Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4283
Jeg lurer på hva som er definisjonen på "høy" og "fjern" når man er rusa?
Hvordan føler og oppfører man seg når man er "høy" i forhold til når man er "fjern", og omvendt?

Er det noen typiske rusmiddel som gjør en mer fjern enn høy, og omvendt?
Høy = masse latter og absurd kreativitet
Fjern = fjern
Rev-fjern. Pot-høy.
Fjern - ikke helt til stede/somewhere else
Høy - du er klar over din eksistens, du vet hvor du er
Sitat av Staggere Vis innlegg
Rev-fjern. Pot-høy.
Vis hele sitatet...
haha? Rev = weed = grønt = pot = høy, og brunt = hasj = kief = tjall = stein / fjern.

Det er noe folk tror, men egentlig har det med hvilken type plante det kommer fra sativa eller indica, du finner hasj som gjør deg høy og. Les deg fram på feks google..
Sitat av twixtor Vis innlegg
haha? Rev = weed = grønt = pot = høy, og brunt = hasj = kief = tjall = stein / fjern.

Det er noe folk tror, men egentlig har det med hvilken type plante det kommer fra sativa eller indica, du finner hasj som gjør deg høy og. Les deg fram på feks google..
Vis hele sitatet...
Joda. Men som oftest er det slik.

Rev=tjall.
Høy kan vel beksrives som tilstanden under stimulanter som kokain, amfetamin, mdma og alkohol.
Man blir ofte klar, våken , hyperaktiv og i relativt godt humør. En annen effekt er økt selvtillit.

Fjern kan beskrives som stein (slapp/sløv) og mangel på tilstedeværelse. Stoffer som gir denne effekten er cannabis og benzodiazepiner (f.eks piller som valium).

Bl.a narkomane bruker ofte slangen 'ups' og 'downs' eller pluss og minus:
"Nils, gi meg noe minus så jeg får landet. Er alt for speeda for å sove." -Ronny
"Jeg har no' rivotril du kan bytte mot resten av speeden." -Nils
Sitat av twixtor Vis innlegg
haha? Rev = weed = grønt = pot = høy, og brunt = hasj = kief = tjall = stein / fjern.

Det er noe folk tror, men egentlig har det med hvilken type plante det kommer fra sativa eller indica, du finner hasj som gjør deg høy og. Les deg fram på feks google..
Vis hele sitatet...
Det er sant at forskjellen i forholdene mellom THC og andre cannabinoider gjør at indica-strains produserer en mer stein følelse, mens sativa-strains gjør deg mer høy. Det du antageligvis ikke er klar over er at THC omdannes gradvis til CBN og CBD ved pressing og lagring, slik at hasjen fra en plante vil etter en viss tid med lagring produsere en mye steinere rusfølelse enn poten fra samme plante. Med andre ord, ingen grunn til hånlatter
Jeg ville vel heller brukt høy og stein. Noen mener at det å være stein gjør det mer sannsylig at du sitter på akkurat samme flekken, og stirrer ut i luften mens du er helt i din egen verden. Mens det å være høy gjør at du heller er mer aktiv, lattermild og pratsom.
Høy = Sånt man ser på film
Fjern = Det man blir i virkeligheten

Har aldri følt meg særlig "høy" noen gang for å være helt ærlig. Har røykt det meste, og det nærmeste jeg kommer høy, er når jeg røyker mye og samtidig ikke blir trøtt.
Tja, jeg føler selv at jeg har vært begge deler. Selvfølgelïg kan det ikke sammenlignes med andre rusmidler som gjør deg høy. Likevel mener jeg at det jeg har opplevd er svært forskjellig. Av og til kan man fungere supert i sosiale settinger, le og skravle ivei. Andre ganger lurer man på om det i det hele tatt er mulïg å sitte oppreist ettersom hele rommet er skeivt.
Jeg synes nokså mange av de som er såkalt "høy" på noe, kan være temmelig fjerne óg...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er sant at forskjellen i forholdene mellom THC og andre cannabinoider gjør at indica-strains produserer en mer stein følelse, mens sativa-strains gjør deg mer høy. Det du antageligvis ikke er klar over er at THC omdannes gradvis til CBN og CBD ved pressing og lagring, slik at hasjen fra en plante vil etter en viss tid med lagring produsere en mye steinere rusfølelse enn poten fra samme plante. Med andre ord, ingen grunn til hånlatter
Vis hele sitatet...
Nei det visste jeg ikke
fjern, skækk, stein, høy, balle, blæst = rusa på cannabis

det er ikke sånn at om jeg sier "shiiiit, var dritfjern igår" eller "shiiiiit, var balle igår" så mener jeg to forskjellige ting.

sånn er det hvertfall for meg og de jeg henger med. syntes det var litt rart at jeg er den første som påpeker dette.
Høy= Sativa= rusen går mer på hodet ditt en kroppen, du kan feks hallusinere.
Stein= Indica= rusen går mere på kroppen, kroppen blir tyngere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
awareness: Vi vet vel alle at indica går like mye i hodet som i kroppen,det der høres ofte i forskjellige sammenhenger når indica/sativa beskrives,noe jeg mener er tull. En god indica kan fort vrenge knotten om det er så mens man ligger god å avslappet i sofaen for eks.
Mens sativa så blir man ofte mere kreativ,rastløs,pratsom og ofte mere sosial uten nevneverdig behov for å slafen.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Høy = Sånt man ser på film
Fjern = Det man blir i virkeligheten
Vis hele sitatet...
Den likte jeg

Er ganske enig, hender jeg blir høy en liten stund. Men ender som regel med at jeg blir stein etterhvert. Det vil si lat.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Den likte jeg

Er ganske enig, hender jeg blir høy en liten stund. Men ender som regel med at jeg blir stein etterhvert. Det vil si lat.
Vis hele sitatet...
Det finnes det nok flere grunner for. Mens THC (som hovedsaklig gjør deg høy) har en virkningstid på bare 1-2 timer varer f. eks. CBD mye lengre... Derfor blir man ofte først høy, så stein