Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3176
Er 30 FPS, 720p og generelt low settings alt du trenger?

Da holder det med et godt gammeldags Ati 1900 eller et Geforce 7900 som tilsvarer GPUene brukt i PS3 og Xbox 360. Ps3 og 360 spillene blir ikke kodet så veldig mye bedre enn PC spill som folk ofte maser om (med unntak av noen veldig få spill), men som dere ser kan gammel 2006 hardware kjøre nye spill på 30 FPS, 720p å low settings akkurat som konsollene gjør

Så om du er fornøyd med grafikken på konsollene er det ingen vits å oppgradere PCen din om du har kortene nedenfor eller bedre.

Legger ut 2 eksempler nedenfor

Ati x1950 Pro (Xbox 360 GPU): Crysis 2
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=jHWPGmf_A_0

7900 GTX (PS3 GPU): MW3
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=SA94jo2u_Q0
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hva er poenget med denne tråden?
En PC som kjører f.eks MW3 blir uansett mye dyrere enn en PS3.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er poenget med denne tråden?
En PC som kjører f.eks MW3 blir uansett mye dyrere enn en PS3.
Vis hele sitatet...
Ikke om du kjøper brukt, da kan det variere. Poenget var bare for gøy

Skal ikke mye til for å spille på konsoll grafikk
Neutral Good
Mith's Avatar
Xbox 360 og Playstation 3 er 7år gamle, kjempegøy!
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Xbox 360 og Playstation 3 er 7år gamle, kjempegøy!
Vis hele sitatet...
det stemmer på en såkalt PRIKK

så om du vil ha spill PC som tilsvarer PS3 og Xbox One kvalitet skal du teoretisk ikke trenge mer enn et Ati 7850 for å spille på Ps4/xbox one kvalitet helt til neste konsoll genrasjon kommer ut.
Kva koster builden?
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
så om du vil ha spill PC som tilsvarer PS3 og Xbox One kvalitet skal du teoretisk ikke trenge mer enn et Ati 7850 for å spille på Ps4/xbox one kvalitet helt til neste konsoll genrasjon kommer ut.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke slik det fungerer, hverken teoretisk eller praktisk.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det er ikke slik det fungerer, hverken teoretisk eller praktisk.
Vis hele sitatet...
Det er nok det, bevisene ligger i flere vidoer på youtube at PCer med PS3 og 360 tilsvarende hardware kan spille nye spill likt som de konsollene. Så hvorfor skulle det ikke være likt med de nye konsollene?
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 14:20.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hva er det du rører med? Du kan ikke spille xbox 360 spill på pc, samme hvilket grafikk-kort du har. Du kan muligens spille en port av spillet med de kortene du har linket til, men det er jo ikke det samme og ser ikke likt ut.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva er det du rører med? Du kan ikke spille xbox 360 spill på pc, samme hvilket grafikk-kort du har. Du kan muligens spille en port av spillet med de kortene du har linket til, men det er jo ikke det samme og ser ikke likt ut.
Vis hele sitatet...
ahh det er en miss forståelse oppe å går her

Jeg snakker om spill som finnes på konsoll og PC, men PC versjonen av de spillene. Jeg sier at du kan spille PC versjonen på low/medium settings 720p med disse kortene å få likt resultat som en konsoll grafikk messing å FPS. Mulig jeg forklarte saken litt dårlig men håper du skjønner hva jeg mener nå

Så da vil et Ati 7850 holde helt frem til neste konsoll genrasjon om du takler å spille med Ps4/xbox One grafikk/FPS. PGA PS4 inneholder tilsvarende Ati 7850 mens Xbox one inneholder tilsvarende Ati 7790 GPU.
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 14:37.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
ahh det er en miss forståelse oppe å går her

Jeg snakker om spill som finnes på konsoll og PC, men PC versjonen av de spillene. Jeg sier at du kan spille PC versjonen på low/medium settings med disse kortene å få likt resultat som en konsoll. Mulig jeg forklarte saken litt dårlig men håper du skjønner hva jeg mener nå
Vis hele sitatet...
Ja og til dette så sier jeg er en helt meningsløs sammenligning. Det du sier stemmer ikke, så hva er poenget ditt?

Sitat av Litago1 Vis innlegg
Så da vil et Ati 7850 holde helt frem til neste konsoll genrasjon om du takler å spille med Ps4/xbox One grafikk/FPS. PGA PS4 inneholder tilsvarende Ati 7850 mens Xbox one inneholder tilsvarende Ati 7790 GPU.
Vis hele sitatet...
Det er feil.
Sist endret av Mith; 12. juni 2013 kl. 14:41.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja og til dette så sier jeg er en helt meningsløs sammenligning. Det du sier stemmer ikke, så hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Vennligst ikke spam tråden om du ikke vil mot bevise saken, men bare snakke tull. Din mening bryr jeg meg ikke om jeg vil ha fakta å mot bevis om du mener det er så feil.

Sitat av Mith Vis innlegg
Ja og til dette så sier jeg er en helt meningsløs sammenligning. Det du sier stemmer ikke, så hva er poenget ditt?

Det er feil.
Vis hele sitatet...
Igjen gi meg mot bevis ikke bare si hva du TROR uten å ha peiling...
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 14:44.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Vennligst ikke spam tråden om du ikke vil mot bevise saken, men bare snakke tull. Din mening bryr jeg meg ikke om jeg vil ha fakta å mot bevis om du mener det er så feil.



Igjen gi meg mot bevis ikke bare si hva du TROR uten å ha peiling...
Vis hele sitatet...
Hvor er dine fakta? Du slenger jo bare ut en påstand du også.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvor er dine fakta? Du slenger jo bare ut en påstand du også.
Vis hele sitatet...
Jeg har jo linka til youtube videoes...

Skal du ha fakta på at xbox one kjører tilsvarende 7790 å PS4 7850 er jo det lett å finne på google.

Samme med PS3 og 360...

http://www.extremetech.com/gaming/15...-specs-compare

Noe mer?
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 14:48.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Vennligst ikke spam tråden om du ikke vil mot bevise saken, men bare snakke tull.
Vis hele sitatet...
Er du helt borte? Hvorfor i alle dager skal jeg motbevise noe du har trekt ut av ræva?
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Er du helt borte? Hvorfor i alle dager skal jeg motbevise noe du har trekt ut av ræva?
Vis hele sitatet...
Det er jo bevis overalt som jeg har linka til... vil du bare spamme tråden så vennligst la være.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sakset fra linken du postet:

Ultimately, with both the Xbox One and PS4 having such similar hardware, real-world performance differences will probably come down to how well the consoles make use of those eight CPU cores, GPU offloading, and differences in the memory subsystem. It’s also important to bear in mind that a huge speed-up is available when developing games for a fixed platform with known performance/latency characteristics. Realistically, we wouldn’t be surprised if games on the Xbox 720 and PS4, just like the current generation, look very similar. Likewise, games will probably look better on consoles for a few years, and then PCs will probably pull back ahead.

Sitat av Litago1 Vis innlegg
Det er jo bevis overalt som jeg har linka til... vil du bare spamme tråden så vennligst la være.
Vis hele sitatet...
Med andre ord så motbeviste du deg jo selv med den linken...
Sist endret av Mith; 12. juni 2013 kl. 14:51.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Sakset fra linken du postet:

Ultimately, with both the Xbox One and PS4 having such similar hardware, real-world performance differences will probably come down to how well the consoles make use of those eight CPU cores, GPU offloading, and differences in the memory subsystem. It’s also important to bear in mind that a huge speed-up is available when developing games for a fixed platform with known performance/latency characteristics. Realistically, we wouldn’t be surprised if games on the Xbox 720 and PS4, just like the current generation, look very similar. Likewise, games will probably look better on consoles for a few years, and then PCs will probably pull back ahead.


Med andre ord så motbeviste du deg jo selv med den linken...
Vis hele sitatet...
Ser ikke poenget ditt?
Neutral Good
Mith's Avatar
Du ser ikke poenget mitt med at xbox one og ps4 kommer til å kjøre spillene sine bedre i en tid framover nå, selv om du speccer en pc med samme hardware? Er det ikke nettopp det du prøver å "bevise", at du bare kan kjøpe en pc med samme grafikk-kortet/hardware som konsoller, så får du samme grafikk og fps?
Sist endret av Mith; 12. juni 2013 kl. 14:54.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Du ser ikke poenget mitt med at xbox one og ps4 kommer til å kjøre spillene sine bedre i en tid framover nå, selv om du speccer en pc med samme hardware? Er det ikke nettopp det du prøver å "bevise", at du bare kan kjøpe en pc med samme grafikk-kortet/hardware som konsoller, så får du samme grafikk og fps?
Vis hele sitatet...
Ja slik har det vært med PS3 og 360 som du kan se mange vidoes av på youtube, så da er min TEORI at det vil være slik med PS4 og Xbox One også men det kan jeg jo selvfølgelig ikke bevise.

Jeg har selv en gammel E6600 med et 7900GTX å jeg kan fint game nye spill som er på PC og konsoll (360 å PS3) i 720p, 30 FPS og low/medium settings så det ser likt ut som konsoll versjonene.
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 14:58.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Ja slik har det vært med PS3 og 360 som du kan se mange vidoes av på youtube, så da er min TEORI at det vil være slik med PS4 og Xbox One også.
Vis hele sitatet...
Hva er det som har vært slik?
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Jeg har selv en gammel E6600 med et 7900GTX å jeg kan fint game nye spill som er på PC og konsoll i 720p, 30 FPS og low/medium settings.
Vis hele sitatet...
Javel, men det er en pc som er speccet mye bedre enn en xbox 360 og den kostet 2-3 ganger så mye.
Sist endret av Mith; 12. juni 2013 kl. 15:00.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva er det som har vært slik?

Javel, men det er en pc som er speccet mye bedre enn en xbox 360 og den kostet 2-3 ganger så mye.
Vis hele sitatet...
Nei 360 har et kort som tilsvarer ca Radeon X1800-x1900 og det er veldig likt Geforce 7800-7900GTX.
Pcen var så klart mye dyrere når den ble kjøpt ja akkurat som en ny pc i dag med 7850 er dyrere enn en Xbox One.

CPU messing så har 360 en 3.2Ghz Tri-core.

Poenget er heller ikke at alt skal være DØNN likt men om du har en ca tilsvarende PC bør du kunne spille bra til neste konsoll genrasjon om du spiller ved ca like settings som konsollene.
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 15:08.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Nei 360 har et kort som tilsvarer ca Radeon X1800-x1900 og det er veldig likt Geforce 7800-7900GTX.
Pcen var så klart mye dyrere når den ble kjøpt ja akkurat som en ny pc i dag med 7850 er dyrere enn en Xbox One.
Vis hele sitatet...
Jeg trur du skal prøve å komme opp med en post som gir mening, for denne tråden gir svært lite av akkurat det.

Tror du virkelig det bare er grafikk-kortet som påvirker ytelsen til en konsoll eller en pc og prøver derfor å gjøre et poeng ut av "atte hvis jeg kjøper en pc med 7850 så kommer jeg til å kunne kjøre alle spill som kommer på xbox one med like bra grafikk, helt til neste generasjon konsoller kommer ut"?
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg trur du skal prøve å komme opp med en post som gir mening, for denne tråden gir svært lite av akkurat det.

Tror du virkelig det bare er grafikk-kortet som påvirker ytelsen til en konsoll eller en pc og prøver derfor å gjøre et poeng ut av "atte hvis jeg kjøper en pc med 7850 så kommer jeg til å kunne kjøre alle spill som kommer på xbox one med like bra grafikk, helt til neste generasjon konsoller kommer ut"?
Vis hele sitatet...
Så klart ikke du må jo ha en tilsvarende CPU osv, men tror du bare vil krangle for å krangle, vi får bare være uenige i saken da. Jeg syntes hvertfall at det er kult at gammelt PC hardware har hengt med i svingene så du kan spille nye spill så lenger du bruker tilsvarende konsoll settings. Ferdig snakka kompis!
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 15:13.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Så klart ikke du må jo ha en tilsvarende CPU osv, men tror du bare vil krangle for å krangle, vi får bare være uenige i saken da. Jeg syntes hvertfall at det er kult at gammelt PC hardware har hengt med i svingene så du kan spille nye spill så lenger du bruker tilsvarende konsoll settings. Ferdig snakka kompis!
Vis hele sitatet...
Men, du bruker jo NYERE og DYRERE hardware enn det som alt kjører spillet på konsoll...
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Men, du bruker jo NYERE og DYRERE hardware enn det som alt kjører spillet på konsoll...
Vis hele sitatet...
Dyrere: såklart PC hardware ekke billig

Nyere: Nei det gjør jeg ikke, uteonom at min CPU er LITT nyere.

Poenget ekke at alt skal være helt DØNN likt for det er d ikke uansett, men ca tilsvarende. Xbox sin CPU 3 core og PS3 sinn cell prosessor vil være raskere enn en e6600 i noen oppgaver mens e6600 slår dem på andre ting.
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 15:21.
Neutral Good
Mith's Avatar
Jeg gir meg, hittil har du brukt 12 poster på å si at billig 7år gammel hardware kan sammenlignes med dyr 6år gammel hardware. Hvis du syns det er kult så bør du kanskje prøve deg på ny og dyr hardware og se hvor pent spill faktisk kan se ut.

Uansett, alt tyder på at spill som kommer til xboxone kommer til å se bedre ut på konsollen enn på pc i en stund framover.
Sist endret av Mith; 12. juni 2013 kl. 15:31.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg gir meg, hittil har du brukt 12 poster på å si at billig 7år gammel hardware kan sammenlignes med dyr 6år gammel hardware. Hvis du syns det er kult så bør du kanskje prøve deg på ny og dyr hardware og se hvor pent spill faktisk kan se ut.
Vis hele sitatet...
Tror du misforsto hele poenget mitt men det er jo så...

Jeg har en relativt ny PC også om d er det du lurer på

god kveld

Uansett, alt tyder på at spill som kommer til xboxone kommer til å se bedre ut på konsollen enn på pc i en stund framover.
Vis hele sitatet...
Vi får se når Witcher 3 å slike titler kommer på PC å konsoll
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 15:33.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Tror du misforsto hele poenget mitt men det er jo så...
Vis hele sitatet...
Ja, som sagt så gir ikke det du sier så mye mening.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Vi får se når Witcher 3 å slike titler kommer på PC å konsoll
Vis hele sitatet...
Ja, med tanke på at det ikke er annonsert på pc enda så får vi nå se. At det går an å lage spill med bedre grafikk til pc er jo ingen hemmelighet, men det er utenfor det du prøver å få fram, tror jeg.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, som sagt så gir ikke det du sier så mye mening.
Ja, med tanke på at det ikke er annonsert på pc enda så får vi nå se. At det går an å lage spill med bedre grafikk til pc er jo ingen hemmelighet, men det er utenfor det du prøver å få fram, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Håper det kommer hvertfall, siden jeg holder på å game witcher 2 nå på PC
Neutral Good
Mith's Avatar
Ja, jeg har ikke fått satt meg ned med Witcher enda, så håper jeg får tid til å spille gjennom hvertfall toeren før treeren kommer. Hadde vært rart om de ikke gir det ut til pc også, siden ingen av konsollene har skaffet seg eneretten til spillet.
Gutter, gutter, gutter. Ro ned. Dere trenger ikke rage begge to.
Litago1: Det jeg tror Mith prøver å si er at spill på nye konsoller vil eie pcer med samme spesifikasjoner når dem kommer ut. Teoretisk så skal de være like, men i praksis går ikke dette. Konsollspill er optimalisert på en enkelt platform, med en programvare å forholde seg til.

Et pcspill må være mye mer "allround" fordi det finnes uendelig mange kombinasjoner på pcer idag. Dette gjør at ytelsen i spill vil være veldig varierende, og ikke bare avgjøres av grafikkløsningen i datamaskinen.

Men teoretisk, Litago1, så har du helt rett i mine øyne.

Ikke mitt sitat, men har lest det ett sted:
Hvis noe fungerer i teorien skal det fungere i praksis også. I teorien...
Vis hele sitatet...
Det TS ikke har tatt med i vurderingen er optimalisering, som er mye letter når det kommer til konsoller.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Det TS ikke har tatt med i vurderingen er optimalisering, som er mye letter når det kommer til konsoller.
Vis hele sitatet...
Helt klart.

Jeg sier ikke at det VIL bli slik med de nye konsollene, det er bare en teori eller en tanke.

Med de gamle konsollene derimot var det omtrendt slik borsett fra noen VELDIG dårlige porter nettop PGA dårlig optimalisering.
Sist endret av Litago1; 12. juni 2013 kl. 15:58.
Hahahah! Dette er nesten som en facebook-krangel
@Mith Den store diskusjonen mellom pc og konsoll er at pc koster flesk, det eg trur TS vil motbevise er at å bygge ein pc som kjører så og sei like bra som ein konsoll ikkje trenger å koste flesk.

Syns også at TS kan poste kva denne builden vil koste, slik at vi får ein samenlikning på konsollane.
Sitat av Mith Vis innlegg
Xbox 360 og Playstation 3 er 7år gamle, kjempegøy!
Vis hele sitatet...
Jøss, det er jo egentlig ganske sykt å tenke på når du ser hvordan grafikkutviklingen har fortsatt, selvom hardwaren er så gammel.. Tro om ikke det blir mer fokus på bedre koding av spill fremfor høyere HW-krav også på PC..?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Tro om ikke det blir mer fokus på bedre koding av spill fremfor høyere HW-krav også på PC..?
Vis hele sitatet...
Lite sannsynlig, det er som sagt optimaliseringen på konsoll som driver dette fremover, man kan ikke optimalisere noe når det finnes et hav av forskjellig hardware dette skal kjøre på.
Det eneste alternativet er det vi allerede ser: at visse spill optimaliseres på visse serier med grafikkort.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Lite sannsynlig, det er som sagt optimaliseringen på konsoll som driver dette fremover, man kan ikke optimalisere noe når det finnes et hav av forskjellig hardware dette skal kjøre på.
Vis hele sitatet...
I tillegg har jeg sett en trend der spill også utvikles til flere operativsystem. Så utviklerne må ikke bare ta til høyde for hardware, men også forskjellige operativsystem (mac, linux, windows).
Optimalisering blir altså vanskeligere og/eller mer tidkrevende, men det gjenstår å se om fremtidens hardware faktisk blir så kraftig at det ikke er et stort problem.
Litago1's Avatar
Trådstarter
Spill optimiseres ikke MYE bedre på konsoll enn på PC, det er bare en myte. Litt derimot er kanskje riktig.

Om du har 6-7 år gammelt hardware som er likt hardwaret i PS3 og Xbox 360 vil du fint kunne kjøre nye spill veldig likt som disse konsollene. 720p 30 FPS og low settings. Det har jeg sett flerer ganger og erfart selv med eget hardware.
Sist endret av Litago1; 14. juni 2013 kl. 13:22.
Har man ett oppsett og tenke på så vil det naturligvis bli optimalisert mot akkurat dette oppsettet, og ikke alle andre mulige kombinasjoner, som nevnt tidligere....