Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1075
Hei,

Jeg er litt usikker på hva det heter, men jeg skal prøve å forklare det på best mulig måte.

Det er lang avstand mellom ruteren og det rommet jeg skal koble til dekoder + mediesenter.
Jeg har så langt hatt en kabel dit , men tingen er at jeg trenger nå to tilkoblinger.

Spørsmålet er:
Finnes det en slags boks som gjør at jeg kan koble til den ene ledningen jeg har i det rommet inn mot den boksen som gjør at jeg får to internett utganger istedenfor en?
Eller må jeg lage høl og sette opp en 10-15 meters ledning til?
Hørt om den elementære boksen "switch"?
Trådstarter
Sitat av FusionPower Vis innlegg
Hørt om den elementære boksen "switch"?
Vis hele sitatet...
haha, stemmer det!

Men igjen tenkte jeg på en bitte små boks med to utganger bare som ikke tar plass, som man bare kan ha på bakken , eller må man ha en såkalt switch med strømforsyning tro?
Finnes ikke... Minste er 5 porters switch... Finn deg en, hvilken som helst, med 5 giga porter...
Det går jo, men det begrenser til 100Mbit bare da...
Trådstarter
Ja, tenkte en slags splitter.
100mbit er mer enn nok , når jeg skal bruke det til dekoder og mediespiller tenker jeg

Men tenkte som sagt en ledning som går til en boks der jeg da kan få to nye ledninger.
Trodde det fantes en slik liten boks jeg
Søk på "RJ45 splitter" så finner du noen svar?
I utgangspunktet er det lurest å satse på en vanlig switch ja...
Sist endret av woff; 30. mars 2015 kl. 17:47.
Uvaksinert 👍
Med splitter så trenger du en i hver ende siden den deler opp kabelen i to. Det finnes små switcher som kan hente strøm over nettverkskabelen (poe), da henter du strømmen fra der hvor ruteren står, men da er det også maks 100mbit. Det enkleste er en vanlig liten switch.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av daffe Vis innlegg
Det finnes små switcher som kan hente strøm over nettverkskabelen (poe), da henter du strømmen fra der hvor ruteren står, men da er det også maks 100mbit. Det enkleste er en vanlig liten switch.
Vis hele sitatet...
PoE støtter fint høgare hastigheit enn 100Mb, men du er avhengig av å ha ein dings som støtter det i begge ender, eventuelt ekstern injector.