Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 10162
Har nå sett på Narkotikalisten, Dopinglisten og Legemiddellisten om methylone står oppført noe sted der.

Methylone står ikke oppført som:
metylone
methylone
bk-MDMA
3,4-methylenedioxy-N-methylcathinone
(±)-2-methylamino-1-(3,4-methylenedioxyphenyl)propan-1-one
på noen av listene.

Met(h)ylene står heller ikke på noen av listene.
Derimot står cathinonum på Narkotikalisten.

Methylone har veldig lik analogisk struktur som MDMA:
3,4-methylenedioxy-N-methylcathinone - methylone (bk-MDMA)
3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine - MDMA

Er stoffet lovlig?

Om jeg skulle bestillt dette, hva kan jeg forvente meg om pakken blir stoppet?

Kan de stoppe pakken utifra at innholdet ligner MDMA, eller fordi cathinonum er på Narkotikalisten?

-Paradigm

I tillegg er cathinone et alkaloid, og alkaloider er på legemiddellisten.

Men bare fordi et stoff er en del av strukturen, gjør det hele produktet ulovlig?
Sist endret av Paradigm; 26. mai 2012 kl. 23:58.
Methylone ser ut til å være ett derivat av cathinonum og en nær slektning av MDMA.
I og med at derivatloven ikke nå er funksjonell vil jeg tro at det er lovlig.
Methylone er en beta-ketone av MDMA. Beta ketoner er pr definisjon ikke som et derivat å regne. Når jeg holdt på med dette stoffet for et par år siden. Så var stoffet lovelig.
Sist endret av InTrance; 27. mai 2012 kl. 13:48.
Wunderkind
Trådstarter
Narkotika loven sier:
Som narkotika regnes etter forskriftenes § 2:
1. De stoffer og droger som er oppført i listen.
2. Salter og derivater av disse og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
3. Preparater med innhold av stoffer eller droger på liste

Som kjent inneholder methylone (methyl)cathinone.

Eller gjelder dette bare for preparater som inneholder stoffer på lista i ren form, og ikke som en av den analogiske strukturen?
Sist endret av Paradigm; 27. mai 2012 kl. 15:54.
Jeg tolker det dit at stoffene må stå på listen. Det var derivatloven som tok hånd om analoger,derivater og salter av stoffene på listen..
Stoffen methylone inneholder ikke annet enn methylone, selv om det kjemiske navnet er 3,4-methylenedioxy-N-methylcathinone.
Wunderkind
Trådstarter
Så i teorien ville noen som bestiller methylone ikke gjøre noe ulovlig, uansett mengde og intensjoner?
Sist endret av Paradigm; 28. mai 2012 kl. 04:31.
Såfremt du gjør det fra innenfor EU er alt OK. Hvis du bestiller fra f.eks USA går det under legemiddeloven.
Wunderkind
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Såfremt du gjør det fra innenfor EU er alt OK. Hvis du bestiller fra f.eks USA går det under legemiddeloven.
Vis hele sitatet...
Dette forstår jeg ikke. Methylone står jo ikke på Legemiddellisten som jeg linket til tidligere.

Må ikke noe være på Legemiddellisten for at det skal gå under legemiddelloven?

Noen som kan linke meg til legemidelloven?
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Dette forstår jeg ikke. Methylone står jo ikke på Legemiddellisten som jeg linket til tidligere.

Må ikke noe være på Legemiddellisten for at det skal gå under legemiddelloven?

Noen som kan linke meg til legemidelloven?
Vis hele sitatet...
Helsedirektoratet står fritt til å kalle hva de vil legemidler så lenge de kommer utenfor EØS.

Jeg bestilte noe som kosttilskudd fra EU og det gikk fint. Bestilte samme stoff i bulk fra USA. Da ble det trøbbel. Jeg fikk ikke ut varene mine uten resept.
Wunderkind
Trådstarter
Sitat av InTrance Vis innlegg
Helsedirektoratet står fritt til å kalle hva de vil legemidler så lenge de kommer utenfor EØS.

Jeg bestilte noe som kosttilskudd fra EU og det gikk fint. Bestilte samme stoff i bulk fra USA. Da ble det trøbbel. Jeg fikk ikke ut varene mine uten resept.
Vis hele sitatet...
Så hvis noen skulle bestillt methylone fra et land utenfor EØS kan vedkommende risikere å ikke motta varen uten resept? Eller vil de uansett ikke motta varen?

Og hvis de skulle bestillt fra et land som faktisk er innenfor EØS så går det helt smertefritt?

Om tollen skulle stoppet methylone uansett og kallt det for et legemiddel, hva er det verste som kan skje med den som bestiller?
Hvis du bestiller methylone fra et land utenfor EØS risikerer du forelegg. Hvis varen blir stoppet i tollen vil du ikke få den uansett om den kom fra innenfor eller utenfor EØS.
Har fått flere pakker stoppet i tillefen, med bl.a etizolam, ethylphenidate, methiopropamine, 4-meo-pcp og 6-apb. Men har alltid fått brevene med alt innhold, de hadde også åpnet noen av brevene. Det eneste som har blitt beslaglagt var salvia, der krevde de resept :P Men det var bare et engangstilfelle

Alltid bestilt innenfor eøs
Sist endret av ViciousDelicios; 28. mai 2012 kl. 21:59.
beställde methylone från kina en gång, blev stoppat i tullen och polisen kom hem till mig o tog in mig på förhör.. Dom trodde det var meth, jag förklarade att det var methylone, dom droppa åttalet.. kör bah
Wunderkind
Trådstarter
Sitat av ankan Vis innlegg
beställde methylone från kina en gång, blev stoppat i tullen och polisen kom hem till mig o tog in mig på förhör.. Dom trodde det var meth, jag förklarade att det var methylone, dom droppa åttalet.. kör bah
Vis hele sitatet...
Var dette i Norge?
Og var det ikke verre enn å si at det var methylone?
Trengte du kvittering?
Det er først nylig politiet begynte å forfølge varer fra utenfor EØS. Er ikke mer enn et par år siden du kunne bestille alt du ville fra Kina uten konsekvenser.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Methylone er en beta-ketone av MDMA. Beta ketoner er pr definisjon ikke som et derivat å regne. Når jeg holdt på med dette stoffet for et par år siden. Så var stoffet lovelig.
Vis hele sitatet...
Hva kan du fortelle oss om effekten av dette stoffet? av ren nysgjerrighet selvsagt..
Sitat av ztaale Vis innlegg
Hva kan du fortelle oss om effekten av dette stoffet? av ren nysgjerrighet selvsagt..
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er det mest lovende alternativet til MDMA jeg har vært borti. Det er ikke helt likt. Det er mer roligt og ikke fult så eksplosivt. Det virker også svakt i lave doser.
Men i de riktige dosene så er det ganske deilig
Wunderkind
Trådstarter
Hvis en bekjent av meg teoretisk sett skulle bestillt dette fra utlandet (innenfor EØS), og det ble stoppet i tollen og krevd resept; Kan pakken ses som tapt? Eller er det mulig å snakke med tollen og overbevise dem om at det ikke er et legemiddel og vise til narkotika-, legemiddel- og dopinglista?

Og hvis det skulle blitt behandlet som at han prøver å innføre narkotika, bør han vise til samme lister, eller bare totalt benekte at han har noe med det å gjøre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
D er ikke ulovlig!
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Hvis en bekjent av meg teoretisk sett skulle bestillt dette fra utlandet (innenfor EØS), og det ble stoppet i tollen og krevd resept; Kan pakken ses som tapt? Eller er det mulig å snakke med tollen og overbevise dem om at det ikke er et legemiddel og vise til narkotika-, legemiddel- og dopinglista?

Og hvis det skulle blitt behandlet som at han prøver å innføre narkotika, bør han vise til samme lister, eller bare totalt benekte at han har noe med det å gjøre?
Vis hele sitatet...
De kan definere omtrent hva som helst som legemidler, og dette gjelder også innen EØS. Eneste forskjellen er at du kun har lov til å importere legemidler fra EØS. Dersom du importerer fra f.eks USA, bryter du legemiddelloven og kan straffes/bøtelegges for illegal import (så lenge de kan bevise at du har kjøpt stoffet selvsagt).

Dersom du importerer f.eks methylone fra et EØS-land, kan det være lovlig. Dette forutsetter dog at du kan bevise at du har ervervet deg stoffet på legal måte i landet du importerte fra, og at mengden er under 3 måneders forbruk. Dersom du ikke oppfyller disse kriteriene har du brutt legemiddelloven..
▼ ... over et år senere ... ▼
Til alle dere som mener at methylone er lovlig, så har jeg netopp blitt annmeldt for inport av narkotika! (methylone )
Og vis dere ser på narkotikalisten å blar helt nederst på siden http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...99.html#map001

under gruppe 2
2. Katinon-gruppe
Enhver kjemisk forbindelse, som strukturelt er avledet av 2-amino-1-fenylpropan-1-on ved en eller flere av følgende endringer:
a) Substitusjon i hovedkjedens 3-posisjon med en alkylgruppe (R 1 );
b) Substitusjon i aminogruppen med en eller to alkyl-, aryl- eller arylalkylgrupper (R 2 eller R 2 og R 3 ) eller ved inklusjon av nitrogenatomet i en syklisk struktur;
c) Substitusjon i benzenringen med en alkyl-, alkoksy-, alkandiylbis(oksy)-, halogenalkyl- eller halogengrupper og eventuelt ytterligere et antall monovalente substituenter (R 4 )n .
Generell struktur av katinon-avledede kjemiske forbindelser:

R 1 = H, alkyl.
R 2 = H, alkyl, aryl, arylalkyl.
R 3 = H, alkyl, dialkyl.
R 2 R 3 N- kan også stå for en nitrogenheterosykel.
R 4 = H (uten andre substituenter på benzenringen) eller en eller flere alkyl, alkoksy, alkandiylbis(oksy), halogenalkyl eller halogen og eventuelt ytterligere et antall monovalente substituenter.



mener dere fremdeles at dette er lovlig, eller har det nylig blitt ulovelig ?
Etter oppdatering av derivatparagrafen, samt oppføring av nye stoffgrupper er det nå ulovlig ja. Det var det ikke sist denne tråden var aktiv.
Beklager, men om du innrømmer dette vil du bli straffeforfulgt for ulovlig import av narkotika :-/
Sitat av bamusa Vis innlegg
Til alle dere som mener at methylone er lovlig, så har jeg netopp blitt annmeldt for inport av narkotika! (methylone )
Og vis dere ser på narkotikalisten å blar helt nederst på siden http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...99.html#map001

under gruppe 2
2. Katinon-gruppe
Enhver kjemisk forbindelse, som strukturelt er avledet av 2-amino-1-fenylpropan-1-on ved en eller flere av følgende endringer:
a) Substitusjon i hovedkjedens 3-posisjon med en alkylgruppe (R 1 );
b) Substitusjon i aminogruppen med en eller to alkyl-, aryl- eller arylalkylgrupper (R 2 eller R 2 og R 3 ) eller ved inklusjon av nitrogenatomet i en syklisk struktur;
c) Substitusjon i benzenringen med en alkyl-, alkoksy-, alkandiylbis(oksy)-, halogenalkyl- eller halogengrupper og eventuelt ytterligere et antall monovalente substituenter (R 4 )n .
Generell struktur av katinon-avledede kjemiske forbindelser:

R 1 = H, alkyl.
R 2 = H, alkyl, aryl, arylalkyl.
R 3 = H, alkyl, dialkyl.
R 2 R 3 N- kan også stå for en nitrogenheterosykel.
R 4 = H (uten andre substituenter på benzenringen) eller en eller flere alkyl, alkoksy, alkandiylbis(oksy), halogenalkyl eller halogen og eventuelt ytterligere et antall monovalente substituenter.



mener dere fremdeles at dette er lovlig, eller har det nylig blitt ulovelig ?
Vis hele sitatet...
Bare si til politiet du overhodet ikke har bestilt dette, og aner ikke hvorfor dette skulle dukke opp hos deg, du har ikke noe med utenlandske narkotika baroner og gjøre.

Nekt straffeskyld så slepper du og bli straffe forfulgt. Lykke til.
jeg fikk en pakke stoppet og en pakke som kom frem, som jeg har hentet på posten med legg.
kan de ha overvåket meg ? dumt å nekte vis de vet at jeg har hentet ut en pakke eller fulgt med på meg!

jeg har tilsammen 3 pakker som er stoppet

kan det forresten gå utover jobben ?
Sitat av bamusa Vis innlegg
jeg fikk en pakke stoppet og en pakke som kom frem, som jeg har hentet på posten med legg.
kan de ha overvåket meg ? dumt å nekte vis de vet at jeg har hentet ut en pakke eller fulgt med på meg!

jeg har tilsammen 3 pakker som er stoppet

kan det forresten gå utover jobben ?
Vis hele sitatet...
Hva jobber du som?
De har ikke drevet og overvåket deg. Da hadde de tatt deg i det øyeblikket du hentet pakken. Du var heldig og fikk den gjennom, mens de andre ble stoppet.
Kan ikke annet enn å henge meg på han som ba deg nekte for det.
Du blir innkalt til avhør. De spør deg, og du svarer methyl...hva for no?
Mange synes kanskje det er ubehagelig med snut og avhør, men prøv å rettferdigjør det for deg selv.
For det første hadde du nok ingen planer om å selge det antar jeg?
For det andre, så er kun 1 person i hele verden man skader ved bruk av dette stoffet som ble beslaglagt. Og det er deg selv.
De har ikke ressurser til å sende pc'er og mobiler til Krimteknisk avdeling, så bare nekt all skyld og saken vil mest sannsynlig bli henlagt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Husk reglene forbyr diskusjon av straff, hvorfor? Nettopp fordi det ikke finnes noe fasitsvar, det eneste man kan henvise til er strafferammene, ellers er det opp til dommeren.
▼ ... over en måned senere ... ▼
tenkte jeg skulle gi dere en liten oppdatering, jeg var i politiavhør, nektet for alt. dette var 2 pakker.
da jeg skulle komme å skrive under på forklaringen min 2 dager senere hadde det kommet inn en ny annmeldelse på enda en ny pakke.
jeg nektet for det også.
Jeg sa at det kanskje var noen der ute som ville meg vondt.
3 uker senere fikk jeg henleggelse i posten på begge sakene ;-)