Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 967
Hei!

Har behov for trådløs strøm, skal brukes til en 300W maskin i ca 2 minutter tre ganger om dagen.

Noen tips til hva jeg kan kjøpe?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva slags maskin? 300W i 6 minutter er 30Wh, som er trygt innanfor det lithiumbatteri gir. Eit 18V 3Ah drillbatteri greier det...

I praksis vil eg tippe eit betre alternativ for deg er batteri her, men det er enklare å gi råd om om du gir litt meir info om maskina...
12v batteri og en omformer.
Begrenset hva batteri kan levere, stikkord her er nok overdomensjonering.

30Wh er ikke nødvendigvis 300W i 6 minutter. Heller færre W over lengre tid.

Høyere utladning enn optimalt vil også gi redusert Wh/Ah.

Batteridrill er tvilsomt ikke designet for å lades ut på 6 minutter.
Trådstarter
Skal bruke en blender.
Sist endret av tadada; 2. april 2020 kl. 14:22.
Spørs jo og på budsjett.

Søtt lite aggregat 3500,-

2000,-
Sist endret av Dough; 2. april 2020 kl. 14:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Biltema har rimelig enkelt aggregat.
Trådstarter
Batteri og omformer er vel det minste, fysisk, og billigste. Vet dere hvor jeg kan kjøpe det utenom Biltema?
"Øko-Terrorist"
Jula f.eks selger også både bilbatterier og omformer.
Kan du ikke bytte ut denne blenderen med en blender laget for bobiler eller lastebiler? Da slipper du vekselretter.

Om du har en 12 eller 24V innrettning som trenger 300W kan den kjøres med en DC/DC omformer på et 18V verktøybatteri, som Vidarlo sier. Jeg har en Makita USB-adapter rigget med en XT-30 kontakt så jeg kan drive hva enn jeg vil fra batteriet. Oppsettet hadde sett slik ut. Veier rundt en kilo. Størrelsen på batteriet avgjør hvor mange dager batteriet holder. Med et 6Ah batteri på 108Wh vil du få ~3 dagers bruk.
Sist endret av Fekillix; 2. april 2020 kl. 20:05.
Sitat av tadada Vis innlegg
Batteri og omformer er vel det minste, fysisk, og billigste. Vet dere hvor jeg kan kjøpe det utenom Biltema?
Vis hele sitatet...
Clas Ohlson er en mulighet:

https://www.clasohlson.com/no/Elektr...rettere/c/2002
Hvorfor gå omveien via strøm?
https://youtu.be/wT3Ss4SoVnQ?t=43s