Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1364685
Sitat av Dalaras Vis innlegg
kilde??? titeign
Vis hele sitatet...
http://www.radionorge.com/
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg håper for guds skyld dette er en gass lekasje eller noe i den duren.. Dette kan skape ganke seriøse konsvekvenser hvis det er en gitt folkegruppe som har gjort det :S
Vis hele sitatet...
Niks, er bekreftet at det er bomber det er snakk om
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg håper for guds skyld dette er en gass lekasje eller noe i den duren.. Dette kan skape ganke seriøse konsvekvenser hvis det er en gitt folkegruppe som har gjort det :S
Vis hele sitatet...
Det er meldt to BOMBER som har sprengt
Herregud, hva skjer med Norge? Skumle greier
Husker å ha lest i diverse tråder om folk som hadde kjelleren isolert med fullt av boksmat i. Tror det er på tide å hoppe nedi der nå.
Sitat av TobNor Vis innlegg
Det er meldt to BOMBER som har sprengt
Vis hele sitatet...
Nei, var lyden av noe som datt ned som noen trodde var en ny eksplosjon
Jens Stoltenberg er i sikkerhet
Kilde: nrk.no

Hva med folk i byen, er ikke de like mye verdt?
http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/22/1311342406415_341.jpg
July 22:

2005 – Jean Charles de Menezes is killed by police as the hunt begins for the London Bombers responsible for the 7 July 2005 London bombings and the 21 July 2005 London bombings.

Så la oss håpe det ikke er relevant.
Fy faen, Psycho.

Får håpe minst mulig ble skadet.
Ikke for og planlegge noe eller være skummel, men hva slags krutt og hva slags mengde kan gjør dette!
ballestank,0 nei de har ikke det. hvis sjefen i norge daua hadde det vært veldig ekstrem krise.
ligner litt på skadene fra Oklahoma City bombing. Kan noen bare ha parkert en bil full av kunstgjødsel utafor?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Herregud, hva skjer med Norge? Skumle greier
Vis hele sitatet...
En eller annen gang måtte vel slikt dessverre skje her til lands. Vi har vært heldige som vært spart hittil. Blir spennende å se hva som er bakgrunnen for dette og hva de som gjorde det eventuelt ville oppnå ved å sprenge en bombe på youngstorvet. Håpløst å diskutere eventuelt hvem som står bak på et forum som dette.

Skumle bilder som vises nå. Jeg har aldri sett noe tilsvarende før her til lands.
Med tanke på omfanget av eksplosjonen og plasseringen må da dette være terror?
Sist endret av looperjohn; 22. juli 2011 kl. 17:10.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av ballestank Vis innlegg
Jens Stoltenberg er i sikkerhet
Kilde: nrk.no

Hva med folk i byen, er ikke de like mye verdt?
Vis hele sitatet...
iogmed han er den sittende statsminister er det ganske viktig å få han i sikkerhet.
I en krise er det viktig at regjeringa fungerer.

Og klart folk i byen er like mye verdt som personen jens stoltenberg, men de er ikke viktigere enn statsministeren.
Sist endret av r0bin; 22. juli 2011 kl. 17:10.
Sitat av SSH Vis innlegg
Nei, var lyden av noe som datt ned som noen trodde var en ny eksplosjon
Vis hele sitatet...
Nrk har slettet det :/
bra det

Sitat av r0bin Vis innlegg
Klart de er, men iogmed han er den sittende statsminister er det ganske viktig å få han i sikkerhet.
I en krise er det viktig at regjeringa fungerer.

Og klart folk i byen er like mye verdt som personen jens stoltenberg, men de er ikke viktigere enn statsministeren.
Vis hele sitatet...
Ville du sagt regjeringa fungere?

Sitat av mikkello Vis innlegg
Med tanke på omfanget av eksplosjonen og plasseringen må da dette være terror?
Vis hele sitatet...
Nrk har nå fjernet at det er 2 bomber, det skal ha vært noe som falt fra en byggning
http://gfx.nrk.no/fLVqMNjgDYlnz7GuXvE3PweGm3XQDP4jSmSEyKtIvbYQ.jpg
Det meldes at flere bilbomber skal ha gått av samtidig. Eksplosjonene kunne merkes på Holmlia, som ligger helt i Oslos sørlige ytterkant, og på Nesodden i Akershus.
Vis hele sitatet...
- DB.no

Whaaat! Dette er skumemelt.
Dette er faen meg ikke bra for noen som helst. Ugh, jeg ser for meg enda mer Orwellianske tiltak for å nedtrykke den siste lille bastionen av frihet vi har igjen her i landet.
odds for at vi kommer oss ut av Afghanistan nå da

Er det kommet noen rapport om noen har blitt drept? eller er folk bare skadd?
Sitat av r0bin Vis innlegg
iogmed han er den sittende statsminister er det ganske viktig å få han i sikkerhet.
I en krise er det viktig at regjeringa fungerer.

Og klart folk i byen er like mye verdt som personen jens stoltenberg, men de er ikke viktigere enn statsministeren.
Vis hele sitatet...
Jojo, forsåvidt sant det. Selv syns jeg ikke regjeringa fungerer så bra med jens stoltenberg men det er en anna sak
Heldig det regna idag, tenk hvordan dette hadde blitt med fint vær og gatene fulel av folk.
Alltid se det fra lyseste mulige side
En bombe-eksplosjon i Oslo bare månder etter Osama Bin Laden's død.
Tilfeldig?
Se på omfanget, sykt:

http://i51.tinypic.com/2uid8nq.jpg
Sist endret av UENorge; 22. juli 2011 kl. 17:15.
Da var det i gang, om en måned starter fly og kræsje inn i oslo plaza og stortinget..
Sitat av +/- Vis innlegg
odds for at vi kommer oss ut av Afghanistan nå da

Er det kommet noen rapport om noen har blitt drept? eller er folk bare skadd?
Vis hele sitatet...
Kan da umulig være kun skadde etter slike skader på bygningene.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
Ville du sagt regjeringa fungere?
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
For jeg håper og trur regjeringa gjør alt dem kan for å hjelpe, organisere og tilkalle alt av ressurser de kan for å støtte hjelpemannskapet ute på bakken.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Det meldes at flere bilbomber skal ha gått av samtidig. Eksplosjonene kunne merkes på Holmlia, som ligger helt i Oslos sørlige ytterkant, og på Nesodden i Akershus. - DB.no

Whaaat! Dette er skumemelt.
Vis hele sitatet...
Hørte et tydelig høyt smell da det skjedde. Er innendørs ved Sandvika i Bærum.

Glassmestere får litt å gjøre framover..
Shit, hvis dette hadde skjedd mens desucon var hadde jeg vært midt oppi det!
Nesten bra det var i fellesferien da. Ser for meg at antall skadde kunne vært større om alle hadde vært på jobb.
Sitat av Das Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor flytter ikke folk seg da? Ting detter jo ner fra bygningen, kan jo også hende det er flere bomber der
Virker som en terrorekspert NRK intervjuet er ganske sikker på at vi snakker om et angrep, men intet er bekreftet i så måte.
Sist endret av Blåskimmelost; 22. juli 2011 kl. 17:18.
Satt på jobb da bomba smalt. Skvatt og titta rett ut av vinduet. Ettersjokket gjorde at hele bygget rista og et lite øyeblikk trodde jeg ruta skulle knuse i trynet mitt.
"Jens Stoltenberg er skadet"

Fra NRK.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Hvis vi snakker om flere bilbomber som gikk av samtidig så snakker vi om et godt planlagt angrep. Hvis så, så har noen hos pst ikke gjort jobben sin
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Virker som en terrorekspert NRK intervjuet er ganske sikker på at vi snakker om et angrep, men intet er bekreftet i så måte.
Vis hele sitatet...
Nå skal man ikke stole blindt på "frykt ekspertene"

Men jeg holder pusten litt akkurat nå
http://www.tentaclehaven.com/regjeringsbygget.jpg
Sist endret av Detectable; 22. juli 2011 kl. 17:19.
Why so serious?
Vedder på at Gaddafi står bak dette!
En bombeing på en slik måte er garantert et terror angrep i ordets betydning, spørsmålet er bare HVEM som står bak.
Why so serious?
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
En bombeing på en slik måte er garantert et terror angrep i ordets betydning, spørsmålet er bare HVEM som står bak.
Vis hele sitatet...
Gaddafi *titegn*
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Islamister. Eller gaddafi?
Sitat av noerandom Vis innlegg
"Jens Stoltenberg er skadet"
Fra NRK.
Vis hele sitatet...
Link? titegn
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
En bombeing på en slik måte er garantert et terror angrep i ordets betydning, spørsmålet er bare HVEM som står bak.
Vis hele sitatet...
Norge har vært flinke til å skaffe seg fiender de siste åra. Dette hadde aldri skjedd om vi hadde forholdt oss nøytrale til hele midtøstenkonflikten in the first place... Jeg skylder på NATO!
Hmm. Jens Stoltenberg er tydeligvis skadet, men i sikkerhet
Sist endret av SSH; 22. juli 2011 kl. 17:22.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
En bombeing på en slik måte er garantert et terror angrep i ordets betydning, spørsmålet er bare HVEM som står bak.
Vis hele sitatet...
Når mannen i gata hører terrorangrep tenker han øyeblikkelig på muslimske ekstremister. Derfor mener jeg at man ikke skal stole på "eksperter" to timer etter det har skjedd..

Hvis dette faktisk er et seriøst terrorangrep, vil noen ta på seg skylda etterhvert..
Sitat av IpN Vis innlegg
Link? titegn
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7722919
Trodde seriøst det var torden! Bor ganske langt fra sentrum, man kan se dit fra verandaen! Helt sykt hvor høyt det smalt!
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.