Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3174
Jeg har et problem som er oppstått grunnet min egen dumhet. Like fullt er det et problem som jeg håper jeg kan få noen tips her på forumet om hvordan jeg kan løse på best mulig måte, da jeg regner med at en del sitter med erfaringer. Derfor har jeg gått til det skrittet å endelig opprette en bruker slik at jeg kan poste innlegg selv, har vært leser her inne en god stund.

Det som har skjedd er et jeg forleden bestilte 5 gram med mephedrone fra England. Da forsendelsen ikke kom så antok jeg at det skyldtes at jeg hadde blitt svindlet, jeg tenkte at det var enda bedre enn at forsendelsen ble tatt i tollen. Men i dag så så jeg at politiet hadde ringt meg, har altså ikke snakket med dem ennå, men det kan ikke være noe annet enn forsendelsen fra England. Med forsendelsen med mephedronen ligger det antakelig også en kvittering.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan forminske skadene av at forsendelsen er konfiskert. Hvordan bør jeg fremstå til politiet? Er det noen her som har vært i samme situasjon og nektet for at dere har noe med det å gjøre for å så få saken henlagt?

Jeg opplevde nemlig det samme en gang tidligere der noen medikamenter (ikke narkotika) ble konfiskert av tollen. Politiet ringte, jeg nektet alt, og saken ble henlagt. Men Mephedrone er narkotika, så dette kan være annerledes.

Det jeg ønsker er erfaringer og tips til hvordan jeg kan komme ut av dette på best mulig måte.

Mvh
Brodern
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hvilken betalingsmetode brukte du?

ved en såpass liten forsendelse er det relativt liten sjangse for at de skaffer en rettsordre på å gjennomgå banktransaksjonene dine, så jeg ville gått for å nekte på alt.

min personlige erfaring og mening er at saken kommer til å bli henlagt grunnet bevisets stilling om du nekter på dette, men det betyr selvsagt ikke at dette er fasit.
Sist endret av somnium; 18. mars 2010 kl. 21:36.
Haha! NØYAKTIG det samme skjedde med meg sist uke! Sendingen min med 5g mephedrone ble stoppet i tollen, men ettersom at jeg er så paranoid av meg passet jeg på at det ikke lå noen kvittering i pakken og bestilte også pakken til en kompis.

Det politiet nå sitter med er en pakke med mephedrone fra England, adressert til en uten noe å skjule. Jeg var til og med så paranoid at jeg alltid brukte proxysider når jeg så på posten.no på framgangen til pakken min, slik at det heller ikke burde kunne spores.

Om du har noe som knytter deg til sendingen er du fucked. Hvis det står "mephedrone4u £50" eller noe på kontoutskriften din er det nok bare å legge alle kortene på bordet. Er det derimot bare en pakke som er sendt til deg som ikke kan knyttes til deg på noe annet enn adressen er det bare å si at du gjerne vil samarbeide med politiet, du har bare ikke peiling på hva pakken kommer av, ettersom at du ikke har bestilt noe narkotika på internetten.

Nå vet ikke jeg helt hvor alvorlig ditt politidistrikt ser på lovbruddet, så kanskje de ikke gjør noe med det om det ikke er en kvittering i pakken med ditt visakortnummer og ditt navn på. På den andre siden kan muligens politiet få godkjent fra en dommer å få gå gjennom kontoen din for å se etter mistenkelige bevegelser som kan stemme med sendingen om de har lite å gjøre. Om det da er noe å skjule på kontooversikten din sitter du da fint i det.

Edit: Somnium kom før meg!
Sist endret av sofa; 18. mars 2010 kl. 21:42.
Trådstarter
4 1
Jeg betalte med paypal, og på kvitteringen som ligger i forsendelsen står det: "payment method: paypal". På kontoutskriften min står det et beløp til paypal. Så spørsmålet er om de tar seg bryet og sjekker hvis de ikke får den ønskede tilståelsen under avhør eller om saken blir henlagt. Jeg ser at det er vanskelig å gi fasit på dette.

Det er ikke hundre prosent sikkert at det ligger en kvittering i forsendelsen, men det er vel vanlig at den legges ved.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Brodern Vis innlegg
Jeg betalte med paypal, og på kvitteringen som ligger i forsendelsen står det: "payment method: paypal". På kontoutskriften min står det et beløp til paypal. Så spørsmålet er om de tar seg bryet og sjekker hvis de ikke får den ønskede tilståelsen under avhør eller om saken blir henlagt. Jeg ser at det er vanskelig å gi fasit på dette.

Det er ikke hundre prosent sikkert at det ligger en kvittering i forsendelsen, men det er vel vanlig at den legges ved.
Vis hele sitatet...
jeg hadde uten tvil nektet på alt, men det er selvsagt opp til deg selv.
Samme har skjed med meg, var en pakke jeg bestillte som alldri dukket opp, husker ikke helt nøyaktig innholdet, men det var ca 5gm med mephedrone, 3gm med methylone, og et asotert utvalg av capsler med lignede innhold, pakken kom alldri frem og siden jeg bestillte uten sporings nr så kunne jeg ikke se at den var stoppet, jeg mailet de jeg kjøpte av og fikk en erstninngs pakke gratis inne tre dager og tenkte ikke noe mer på det igrunn, dette er da ca et år siden og hadde ikke noe serlig noia i grunn siden ikke mange i norge, og vertfall ikke toll vesnet hadde serlig peiling på disse stoffene på denne tiden vill jeg tro,
Men ca to måneder seinere fikk jeg brev av politiet der det sto at jeg var anmeldt i en narkotika sak, men at den var henlagt grunnet politiets manglende resurser og at den kunne bli gjennopptatt ved seinere annledning vist noe mer skulle dukke opp i mitt navn, med andre ord, politiet i bergen har mer en nok viktigere problemerer å bruke tiden sinn på en meg, noe som igrunn er fornuftig, siden jeg ellers er en lovlydig skattebetalende borger satt vertfall et lite støkk i meg siden jeg alldri har hatt noe med politet å gjøre før, så har ligget unna postordre drugs siden

hva som vill skje med deg nå er vell ikke godt å si, kommer vell litt an på hvor du bor og hvor mye tid de er villig til å bruke på en liten sak men tror de er mer på hugget med disse stoffene nå om dagen siden det har vert mer i media,og mephedrone er på vei til å komme på narkotika listen..men hold oss oppdatert, skulle gjerne likt å vist hvordan dette ender for deg.

Lykke til vertfall...
Sist endret av Mbs; 18. mars 2010 kl. 22:48.
Update: Tollen sendte et brev hvor de ber meg om å sende dem resept på mephedrone. Det er nok bare en enkel måte for dem å få gjort noe med saken uten å bruke for mye ressurser.

Pakken var fra England, så i teorien skulle jeg vel ha kunnet importert det om de påstår at det er et reseptpliktig legemiddel (noe det ikke er siden det er spesifikt opplistet i derivatloven), men jeg skal ikke teste skjebnen. Jeg takker gud for at det ikke blir noen politiavhør og legger saken død. Hvis jeg er heldig sender de kanskje til og med pakken tilbake til avsender som det står i brevet at de gjør om jeg ikke sender inn resept.
Sitat av sofa Vis innlegg
Det er nok bare en enkel måte for dem å få gjort noe med saken uten å bruke for mye ressurser.

Pakken var fra England, så i teorien skulle jeg vel ha kunnet importert det om de påstår at det er et reseptpliktig legemiddel (noe det ikke er siden det er spesifikt opplistet i derivatloven), men jeg skal ikke teste skjebnen.
Vis hele sitatet...
Mens du bestilte var forslaget om å få bl.a. 'mefodron' på narkotikalisten ute på høring. Bra du tok dine forholdsregler.

Sitat av BA
Den 5. mars sendte Legemiddelverket ut et forslag om å føre ti stoffer opp på narkotikalisten. Høringsfristen var kort. De mottok elleve høringsuttalelser som alle støttet forslaget.

Dette er de ti nye stoffene som nå blir ført opp på narkotikalisten:

* Bentazepam
* Bk-MBDB
* Bromo-Dragonfly
* 1,4-butandiol
* fenazepam
* fluoramfetamin
* GBL
* klorfenylpiperazin
* MBDB
* mefedron.
Vis hele sitatet...
link