!
Vis hele sitatet...
Det samme gjelder om du bestiller heroin eller plutonium. I verste fall blir det stoppet.

Det virker på meg som om du tror du ikke kan bli straffet for ulovlig import av dopingmidler? Jeg kan isåfall opplyse deg om at det kan du.