Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3468
trenger en data for og kjøre csgo på rundt 300-400 fps
budsjett 10-12k
skal bli brukt til annet også eks archage og bf
takker for tips og btw jeg er helt blank innen dette og ingen ide hva jeg skal velge
takk for tips
Spørsmål: hvorfor fanken skal du kjøre CS:GO på 300-400FPS? Du vet at det er tilnærmet ingen skjermer som kan vise mer enn 144FPS?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Spørsmål: hvorfor fanken skal du kjøre CS:GO på 300-400FPS? Du vet at det er tilnærmet ingen skjermer som kan vise mer enn 144FPS?
Vis hele sitatet...
Om han vil det, får han vel lov til det? Jeg mener, det er på en måte satisfying å se 300-400 fps, selvom det er et enkelt spill som CS.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Om han vil det, får han vel lov til det? Jeg mener, det er på en måte satisfying å se 300-400 fps, selvom det er et enkelt spill som CS.
Vis hele sitatet...
Det blir litt som å si at jeg vil at bilen min skal kunne kjøre i 500 Km/h, det har absolutt ingenting for seg (rent praktisk).

Men uansett, her er mitt forslag.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Spørsmål: hvorfor fanken skal du kjøre CS:GO på 300-400FPS? Du vet at det er tilnærmet ingen skjermer som kan vise mer enn 144FPS?
Vis hele sitatet...
Om han skal legge ut gameplay video på Youtube er det vel fordelaktig med en høy framerate da den blir senket betraktelig med "screen recording software". Ellers er det overkill.
Om du kjøper deg en 120hz monitor og driver CS på 120 fps så får du 120 fps som output fra monitoren din.
Kjøper du en 120hz monitor og driver CS på 240 fps så vil spillet sende 240 bilder til monitoren din men monitoren bare vise 120 bilder. Resultatet blir at bildene får en halvert visningstid som gjør at du alikevel havner på 120 fps.

Input delay kan bli redusert noe ingame av høyere fps og det er 240hz monitorer der ute så du kan skaffe deg bra fps, men når du kommer opp i 150 fps og høyere så slår deminishing return in så mye at forskjellen er så å si helt umerkbar.

Så vil du ha høy fps i spillet for å brife så kjøp en billig monitor og bra hardware.

Vil du ha optimal ingame experience så legger du en del penger i monitor, kjøper grei hardware og setter fps_max 120/240 så vil du aldri merke noen fps drops eller at hz'n tvinges til å hoppe over et bilde samtidig som du får så høy fps som du kan.

Tipper du får deg en 120hz skjerm og hardware som kan kjøre 250-300 fps uten problemer med budsjette ditt.
Vet dette ikke svarte på noe du spurte om, men håper det var til hjelp alikevel.
Sitat av Quasar Vis innlegg
Om han skal legge ut gameplay video på Youtube er det vel fordelaktig med en høy framerate da den blir senket betraktelig med "screen recording software". Ellers er det overkill.
Vis hele sitatet...
Tja, med CSS blir FPS'en min 13 lavere når jeg recorder 120FPS (fraps).

Så selv det blir litt vel overkill.
har 144hz men vil ha en kraftig pc som jeg kan ha noen år og ha bra fps vet ikke helt hvorfor jeg vil ha så mye fps men
min akkurat nå kjører 220 ish og dropper plutselig til 70 når jeg spiller 128 tic servers og recorer demos for tureneringer osv

vil også kunne spill om det kommer noen nye releases som ser fristende ut
Sist endret av kuokarem; 18. september 2014 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kuokarem Vis innlegg
har 144hz men vil ha en kraftig pc som jeg kan ha noen år og ha bra fps vet ikke helt hvorfor jeg vil ha så mye fps men
min akkurat nå kjører 220 ish og dropper plutselig til 70 når jeg spiller 128 tic servers og recorer demos for tureneringer osv
Vis hele sitatet...
Tja, så lenge du forstår at det ikke egentlig betyr noe for deg så skal det vel strengt tatt være mulig.

Noen her som har noen peiling på CS:GO? Jeg har absolutt ingen aning hvor vanskelig det er å kjøre, men det ser relativt lett ut.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det blir litt som å si at jeg vil at bilen min skal kunne kjøre i 500 Km/h, det har absolutt ingenting for seg (rent praktisk).

Men uansett, her er mitt forslag.
Vis hele sitatet...
takk for forslag
Sitat av kuokarem Vis innlegg
takk for forslag
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp den før noen andre har kommentert forresten, jeg er litt utenfor hva som er "beast" hardware for øyeblikket, men jeg tror den builden der skal være god.

Du kan jo alternativt vente til NVidia sin 900 serie kommer ut..?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tja, så lenge du forstår at det ikke egentlig betyr noe for deg så skal det vel strengt tatt være mulig.

Noen her som har noen peiling på CS:GO? Jeg har absolutt ingen aning hvor vanskelig det er å kjøre, men det ser relativt lett ut.
Vis hele sitatet...
alt jeg vet er at det er sykt cpu heavy etter det jeg har lest

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ikke kjøp den før noen andre har kommentert forresten, jeg er litt utenfor hva som er "beast" hardware for øyeblikket, men jeg tror den builden der skal være god.

Du kan jo alternativt vente til NVidia sin 900 serie kommer ut..?
Vis hele sitatet...
ja venter jeg

men er ikke i7 bedre en i5? som sagt helt blank i hue
Sist endret av kuokarem; 18. september 2014 kl. 18:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Byggde meg en PC i 2011 for å kunne spille CS GO som kom ut sommeren 2012. PC-en har en i7 CPU og et 570 GTX kort. Har alt fra 250-300 FPS med max settings og en oppløsning på 1920 x 1080. Det er også satt inn en max FPS i CS GO, men denne kan bli skrudd av ved hjelp av commanden fps_max 0 i console. Konseptet er at CS GO ikke krever så veldig mye.
Har låst min på 120 fps.

Kjørte 300-400 en stund, men det er jo ikke vits.
Glemt H20 kjøling- god og nesten lydløs Thermalright Macho eller noe fra Noctua er nok
også Seasonic G-550 550W eller fra X series.. også XFX XTR 550 W er god valg, som strømforsyning
G.Skill Ripjaws X DDR3 PC17000/2133MHz CL9 2x4GB som RAM- fort og CL9

i5 bare til gaming er også nok, når du driver med andre tinger som video eller 3d software du kan gå for i7
Sist endret av medkorki; 18. september 2014 kl. 19:16.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er bedre å låse fps til et akseptabelt nivå, for selv om mennesket,(eller skjermen) "bare" kan se X fps, så merker vi likevel dersom det svinger i fps.

Hvis du fks kjører cs på 350fps, så skjer det noe som krever litt, fks en eksplosjon, så kan fps'n synke til under 300 en periode, for å så hoppe opp igjen, og dette merker man.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det er bedre å låse fps til et akseptabelt nivå, for selv om mennesket,(eller skjermen) "bare" kan se X fps, så merker vi likevel dersom det svinger i fps.

Hvis du fks kjører cs på 350fps, så skjer det noe som krever litt, fks en eksplosjon, så kan fps'n synke til under 300 en periode, for å så hoppe opp igjen, og dette merker man.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med under 300 fps? Så lenge det er over skjermens 144hz så skal det vel ikke være merkbart? I så fall er det vel noe annet som er flaskehalsen?
Så i bygget til freddy https://www.komplett.no/k/shoplist.a...2-5646EB950DD3
så kan jeg bytte ut i5 en med i7 4790k? om jeg driver med video redigering? og er denne i7en bedre en i5 en?
hva er foskjellen på i5 og i7?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Prehol Vis innlegg
Hva mener du med under 300 fps? Så lenge det er over skjermens 144hz så skal det vel ikke være merkbart? I så fall er det vel noe annet som er flaskehalsen?
Vis hele sitatet...
Så lenge det er en stor variasjon i fps, så vil man merke at flyten i spillet forandrer seg, bare prøv selv.

Sitat av kuokarem Vis innlegg
Så i bygget til freddy https://www.komplett.no/k/shoplist.a...2-5646EB950DD3
så kan jeg bytte ut i5 en med i7 4790k? om jeg driver med video redigering? og er denne i7en bedre en i5 en?
hva er foskjellen på i5 og i7?
Vis hele sitatet...
Forskjellen på i5 og i7 er hyperthreading, det vil si at når du har aktivert hyperthreading, så kan operativsystemet se 4 prosessorkjerner som 8 logiske kjerner Da får du tilsammen 8 tråder å jobbe med.

Dette er svært hendig ved heftig multitasking, evt video-rendering.

Om du trenger en i7 kontra en i5 får du se selv. Personlig ville jeg heller lagt den tusenlappen i noe annet som gagner ytelsen.
Sitat av kuokarem Vis innlegg
Så i bygget til freddy https://www.komplett.no/k/shoplist.a...2-5646EB950DD3
så kan jeg bytte ut i5 en med i7 4790k? om jeg driver med video redigering? og er denne i7en bedre en i5 en?
hva er foskjellen på i5 og i7?
Vis hele sitatet...
Grei fellesnevner: i7 for video, i5 for spill.

For å forklare det nærmere: i7 har som regel hyperthreading og flere virtuelle kjerner, i5 har som regel ikke dette. i7 har som regel mer L3/L2 cache (tenk på det som korttidsminne til prosessoren). Etc. etc. etc.

Men i essensen så vil en i7 ha høyere ytelse enn en i5, som regel. (dog ikke alltid)
i7 har 8 treads and bedre base clock 4 Ghz vs 3,5..

ellers min tidligiere svar:
Glemt H20 kjøling- god og nesten lydløs Thermalright Macho eller noe fra Noctua er nok
også Seasonic G-550 550W eller fra X series.. også XFX XTR 550 W er god valg, som strømforsyning
G.Skill Ripjaws X DDR3 PC17000/2133MHz CL9 2x4GB som RAM- fort og CL9
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Grei fellesnevner: i7 for video, i5 for spill.

For å forklare det nærmere: i7 har som regel hyperthreading og flere virtuelle kjerner, i5 har som regel ikke dette. i7 har som regel mer L3/L2 cache (tenk på det som korttidsminne til prosessoren). Etc. etc. etc.

Men i essensen så vil en i7 ha høyere ytelse enn en i5, som regel. (dog ikke alltid)
Vis hele sitatet...
ah ok så om jeg har extra cash og bruke så kan jeg likså greit kjøre den i7 4790k en? får vel bedre fps osv?
Det er bare få spill som bruker mer enn 2 eller 4 cores nå

så kanskje ikke bedre fps men i video redigering det skal være forskjell
Sitat av medkorki Vis innlegg
Det er bare få spill som bruker mer enn 2 eller 4 cores nå

så kanskje ikke bedre fps men i video redigering det skal være forskjell
Vis hele sitatet...
ah ok men ikke dårligere i vertfall?
btw sry for verdens verste norsk haha
hvis du har råd ta i7 xD
i7 er ikke dårligere til gaming, men det varierer litt noen spill er det bedre med i7 og noen spill kjører bedre på i5. Men ikke mer en maks 5-10 FPS forkjsell.

Grunnen til at i5 er ett bedre valg til gaming er at du da kan bruke mer penger på skjermkort som vil gi deg MYE høygere FPS enn en i7 og ett dårligere sjermkort. Siden i5 og i7 er så og si like god til gaming.
du er faktisk heldig på tidspunkt du kjøper pc =D det kommer helt nye skjermkort fra nvidia ikveld/natt/imorgen som (utifra hva man vet) vil være sterkere en 780/780 ti og billigere. ville anbefalt å vente på de, kanskje overleve den nåværende pcen litt til så du får et aftermarekt kort (asus, msi eller evga er sterk anbefalt).

dersom du skal bare/neste bare spille CS kan du fint velge en i5 uten å angre, men med DX12 rundt hjørnet er faktisk i7 å anbefale ettersom den vil bruke alle kjerner på prosessoren også hyperthreading (det tyder ihvertfall denne veien akkurat nå, men kan ikke akkurat garantere). det vil bare gjelde for spill med DX12 vel og merke, og lanserings dato er til all sannsynlig til våren, spill vil da gradvis dukke opp. men står det mellom en i7 eller sterkere skjermkort så selvfølgelig velg det sterkere skjermkortet. har du derimot råd til begge deler er det en fordel.

lista som ble lagt ut er forresten veldig god, vil bare ta en ting og det er om du ikke liker overclocking er asus hovedkort kort noe bedre ettersom "auto" overclockingen deres er fantastisk god. finner frem til en god overclock for CPUen istedenfor å gå etter ferdig lagde maler med høy volt og lav oc. Asus hero eller Ranger er ca 200-400kr dyrere og er gode kort.
Å vente på DX12 er litt dum, synes jeg. Etterpå skal komme win9 dx13, kanskje bedre opengl opplevelse etc

men både GTX 970 og 980 ser ut bra. I morgen skal være mange resultater av tester på nettet. Nå er det Game24 fest med Nvidia ^^
Bare sånn lett info dx12 kommer til våren og win 9 er vel ryktet til denne høsten =D men tenkte ikke helt over budsjettet når jeg sa i7=D

Og av de 970 kortene som er ute er gigabyte g1 virkelig noe jeg ville anbefalt, har blitt OCet til nesten 1600mhz. For å sette det i perspektiv 780ti klarte sjeldent over 1450-1500 med vannkjøling
så det nye 970 er strong as fuck? og den trenger jeg ikke ekstra kjøler tiL?
Det er best til penger- cool quiet og strøm friendly xD Anbefale mest.
Sitat av medkorki Vis innlegg
Det er best til penger- cool quiet og strøm friendly xD Anbefale mest.
Vis hele sitatet...
så det trenger ingen vannkjøling? og hva er best av de forskjellige 970ne?
er jo msi asus osv:SS
Nei, det er stille og kalde. Vannkjøling er for reell freaks ;-)

Vent litt mer og også ser på guru3d.com tester eller andre plass.

Msi er bra og lydløs når du ikke spiller ;-)
Sitat av medkorki Vis innlegg
Nei, det er stille og kalde. Vannkjøling er for reell freaks ;-)

Vent litt mer og også ser på guru3d.com tester eller andre plass.

Msi er bra og lydløs når du ikke spiller ;-)
Vis hele sitatet...
ok takk for tips
noen som har funnet noe test av 970 kortet? finner bare 980 men det er litt for høy pris klasse
vet ikke om jeg skal velge 970 eller 780 kort hmm

så kom hw med en review av http://www.hardware.no/artikler/test...5-4690k/162051
i5en som ble valgt til bygget, den så jo sykt sterk ut overclocka så får se om jeg kan få noen til og overclocke for meg så sparer jeg litt spenn (y)
Sist endret av kuokarem; 23. september 2014 kl. 09:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her:
MSI
http://www.guru3d.com/articles_pages..._review,1.html
Gigabyte
http://www.guru3d.com/articles-pages...-review,1.html

Det gjøre veldig bra uansett hva du velger.. Bare ta et med custom kjøling.

og OC er veldig enkelt nå, du bare bytte multiplikator til høyere tall.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det blir litt som å si at jeg vil at bilen min skal kunne kjøre i 500 Km/h, det har absolutt ingenting for seg (rent praktisk).

Men uansett, her er mitt forslag.
Vis hele sitatet...
Støtter denne fullt og helt.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Støtter denne fullt og helt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor??
det er ingen forskjell fordi du ikke ta noen adventage fra vannkjøling i denne intel serien. Det er dårlig forbindelse mellom kjernen og dens IHS.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-1B09ACCE9713

og du kan ta del i https://toptechcashback.com/no/no/pa...ack/qualifying
Sitat av medkorki Vis innlegg
Hvorfor??
det er ingen forskjell fordi du ikke ta noen adventage fra vannkjøling i denne intel serien. Det er dårlig forbindelse mellom kjernen og dens IHS.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-1B09ACCE9713

og du kan ta del i https://toptechcashback.com/no/no/pa...ack/qualifying
Vis hele sitatet...
Om du skal overclocke CPU (noe du burde gjøre), vil du yte bedre av å ha den vannskjøleren. Den er nok også ganske mye stillere enn Intel sin stock-kjøler.
Sitat av medkorki Vis innlegg
Hvorfor??
det er ingen forskjell fordi du ikke ta noen adventage fra vannkjøling i denne intel serien. Det er dårlig forbindelse mellom kjernen og dens IHS.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-1B09ACCE9713

og du kan ta del i https://toptechcashback.com/no/no/pa...ack/qualifying
Vis hele sitatet...
Jeg personlig liker vannkjølere lik dette bedre da det er lettere å få varmen helt bort fra GPU'en, men skjønner helt at det kanskje ikke er like optimalt som før.

Men det er egentlig et valg TS får ta selv, jeg legger det til i builds jeg lager da jeg foretrekker å få varmen så langt bort fra GPU'en(e) som mulig, andre elsker luftkjøling, noen foretrekker helt passiv kjøling, etc.

EDIT: men alt omtrent er bedre enn stock kjøleren til intel, kjenner at de eneste jeg anbefaler den til er folk som skal bygge så billig som mulig og skal ha Pcen i skapet.
Sist endret av Freddy_fred5; 23. september 2014 kl. 13:52.
Du ta en fra noctua kjøler NH-d14. bedre og stille, det er nok

jeg er enig med deg Freddy om vannkjøling, men når jeg tenker om vannkjølere jeg se en av det http://www.malikcustoms.com/projekty/

Andre er just dårlig.. du kan ikke ha vannkjøling for mindre enn ett par tusen kr..
Sist endret av medkorki; 23. september 2014 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.