Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1514
Go morgen.

da jeg la meg tidligere ikveld, så jeg 3 skapninger på veggen idet jeg la meg i senga. Hva faen er dette? har søkt rundt men finner ikke ut hva det kan være, finner heller ingen bilder jeg kan si ligner noe særlig.

Har sett di flere ganger tidligere, men har bare tatt livet av de og ikke tenkt så mye mer over saken, men begynner å bli kraftig irritert av at de til stadighet dukker opp igjen.
Hender også at de kan finne på å dukke opp innpå badet her.

Ser jo ut som en bille av noe slag. Tenkte kanskje det var enten sølvkre eller en form for støvmidd, men det ser jeg jo nå at det ikke er.

De biter/stikker ikke, så virker jo ganske harmløse, men jeg vet jo ikke om dette er en form for skadedyr eller ikke. Så ser jo helst at jeg blir kvitt dem en gang for alle

De er veldig små, ser bare ut som en sort prikk, og di minste er mere oransje/brun, mens di voksne er helt svarte. Bare etter jeg tok disse bildene at man faktisk kan se føtter/følehorn på di. Har aldri opplevd å se mange av dem ilag, finner stortsett bare 1 om gangen, av og til 2-3 stykker men da er de alltid spredt utover et ganske stort område.

Noen som har vært borti lignende?
Sist endret av JohnnyNonsens; 13. februar 2014 kl. 05:57.
ser ut som en melbille.
http://www.skadedyr.no/biller/

Den første, kanskje?

Edit: Eller kanskje ikke. Står at de blir 10mm lange, og det er vel større enn dine nye kjeledyr.
Sist endret av Pope; 13. februar 2014 kl. 06:13.
Melbille tror jeg ikke det er. Har aldri sett de på kjøkkenet å jeg synes det ser ut som disse har mye lengre følehorn.
Den blåbukken er nok altfor stor til at det kan være synderen ja.

Disse er så små at de får plass i hullet på et kronestykke uten problemer.
Sist endret av JohnnyNonsens; 13. februar 2014 kl. 06:18.
Veggdyr / BedBugs?
Det er ikke veggdyr, De ser helt annerledes ut. Ville nok merket det ganske kjapt om det var veggdyr med tanke på at de biter og herjer på. Disse biter/stikker ikke. =P
Anbefaler å bruke www.picz.no når du laster opp bilder imageshack har så mye reklame og er særdeles lite mobilvennlig.