Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 801
GrønnFinger
32 0
Har noen spørsmål om airsoft!
1. Kan du kjøpe bb kuler når du er 16 år?
2. Er det mulig å spille med en venne jeg oppi skogen, hvor vi har lov av grunneier å spille? Banen kan ikke ses fra veien!
3. Har noen tips for et første gangs kjøp av Pistol?

Takk!
1. Ja
2. Det er fint mulig, men spørsmålet er om du har lov. Ville ivertfall funnet et sted hvor det ikke er turgåere eller andre som ferdes.
3. Hadde vært greit om du kunne oppgitt hvor mye du har tenkt å bruke Ville anbefalt deg å kjøpe noe som ikke har så mye plastik på seg, og om du har penger styr unna fjærvåpen. Legg heller inn 300-400kr ekstra og kjøp en som er gassdrevet.
Ang. spørsmålene dine, så har SanderB rett i det han sier.

I forhold til hva du burde kjøpe av våpen, sjekk ut denne tråden;
http://freak.no/forum/showthread.php?t=268969
GrønnFinger
Trådstarter
32 0
Takk for svarene! Der oppe hvor dette stedet er det ikke turgåere eller noe form for tur vei! Hvor mye er jeg usikker på, men skal legge til noen linker av pistoler jeg har funne på finn i løpet av morgen dagen!����
Fremfor å se på finn.no og kjøpe brukt (da jeg tolker det dithen), vil jeg anbefale deg å se på wasteland.no og game-on.no. De selger naturligvis i alle prisskalaer og dermed varierende kvalitet, men du får god service med på kjøpet og du har muligheten til å velge et nytt, godt, og ubrukt våpen.
Spørsmål nummer en er som sagt av SanderB besvart; Ja.
Det er 18årsgrense ved kjøp og eie av airsoftvåpen, men du kan søke om dispansasjon ved fylte 16 dersom du er medlem av en klubb eller lignende. Men hvis ingen ser dere er det jo ikke noe problem. Bare husk å legge våpen i en bag eller koffert når du frakter det. Hvis du mot formodning skulle bli stoppet av politiet er det bare å si at det er et lekevåpen, så går det helt fint!
Ved første gangs kjøp av et airsoftvåpen vil jeg si at å legge litt mer penger i for å få kvalitet er absolutt verdt det. Ikke kjøp et brukt våpen, men heller kjøp det nytt (i norge). Da får du garanti fra selgeren, og det er ikke slitt. Jeg har hatt flere airsoftvåpen en jeg kan telle til (), og det er bedre å kjøpe ett litt dyrt våpen, enn å måtte kjøpe femten billige. Dessuten er de som koster litt mer både kraftigere og mer realistiske.
Kan anbefale merket "WE". De har gode våpen som er realistiske, funker bra og er morsomme å skyte med siden de har god "blowback". Blowback er da når sliden blåses tilbake som på en ekte pistol for hvert skudd, og det gjør den når det er en GBB-pistol.
Jeg kan anbefale WE sine Hi-Capa modeller som førstegangs pistol. Jeg har en Baby Hi-Capa 3.8C liggende på hylla her nå, og som rimelig erfaren airsofter mener jeg at dette er en av de beste pistolene du får tak i når det gjelder holdbarhet og ytelse.
Ellers er Dan Wesson-pistolene ekstremt solide og kraftige, men de tar bare 6 skudd om gangen, så de egner seg ikke så godt til spill.
Lykke til!