Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1721
Etter å ha prøvd å få hjelp fra fastlege og offentlige i 2 år med lavt testo, fant jeg ut at jeg burde teste privat urolog, og det gjorde jeg veldig godt av.

Fikk skrevet ut Clomphen første dagen og har økt s-testo fra 8 nmo/L (målt kl 0830 før jeg startet med clomid) til 19 nmo/L (målt sist fredag morning).

Generelt føler jeg meg dritbra. Mye energi, kan jobbe 12 timer i strekk uten å bli sliten og i tillegg dra på trening å trene ben etterpå.

Humør er også bedre.

Så til spørsmålet mitt: Er det overhengende sannsynlig at det faller tilbake når man slutter på clmoid? Hva er vanlig å beholde av økt testo når man slutter på medikamentet?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer nok definitivt til å falle når du slutter, men mulig det stabiliserer seg høyere enn hva du lå på.
Hvilke dosering tok du og hvor lang tid tok det før du begynte å kjenne effekten?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du søker litt på nett på engelsk finner du nok mange svar, flere som har slitt med den problemstillingen du har vært i.
Ble testiklene noe større som følge av økt produksjon av testo, og har du fått tilbake morning wood?
Trådstarter
Takker for svar.

Helt ærlig så merket jeg det fra første dag, selv om det sannslynligvis var placebo.

Men etter 7-14 dager så merket jeg at jeg hadde hatt urovekkende produktive dager, men mye selvtillit og latter.

Dama nevnte for meg i sta at hun
Syntes ballene mine har blitt større, men vanskelig å si med sikkerhet.

Har ikke fått akkurat den libidoen som jeg trodde. Ikke ofte morningwood heller ennå
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok, vet ikke hvor mye clomid påvirker testikkelstørrelse, hcg er kjent for det og jeg merket stor forskjell.
Du skal ikke stå på clomid over lang tid, derfor vil jeg anbefale å se hvordan egenproduksjonen er i tiden etter du går av.
Hvis du føler den faller for mye kan TRT være veien å gå.

Når det kommer til morning wood kan f.eks. røyking ha mye å si hvis du bruker nikotin produkter.
Sitat av 3mma Vis innlegg
Etter å ha prøvd å få hjelp fra fastlege og offentlige i 2 år med lavt testo, fant jeg ut at jeg burde teste privat urolog, og det gjorde jeg veldig godt av.

Fikk skrevet ut Clomphen første dagen og har økt s-testo fra 8 nmo/L (målt kl 0830 før jeg startet med clomid) til 19 nmo/L (målt sist fredag morning).

Generelt føler jeg meg dritbra. Mye energi, kan jobbe 12 timer i strekk uten å bli sliten og i tillegg dra på trening å trene ben etterpå.

Humør er også bedre.

Så til spørsmålet mitt: Er det overhengende sannsynlig at det faller tilbake når man slutter på clmoid? Hva er vanlig å beholde av økt testo når man slutter på medikamentet?
Vis hele sitatet...
Fikk clomid utskrevet av spesialist, gikk på det i 6 måneder ca.
Problemet mitt var at produksjonen av test hadde stoppet så dette fikk meg tilbake til et 'ok' nivå.
Tror det er anbefalt minst 3 måneders 'kurer' så vidt jeg kan huske.

Det er svindyrt i Norge med resept synes jeg.. men det løste det første problemet mitt at jeg ikke hadde produksjon av test da. Så alt fungerte fremdeles ikke helt bra men stabilt da.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, vet ikke hvor mye clomid påvirker testikkelstørrelse, hcg er kjent for det og jeg merket stor forskjell.
Du skal ikke stå på clomid over lang tid, derfor vil jeg anbefale å se hvordan egenproduksjonen er i tiden etter du går av.
Hvis du føler den faller for mye kan TRT være veien å gå.

Når det kommer til morning wood kan f.eks. røyking ha mye å si hvis du bruker nikotin produkter.
Vis hele sitatet...

Takker for svar! Da skal jeg følge med som en hauk på hvordan jeg føler meg og blodverdier etter Clomid.

Snuser (MYE)... så kan jo være en årsak.

Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Fikk clomid utskrevet av spesialist, gikk på det i 6 måneder ca.
Problemet mitt var at produksjonen av test hadde stoppet så dette fikk meg tilbake til et 'ok' nivå.
Tror det er anbefalt minst 3 måneders 'kurer' så vidt jeg kan huske.

Det er svindyrt i Norge med resept synes jeg.. men det løste det første problemet mitt at jeg ikke hadde produksjon av test da. Så alt fungerte fremdeles ikke helt bra men stabilt da.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Ja, fikk Clomid også for å se etter årsak til lavt testo. Clomid funker sjelden på «primærfailure» om jeg har fortstått det rett.

25 mg anhver dag har funket bra så langt. Så 300
Ish pr måned for mitt bruk er innafor synes jeg.

Men om man trenger 50 mg eller mer HVER dag så blir det fort kostbart ja
Sist endret av 3mma; 4. mars 2020 kl. 07:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 3mma Vis innlegg
Takker for svar! Da skal jeg følge med som en hauk på hvordan jeg føler meg og blodverdier etter Clomid.

Snuser (MYE)... så kan jo være en årsak.



Takk for svar! Ja, fikk Clomid også for å se etter årsak til lavt testo. Clomid funker sjelden på «primærfailure» om jeg har fortstått det rett.

25 mg anhver dag har funket bra så langt. Så 300
Ish pr måned for mitt bruk er innafor synes jeg.

Men om man trenger 50 mg eller mer HVER dag så blir det fort kostbart ja
Vis hele sitatet...
Jeg tok 50mg hver dag, kosta vel xxxkr for 10 50mg mener jeg.
Det får deg bare tilbake til baseline I beste fall, får ikke test over normalt nivå i hvertfall.
Tok blodprøver igjennom hele behandlingen, ingen negative verdier.
Neste steg blir nok TRT behandling dessverre siden clomid ikke fungerte optimalt.
Sist endret av Veggen; 4. mars 2020 kl. 15:39. Grunn: regler