Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4189
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Meg og en kompis har leid airbnb en uke i amsterdam. Skal også møte 4 andre venner der nede. Vi er veldig gira og har lyst å få mest mulig ut av turen. Vi er interesert i uteliv og turist attraksjoner. Men det kan i hovedsak være alt i fra svømmehaller, parker og kinoer til spennede attraksjoner som er ganske standard.

Noen tips til hva som bør prøves ut i løpet av en ukes tid i denne fantastisk flotte byen?
Anbefaler deg å sjekke TripAdvisor.
Men du har jo bl.a Anne Frank-huset, Van Gogh-museet, Madam Tussaud + evt. et slags torturmuseum (man får kombibillett). Husker ikke navnet i farta. Sex-show skal visstnok være ganske vilt. Det er weed-museum, Red Light Secrets (også museum). Dere kan ta magic mushrooms og surre rundt. Dere kan leie sykler.

Personlig syns jeg Amsterdam er en veldig fin by som man kan surre rundt og kikke på i timesvis. Ta noen pils, rull dere en joint. Helt greie priser. En pils koster 5-6 euro, og et gram koster fra 10 euro og oppover eller noe sånn. Drinker koster ca. det samme som i Norge.

Om dere skal bo i nærheten av Amsterdam sentrum ville jeg tatt toget fra Schiphol istedenfor taxi. Betalte ca. 16 euro for tre personer med tog, kontra 50 euro med taxi.
Om dere finner på å dra på Anne Frank museum, så bestill billetter på nett først. Er en kilometer med kø der på sommeren. Vi var der 3 år på rad, og bare snudde når vi så køen, før vi 4 året hadde bestillte billett på nett, og kan da gå inn en annen inngang, og der var det nesten ingen kø.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal dere på woo haah?