Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5853
Skal innrede en leilighet. Har tidligere vært student og ganske prisgitt Finn og IKEA.. Ikke noe vondt sagt om Finn, men kvaliteten på IKEA virker å være rimelig laber erfaringsmessig.

Så hvor handler folk møbler man forventer at er av god kvalitet, til en rimelig pris?
Bohus, Skeidar, Bolia (men bare når de har akkurat det man har lyst på til 50% rabatt. de bytter salgsvarer ukentlig så det er bare å sjekke jevnlig).

Og nettsidene er ofte ubrukelige så det lønner seg å kjøre innom butikker og om man finner noe fint se om de har utstillingsmodeller de vil bli kvitt for 20% av full pris
Må jo som regel litt opp i prisklasse for og finne det som er av kvalitet.
Min erfaring er ivertfall at alle slike kommoder, tv-bord, konsollbord etc fra Jysk/Ikea er dritt.

Dårlige løsningsorientere metoder som er brukt for at man skal kunne montere det lett, gir meget ustabile møbler etter min smak.

Jeg personlig dro på Bohus, Skeidar & Møbelringen og la heller i en lappe eller 2 ekstra pr møbel og fikk en helt annen kvalitet.

Om du vil kan du sende meg en PM så kan jeg hjelpe deg med og finne passende møbler etc
Hold deg langt unna Jysk hvertfall, har fortsatt bildebevis på madrassen jeg kjøpte som hadde nåler på innsiden fra produksjonen. Og ett stue bord som har vekten som heltre men som er belagt med noe som ligner tapet. Skulle pakke inn julegaver, festet teipen på bordkanten og dro av hele "treverket" som tydeligvis bare var klistret på (Dette var ett stuebord til 1200kr så det burde ikke vært noe falske greier).

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Dårlige løsningsorientere metoder som er brukt for at man skal kunne montere det lett, gir meget ustabile møbler etter min smak.
Vis hele sitatet...
Her er det store forskjeller på hvem som monterer. De fleste glemmer feks å stramme skruer ei gang i året eller feks å bruke lim på deler som er utsatte.
Sist endret av random105675; 26. juni 2018 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du får mye det du betaler for, kjøper du det rimeligste hos bohus og lignende så er kvaliteten stort sett under ikea sine rimeligste produkt.

Du får gode ting nesten hos alle men du må gå noe opp i pris og ikke velge det rimeligste.
Har et par dårlig kjøp på jysk men også et par veldig gode. En kontorstol til 500 kroner, fungerte i årevis. Tv benk til svært lav pris på salg. Var foliert men det stod jo i beskrivelsen så helt greit. Ble gitt bort og den er fortsatt ok til tross for at den har vært på flyttelass et par ganger uten å bli flatpakket. Kjøpte en av de dyreste kontinetalsengene til jysk, deres eget merke. Makan til søppel har jeg aldri opplevd. Sengeramme knakk, fjærene ble nedtrykt ved skuldre og hofte selv om vi snudde madrassen når laken ble byttet. Fikk til sist kranglet meg til å få tilbake pengene, de ville gi meg helt lik seng men det ville jo vært mer av samme dritten. Byttet til et norsk merke på dobbeltseng, svaneseng eller noe slikt. Kanon kvalitet men temmelig dyrt, over dobbel pris av jysk men så tålte den lakengym uten problemer.
Sist endret av random67489; 26. juni 2018 kl. 18:05.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.

Kommer til å holde meg unna Jysk og IKEA for møbler ihvertfall. Ser at det å finne seg en rimelig sofa blir et rent helvete. Det er lenge siden jeg har måtte forholde meg til ting som ikke har tall verdier.. Dama blir sikkert glad for å traske rundt i disse møbelbutikkene dog.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Bolia har halv pris på Scandinavia sofaer nå. Kan gå god for den i varianten skumfyll (fastere enn naturfyll) og stoffet Nantes i hvertfall. Ingen nupper og like fin i fasongen etter fire år.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Så hvor handler folk møbler man forventer at er av god kvalitet, til en rimelig pris?
Vis hele sitatet...
Litt sent eller tidlig akkurat nå, siden sesongen er sen vår og tidlig høst, men jeg nevner det likevel: Du kan faktisk finne overraskende mye bra til lav pris på loppemarked. Men sjekk litt rundt, det er ikke alle som har møbler. Det spørs jo hvor opptatt du er av å ha matchende og nye ting, selvsagt. Det er imidlertid fullt mulig å finne ting av høy kvalitet hvis du har flaks - og evner å se forskjell på de gode sakene og alt rælet.
Sist endret av Myoxocephalus; 28. juni 2018 kl. 22:08.
Jeg har hatt 3 sofaer, 2 av kvalitetsmerker (Italiensk design) merker som var veldig dyre. De var utrolig pene,men elendig kvalitet. Kjøpte sofa til 10 000 kr på Ikea for 3 år siden og byggekvaliten er mye mer solid. Ja den er ikke like pen som de jeg hadde før,men det får så være.

Enkelte produkter på Ikea holder faktisk overaskende god standard.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Litt sent eller tidlig akkurat nå, sidem sesongen er sen vårog tidlig høst, men jeg nevner det likevel: Du kan faktisk finne overraskende mye bra til lav pris på loppemarked. Men sjekk litt rundt, det er ikke alle som har møbler. Det spørs jo hvor opptatt du er av å ha matchende og nye ting, selvsagt. Det er imidlertid fullt mulig å finne ting av høy kvalitet hvis du har flaks - og evner å se forskjell på de gode sakene og alt rælet.
Vis hele sitatet...
Ja, takk for info om sesong - har ikke trengt å kjøpe møbler til en leilighet før nå. Dessverre blir det kjipt å bo et sted uten sofa ¨


Er absolutt ikke fremmed for loppis og Finn. Problemet med Finn er at jeg ikke får kjent på komforten til sofaen - gitt at jeg ikke besøker flere folk og prøvesitter, noe jeg fort finner litt for kleint dessverre.
Sitat av Cephalopoda Vis innlegg
Jeg har hatt 3 sofaer, 2 av kvalitetsmerker (Italiensk design) merker som var veldig dyre. De var utrolig pene,men elendig kvalitet. Kjøpte sofa til 10 000 kr på Ikea for 3 år siden og byggekvaliten er mye mer solid. Ja den er ikke like pen som de jeg hadde før,men det får så være.

Enkelte produkter på Ikea holder faktisk overaskende god standard.
Vis hele sitatet...
Har god erfaring med Ikea selv også til sofaer og slikt, men du må litt opp i pris og ikke velge den rimeligste.

Ekornes sine sofaer er også veldig gode men prisen blir en helt annen. Men er deilig med regulerbare rygger i stressless sofa seriene deres
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kjøpte et billig skrivebord (ramme med glasstopp) på tilbud til 200kr fra Jysk engang i tiden. Jeg kjøpte også en kontorstol samtidig.

Skrivebordet kan jeg ikke klage på, men stolen derimot! Aldri før har jeg opplevd maken til ulyder komme fra en stol.

Ellers så er jeg en av de som aldri har råd til nye møbler, og alt av møbler jeg har i dag stammer fra bruktmarket på Finn/Facebook.

Forsåvidt så er jeg ganske fornøyd med møblene mine.

Sofaer ser jeg stadig blir lagt ut, og enten er de billig (gi bort pris), eller så er de skamdyre.

Bohus tørr jeg ikke handle hos. Jeg kjøpte engang to sånne der billige vegghyller av ulik lengde som var nedpriset 50%. Da ble jeg anklaget av mine venner for å være en hasjbaron siden jeg plutselig hadde råd til nye hyller :/
Jeg har god erfaring med både Bohus og Møbelringen. Begge har ordninger for å frakte møblene til deg hvis det blir vanskelig og noen ganger kan du finne gull på salg der. Det vi har kjøpt fra Bohus og Møbelringen har også vart i en mannsalder.

Er for øvrig enig med Rosander – hold deg unna Jysk. Jeg vet ikke helt hva de driver med, men jeg kjente en som kjøpte en sånn ultra avansert madrass med flere lag og fjærer og alskens teknologi inni. Ved en tilfeldighet måtte vi vaske trekket og da vi tok det av, så vi at hun hadde punget ut flere tusen for helt ordinær skumgummi. Betjeningen hadde vist henne et tverrsnitt av madrassen i butikken og jeg tviler på at de hadde tatt feil da de solgte henne varen i og med at den var priset sånn.

Ikke bare er det lav kvalitet, du får ikke engang det du betaler for, slik du gjør på IKEA. Det eneste du kjøper på Jysk er dun-dyner og dun-puter.
Brukt er tingen, interiør har blitt trendy og folk bytter ut kvalitetsmøbler før de er utslitt fordi de "er lei". Mye bedre med en lite brukt kvalitetssofa enn noe nytt skrap fra Jysk eller Ikea som varer i maks fem år.
Den som bare er der
Kjøpte konge hjørnesofa i fint lyst stoff, i strøken tilstand til 1500 kr på fretex. Mye bra å finne der
Høy pris er ikke alltid ensbetydende med kvalitet. Kjøpte 3 + 2 sofasett hos Møbelringen, kostet maange lapper....absolutt elendig kvalitet - stoffet ble fort preget av bruk, og ble slitt hull på (!) etter 2,5 - 3 år bruk, og en fjær gikk i stykker etter helt normal bruk etter 3, 5 år. Sofaen ble så godt som umulig å sitte i. Dette i et hushold uten barn og husdyr som kanskje kunne ha medført litt ekstra belastning og slitasje. Kunne vel reklamert, men orket ikke styret. Aldri mer møbler fra Møbelringen, setter ikke mine bein der noe mer.