Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1362
Hei, hva om vi kunne hatt en kategori hvor folk som skal kjøre rundt om i landet kunne tilbydd seg og tatt med folk på veien hvis noen skal? Det hadde jo vært stas! Da kunne freaks blitt kjent med hverandre samtidig som folk kunne funnet andre og bedre transport midler på

I den forbindelse så lurer jeg på: er det noen som har planer om å kjøre fra Østlandet til Sørlandet eller videre der iløpet av de neste dagene?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tenker å besøke familien min, men prøver å finne andre måter å reise på enn buss og tog i disse tider.

Mulig denne tråden blir slettet, eller at ingen tar seg bryet til å svare, men det var vertfall verdt forsøket.

Takker for svar
Hm.. Ikke hørt om at det er en pandemi i verden ? og du vil ut å reise, ta med deg passasjerer/sitte på med også besøke familien din ?..

Ahh, du troller
Gjest
Trådstarter
hvorfor troller jeg? Er jo bedre å sitte på med en fyr i en bil fremfor å reise med offentlig buss eller tog?
Har lurt før på hvorfor det ikke finnes i Norge en sånn app som andre land i Europa bruker
Du drar ikke å besøker familie midt i en lands krise. Helt hjernedød du.
Herregud, må jo være lov å spørre og treffe sin egen familie i sitt eget land selvom det er landskrise nå. Det er ikke smittefarlig å møte på familien sin akkurat
Sitat av Psyka Vis innlegg
Herregud, må jo være lov å spørre og treffe sin egen familie i sitt eget land selvom det er landskrise nå. Det er ikke smittefarlig å møte på familien sin akkurat
Vis hele sitatet...
Klart det er smittefare med å besøke familie eller hvem enn det måtte være. Hvordan kan du vite om du bærer smitten? Hva om du får smitten på vei til familien også smittes familien en besøker..

I disse dager SKAL man ikke besøke noen som helst, og går man ut så er det kun for nødvendige ærender.
Ser lynsjestemningen fra kommentarfeltene i våre aviser også har ankommet freak. Er det ikke mulig å snakke til hverandre utenom å kalle en hjernedød og lignende?
Timingen for denne tråden var vel langt fra optimal og tror nok de færreste ønsker å dele bil med fremmede akkurat nå med pandemien gående.

Men ja - om denne tråden ikke kom akkurat nå så tror jeg nok den ville fått mer vettuge svar. Og det er jo bra på mange måter å dele transportmiddel fremfor at vi alle kjører 1 i hver bil. Forsøk å lage en slik tråd når pandemien er over så går det sikkert langt bedre.

Er enig i det folk sier, dette er ikke rett tidspunkt å dra på besøk. Selv om det er familie. Du kan være smittet, de kan være smittet. Ingen aner utfallet av besøk nå. Best å holde seg hjemme å være en del av dugnadsånden.
Sitat av Psyka Vis innlegg
Herregud, må jo være lov å spørre og treffe sin egen familie i sitt eget land selvom det er landskrise nå. Det er ikke smittefarlig å møte på familien sin akkurat
Vis hele sitatet...
Uh, jo, det er akkurat det det er. Hvorfor tror du vi blir bedt om å praktisere sosial distansering til folk? Tror du at du er magiskt immun fra å bli infisert eller smitte Coronavirus fordi det er din familie?
Gjest
Trådstarter
Haha det var da voldsomt. Sjansen for at jeg er smittet den er ekstremt liten da jeg har hatt hjemmekontor siste 2,5 uker og gått tur ute annehver dag hvor av dette er til butikken. Så akkurat der er jeg ikke redd for noe.

Sjansen for at de er smittet er også utrolig liten da de også har stort sett holdt seg hjemme hele tiden
Sist endret av random512377; 29. mars 2020 kl. 23:49.
Pakk med deg en sekk med mat, ullklær, sovepose og telt og ta sykkelen fatt, evt hest om du har det tilgjengelig. Beregn et par dager.
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Haha det var da voldsomt. Sjansen for at jeg er smittet den er ekstremt liten da jeg har hatt hjemmekontor siste 2,5 uker og gått tur ute annehver dag hvor av dette er til butikken. Så akkurat der er jeg ikke redd for noe.

Sjansen for at de er smittet er også utrolig liten da de også har stort sett holdt seg hjemme hele tiden
Vis hele sitatet...
Og hvordan vet du, at du ikke er smittet, men symtomfri, innen de siste par ukene. Du er klar over, at du fortsatt kan smitte andre, selv om du er symptomfri? Hvis du da smittet dine foreldre, og de dør. Det blir jo "godfølelsen" å leve med resten av livet...

Når eksperter sier du skal være alene, så mener dem akkurat det!..