Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2085
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hei,

Jeg har litt erfaring med metalldreiing og vet garantert at jeg skal gå til innkjøp av en metalldreiebenk sammen med en kamerat om ikke lenge.
Jeg tenkte at jeg kunne dreie rakettpresseverktøy:

http://www.wichitabuggywhip.com/fireworks/rockets/halfinch003smaller.jpg

..Og tenkte at kanskje noen av dere pyroteknikere kunne være interesserte. Hvis jeg får realisert dette tenker jeg å dreie forskjellige typer i f.eks. messing og aluminium og selge de til en fornuftig pris til WiP'ere. Det er snakk om noen måneder på sikt før dette blir realisert og jeg kan selge kvalitet.
Er det noen her som er interesserte? Tar også i mot forslag til andre saker og ting som kan maskineres med dreiebenk og fres som noen kunne ønske seg.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
jeg er veldig interesert så lenge prisene er greie
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Sånn skal det være BomberMan Jeg quoter det hanse sa!
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Skal du kjøpe en dreiebenk? Vet du hvor dyre slike er?
Gamle, brukte dreiebenker er sikkert ikke så dyrt, men da må du regne med mye slagg og unøyaktighet. Erfaring fra skolen
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Skal du kjøpe en dreiebenk? Vet du hvor dyre slike er?
Gamle, brukte dreiebenker er sikkert ikke så dyrt, men da må du regne med mye slagg og unøyaktighet. Erfaring fra skolen
Vis hele sitatet...
Jeg og en i klassen har planer om å anskaffe en dreiebenk til 8000,- med 400 mm dreielengde og 250 mm dreiebredde. Det blir altså kr 4000 på hver, og vi er allerede sikret til sammen 20000,- i lønn. Vi har fått arbeid og starter på onsdag eller torsdag.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Kobber koner! Jeg vil ha kobber koner!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg er med
I`m in!!
vi kan gjøre en "deal": Verktøy mot kjemikalier.
Har fått inn ca 85 kg div stoffer de par siste ukene.
Men seriøst, er pris og kvalitet bra så selvfølgelig
kan det bli handel.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Trådstarter Donor
Takk for tilbakemeldingene, folkens! Jeg skal se hva jeg kan få til.

Sitat av Up Vis innlegg
Kobber koner! Jeg vil ha kobber koner!
Vis hele sitatet...
Etter å ha snakket litt på IRC så har jeg oppfattet det slik at de ikke kan ha ujevneter eller svakheter? Jeg må få vite litt mer.. Tykkelse, lengde, dimensjoner, grader etc etc. Det høres veldig vanskelig ut å dreie et kon som er perfekt både innvendig og utvendig. Jeg kan prøve, men garanterer ingenting.

Sitat av bangla99 Vis innlegg
I`m in!!
vi kan gjøre en "deal": Verktøy mot kjemikalier.
Har fått inn ca 85 kg div stoffer de par siste ukene.
Men seriøst, er pris og kvalitet bra så selvfølgelig
kan det bli handel.
Vis hele sitatet...
Det er relevant til mine interesser - Hvilke kjemikalier snakker vi om nå?

Endring: Jeg kan også lage stjerne/kometpresser hvis noen er interesserte.
De var jo veldig fine, da
Er muligens interessert etter sommeren, får se hva du har å tilby da
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Etter å ha snakket litt på IRC så har jeg oppfattet det slik at de ikke kan ha ujevneter eller svakheter? Jeg må få vite litt mer.. Tykkelse, lengde, dimensjoner, grader etc etc. Det høres veldig vanskelig ut å dreie et kon som er perfekt både innvendig og utvendig. Jeg kan prøve, men garanterer ingenting.
Vis hele sitatet...
Helt ærlig, tror jeg det beste for deg blir om du dreier en konformer. Som man legger en rund flat kobberflate over, så kjører man det i en presse, så man presser seg en kone. Kobberplater er jevne og fine. Mener og ha sett noen som gjør dette på roguesci.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Up Vis innlegg
Helt ærlig, tror jeg det beste for deg blir om du dreier en konformer. Som man legger en rund flat kobberflate over, så kjører man det i en presse, så man presser seg en kone. Kobberplater er jevne og fine. Mener og ha sett noen som gjør dette på roguesci.
Vis hele sitatet...
Der sier du noe, tusen takk for tipset. Må se litt nærmere på det.
Sitat av BomberMan Vis innlegg


Det er relevant til mine interesser - Hvilke kjemikalier snakker vi om nå?
Vis hele sitatet...

Parlon, Red gum, PVC, CuO, Schellac, SrCO3, , Sb2S3
Dextrin, Hexamin, NaC7H6O2, Willow charcoal,....+++++++
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Jeg er også intressert!
1" cavity pump og 2,5" kometpumpe står høyt på ønskelisten.
▼ ... over en måned senere ... ▼
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Trådstarter Donor
Tenkte jeg kunne oppdatere dere litt:

http://img413.imageshack.us/img413/2467/moecosensurha8.png


Hvis du er i stand til å lese, så har du kanskje skjønt at jeg har kjøpt søylebormaskin (høyde 160 cm, borekapasitet 25 mm i stål. 1000W), dreiebenk, og vinkelsliper (125 mm, 1400W).

Kan også nevne at vi gikk for 550 mm dreielengde på den benken; vi fant ut at vi hadde "litt til overs".

Jeg og spleisekameraten er i full gang med å grave ned kabel til smia.
Jau, vi skal faktisk bygge ei smie for å ha utstyret i. Blir et sånt halvstort hus med mye maskineri og utstyr som jeg satser på å bruke slik at dere skal få greie tilbud på greie saker! I fremtiden håper jeg på å kunne produsere annet utstyr, f.eks. stativmateriell (muffer, stativstenger osv), fontenepresser, pumper, lagerbukker, nesten alt mulig. Vi får se med tiden!

Jeg håper på å kunne få solgt utstyr før nyttår, slik at dere kan nyte 2009 med hjemmelagde pinneraketter!


Sitat av Bang Vis innlegg
Jeg er også intressert!
1" cavity pump og 2,5" kometpumpe står høyt på ønskelisten.
Vis hele sitatet...
Jeg hater å måtte si det, men det blir dyrt for deg.. Og det er ikke pga. profitten min..
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Bare kom med en pris du, så får vi se;-)
Blir du i stand til å dreie en slik tror du?

http://members.aol.com/ricnakk/pix/c400noz.gif
Kommer du til å legge ut dimensjoner og tips her på forumet eller er dette klassifisert informasjon?
Har tilgang til dreiebenk, men tenker ikke på salg, så noe konkuranse trenger du ikke uroe deg for.

Herregud, jeg greide faktisk ikke å lese side 2 før jeg postet, men uansett..