Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1170
Jeg er litt usikker på hvilken "avdeling" denne skal inn i, så jeg prøver meg her:

Jeg har en gammel platespiller liggende (se bilder), som originalt skal kobles til et anlegg (som ble stjelt for 15 år siden). Kan noen hjelpe meg med og finne en strømtilførsel som kan passe denne?
Fikk den strøm gjennom en jackplugg fra det gamle anlegget?

Noen andre får arrestere meg her hvis jeg tar feil, men jeg antar at en 12V DC-adapter med jackplugg ville funket.
Står jo "DC IN 12V" på spilleren så det er jo ganske åpenbart 12V likespenning du skal ha. Googlet for deg (duh) og fant ut at spilleren trekker kun noen få hundre milliampere og at + er senter på pluggen. Dvs. hvilken som helst 12V strømforsyning skal fungere fint (fra dekoder, printer, modem, u name it). Om pluggen ikke passer så klipper du av og skjøter på den du har.

Bare husk å sjekk at det står 12V --- (eller DC) og gjerne måle at polariteten blir riktig (+ i senter).
Sist endret av plohg; 22. april 2015 kl. 17:25.
Trådstarter
13 0
Ja, så langt kom jeg også, bortsett fra amp Det jeg trenger er en overgang, for den ledningen du ser på bildet er fastmontert i spilleren, og var tiltenkt og hente strøm fra en annen spiller. Denne kontakten skal jo normalt sett gå inn i platespilleren, ikke ut av den
Det er da du klipper av pluggen og skjøter direkte mot strømforsyning. Gjør det proft med skjøtesett/krymphylse eller bare sukkerbit/klikkwago.

Om du ikke vil klippe pluggen kan du evt skjøte på en hun-kontakt på strømforsyningen av samme type som kommer ut av spiller (han-kontakt).