Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 604
Først og fremst så har jeg liten peiling på routere, men kjøpte en dlink dir 655 for et par mnd`r siden for å sette meg litt inn i det.

Sånn jeg har det nå er det satt opp med wpa2 kryptering og jeg sitter over 802.11.n som skal være det beste utifra hva jeg leste meg frem til.

Nede ved klokka har jeg 5 streker som tyder på bra signal men når jeg logger meg på routeren og ->status -> wireless har jeg mellom 80-100 prosent der.

Trodde jeg kanskje skulle ha da 100% fast der jeg iogmed pc`n er 3 meter unna i samme rom?
Sist endret av prick; 3. juli 2009 kl. 20:48.
Signalstyrken kan variere ved forskjellig hardware og forstyrrelser i omgivelsene. Har du mellom 80-100% skal du uansett få full utnyttelse, så jeg ser ikke helt noe problem her
Trådstarter
er ikke noe problem er bare at jeg trodde med den routern som skal være god på rekkevidde, at jeg sku ha 100 prosent så nært.
Er vell heller det at du får for mye signal som gjør at den går nedover...

Prøv å beveg deg lengere bort ifra routeren, annet rom f.eks, og se om signalstyrken går opp eller ned.
Trådstarter
Ok jeg drar opp igjen den tråden her. Noen her sitter kanskje med erfaring ol.

Jeg prøvde å sitte ute på verandaen med denne bærbare her ikveld. Det var da variasjon mellom 1-2 streker på signal styrken, til helt brutt og nettet var nede på min pc. Det her er ca 8 meter unna routern og en etasje ned(Noen vegger imellom). Kjøpte nettopp denne routern fordi jeg trodde den skulle ha ekstremt god rekkevidde.Jeg er skuffa, men det kan være en bruker feil så jeg tyr til dere.

Sitter fremdeles over wpa2 personal kryptering og da 802.11n. Qos og wish er aktivert om det skal ha noe og si, samt firmware`n er oppdatert til siste. Noe annet jeg kan gjøre for å bedre rekkevidden?
(har også testet med tådløse hustelefoner av uten bedring)
Sist endret av prick; 10. juli 2009 kl. 01:23.
bytt kanal ! prøve 11 eller 6 eller 1

hvis du har trådløse baby sender, trådløst kamera, osv.. så går alt det på 2,4 ghz , dem støyer veldig.

har opplevd at satt 1m unna routern hadde 0 dekning. det vare trådløst video til en tv. da funka kun kanal nr 13.
Trådstarter
prøvd samtlige av de kanalene + 13, men fortsatt syns jeg det er litt labre forhold.
Sitat av prick Vis innlegg
prøvd samtlige av de kanalene + 13, men fortsatt syns jeg det er litt labre forhold.
Vis hele sitatet...
du har self prøve og slå av wpa , og kjørt åpent(uten kryptering), ofte så gir det bedre dekning.

wpa og wep belatster cpu på routern veldig siden den må krypter alt ned. ved dårlig wlan linker så kjør heller mac filtrering det holder dem fleste noobs ute uansett.
Trådstarter
ja, det har jeg prøvd, prøvde med et helt åpent nettverk, men får noe ala det samme.
har du prøve og snu antenne 90 grader ? så dem ligger bort over isteden for stå opp over ?

dem antenne som er default sender ut fra lang siden på antenne (IKKE ut fra toppen som folk trur)
Sist endret av ranvik; 10. juli 2009 kl. 03:19.
Trådstarter
det skal jeg teste