Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4146
Har fått tak i en mengde 4-AcO-DMT og lest endel rapporter på erowid for å se litt hva jeg går til. Står endel forskjellig der så jeg lurer egentlig bare på om det er noen andre som har prøvd det før, og om dere kunne dele litt av opplevelsen. Har erfaring med Lsd, 2ct2, 2c-b og ketamin fra før.
Jeg har ingen spesifikk erfaring med 4-AcO-DMT, men jeg har spist sopp et par ganger etterhvert, og 4-AcO-DMT blir konvertert til psilocin i kroppen, på lik linje med psilocybin (som er i sopp). Så i praksis skal det være omtrent det samme som sopp, men det kan nok oppleves noe klarere og LSD-aktig (på samme måte som hvis man lager alkaloide-ekstrakt av soppen).

Med den erfaringen du har fra før er det bare å kjøre på. Det er forøvrig rapporter på erowid og bluelight.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå er trådstarter klar over dette, men jeg tenkte jeg skulle dele min erfaring dersom noen andre skulle være interessert.

4-AcO-DMT omdannes til 4-HO-DMT ( psilocin ) i kroppen, altså det mest aktive virkestoffet i psilocybe sopp.
Jeg merket, ikke overraskende, store likheter med sopp, men dette stoffet har allikevel sin egen karakter.
Det føltes lettere å takle både psykisk og fysisk, og jeg hadde god kontroll på trippen hele tiden, selv ved en relativt høy førstegangsdose ( ca 25mg ).
Uten å ha prøvd ayahuasca følte jeg at dette absolutt hadde en karakter som kunne minne om dette, utfra hva jeg har lest om drikken. Jeg har sett at mange er av samme oppfatning.

Trippen var preget av klarhet, hysteriske latteranfall uten spesielle grunner, lett visuell bølging, sterke fargeskifter, morphing av gjenstander og en glødende "aura" rundt alle objekter. Jeg følte også at jeg hadde lett for å gå inn i transe, og ble bl.a sittende og se på en klokke i lang tid, mens hjernen jobbet overtid. Tankene var preget av små og store filosofiske spørsmål, alt fra hva menneskelige relasjoner innebærer til tanken bak tanken bak tanken. Den klassiske følelsen av at vi alle er del av noe større var høyst tilstedeværende, samtidig som jeg omtrent hadde glemt at det var noe som het "utenfor" ( var inne ).
Visuellt sett var trippen preget av mønstre og fraktaler mens øynene var lukket, samt et glassklart blikk. Dette glassklare blikket pleier jeg å oppleve på sopp, men mønstrene som dannet seg var av en annen art. Noe av det mest interessante var da jeg lukket øynene og så menneskeansikter dukke opp, mest mørkhudede personer, men også hvite menn. Ansiktene "gled over" fra ett til et annet hele tiden, og alle hadde en unil personlighet. Mange av de mørkhudede personene ble oppfattet som sjamaner, og noen også som ånder. Dette var på ingen måte skremmende, men ytterst fasinerende.
Jeg kunne også føle at en tanke forsvant mens den ble erstattet av en annen, på samme måte som med ansiktene, men dette var jo mentalt og gjorde det utrolig interessant. Beste jeg kan sammenlikne det med er å ha en bøtte med en farge, for så å helle oppi en annen farge og sånn fortsatte det. Føler derfor det blir feil å si at tankene skiftet, da det mest dekkende utrykket vil være å si at de "gled over" ( selvom ikke dette heller er i nærheten av å dekke hvordan det virkelig ble oppfattet ).
Dette stoffet bærer store preg av åndelighet og innsyn i noe hellig, samtidig som det var et utrolig gøy og lattergivende stoff.
Som på de fleste psykedelia følte jeg meg mentalt utmattet etterpå, men dette gikk over fort og jeg var i finfin form etter en natts søvn. Varigheten var på ca 7 timer, men dette var med små redoseringer underveis også.
Nå skal tanker og inntrykk bearbeides, og jeg gleder meg allerede til å tråkke inn på ukjent territorium igjen.