Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 11071
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er en kvinne på 27, som er samboer med en flott mann på samme alder. Vi har vært sammen i 6 år, med oppturer og nedturer. Sannheten er den at min samboer er notorisk utro, og jeg fersker han gang på gang. Jeg blir såret, skuffet og lei, men kommer alltid over det, fordi han har alt jeg ser i en mann ellers. Jeg elsker han utrolig høyt. Har fortalt han flere ganger at han må fortelle meg om han får slike behov, så kan vi få en ordnings på det istedenfor at han må lyve. Det har ikke fungert helt, men jeg har bare akseptert det.

Greia er det at jeg har bestandig vært lojal mot han. Aldri vært utro, fordi jeg har ikke hatt et ønske om det, og også fordi samboer ikke tillater det. (ja, jeg har akseptert det og).

Nå er jeg der at jeg har foreslått et åpent forhold, men han nekter. Jeg har til og med sagt at jeg kun trenger å ligge med jenter, altså ingen peniser. Han nekter fortsatt. Okei tenker jeg, men begynner å merke at jeg vil frigjøre meg selv litt.

Jeg har nådd det punktet at jeg nå sitter og chatter med hans tidligere bestekamerat. (som han ditchet fordi han la an på meg og ville knulle meg). Så ja, det er ganske ulovlig. Vi har beveget oss inn på farlige tema, og vi sender også nakenbilder til hverandre. Jeg er utrolig kåt på den fyren der, og det er noe ved han som gjør meg spinn vill. Han er også veldig gira på meg, men føler litt på samvittighet over for tidligere bestekompis. Vi prater likevel om å møtes, og sender dirty snaps. Flørter mye.

Nå har vi kommet dit at han ønsker å komme på besøk, og ja, ha sex. I all hemmelighet. Jeg er kjempegira, og har lyst til å bare kjøre på, men noe i meg sier at jeg ikke kommer til å klare å ligge med han på grunn av samvittighet over samboer. Jeg vil bli kvitt den samvittigheten, fordi jeg føler det er så urettferdig at han har gått og tatt for seg, mens jeg alltid har vært lojal.

Jeg trenger noen råd. Og fortelle han det er uaktuelt, og jeg kommer ikke til å gjøre det slutt med han heller. Det er han jeg vil dele livet mitt med. Det handler kun om lyst og begjær. Og utløp for seksuell frustrasjon og litt "bitterhet".
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vis typen hvem som er sjef og spre bena =) PM hvis du trenger å snakke om noe :***
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
jeg prøver vel å rettferdiggjøre det på noe vis. jeg har bestemt meg, spørsmålet er bare om vi kommer til å gå så langt som å faktisk ligge med hverandre.
PS: Du lever kun 1 gang og om det du sier er sant og du har tenkt over det... Kjør på!
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
så klart er det jeg sier sant. tror jeg vet hvilken vei det går.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis typen hvem som er sjef og spre bena =) PM hvis du trenger å snakke om noe :***
Vis hele sitatet...
PM til en anonym bruker?

Ellers er utroskap i mine øyne aldri greit selv om partner har vært det mot deg. Gjør det heller slutt med han om du vurderer å knulle andre.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dongerino Vis innlegg
PM til en anonym bruker?

Ellers er utroskap i mine øyne aldri greit selv om partner har vært det mot deg. Gjør det heller slutt med han om du vurderer å knulle andre.
Vis hele sitatet...
+1

Utroskap er aldri greit uansett. Si det til han som det er før du gjør noe mer, helst før du begynte å sende nakenbilder!
Fra et psykologisk perspektiv tror jeg litt av årsaken til at du er så gira på eks-bestekameraten hans er fordi du vet det kommer til å frambringe en reaksjon. Kanskje håper du at det kommer til å få ham til å innse at det ikke er så kult når samboeren er utro? Hvis du har akseptert at han ligger med noen andre en gang i blant, så har du akseptert det. Det betyr ikke at han kommer til å akseptere det samme for deg. Du har tatt et valg, og du har valgt å bli værende til tross for notorisk utroskap, så du er åpenbart interessert i typen. Bestem deg om du er villig til å satse forholdet på å ligge med bestekompisen, og hvis ja, ikke kom gråtende hvis det ender i et brudd.
Forlat "kreket".

Er da vel ganske åpenbart at vedkommende ikke respekterer deg for den du er, når han er utro når det passer han selv.

Finnes flere fisk i havet som garantert kan være "mannen i ditt liv". Samtidig som vedkommende respekterer deg som person.
Jeg pleier ikke å forsvare utroskap, men premissene for forholdet ditt er så på trynet at hva som helst annet må være bedre.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Arh, shit. Jeg er så usikker. Men drages mot katastrofe, og det er merkelig pirrende.
TS: Så la meg forstå dette riktig: Typen din er notorisk utro, kontrollerende og sjalu. Samtidig. Han synes det er helt greit å knulle rundt som han vil og bryter løfter, men han er både hyklersk og arrogant nok til å påberope seg en rett til å diktere hvordan deres samliv skal fungere.

Jeg skal ikke legge meg opp i etikken; dette er et av de tilfellene der folk må finne ut av rett og galt på egenhånd. Men har du vurdert din egen sikkerhet? Fordi, typen din høres rett og slett ikke helt god ut. Når noen har et såpass skrudd syn på samliv og kjærester som han tydeligvis har, og det er kobla med totalt mangel på selvinnsikt og rettferdighetssans, da er det en del røde flagg som vaier i vinden. Basert på det du skriver, så virker det ikke urimelig å anta at hans reaksjon på utroskap kanskje kan bli litt... spektakulær. Så vær ærlig med deg selv nå: Vil du være i nærheten når han finner det ut? Hvis svaret på det spørsmålet er nei, så kan det være tilrådelig å gjøre det slutt på din måte før han gjør det slutt på sin.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
mulig jeg er paranoid, men han er ikke av den voldelige typen. Han kan ha temperament ja, men ikke voldelig. Noe i meg finner scenarioet hvor han konfronterer meg litt bittersweet. Digg å se det sjokkerte ansiktet, fordi snille, gode meg var fæl, og redsel for å ha tatt et dumt valg jeg ikke kan leve med.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
jeg mente selvfølgelig naiv* ikke paranoid
Trådstarter: du skriver
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
min samboer er notorisk utro, og jeg fersker han gang på gang.
Vis hele sitatet...
og deretter:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er han jeg vil dele livet mitt med.
Vis hele sitatet...
Det høres jo fint ut når du skriver at du er glad i ham og vil dele livet ditt med ham. Men i realiteten, ut fra din beskrivelse, virker det ikke som det er gjensidig. Han vil kanskje ha deg også, men bare i tillegg til alle de andre han horer rundt med, for å ha "noe" innimellom alle de andre. I og med at du gjentatte ganger har tatt ham i å ligge rundt, så er det vel neppe noen sjanse til at han vil forbedre seg. Kanskje for en liten stund for hver gang du tar ham på fersken, men neppe permanent. Om barn skulle bli aktuelt for din del, still deg spørsmålet om dette er den pappaen du vil at dine barn skal ha, og ha som forbilde ("Hva har pappa gjort nå da? Å, ikke noe dere trenger å tenke på, barna mine, han har bare vært og hatt seg med noen andre enn mamma. Igjen.")
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er en risk jeg er villig til å ta.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du virker som en supersnill dame, som er sammen med en egoistisk idiot. Han sårer deg gang på gang. Kommunikasjonen hans er dårligere enn sexlysten og han klarer ikke å kontrollere seg. Det er ikke en unnskyldning du skal akseptere, kjære deg. Jeg tror du er sjalu, men har vanskelig for å innse det.

Det er greit å la mannen få flørte med andre damer og gjerne anbefal dama i baren. Men når spørsmålet om sex dukker opp skal du alltid svare: "Nånei. Ikke tenk tanken engang." - Gå hjem, snakk om henne (tease) og ha sex. Det er i følge forskning den beste løsningen for et langvarig forhold uten sjalusi og frustrasjon.

Ikke gå ned på hans nivå.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg synes det er synd at han har vridd synet ditt på kjærlighet såpass.

Om du er utro kommer det til å påvirke dine fremtidige forhold også. Slå opp, og deretter let etter nye forhold.
Tenker bare "two wrongs don't make a right" når jeg leser det der.
Men for den saks skyld så høres det ut som et skakkjørt forhold uansett så what the hell.

Eneste tingen er at akkurat nå har du fortsatt en slags "moralsk høygrunn" mens hvis du gjennomfører så fortjener dere rett og slett hverandre.
Ved nærmere ettertanke er jeg litt enig med myoxocephalus, at du bør vurdere om det er noe litt mer enn en vanlig egoistisk drittsekk du har med å gjøre her. Den vurderingen må nesten du ta, men det ringer jo noen klokker.

Men utover det, så virker det som han har et såpass usunt tak på deg at hvis det er utroskap som må til for å gå deg til å innse det så ser jeg ikke helt det moralske problemet. Hovedsaken må vel være at du forstår at du ikke trenger å finne deg i hva som helst.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva mener dere med at jeg har med en litt mer enn en vanlig drittsekk og gjøre? Han er virkelig ikke så fæl, han har bare litt splitta personlighet.

Som edru er han en soleklar 10, men jeg kan ærlig innrømme at han har noen litt manipulative og egosentriske sider.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener dere med at jeg har med en litt mer enn en vanlig drittsekk og gjøre?
Vis hele sitatet...
Med det mener jeg at du bør vurdere om den "splittede personligheten" og de "egosentriske og manipulative sidene" kan gjøre han til en sånn fyr som klikker farlig når han blir bedratt. Det er ingen som tror det skal skje, men det skjer. Som sagt, din vurdering.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han er ganske beregnelig. Hender at han kan bli ekstra hissig og høylydt om han har vært ute og fått i seg noe, men det er så sjeldent at det er "under kontroll". Etter de årene vi har hatt sammen er det verste han har gjort å legge meg i bakken eller holde meg fast mens han bøyer armen min bak på ryggen, eller låse meg ute på verandaen. Det kan jeg overleve.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter de årene vi har hatt sammen er det verste han har gjort å legge meg i bakken eller holde meg fast mens han bøyer armen min bak på ryggen, eller låse meg ute på verandaen. Det kan jeg overleve.
Vis hele sitatet...
Herregudogfader, er det din definisjon av ikke voldelig oppførsel? Og dette er det altså den snille og trofaste versjonen av deg som får gjennomgå.

Du er voksen, og hvis målet med samlivet er å overleve, så lykke til med det. Men min ærlige mening er at du er helt hinsides ute og kjøre og bør komme deg vekk asap.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Etter så mange år så kan jeg forstå at det kan bikke litt for han også sinnemessig. Jeg er nok ikke den letteste å leve med alltid. Men vi får bare se hvordan denne røren utvikler seg. Jeg har god moral, og jeg vil si jeg er en sjelden vare når det kommer til lojalitet. Planen var å alltid heve seg over - og holde på det, men nå er jeg litt likegyldig merker jeg.
Kjør på, knull typen sin bestevenn. Hva vondt kan det komme ut av det?

Neida, men joda. Når du gjennom flere å har levd som dette at mannen i ditt liv knuller verre rundt enn selveste Moody i Californication så er det kanskje på tide å oppleve litt selv. Legg det frem for typen at du trenger nytt kjøtt mellom beina å se hvordan han reagerer eller om du vil leve etter "bedre å be om tilgivelse enn tillatelse" for ut ifra det jeg leser og forstår så kan du se langt til helvete etter den tillatelsen.

Hopp ut av dette forholdet, før det er forsent(men det virker som du skulle fått alle disse svarene for 5 år siden, så det er vell kanskje for sent)

Men anyways, jeg håper du velger å fortsette med innlegg og holde oss oppdatert i hvilken retning dette går i, så ønsker jeg deg lykke til med det!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter så mange år så kan jeg forstå at det kan bikke litt for han også sinnemessig. Jeg er nok ikke den letteste å leve med alltid. Men vi får bare se hvordan denne røren utvikler seg. Jeg har god moral, og jeg vil si jeg er en sjelden vare når det kommer til lojalitet. Planen var å alltid heve seg over - og holde på det, men nå er jeg litt likegyldig merker jeg.
Vis hele sitatet...
Blir en ripe i lakken på moralen din hvis du gjennomfører dette da, det vil følge deg livet ut selv etter at forholdet tar slutt. Ikke la han gjøre deg til en dårligere person, hev deg over det og lær deg å leve med det, eller så må du bare bite i det sure eplet og gå fra han. Finnes flere 10'ere der ute som også er trofaste.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det ble en del å svelge kjente jeg, men det er som en bryter har slått seg på, og det er skikkelig good girl gone bad vibber over hele greia.
VOKN OPP FOR FUCK SAKE! du deler mest sansynligvis seng med en god gammeldags psykopat! jeg snakker nå rett fra levera bassert på egne erfaringer og ut ifra det jeg leser, dropp hele greia med og være utro og kom deg vekk fra han typen, låser deg ute på verandaen og bøyer armen din bak ryggen??? slikt hadde ALDRI den reelle drømmetypen/10-eren oppført seg mot deg! jeg legger ved en link her så kan du lese litt selv og se om ikke de røde flaggene spretter opp
http://alreit.no/2093-2/
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han er ikke en flott mann. Han er en egoistisk jævel som ikke er til å stole på. Du trenger selvrespekt. Alt jeg ser her tyder på at du mangler det totalt.

Det du skal gjøre er ikke å være like prinsippløs som ham.
Det finnes så mange andre menn som har alt det du ser etter, uten at de er utro.

Oppførslen til typen din er jo på trynet, når han låser deg ut på verandaen og legger deg i bakken ogsånt så burde det jo lyse store røde varsellamper over hele fyren.
Han er utro ofte og bryr seg ikke litt om hva du føler om det engang.
Eneste som vil komme ut av det forholdet der er han som får gjøre som han vil og deg som blir sittende i et hjørne helt stille og er redd for å lage den minste lille lyd.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han er ganske beregnelig. Hender at han kan bli ekstra hissig og høylydt om han har vært ute og fått i seg noe, men det er så sjeldent at det er "under kontroll". Etter de årene vi har hatt sammen er det verste han har gjort å legge meg i bakken eller holde meg fast mens han bøyer armen min bak på ryggen, eller låse meg ute på verandaen. Det kan jeg overleve.
Vis hele sitatet...
Det er vold. Det er grov vold - og at han tyr til ting som å stenge deg ute er ekstremt grovt. Ein ting er å heve stemma litt, og krangle. Det er ikkje eit faresignal åleine, men kombinasjonen av at han kan ha seg med kven han vil, utan at du får samme friheta, at han nyttar psykisk og fysisk vald...

Det er omtrent samtlige raude flagg til tops. Kom deg til helvete vekk frå fyren mens du kan - og før han har banka deg helselaus.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forlat fyren før du gjør noe! Utroskap kan aldri rettferdiggjøres etter min mening!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Unger ble nevnt. Og med det Tommel Totter sa mente du det var en risk du var villig til å ta.

Jeg ser for meg et scenario der dere får unger. Hverken du eller han endrer dere, fordi unger ikke forandrer folk såpass mye. Etterhvert finner ungene utav hva som skjer. Og har skjedd. Lenge. En eller flere i familien deres begynner å misbruke rusmidler. Dette forverrer situasjonen.

Ikke lag unger som kommer til å hate mor, far eller begge. Og kanskje annen familie og venner.

Akkurat nå er det du som er viktig. Om dere får unger blir det dem.

Ønskes kjøpt: Tilfelle der et skrantende forhold ble reddet ved å få unger.
______

Over til "Det er bare noen ganger at han er sånn, resten av tida er han en 10": Hva blir summen av ham? Trekker ikke det han gjør "gang på gang" ned noe voldsomt?

"Men det skjer bare 1 gang i måneden at han er en 1 eller 5 eller hva faen, og det er jo bare 3% av dagene. Fortsatt 97/100 altså!"

Slik matematikk virker som pur rasjonalisering for meg. I en rettsak for eksempel ville det ikke fungert sånn. Der kan du være føkkings Norman Borlaug, og fortsatt bli dømt til livsvarig fengsel på grunn av noe som skjedde bare den ene gangen.
______

Dere ble sammen da dere var 21, han har fått til et liv der han kan pule hvem han vil, og fortsatt ha deg som ubesudlet backup som klandrer seg selv. Fint for ham. Jævlig for deg.

Tipper det kun har vært dette ene seriøse forholdet, og at du dermed ikke vet hvordan det kunne vært. Som fisk som ikke vet hva vann er, fordi de svømmer i det hele tiden.

Det virker kanskje skummelt å gå ut av et stabilt forhold. Andre folk på din alder har nok ikke hatt noe slikt, er single, på jakt, lei av dating, misunnlige på det du har. Men vet de egentlig hva du har? Vet de hva du mangler, som de har?

Finn folk som har vært i lignende situasjoner, men har dem bak seg. Finn ut hva de gjorde, og ønsket de hadde gjort.

Hjernen din elsker ham. Men det betyr ikke at du må like ham.
Virker ikke som om noe som blir sagt i tråden faller inn hos TS uansett hva som blir skrevet.

De får bare fortsette det flotte forholdet med utroskap + "mild" vold til han klikker banans en vakker dag.

(Har en følelse på troll hele tråden)
For å si min mening:

Enten er TS troll eller så har hun ganske twista syn på virkeligheten.

Høres ut som om du er sammen med et ordentlig rasshøl rett og slett. Og det at du må presisere at han er snill med deg når han edru og ikke har gjort noe værre enn å bare holdt deg fast med å legge armen bak ryggen din er drøyt. Du burde pælma han ut om han så mye som hevet hånden

Jeg har vært bortpå lignende damer som bare kjører etter egen pipe. Det er bare å komme seg vekk fra før det skader psyken din på livstid.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ble en del å svelge? Utfra ordvalg og kontekst tar jeg det som at du sugde ham. I såfall, hvordan reagerte typen? Eller vet han overhodet at det skjedde? Du kjenner jo typen din best, og følte deg åpenbart trygg nok til å gjennomføre det, men relasjonen deres er jo rar, og det mer enn du tilsynelatende er villig til å anerkjenne, noe som får meg til å stille spørsmål ved hvor objektivt du vurderer dette. Min begrensede, men entydige (og derfor nevneverdige) erfaring er at det er lettere å vurdere sannsynlige utfall hvis du ikke er altfor heavy involvert. Ville anbefalt deg å oppsøke venninner eller lignende, forklare situasjonen, inkludert suge-episoden, som jo er den mest prekære. Har du en oppegående venn som vil ditt beste, kan dennes vurdering være veldig verdifull.Hvis typen vet det, er det selvfølgelig en annen historie, håper du uansett setter ned foten, hvis reaksjonen hans er uforholdsmessig.
Vil bemerke at holdningen til trådstarter er veldig typisk for partnere i dysfunksjonelle/voldelige forhold. Det er faktisk utrolig vanlig å se seg selv avhengig av partneren og unnskylde oppførselen - på tross av vold og utroskap (enten psykisk eller fysisk). Det kan være vanskelig å bryte med noe kjent og trygt. Man mimrer gjerne tilbake til nyforelskelsen og tidligere tider da forholdet var nyere og diverse problemer ikke dukket like mye opp i lyset. Er heller ikke bare kvinner som har sårt for å komme seg ut av slike situasjoner, kjenner selv menn som har holdt fast på til tider voldelig og utro dame - på tross av bekymring fra venner. Avvisning av gode og logiske råd betyr overhodet ikke at dette er noe troll.
Denne fyren bør du definitivt komme deg vekk fra. Om han ikke blir fysisk voldelig er sjansen stor for at utroskaps-handlingen din ikke blir like tilfredstillende som du ser for deg. Før du vet ordet av det kan han være helt besatt etter å gjøre livet ditt til et eneste helvete - selv etter du eventuelt har kommet deg ut av forholdet. Høres ut som typen har plenty anti-sosiale egenskaper - dette er noe som kan ødelegge livet ditt i lang tid etterpå.
Han er ikke god nok for deg, enkelt og greit. Du fortjener bedre, og en som virkelig bryr seg om deg og dine følelser og behov. Du fortjener en som ser deg som den du er og ikke bare som en trygghet for seg selv i livet. Du trenger ikke hans aksept for å være god nok, du er gull verdt alene. Finn noen som vil gi av seg selv for deg, noen som vil deg godt. Du er i et ondt forhold, du er i et undertrykkende samliv. Du må ta valget nå. Det er mye hjelp å få der ute i støtte grupper eller foreninger. Du må ikke sitte der å tåle at han misbruker din kjærlighet, du skal ikke tåle at han har sex med andre jenter, du SKAL IKKE oppleve vold på noe som helst nivå. Psykisk vold er også vold. Du er sterk nok til å stå på egne ben, og du vil klare deg uten han.

Du er gull verdt.
Kan du ikke bare si til han at om du tar han i å være utro igjen, noe som åpenbart kommer til å skje, så kommer du til å ligge med en annen fyr? Da trenger du vel ikke å ha så store samvittighetskvaler.
Kan du ikke bare ligge med han? Hvis typen din helt åpenbart ikke har noe problem med å være utro mot deg, burde han få smake sin egen medisin. Kanskje han da forstår verdien av en lojal samboer. Jeg personlig hadde ikke klart å leve med et menneske som gang på gang sårer meg, og er frekk nok til å vise en dobbeltmoral når det gjelder gjensidig respekt for et forhold. Pul kameraten hans!
Sitat av SlimDaddy Vis innlegg
Kan du ikke bare ligge med han? Hvis typen din helt åpenbart ikke har noe problem med å være utro mot deg, burde han få smake sin egen medisin. Kanskje han da forstår verdien av en lojal samboer. Jeg personlig hadde ikke klart å leve med et menneske som gang på gang sårer meg, og er frekk nok til å vise en dobbeltmoral når det gjelder gjensidig respekt for et forhold. Pul kameraten hans!
Vis hele sitatet...
Det er altså ikke dobbeltmoralsk at hun ikke liker utroskap, men velger å være det?

TS er ei kåt dame som er ute etter hevn - og har et stort bekreftelsesbehov fra likesinnende.

Lykke til TS!
Sist endret av eublem; 5. april 2017 kl. 08:52.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, jeg faller godt inn under kategorien kåt dame, men etter hevn? Nei. Jeg ønsker jo å beholde typen, men også kunne ha denne usunne relasjonen til han andre fyren også inntil videre. Jeg fikk en trang til å være litt egoistisk og kun tenke på mine behov. For en gangs skyld kan jeg også få i pose og sekk. Om jeg nå ikke ligger med fyren, så kommer jeg i alle fall til å trå over andre grenser.

Og når det kommer til hvorvidt han er en voldelig psykopat, så er han faktisk ikke det. Det er ikke akkurat ofte disse tingene skjer, de hender. Vi har det veldig flott i mellom hver "storm".
Voldelig betyr å utøve vold, så jo, han er voldelig. Det kommer du ikke unna. Ingen voldsmenn utøver vold hele tiden. Psykopati er ikke en diagnose, men i den grad det er et begrep så er kontrollerende, manipulativ og egoistisk høyt på varskulista. Perfekt drømmekjæreste innimellom står faktisk også med uthevet skrift på side 1 i Håndbok for "psykopater".

Hvis du trives i et forhold med vold, er det selvsagt opp til deg. Men jeg mistenker at dere har det "flott" kun pga din vilje til å bøye deg for alle hans urimelige krav og totalt undertrykke egne behov. Det er derfor jeg til en viss grad har lyst til å si go girl til dette skrudde opplegget med kompisen, hadde det ikke vært for en reell mulighet for at det kan bli fysisk farlig for deg.

Du har bare ett liv, og det er trist at du velger å bruke det sammen med noen som så åpenbart ikke respekterer deg som person. Men det er dessverre lite vi kan gjøre med det, annet enn å håpe du klare å finne tilbake til deg selv, og at det ikke skjer deg noe mer alvorlig i mellomtiden. Lykke til!
Anonym bruker
"Lett Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke akkurat ofte disse tingene skjer, de hender. Vi har det veldig flott i mellom hver "storm".
Vis hele sitatet...
Du og alle andre personer som utsettes for partnervold deler denne opplevelsen. Det er disse ekstremene, disse store svingningene i opp og nedturer, som er drivstoffet i forholdet. Ta en titt på Cycle Of Abuse -> se objektivt på hvor mye som stemmer overens med dine egne opplevelser.

Alle som står på utsiden ser jo at dette er katastrofalt, men det er ikke så lett å se det selv. Husk at dine egne følelser spiller deg et puss her også, med de store bølgedalene i forholdet så følger det store bølgedaler i følelser og du kan lett oppleve å bli lurt av dine egne følelser å tanker; tenk stockholm syndrome, for å dra et annet eksempel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter så mange år så kan jeg forstå at det kan bikke litt for han også sinnemessig. Jeg er nok ikke den letteste å leve med alltid.
Vis hele sitatet...
Må bare legge til at dette også er et stort, illrødt flagg for meg. Akkurat hvilken forbrytelse er det du har gjort som gjør det rimelig og forståelig at kjæresten bruker vold mot deg og låser deg ute av ditt eget hjem? Har han virkelig fått deg til å tro at det er din feil at dette skjer?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har jo vært veldig sjalu, og jeg trenger generelt mye oppmerksomhet. Jeg har også en tendens til å overtolke og overreagere både mtp sinne og emosjonelle følelser. Det kan bli litt mye følelser fra min side, som han ikke takler like greit alltid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har jo vært veldig sjalu, og jeg trenger generelt mye oppmerksomhet. Jeg har også en tendens til å overtolke og overreagere både mtp sinne og emosjonelle følelser. Det kan bli litt mye følelser fra min side, som han ikke takler like greit alltid.
Vis hele sitatet...
Dette som du nevner er følelser nesten alle mennesker til tider kjenner på. Det er helt normalt i et forhold at man overreagerer og kjefter å smeller til tider, men det som derimot IKKE er greit er hvordan han har fått manipulert deg til å få disse følelsene. Denne 10'er typen som låser deg ute, legger deg i bakken og brekker hendene dine bak ryggen så du står i lås som du faktisk støtter. Ta imot råda du har fått og kom deg til helvete videre med livet ditt, plis a
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har jo vært veldig sjalu, og jeg trenger generelt mye oppmerksomhet. Jeg har også en tendens til å overtolke og overreagere både mtp sinne og emosjonelle følelser. Det kan bli litt mye følelser fra min side, som han ikke takler like greit alltid.
Vis hele sitatet...
Du har vært sjalu på den notorisk utro typen din, og reagert på løgnene og svikene med sinne og følelser. Ja skjerpings, kvinne! Nope.
Det går virkelig ikke ann å være så blåst i huet at man fortsetter et forhold med så mange røde flagg i vinden?

Du nevner selv disse tingene:
  • Notorisk utro
  • Sårer / skuffer deg
  • Temperament
  • Hissig og høylydt
  • Voldelig (holder armen bak ryggen mens holder i bakken)
  • Barnslig (låser deg ute på verandaen)
  • Maktsyk
  • Respektløs
  • Egosentrisk
  • "Splitta personlighet"
  • Manipulativ

= Drømmemannen / Mannen du vil dele livet med! (seriøst, wtf?)

Når saken er slik at du er så forferdelig blind ligger problemet veldig mye hos deg selv dessverre...

Du har absolutt ingen standarer for din egen verdi og det gjenspeiles i mannen du legger deg flat for. Du blir skuffet når du forventer at han skal gjøre noe annet enn det han vanligvis gjør (som blant annet er å være utro).

Regel nr. 1: Aldri prøv å endre en mann, ta han for det han er, og om han ikke er slik du vil han skal være, move on...
Innse at du ikke kan endre han, om han ønsker å endre seg vil han ta tak i dette selv. Han er og har alltid vært utro inntil han selv innser at dette er noe han ikke ønsker. Det du dessverre gjør er å tiltrettelegge, godta og akseptere hans respektløse oppførsel, og dermed degradere deg selv i hans øyne. Han vil bygge en forakt og et større hat til deg enn mer kjærlighet ved at du godtar slik oppførsel. Du har ingen grunn til å bli såret eller skuffet da du vet han har gjort dette tidligere og du setter deg selv i en sårbar situasjon ved å nedgradere utroskap til noe "ubetydelig".

Regel nr. 2: Ha respekt for deg selv!
Du er skuffet fordi du ikke får tilatelse til å gjøre det samme (e.g. være utro), noe som bygger en hevngjerrighet hos deg til å ta tilbake på han. Dette skaper sjalusi og drama og er absolutt ikke bra for et sunt forhold. Du legger deg flat og foreslår jentesex og åpent forhold. Du prøver å vise han at du er fleksibel, medgjørlig og empatisk i hans utroskapelige svakhet. Du prøver å please en mann som ikke har gjort en dritt for å fortjene noe som helst av det. Du har puttet han på en pidestall høyere enn gullegget i skyene, og han VET DET, og han VET at han ikke fortjener det i det hele tatt. Du har mistet all form for respekt fra han ettersom du synker så lavt at du godtar slik råtten oppførsel fra hans side. Han blir aldri å bygge opp noen som helst form for respekt for deg før du begynner å respektere deg selv!

For øvrig synes jeg snikingen du driver med snaps og nakenbilder er like usmakelig som å hoppe i høyet med kompisen. Du sier du er lojal, men dette er langt fra lojalt. Du sier du alltid har ønsket å heve deg over alle disse tingene han gjør med deg, men det du ender opp med er å undertrykke dine egne følelser, og gjør deg selv og dine følelser mindre viktig enn hva som er viktig for han. Dere er to individer, og du er den viktigste personen i ditt liv, IKKE han. Ta deg selv i nakken og skjerp deg!!! Du er for naiv til å skjønne for en dritt han egentlig er og du er for blind til å se for et helvete av et forhold du er i. Hvor er alle de positive sidene hans? Hva er det positive med dere to i et par? Hva godt kommer utav det?

Du kommer aldri, ALDRI, til å ha et lykkelig forhold med denne mannen med mindre dere tar drastiske tak i å rekonstruere den råtne grunnmuren av et fundament dere har skapt dere. Slik jeg ser det har skipet seilt for syv hav siden og det skal virkelig mye innsatsvilje til for å endre noe som helst. Av personlig erfaring må respekt og tillitt være tilstede fra begynnelsen av og så snart disse brytes ned er det veldig vanskelig - til nesten umulig å bygge det opp igjen.

Mitt personlige råd; dump han - bygg opp deg selv og bli kjent med deg og hvem du er. Først bør du jobbe med deg og dine egne svakheter ( du nevner selv sjalusi, emosjonell ustabilitet, overreagering og overtolkning, godtrohet, naivitet), men jeg ser også at du bør bygge opp din egen selvsikkerhet, standhaftighet og din egen selvrespekt...så en gang lengre fram i tid..... når DU er klar for det vil du møte en fantastisk mann som er rett for deg og vil deg godt, mens stormfulle tider blir blåst av sted med kjærlighet framfor sinne.
Sist endret av kn^tte; 5. april 2017 kl. 18:35.