Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3228
Anonym bruker
"Ulykkelig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen unge der ute som sliter med helseplager som gjør at de kan dø når som helst og det ikke er noe de kan gjøre med det? Noen som har tips til hvordan å takle det? Jeg et tiltakende alkoholproblem som gjør prognosene værre, det er en viktig del jeg forsøker å kutte ut da jeg dummer meg ut, og ikke har økonomi, og det ødelegger psyken min.
Når jeg er, så finnes ikke døden. Når døden er, så finnes ikke jeg. Man skal ikke frykte noe som ikke kan eksistere samtidig som deg.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Når jeg er, så finnes ikke døden. Når døden er, så finnes ikke jeg. Man skal ikke frykte noe som ikke kan eksistere samtidig som deg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
Hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg skjønte det;
Du skaper veldig mye unødvendig angst for deg selv ved å gå rundt og bekymre deg for noe som ikke eksisterer i øyeblikket og som du ikke har noen makt over.
ArbeidsledigProletar
Ikke minst det faktum at du ikke vil leve til å kunne vite det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen unge der ute som sliter med helseplager som gjør at de kan dø når som helst og det ikke er noe de kan gjøre med det?
Vis hele sitatet...
Hva slags helseplager snakker vi om her egentlig?
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje litt off topic, men har nettopp fått beskjed om at jeg kommer til å miste tennene mine. Nesten så tanken virkelig tar knekken på meg, men det blir litt sjukere for deg som går rundt å tenker på at du kan dø når som helst. Herregud.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje litt off topic, men har nettopp fått beskjed om at jeg kommer til å miste tennene mine. Nesten så tanken virkelig tar knekken på meg, men det blir litt sjukere for deg som går rundt å tenker på at du kan dø når som helst. Herregud.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvilken sykdom det er?
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jeg spørre hvilken sykdom det er?
Vis hele sitatet...
Periodonitt i høy grad, med forsvinnende kjeveben.

Puss tenna.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen unge der ute som sliter med helseplager som gjør at de kan dø når som helst og det ikke er noe de kan gjøre med det? Noen som har tips til hvordan å takle det? Jeg et tiltakende alkoholproblem som gjør prognosene værre, det er en viktig del jeg forsøker å kutte ut da jeg dummer meg ut, og ikke har økonomi, og det ødelegger psyken min.
Vis hele sitatet...
Ok..har jeg forstått dette riktig? Du har et alkohol-problem, og du er redd at på grunn av dette skal du gjøre noe dumt/havne i en ulykke/på gata som til slutt gjør at du dør? Beklager, men jeg syns langt ifra synd på deg i dette tilfellet.

Hadde det vært slik at du har kreft, sykdom eller noe, så hadde saken vært en helt annen.

Bli en mann! Oppsøk hjelp og dropp alkoholen fra og med idag.
Sitat av cplpro Vis innlegg
Ok..har jeg forstått dette riktig? Du har et alkohol-problem, og du er redd at på grunn av dette skal du gjøre noe dumt/havne i en ulykke/på gata som til slutt gjør at du dør? Beklager, men jeg syns langt ifra synd på deg i dette tilfellet.

Hadde det vært slik at du har kreft, sykdom eller noe, så hadde saken vært en helt annen.

Bli en mann! Oppsøk hjelp og dropp alkoholen fra og med idag.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det han skriver i det hele tatt. Han skriver at han har en livstruende helsetilstand, og at alkoholmisbruket forverrer prognosene.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen unge der ute som sliter med helseplager som gjør at de kan dø når som helst og det ikke er noe de kan gjøre med det? Noen som har tips til hvordan å takle det? Jeg et tiltakende alkoholproblem som gjør prognosene værre, det er en viktig del jeg forsøker å kutte ut da jeg dummer meg ut, og ikke har økonomi, og det ødelegger psyken min.
Vis hele sitatet...
Slutt å drikk. Hvis du har fysiske abstinenser ta 10-40mg valium per dag i 3-7 dager etter drikkeslutt.

Har du prøvd å slutte å drikke før, hvordan gikk det?

Hva er det som får deg til å dø? Det er mange sykdommer som du kan dø av mens du kan drikke alkohol.

Har alkoholinntaket noe å gjøre på din "dødende" tilstand?

Uansett, hvis jeg kunne dø når som helst er det et stort spekter av ting jeg ville kost meg med før alkohol. Håper du klarer deg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slutt å drikk. Hvis du har fysiske abstinenser ta 10-40mg valium per dag i 3-7 dager etter drikkeslutt.

Har du prøvd å slutte å drikke før, hvordan gikk det?

Hva er det som får deg til å dø? Det er mange sykdommer som du kan dø av mens du kan drikke alkohol.

Har alkoholinntaket noe å gjøre på din "dødende" tilstand?

Uansett, hvis jeg kunne dø når som helst er det et stort spekter av ting jeg ville kost meg med før alkohol. Håper du klarer deg.
Vis hele sitatet...
Tenk så fint det hadde vært om en alkoholiker bare kunne slutte å drikke! Nei. Alkoholisme er en alvorlig sykdom. Dæven for en arrogant tankegang.
Sitat av ezel Vis innlegg
Tenk så fint det hadde vært om en alkoholiker bare kunne slutte å drikke! Nei. Alkoholisme er en alvorlig sykdom. Dæven for en arrogant tankegang.
Vis hele sitatet...
Hva var arrogant?

Har man fokus på at man har en alvorlig avhengighet og sier til deg selv at det ikke er bare bare å slutte å drikke så gjør man seg selv en bjørnetjeneste hvor man duller seg inn i offerrollen, og synet på situasjonen blir veldig innsnevret.

Det vil da kanskje være lurt å prøve en ny strategi hvor man aksepterer hvor man er i livet, også ta små skritt derifra.

Og forslaget om valium i en ukes tid for å ikke ødelegge seg helt når reseptorer i hjernen er ganske svidd, er vel bare et vennlig råd med gode intensjoner?
Arrogansen ligger i den røde tråden om at det bare er å slutte, å ikke si til seg selv, at det ikke er bare bare å slutte.
Man gjør seg selv en bjørnetjeneste, den dagen du skal slutte, å si til seg selv at "det aldri skal bli mere. aldri en sprekk, aldri en homp i veien, bare glade dager, for jo, jeg kan jo slutte tvært, var jo bare tankegangen min selv som sto iveien gitt.."
Dette gjelder ikke bare alkohol, ville du sagt det samme til en sprøytenarkoman heroinavhenging på sitt 15`ende år også?
Oppi alt sammen må man være realist også, handler da ikke om offerrolle i det hele tatt
Sist endret av Eyeamare; 8. mars 2018 kl. 13:08.
Jeg ser den, at når man står midt opp i det så kan det framstå som arrogant. Og ja, man må ta steg for steg og akseptere eventuelle feiltrinn for så å prøve på nytt, noe jeg poengterer med å skrive små skritt om gangen.
Sist endret av Valadar; 8. mars 2018 kl. 13:55.