Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3622
(bare flytt tråden om den er plassert feil)

Hei!
Jeg har hatt en minnekort i min android mobil som jeg krypterte (standard kryptering). Mobilen min ble ødelagt så jeg kjøpte meg en ny mobil og satt inn minnekortet der.
På den nye mobilen står det "Tomt minnekort. SD-kortet er tomt eller bruker et filtersystem som .." Trykker jeg på dette kommer det opp: Formatere minnekort. Alle data på kortet fjernes. Formater / avbryt.

Noen som vet hvordan jeg kan få alt på minnekortet inn på min nye mobil(som også er android)? Vil ikke miste all data..
Jeg kan ikke dekryptere det i min gamle telefon da den er ødelagt.

Takk
Sist endret av mollypolly; 20. april 2015 kl. 18:24.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Eneste inputen jeg kan komme med, som du også helt sikkert har sjekket:
på siden av minnekortet er det en liten tapp, har du sett at denne ikke er stilt inn på "lock"?
Duckie: var ikke det nei :/

anyone??
Nøkkelen som brukes for å dekryptere innholdet ligger på din ødelagte mobil. Om du ikke kan få tak i den, er det desverre lite håp.
Sist endret av CryptoN; 21. april 2015 kl. 01:12.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du sier ikke noe om modell eller hva slags skade den fikk, om skjermen er knekt vil du kunne koble til en usb kabel og hente ut data til en pc og med litt arbeid trolig kunne hente ut nøkler for å dekryptere, hvis det interne minnet i telefon er skadet er det verre.
Dette ser lovende ut:
http://www.yodot.com/android-data-re...ory-reset.html
ellers ville jeg prøvd med en telefon av samme modell i håp om at den vil gjenkjenne krypteringen
eller du kan prøve med ett annet minnekort å sette den nye telefon opp til samme type kryptering og så prøve det gamle kortet igjen (skru av før bytte minnekort) minnekortet kan og være skadet samtidig med telefonen og da er det lite å gjøre.