Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3007
Hei! Har hatt problemer med iPhonen i det siste. Har hatt veldig store vanskligheter med å lade den, tenkte først det var ladern, men etter å ha prøvd ladere fra: eplehuset (original), TM, TGR og Ebay, skjønner jeg at det nok er mobilen og ikke ledningene. Har også prøvd alle laderne inn i mac, i stedet for veggen med adapter. Har også prøvd å blåse inn i ladehullet, i håp om at det bare var støv.

Akkurat nå er den koblet i mac og blinker mellom svart skjerm og
http://blogs-images.forbes.com/gordonkelly/files/2014/04/HT1476-ios7-battery_trap_connect_to_power-001-en.png

Spørsmålet er egentlig ganske lett: Er det noe annet jeg kan prøve på, for å få det til å fungere, uten å måtte levere inn til rep?
Sist endret av Mesias; 5. februar 2015 kl. 22:47.
Mest sannsynlig har kontakten løsnet fra PCBen, pga. slitasje. Dette er veldig vanlig.
Du kan prøve å sette inn kabelen med litt press opp eller ned. Dette vil kanskje funke av og til, men er ingen permanent løsning, det vil bare bli værre. Dette kan lett fikses ved å demontere telefonen, og påføre varm luft på kontaktens loddepuntker, slik at den får god kontakt igjen.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Mest sannsynlig har kontakten løsnet fra PCBen, pga. slitasje. Dette er veldig vanlig.
Du kan prøve å sette inn kabelen med litt press opp eller ned. Dette vil kanskje funke av og til, men er ingen permanent løsning, det vil bare bli værre. Dette kan lett fikses ved å demontere telefonen, og påføre varm luft på kontaktens loddepuntker, slik at den får god kontakt igjen.
Vis hele sitatet...
dette vil bryte garantien og han vil miste muligheten til å få en ny telefon.

Iphone 5s kom ut 20 september 2013, for 1 år og 4 måneder siden.

I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Kilde: forbrukerrådet

Gå til en eplebutikk, be om å få mobilen byttet ut med en ny iphone 5s som reklamasjonssak.

De kan kopiere over innholdet dersom de får kontakt med kabelen til en backup som du kan ta en restore fra.
Nyfødt
Mesias's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
dette vil bryte garantien og han vil miste muligheten til å få en ny telefon.

Iphone 5s kom ut 20 september 2013, for 1 år og 4 måneder siden.



Kilde: forbrukerrådet

Gå til en eplebutikk, be om å få mobilen byttet ut med en ny iphone 5s som reklamasjonssak.

De kan kopiere over innholdet dersom de får kontakt med kabelen til en backup som du kan ta en restore fra.
Vis hele sitatet...
Er dette internasjonalt? Telefonen ble kjøpt i USA, så vet ikke hvordan det fungerer med reklamasjon?
Sitat av Mesias Vis innlegg
Er dette internasjonalt? Telefonen ble kjøpt i USA, så vet ikke hvordan det fungerer med reklamasjon?
Vis hele sitatet...
åja.

Beklager, da sliter du.

Usa har crappy garanti/reklamasjon på 1 år, i motsettning til i norge som har 5 år.

Hardware Warranty

Kjøp en lightning connector på ebay og bytt den selv, her er en guide: iPhone 5s Lightning Connector Replacement

ca 70 spenn fra tyskland: iPhone 5S Lightning Dock Connector Audio Jack Mikrofon GSM Antenne Flex schwarz
Nyfødt
Mesias's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
åja.

Beklager, da sliter du.

Usa har crappy garanti/reklamasjon på 1 år, i motsettning til i norge som har 5 år.

Hardware Warranty

Kjøp en lightning connector på ebay og bytt den selv, her er en guide: iPhone 5s Lightning Connector Replacement

ca 70 spenn fra tyskland: iPhone 5S Lightning Dock Connector Audio Jack Mikrofon GSM Antenne Flex schwarz
Vis hele sitatet...
Synd reklamasjonen ikke var lenger Har også vært så mye problemer med den at jeg vurderer å bare la den ligge og kjøpe en ny som kan forhåpentligvis holder en lengre periode.

Nytt problem! (Eller kanskje løsning?)

Prøvde i dag å lade mobilen på jobb, fikk da låne en kollega(1) sin lader. Den fungerte og jeg fikk ladet i 1t ca (20-30%). Fikk låne den litt senere igjen, men da fungerte den ikke? (Den fungerte på hans). Fikk låne enda en kollega(2) sin, samme skjedde med den, ladet en periode, fikk låne på slutten av dagen igjen, fungerte ikke da. (Igjen fungerte på hans.

Virker veldig merkelig at laderne bare fungerer 1 gang? Noen som skjønner mer enn meg? For jeg er helt blank nå..
Sist endret av Mesias; 6. februar 2015 kl. 16:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mesias Vis innlegg
Virker veldig merkelig at laderne bare fungerer 1 gang? Noen som skjønner mer enn meg? For jeg er helt blank nå..
Vis hele sitatet...
Se posten min. Kontakten har løsnet fra kretskortet, og får ikke alltid god nok kontakt.
Nyfødt
Mesias's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Se posten min. Kontakten har løsnet fra kretskortet, og får ikke alltid god nok kontakt.
Vis hele sitatet...
Ah! riktig! Prøve det med diverse ladere, men funket ikke mer en ett blunk desverre.

Løsningen ble å dra til grønland i Oslo. Karen ville ha 450kr og det skulle ta en time. Det som var litt sketchy var at han ville ha pin-koden. Når jeg spurte hvorfor han trengte det for å fikse laderen bare mumlet han noe på et annet språk og spurte om puk-koden. Jeg svarte det samme med hvorfor og han svarer "går bra, 1 time". Jeg går ut derifra og har en følelse av at når jeg kommer tilbake har han "aldri" sett meg før og mobilen er long gone. Det viste seg å være helt feil! Når jeg kom tilbake var mobilen i orden og lader i dette sekund helt fint, han ga meg også "half price" til 200kr! Gledelig opplevelse!
Med fare for å virke etterpåklok, dette er grunnen til at jeg kjøper slikt i Norge. Man får faktisk noe igjen for den høyere prisen.
Nyfødt
Mesias's Avatar
Trådstarter
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Med fare for å virke etterpåklok, dette er grunnen til at jeg kjøper slikt i Norge. Man får faktisk noe igjen for den høyere prisen.
Vis hele sitatet...
Hehe, sant nok. Desverre var 3k litt for mye å spare til å ikke gjøre det på den tiden. Men kommer nok til å kjøpe i Norge heretter!
For $99 hadde du fått AppleCare som hadde gitt deg 2 års garanti. Kan være greit å vurdere når man handler epleprodukter i utlandet.
Den ladekontakten kommer sannsynligvis til å gå i stykker igjen
med mindre du behandler den delikat og som en vakker dame.
Let litt på youtube etter instruksjoner og ett repkit på ebay.
Selv om du ikke kan skifte deler selv så er det mange som kan bare de har delene.
Du sparte NOK 3000 og betalte NOK 200 for reparasjon?
Da har du fremdeles NOK 2800 å gå på.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hadde samme problemet... Rensket kontakten med en tannpirker og sprøytet inni elektronikkrens.. Funket flott