Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1389
Hei.

Jeg har en uhd tv, men jeg har ikke forsterker som oppskalerer 4k.
Det jeg lurer på er hva har dette å si? Jeg kjører alt av video gjennom forsterkeren og til tven. Kvaliteten er kjempe bra. Blir den bedre med en forsterker med 4k??

Meget mulig dette er dumme spørsmål
Vet ikke helt hva du mener med forsterker. Videosignal er digitalt, det trenger ikke fortsterkning. 4K er 4K. Hvis du ikke sender 4K til TV'en så får du ikke 4K kvalitet.
Sist endret av Grix; 27. april 2015 kl. 14:16.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Han snakker vel om et av disse forsterkerne som har videosignalmatrise, type flere inputs og en output.
Han sier imdlertid ingenting om hvilken forsterker selv om vi kanskje kan gå ut i fra at alt går i HDMI kabler, spørsmålet er hvilken versjon. HDMI 1.4 har støtte for 4K video.
Trådstarter
16 0
Var kanskje litt uklar. Det jeg mente var at jeg ikke har en surround receiver som oppskalerer 4k, men har en uhd tv. Har hørt at jeg får dårligere bilde på tven når tven er uhd og receiveren ikke kan oppskalere 4k.

Jeg forstår at jeg ikke får sett 4k på tven når receiveren ikke har 4k, men at vanlig 1080p skulle bli bedre med 4k receiver det forstår jeg ikke.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kommer helt an på utstyret som oppskalerer, det er digital signalbehandling ikke analog, så resultaten kan variere i kvalitet.

Wiki: Video scaling
Sist endret av Dodecha; 27. april 2015 kl. 15:37.